Şimdi Ara

BMW 316i vs 318i (F30 Motor Teknik Veri Kıyaslaması)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
1
Favori
14.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, BMW'nin PSA ile olan ortaklığı bittikten sonra geliştirdiği, M3'teki 6 silindirlik motor bloğunun yarısı olan, ve ilk olarak Mini modellerine kullanılan yeni 3 silindirlik 1.5 136 beygir ve 220 nm'lik torklu motorunun performans verileri test edilmiş, bende yeni motor eskisi kadar iyimi diye merak edip kıyasladım.

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-4644.htm


    Sonuç olarak iki motorunda fabrika verisi olarak 0-100 hızlanması 8.9 saniye, fakat ölçümler sonucu yeni 1.5 motor 10.6 saniyede 0'dan 100'e çıkmış. 0-60 316i'de 3.8 sn. iken 318i'de 4.8 sn. 0-160 316i'de 23.6 sn iken, 318i'de 26.7 sn. Yani 0dan itibaren yapılan hızlanmalarda eski 1.6 litrelik PSA motoru, BMW'nin geliştirdiği 3 silindirlik 1.5 motordan daha hızlı.

    Ara hızlanmalarda ise 40-140'ta 316i 15.1 sn, 318i 16 sn. - 80-120'de 316i 6.5 sn, 318i 6.9 sn. Fakat 80-180'de işler değişiyor, 316i 35 saniyede 80'den 100'e çıkarken, 318i ise 29.7 sn'de 80'den 180'e çıkıyor.

     BMW 316i vs 318i (F30 Motor Teknik Veri Kıyaslaması)


    Sonuç: 0-100 değeri bence böyle bir araç için oldukça kötü ve eski motora kıyasla bariz daha kötü fakat ara hızlanmaların iyileştirilmiş olması iyi haber.

    Edit: 15 Ekim 2016.

    Aynı motorlu F20 1 Serisi araçların kıyaslamasında, 1.6 litrelik PSA motoru her hızlanmada yeni 1.5 litrelik motordan daha hızlı. 0-180de 3 saniye, 80-180de ise 2.3 saniye fark var. Gerçekten iki motorlu versiyonları da kullanmış biri olarak, aradaki fark kesinlikle hissediliyor yeni motor 136 beygir gibi değilde 120-125 beygir gibi kalıyor eskisinin yanında, ama sesi çok güzel

    116i vs 118i LCI teknik veri kıyaslaması;

    http://www.zeperfs.com/en/duel4542-5966.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 15 Ekim 2016; 0:54:25 >







  • 318i 1475kg ise ve 316i 1385kg ise normal
  • F serisinde tercihim PSA ünitesi olurdu.
    Yakıt tüketiminde 1,5 motor kağıt üstünde 1,5 lt az gözüksede kullanıcı yorumlarına göre pek fark yok.
    PSA motor güç artırmaya çok açık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 18 Kasım 2015; 17:52:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    318i 1475kg ise ve 316i 1385kg ise normal

    Bu sitedeki ağırlık değerleri bazen farklı oluyor. Ve iki farklı ağırlık değeri var. 316i 1385 kg değil, 1480 kg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    0-100 8.9 saniye olan 1.6 dizel bir elin parmaklarını geçmez
  • Önemli olan 80-180 ve arada 5.3 saniye var gayet iyi .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bmw 320d ile 320d xdrive farkı
    14 yıl önce açıldı
    Bmw 116i hakkında
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bence en mantıklısı 1.6 170 hp olanı.Zaten dizeller ortalama 120-140 hp bandında .Benzinin masrafına katlanıyorsam 170-180 hp güç beklerim şahsen.
  • 1.6 170 lik olanı ile 1.5 136 lık olanı arasında 11 bin lira fark var yanlış bilmiyorsam. Zaten BMW den iyi indirimler alınabiliyor şu sıra. 130 civarına 1.6 170 lik tercih etmek daha doğru bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    D sınıfı turbo benzinli için 8.9 her ne kadar harika olmasa da dizellere fark atıyor. 3 serisine en yakın 1.6 dizel 10.8 ile passat daha iyisi yok diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    D sınıfı turbo benzinli için 8.9 her ne kadar harika olmasa da dizellere fark atıyor. 3 serisine en yakın 1.6 dizel 10.8 ile passat daha iyisi yok diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    D sınıfı turbo benzinli için 8.9 her ne kadar harika olmasa da dizellere fark atıyor. 3 serisine en yakın 1.6 dizel 10.8 ile passat daha iyisi yok diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    1.6 dizellerle yarisacak bir 0-100 hizlanmasi soz konusu. Bu uzucu gercekten.

    D sınıfı turbo benzinli için 8.9 her ne kadar harika olmasa da dizellere fark atıyor. 3 serisine en yakın 1.6 dizel 10.8 ile passat daha iyisi yok diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sitede Astra K 1.6 CDTi 136 Manuel'in de ölçümleri yapılmış, ve kıyaslarsak;

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-5983.htm

    Sonuç olarak Astra daha hızlı gözüküyor. Ama denemek lazım

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-5758.htm

    Buna göre de 0-400 metrede ve 80-120'de Audi A3 1.6 TDI 110 bg ile çok yakınlar, ama sonrasında 318i uzayarak gider tabi.

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-3085.htm

    Burada da Astra J 1.4 140 bg ile kıyasladım, 318i'nin teknik verileri daha iyi.

    Yanlız Astra K'da ki veriler cidden çok iyi gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 18 Kasım 2015; 18:44:35 >




  • Tesekkurler. Uzun zaman sonra teknik bir konu gormus olduk. Umarim forumda boyle bilgi paylasimi artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden bu sitedeki verilere güveniyorsun?
  • Bmw sözkonusu olduğunda fabrika verilerine güvenmekte fayda var.Daha önceki 3.16da 8.5 saniye 0/100 yazan yalaka medya kuruluşları vardı.Şu anda Volvonun t3leri ciddi manada iyi motorlar.o ağır kasaya ve önden çekişe rağmen daha seriler.170lik versiyonu çıkarsa 3.20yi de rollingde alacaktir.
  • bmv de mokunu çıkarmış 3 silindir nedir,clio mu bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bmv de mokunu çıkarmış 3 silindir nedir,clio mu bu

    Hocam kuru gurultuden baska bir sey degilsin kusura bakma icimden geldi soylemek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Aynı sitede Astra K 1.6 CDTi 136 Manuel'in de ölçümleri yapılmış, ve kıyaslarsak;

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-5983.htm

    Sonuç olarak Astra daha hızlı gözüküyor. Ama denemek lazım

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-5758.htm

    Buna göre de 0-400 metrede ve 80-120'de Audi A3 1.6 TDI 110 bg ile çok yakınlar, ama sonrasında 318i uzayarak gider tabi.

    http://www.zeperfs.com/en/duel6014-3085.htm

    Burada da Astra J 1.4 140 bg ile kıyasladım, 318i'nin teknik verileri daha iyi.

    Yanlız Astra K'da ki veriler cidden çok iyi gözüküyor.

    şimdi anladım 318i fabrika verisi 8.9 saniye, test ölçümleri 10.6 sanırım şu an yanılmıyorum
    sütçü opel 3 serisini coşturuyor




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.