Şimdi Ara

E92 320i ve 320d Kararsızlığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
11.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Öncelikle forumun daimi takipçisi olmakla beraber üye olmak ve konu açmak bu güneymiş. Sorunuma gelirsek;

    E92 Kasa bir araç almayı düşünüyorum yaklaşık kasımve aralık ayrlarına doğru. 85 Bin Tl bütçem var.
    1. Tercihim E92 320i. Sorunsuz benzinli motor,sessiz motor ve zincir problemi olmaması gibi başlıca terich sebeplerim var. Ancak aracın 156 beygir olması beni düşündüryor. Bu aracın her ne kdar dış görünüşüne hasta olsamda 156 turbosuz motor cok düşündürücü.
    Beğendiğim örnek ilan mesela şu araç :


    2. Tercih ise aynı kasanın 320D si: Bunun avantajlarıda Beygir ve turbo avantajı(şuan turbodan emin olamadım) (320 d yeni kafama girmeye başladı :( ) Aynı zamanda yakıt olarakta 320d avantajlı gözkmekte. Ancak bununda kronik sıkıntısı zincir problemi var. Alır almaz zincirini değiştireceğim büyük ihtimal. oda nerden baksanız ek 3 bin Tl masraf demek. O kadar kararsız kaldım ki araştıra araştıra beynim patlayacak heralde :)
    Buda beğendim bir dizel araç :https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-bu-fiyata-boylesi-yok-478656701/detay (km si biraz yüksek ) birde bu :
    Ancak işte bu araçlarıda 85 e alırsam zincir dğeiştirmeye para kalmama sıkıntısı olacak. Yardımlarınızı ve yorumlarınızı esirgemeyin lütfen. Bu derdime ortak olun :D Teşekkürler







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    E92 320i ve 320d: Kararsızlık Çözüldü

    E92 kasa kodlu BMW 3 Serisi, şık tasarımı ve performanslı motor seçenekleriyle öne çıkan bir otomobildir. Ancak E92 320i ve 320d arasında seçim yapmak pek çok kişi için kafa karıştırıcı olabilir.

    E92 320i

    • Benzinli motor: Verimli ve güçlü 2.0 litre sıralı 4 silindirli benzinli motor, 156 beygir gücü ve 200 Nm tork üretir.
    • Sportif sürüş: Arkadan itişli şasi ve hassas direksiyon, sürüş keyfi sağlar.
    • Üstün performans: 0'dan 100 km/s hıza 8,1 saniyede ulaşarak etkileyici bir performans sunar.

    E92 320d

    • Dizel motor: Ekonomik ve düşük emisyonlu 2.0 litre sıralı 4 silindirli dizel motor, 163 beygir gücü ve 360 Nm tork üretir.
    • Verimli sürüş: Dizel motorun yüksek torku, düşük devirlerde güçlü çekiş sağlar ve yakıt verimliliğini artırır.
    • Düşük çalışma maliyetleri: Dizel yakıtın benzinli yakıta göre daha uygun maliyetli olması, işletme giderlerini düşürür.

    Karar Verme Faktörleri

    E92 320i ve 320d arasındaki en iyi seçim, sürüş ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır.

    • Sportif sürüşü tercih ediyorsan: 320i'nin performansı ve çevikliği daha uygun olabilir.
    • Yakıt verimliliği ve düşük işletme maliyetleri arıyorsan: 320d daha iyi bir seçenektir.

    Sonuç olarak, her iki model de kendi avantaj ve dezavantajlarına sahiptir. Sürüş tarzını ve bütçeni dikkatlice değerlendirerek, senin için en uygun seçeneği belirleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Temiz dizel bulursanız alın bulamassanız benzinli alın.
  • 2.el dizel normalde risk iken konu bmw hor kullanılması dezevantajıyla bence daha fazla risk oluşturuyor. Ben olsam benzinli alırım bakım maliyetlerinden dolayı
  • Bende sizin gibi düşünüyorum. Hatta bulunabilirse benzinli manuel bir aracın taş gibi sorunsuz yıllık bakımı dışında masraf cıkarmayacağını düşünüyorum. Tabi manuel bulması biraz zor ama :)
  • abi benzinlinin yakıtıyla başa çıkılmaz nerden baksan kilometrede bir ekmek yakıyodur o araba bi arakdaşta e90 kasa dizel 3.20 var çok ta iyi gidiyor zincir problemi de bildiğim kadarıyla 177 hp olanlarda var 184 hp olanlarda yok diye biliyorum 2.el bmw alcaksan gençten almanı önermem saygılar
  • E90 320i'ler lpg ile uyumludur hiçbir sıkıntı yaşamazsınız, iki tip motor vardır dizeldeki gibi 2007 öncesi 150 beygir 2007'nin sonlarında 170 beygirlik motora geçilmiştir.

    320d ise 163 beygirlik motorunda zincir sıkıntısı yoktur, 2007den sonraki 177 beygirlik motorlarında zincir sıkıntısı baş göstermektedir.

    Şanzıman konusunda otomatik tavsiye ederim e90larda manuel tutulmaz ve bmw otomatik şanzımanları sağlam ve sorunsuzdur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metehan.trgt

    abi benzinlinin yakıtıyla başa çıkılmaz nerden baksan kilometrede bir ekmek yakıyodur o araba bi arakdaşta e90 kasa dizel 3.20 var çok ta iyi gidiyor zincir problemi de bildiğim kadarıyla 177 hp olanlarda var 184 hp olanlarda yok diye biliyorum 2.el bmw alcaksan gençten almanı önermem saygılar

    Malesef eldeki bütçeyle 184 lük ler yok onların fiyatlar daha pahalı doğal olarak bu yüzden mecbur 177 liklere kalıyoruz.

    LPG konusuna gelirsek malesef LPG den bir kere dilim cok yandı cok sorunluydu aracım. O yüzdende LPG ye hep bir soğuk yaklaşıyorum aslında.

    O zaman otomatk tercihimiz net. Şunu anlamadım E92 de 320i lerde 156 Hp ler hangisi 170 lik var mı coupesinde anlayamadım autodata dada bi bilgi yok. sanırım 320i coupe sadece 156 hp olarak cıktı başka modeli yok . @36Boys



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xVerstella -- 26 Eylül 2017; 11:50:32 >




  • 163'lük dizeller de gayet iyidir temizini bulursanız kaçırmayın, 177likle ahım şahım performans farkı yok ama daha sorunsuz motordur.



    Lpg ise markadan da ziyade tamamen işçiliğin kaliteli olmasıyla doğru orantılıdır. Eğer sistem baştan savma monte edildiyse sıkıntı yaşamanız çok muhtemeldir, işçilik iyiyse evladiyelik kullanılır.

    E92 320i lerde 2008'den itibaren 170lik motorlar kullanıldı diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 36Boys -- 27 Eylül 2017; 11:29:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 36Boys

    163'lük dizeller de gayet iyidir temizini bulursanız kaçırmayın, 177likle ahım şahım performans farkı yok ama daha sorunsuz motordur.



    Lpg ise markadan da ziyade tamamen işçiliğin kaliteli olmasıyla doğru orantılıdır. Eğer sistem baştan savma monte edildiyse sıkıntı yaşamanız çok muhtemeldir, işçilik iyiyse evladiyelik kullanılır.

    E92 320i lerde 2008'den itibaren 170lik motorlar kullanıldı diye biliyorum.



    Sizide çok rahatsız ettiğimi biliyorum ama , bi lpgnin işçiliğinin iyi olduğunu yada sorunsuz olduğunu 2 el araçta anlamanın bir yolu var mı. Yoksa tamamen şansa mı kaldık :)



    Mtv zammı ile bu 2000 motor araçlar iyice belimizi bükecek gibi ya bindik bi alamete 😂




  • Estağfurullah elimden geldiğince yardımcı olurum. Arabayı satın alırken lpg faturasını, eğer dolmamışsa garanti belgesini isterseniz ve hangi serviste yapıldığı hakkında bilgi alırsanız öğrenmeniz daha kolay olur, montajı yapan usta hakkında internette illaki yazanlar vardır.

    Maalesef bu zamlar belimizi daha da bükecek gibi görünüyor.
  • 36Boys kullanıcısına yanıt
    Hocam bir sorum daha var, Bu e92 lerdeki otomatik şanzumanın ismi nedir. Araştırdım ancak pek net bilgi bulamadım. E46 falan bakıyordum önceden onlarda SMG vardı, Yeni F30 larda falan Zf şanzuman var bu e90-e92 hangi şanzuman acaba bilginiz var mıdır ?
  • F30'lardaki ZF8'in 6 ileri olan versiyonu, yani ZF6 var diye biliyorum ben.
  • kardeşim şimdiden hakkında hayırlısı neyse o olsun.senelerce bmw sahibi olan bir insan olarak şuanda 320d 2006 e90 sahibiyim.
    benim aracımdaki motor kodu m47 163 beygirlik model.bu araçlarda zincir kırma problemi yok.
    e92 yi kesinlikle tavsiye ederim ama senin bütçenle dizel almanı asla tavsiye etmem bu paralarla alacağın dizel seni yoracaktır.benim kuzenimde e92 320i sahibi 2008 model 130 binde aracı sorunsuz kullanıyor fakat benzinli modellerde yağ eksiltme problemi olan araçlarda gördüm sırf bu yüzden geçen sanayide 120binde motor yapılan bir e92 vardı.aracın şanzıma zf 6hp 19 modeli bmwnin en sağlam şanzımanlarından biridir.aklına takılan bir konu olursa aydınlatmak ve yardımcı olmak isterim bmw hakkında çoğu insan bilgi sahibi olduğunu sanıyor fakat ince bilinen küçük farklılıklar var bu araçlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercepercep

    kardeşim şimdiden hakkında hayırlısı neyse o olsun.senelerce bmw sahibi olan bir insan olarak şuanda 320d 2006 e90 sahibiyim.
    benim aracımdaki motor kodu m47 163 beygirlik model.bu araçlarda zincir kırma problemi yok.
    e92 yi kesinlikle tavsiye ederim ama senin bütçenle dizel almanı asla tavsiye etmem bu paralarla alacağın dizel seni yoracaktır.benim kuzenimde e92 320i sahibi 2008 model 130 binde aracı sorunsuz kullanıyor fakat benzinli modellerde yağ eksiltme problemi olan araçlarda gördüm sırf bu yüzden geçen sanayide 120binde motor yapılan bir e92 vardı.aracın şanzıma zf 6hp 19 modeli bmwnin en sağlam şanzımanlarından biridir.aklına takılan bir konu olursa aydınlatmak ve yardımcı olmak isterim bmw hakkında çoğu insan bilgi sahibi olduğunu sanıyor fakat ince bilinen küçük farklılıklar var bu araçlarda.

    Çok teşekkür ederim. İlk BMW aracım olacak bu yüzden sizin gibi bir tecrübeden yararlnmak isterim doğrusu. Dizel hakkında aynen katılıyorum. Zaten LPG siz benzinli düiünüyorum net olarak. LPG taktırmam ama ilerde durum ne gösterir bilinmez LPG taktıracaksam bile en azından kendim taktırmayı yeğlerim bu yüzden kesnlikle benzinli düşünüyorum. ZF6 şanzumanı sizinde bahsettiğiniz gibi çok öven duydum 300-500 bini gören bi şanzuman olduğuyla ilgili ve sorunsuzluğuyla ilgili pek çok makale var. Bu yüzden yine ilk otomatik araç deneyimim olacak. Şanzuman hakkında öğrenmek istediğim bir konu bu vitesin +- kısmı var mı yani ona ne isim veriliyor bilmiyorum ama halk arasında tokatlamalı vites edikleri şey sanırım. Umarım tarif edebilmişimdir.

    Eğer sizinde yazmak, değinmek istediğiniz birşey olursa okumayı çok isterim araç hakkında. Şimdiden teşekkürü borç bilirim.@ercepercep



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xVerstella -- 13 Ekim 2017; 13:6:26 >




  • Sorunuzu ben cevaplayayim. Manuel moda alirsaniz, vites topuzunu geri cekince + ileri itince - oluyor. Yani dediginiz ozellik var.
  • şanzıman söylediğim gibi gerçekten güzel dayanıklı vites geçişleri genelde hissiz bir şanzıman fakat burda hiçbirimizin sana burada km için ömür veremeyiz çünkü tamamen kullanımla bakımla alakalı bir durum ben fazla hassas biri olduğum için trafikli ışıklı yerlerde vitesi ''N'' konumuna alıyorum sonuç olarak motor şanzımana yük bindiriyor 50binde bir şanzıman yağını değiştirmekte fayda var bana sorarsan.
  • alacağınız araç borusan çıkışlı ve orjinal aksesuarlı olsun. sonradan takılan jant vs. çoğu replika oluyor. replika demek düşük kalite demek. orjinal 17" jantlar her koşulda 19" replika jantlardan daha iyi olacaktır. genelde alakasız lastik ölçüleri de kullanılıyor bu yüzden aracın yol tutuş ve performansı olduğundan kötü oluyor. sonradan takılan M aksesuarlar neredeyse yarı araba parası tutar. o yüzden dikkatli sorfulayın. hazır modifiyeli araç alayım ben uğraşmam demeyin. bildiğiniz kullanıcı varsa alınabilir. ancak piyasadan oynanmış BMW alınmaz. modifiyeli iyi arabayı da piyasada satmazlar. arkadaşlar arası el değiştirir.
  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    E92 320i 156 HP motor nasıldır kullanan var mı ? Performansı zayıf onu biliyorumda kronik sorunları vs. Üst kapak contası kronikmiş mesela bunlarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 18 Nisan 2020; 20:25:4 >
  • Ben 2010 model e92 320i 156hp kullanıcısıyım.

    Performans konusu kişiden kişiye görecelidir diye düşünüyorum. Eğer öyle uçsun kaçsın gibi bir düşünceniz varsa tatmin etmeyebilir. Eski nesil 2.0lt turbosuz atmosferik bir motor ama sürüşü çok keyiflidir. Motorundan ve egzozundan çıkan sesler yüzünden adama müzik dinlemeyi bıraktırır. Sürüşü, yeni nesil turbolu motorlara nazaran çok daha keyiflidir. Çok güzel egzotik bir spor arabadır ve yolda insanlar dönüp dönüp bakar, çok ilgi çeker. Bence gidişi de yeterli çünkü ben kimseyle yarışmıyorum. Binip keyfini sürüyorum.

    Ancak bu araçlar 10 ve + yaşlarda olduğundan, bu tür bir bmw alırken dikkat edilmesi gereken hususlar var. Araç spor bir araba olduğundan, piyasadaki araçların çoğu çok fazla el değiştirmiş, gençler tarafından hor kullanılmış, yanlanmış, uygun fiyata sanayilerde idareten tamirleri yapılmış, sanayiye gide gele yan sanayi parça ve aksesuarlarla çin bmwsi haline gelmiş, parça parça yekünde büyük miktar hasar kayıtları ile çarpışan arabaya dönmüş durumda. İşte böyle bir araç, hem de galeriden aldığınızda, daha alır almaz bir sürü problemle karşılaşacağınızı garanti ederim. Bu yüzden, bu aracı almaya karar verdiyseniz eğer, mümkün olduğunca az el değiştirmiş, modelli, düşük km, oynanmamış, ciddi bir kazası olmayan ve yetkili servis bakımlı, orj aksesuarlı, (mümkünse orj m paket) bir araba bulup almak en mantıklısı. Alırken 20 bin fazla verip temiz araba almanız, hor kullanılmış, bakımsız yüksek km arabayı alıp sonradan 20 bin lira harcamaktansa çok daha akıllıca olacaktır.

    Aracın orjinal m paket mi, yoksa sonradan aksesuar takılarak mı m pakete çevrilip çevrilmediğini anlamak için de bazı şeylere dikkat etmek gerekiyor. Orjinal m paketlerde dışarıdan bakıldığında m ön arka tampon ve marşpiyellerden anlıyoruz, aracın içine baktığımızda ise, baldır ve yanal destekli spor koltuklar, m logolu m direksiyon (bu direksiyonun yalnızca simidi değil, direksiyon tertibatı komple m3 ile aynıdır ve sonradan yapılamayacak olup m paketin kıymetli olmasının başlıca sebebidir) ve siyah renk antrasit tavan olmalıdır. Eğer aracın tavanı siyah değil ise araç orj m paket değildir çünkü tavanı sonradan değiştiremiyorlar.




  • 156lik tam otomatik 3.20i yakıt ve performans yönünden pek tavsiye etmem açıkçası.

    Yaklaşık 13 sene önce E90 sedanini kullandım bı sure. Şehiriçi 12-13 sehirdisi 8-9lt tüketimi var ve üstüne üstük bu kadar yakmasina rağmen gitmiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.