Güzel bilgilendirme olmuş teşekkürler. Birkaç sorum ve yorumum olacak: Şanzıman yağ değişiminden inşallah sorun yaşamazsınız. Çünkü 250-300 bin kilometrelere kadar yağ değiştirmediği için sorun yaşayan hiç yok ama şanzıman yağı değiştirip ilk birkaç ay pamuk gibi oldu diyip sonrasında büyük arızalar yaşayan çok var. Borusan BMW yetkili servis çift kavrama şanzımanlar için yağ değişim periyodu koymuş fakat ZF için koymamış. Servis bu işten para kırmak varken neden yok desin? Bu arada diferansiyelin de yağı var ve o da şanzıman yağı gibi lifetime diye geçiyor fakat onu değiştirme çabasında fikrinde olan kimse yok. NBT ve hayalet ekranı nerede taktırdınız? MM Performansta mı? Jest kontrolleri algılayan sensör de takıldı mı? Yazılımı nerede yaptırdınız? Şaft ustanız hangisi? Şaftçı Bayram mı? |
BMW 5 SERiSi G30- (340. sayfa)
-
-
Vaktiyle yetkili servis danışmanı ile şanzıman yağı değişimini konuştum. Bilhassa buna yanaşmadıklarını belirtti. Sebebi; sorun yaşanmış ve ciddi sıkıntılar olmuş. BMW de belli bir kilometre belirtmediği için müşteri talep ettiğinde bile yanaşmıyorlar. -
Şanzımanda şimdilik sorun yok ama ileride ne olur bilemiyorum. Değiştirmeden önce solenoid değerlerine ve debriyaj aşınmalarına bakıldı ve ona göre değişim uygunluğuna karar verildi. Benim değerlerim oldukça iyiydi. Zf yetkili servisi olmasa değiştirmezdim ben de ama servis olunca değiştirdim. Söylediklerine göre solenoid ve aşınma değerleri belli seviyenin üstüne çıktıysa değiştirmiyoruz vuruntu vs sorunlar olabiliyor dediler. Hatta ben arabanın 140binde olduğunu söyleyince ilk başta değiştirmeyebiliriz, durma bakmak lazım. Başına büyük iş açabilir yağ değişimi dediler ama bilgisayara bağlayınca referans değerler çok iyi geldi ve değişti.
Next100ü Mesut elektronikte yaptırdım. Ankara için iki tane ilan vardı aynı fiyattı. Hem mesuta hem de Mm e mesaj attım Mm 3 gün sonra mesajıma döndü Mesut anında aradı ilgilendi o yüzden oraya gittim. Jest kontrol yapılmadı ek olarak sensör koymak gerekiyormuş o da 13bin civarı. Onu vermek istemedim açıkçası
Yazılımı motorlab yaptı. Aslında RSA yapacaktım hatta evden o niyetle çıktım. Motorlabın sahibi Aslan benim çok eski arkadaşım kendisi de 100k kmdir yazılımlı G20 kullanıyor ve sürekli basa basa süre ala ala. O gün ankarada olması ve tesadüfen karşılaşmamız fikrimi değiştirdi. Hem dostluğuna hem kendi arabasında kendi yazılımını uzun zamandır kullandığı için onu tercih ettim. Biraz da nazımın geçtiği için istediğim gibi custom çalıştırdım. Çok risk almadan süre kaygısı olmadan hazırladık yazılımı. Map swich sunması da ayrı bir seçim nedeni oldu benim için. RSA da 280 için max deviri 7200lere çekme ve şanzıman yazılımı yapılması zorunluluğu bir miktar içime de sinmiyordu açıkçası.
Differansiyel yağını daha önce duymamıştım. Araştırıp servise sormak lazım.
Şaft için özgöktaş şaşmaz şubesine gittim Bayram adında bir arkadaş ilgilendi. Esnaflığını takdir ettim elinde iş yokken bile yapmayalım bekleyelim kışı geçir çok belli belirsiz bir titreşim var rahatsız etmeye devam ederse ilkbaharda gelirsin abi jilet gibi ayarlarız, titreşimi sıfırlarız dedi. Yarım saatten fazla zamanını aldım teste çıktık vs para almadan gönderdi beni. Kendisinin de 2 bmw si varmış. Oluyor zamanla hepsinde dedi. Kendi arabalarını da yapmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hardtouch -- 25 Aralık 2024; 19:56:26 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: guvenxoca
Çok mantıklı …
Şu an tam f\p aracı
Hatta 50. Yıl değil etlül ekim 2023 bul yapıştır hocamBenzer nitelikte çevremde bir araç buldum hocam, G60 kasayla aralarında ki fiyat farkı 1,2M civarı,
G60 ve G30 kasaları bizzat deneyimlemedim, ancak geçmiş gönderilerinizi incelerken G30'u daha çok beğendiğinizi anladım.
Bu iki kasadan birine geçmek gibi bir niyetim var,
G60 temiz bir makyaj yedikten sonra araç tam yerine oturur diye düşünüyorum,
G30 ise zaten LCI ile son noktayı koymuş ve gerçek bir 5 serisi gibi duruyor.
Biraz kararsız kaldım açıkçası kasa seçiminde :)
-
Tekrar teşekkür ederim cevaplarınız için.
Sizin şanzımanla alakalı değerlere o kadar detaylı bakıldı ve ona göre değiştiyse iyi yine. ZF'nin de problem olabileceğini belirtmesi de güzel. İstanbul şubesi öyle yapmıyor pek. Hatta şanzıman yağ soğutucusu patladığı için şanzımana su giden aracı revize ettikten sonra ilgili araca kırmızı antifriz koymaları tam bir fiyasko idi. BMW marka hiçbir araca kırmızı antifriz konulmaz, tüm contaları keçeleri vs eritiyor türlü türlü dert açıyor. ZF servisinin de Türkiye'ye ticari hedeflerle geldiğini düşünerek biraz mesafeliyim BMW yetkili servisi olmayan her servise.
Diferansiyel yağını da araştırmayın hiç :) Life time olarak geçen ve yetkili servisin değiştirmeyin dediği hiçbir yağı değiştirme taraftarı değilim ben. O yüzden diferansiyel örneğini verdim.
MM Performansın müşterisi çok fazla olduğu için bazen geç dönüş yapabiliyorlar ama işçiliklerine ve dürüstlüklerine hayranım.
Max devri 7200'e çekme ve şanzıman yazılımı meseleleri de riskli işler bence de, hiç gerek yok ;)
Şaft için gittiğiniz kişi de doğru kişi, dürüsttür ve iyi ustadır.
Keyifli sürüşler ;)
-
Hocam zor karar ama mutlak doğru yok
Bana göre doğru olan size göre olmayabilir
Allah kolaylık versin , hayatta seçim yapmak kadar zor bir şey yok -
Hatta şöyle belirteyim; G30'u bugün arkadaşımın işyerine giderek gördüm, araçtan bahsetti ve tescil tarihini gösterdi. Araç fabrikadan çıkan son araçlardan ve sizin belirttiğiniz gibi Allah ne verdiyse doldurmuşlar :) Bütçe sebebiyle G30 artık ağır basmaya başladı, hayırlısıysa sahibi olursam sizi yine alıntılarım.
Bu kasayla alakalı attığınız postlar gerçekten bana yol gösterici oldu bunun için size ayrıca teşekkür ederim.
-
Direksiyonu sola çevirsiğinizde bazen olan kısa süreli titreşimin aynısını ben de yaşıyorum. Yıllar sonra konuyu hortlattım ama. Bu sorunu nasıl çözdünüz. Çözmediyarmiz de ileriki zamanlarda size başka bir sorun çıkardı mı
-
Arkadaşlar 2.0 Dizel 190HP'lik motorun kronik bir sorunu arızası var mı ?
-
Hocam selamlar, ,
Forumdaki g30 yazılarınıza baktığımda 5AS ve 5AT özelliklerinden bahsettiğinizi gördüm. 5AT olanı almak isterim tabi ancak kozmetik olarak bunu anlayabilmenin bir yolu var mı ? Baktığım araçlarda ön tampon altında orta kısımda radar olmasına dikkat eddiyorum ama asistant plus ı nasıl anlarız ?
-
Direksiyon simidindeki ilgili tuşlardan da anlaşılabilir.Ben öndeki radar sensörüyle birlikte tuşlarada bakmıştım.
-
Hangi tuş olması lazım hocam? -
5AS lerde tamponun ortasında radar olmaz ve direksiyon simidi aşağıdaki resme benzer olur
5AT ise Driving assitant plus yada professionel tamponun ortasında radar sensörü olur.Direksiyon da aşağıdaki gibi
-
Çok teşekkürler hocam bilgilendirme için dikkat edeceğim. Peki 2.0 190 HP lık motor için kronik bir sorunu var mıdır sağlam bir motor mudur? -
O konuda bilgim yok,benim aracımın motoru bahsettiğinizden farklı bir motor,B57.
-
https://www.sahibinden.com/s/bHoDqHHw
Şurdaki aracın motoru mesela benim dediğim. Teşekkür ederim yine de hocam saolun 👍🏻 -
B47 motor olması gerek.Google dan motor kodu ile aratırsanız bazı sonuçlar çıkabilir.Tam kodu B47D20B muhtemelen
bu arada ilandaki araçta driving assistant plus özelliği yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 5 Ocak 2025; 21:24:19 > -
Sadece motor için atmıştım onu :) -
Merhaba özel msj ları ben göremiyorum maalesef.
-
Gönderdiğiniz linkteki aracı gördüm ama msj nız tam görünmüyor,ama anladım sanırım :) Aracın önünde radar sensörü var evet ama donanımları arasında 5AT bulunmuyor,5AS yazıyor.5AT özelliklerini aracı aldıktan sonra BMW resmi sitesinden ücret karşılığında açtırabilirsiniz,ilk alan bu işi yapmamış.Aylık 40€ ile başlıyor,sınırsız aktivasyon ise 880€
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X