Şimdi Ara

BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
3.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    2015 model makyajlı 3.20d lci f30 130.000 km deki aracımın krank kulesi denilen yeri kendiliğinden parçalandı. Araçta başka ses olmadığı için hissetmedim. V kayışını döndüren yer burası. İlk önce klima soğutmamaya başladı birkaç dk sonra hararet göstergesi 110 dereceleri gösterdi araç hızını düşürdü 40 km/saate. Kenara çekip motoru soğutarak tamirciye götürdüm. Ekte resimleri olan parça kopmuş hali. Kayışı ve resimdeki parçayı değiştirdik. 1.000 tl masrafı oldu. Ben araştırdım göremedim internette buna benzer sorunu o yüzden buraya not düşeyim dedim. İyi forumlar.

    Not. KayışIn parça kodu 6 pk 1663
    Kulenin fotoğrafını da ekledim


    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması
    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması

    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanmasıBMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanmasıBMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması
    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması
    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması







  • Metal yorgunluğunun bariz örneği
  • Ucuz atlaşmışsınız geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Metal yorgunluğunun bariz örneği
    Kopan yer ilginç bir şekilde kauçuktan. Yani fotoğraflardaki kopan parça metal değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Metal yorgunluğunun bariz örneği
    5 yaşındaki bmw'de ne metal yorgunluğu olacak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Ucuz atlaşmışsınız geçmiş olsun.
    Sağolun. Bu arada tamir işlemi 2 saat kadar sürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beneoushtatic -- 1 Eylül 2020; 19:34:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    5 yaşındaki bmw'de ne metal yorgunluğu olacak ?

    Alıntıları Göster
    Bu işin ilmini eğitimi aldın galiba, bmw diye fizik yasalarına maruz kalmıyor sanki ne değişik kafalar bunlar ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beneoushtatic

    Kopan yer ilginç bir şekilde kauçuktan. Yani fotoğraflardaki kopan parça metal değil.

    Alıntıları Göster
    Burada kopan parça metal gibi duruyor
    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Burada kopan parça metal gibi duruyor
    BMW F30 3.20d B47 motor krank kulesi parçalanması

    Alıntıları Göster
    Evet ben de dokunana kadar metal sanmıştım.




  • O parçanın adı kule değil Pule
  • Geçmiş olsun. Bu kopan parçaya krank kasnağı (harmonic balancer) deniyor bildiğim kadarıyla, motorun titreşiminin kayışa ve dolayısıyla diğer dönen parçalara aktarılmasını engelliyor. Bildiğiniz kauçuk ile birleştirilmiş iki parça. Benim 1.6 TDCİ motorda da parçalanmıştı, ama öncesinde epey gürültü yaptı ve parçalansa da işini biraz görüyordu...

    K.
  • Maliyet ne kadar acaba?

    Ikinci el alanlarin kirilmadan degistirmesi iyi olur. Motor yanabilirdi gecmis olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Namaste.

    Maliyet ne kadar acaba?

    Ikinci el alanlarin kirilmadan degistirmesi iyi olur. Motor yanabilirdi gecmis olsun
    Çok doğru söylediniz. Bilseydim aldığımda da değiştirirdim ve şanslıyım motoru yakmadık. Evet pule direğiymiş ben de yeni öğrendim.

    Kauçuk olması demek ki titreşimden...

    Teşekkürler
  • Bu sanayinin literatürünü de akıl almıyor. Kule, veya pule nedir? Bildiğimiz krank kasnağı işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu sanayinin literatürünü de akıl almıyor. Kule, veya pule nedir? Bildiğimiz krank kasnağı işte.
    Pule dedikleri şey Pulley yani İngilizce kasnak. 😀

    K.
  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Kasnak desinler o zaman. Parça kataloğunda ingilizcesini görüp garip şekilde 2 harfini atıp kullanmanın bir manası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Bu işin ilmini eğitimi aldın galiba, bmw diye fizik yasalarına maruz kalmıyor sanki ne değişik kafalar bunlar ya

    Alıntıları Göster
    yok almadım. eğitim ver de öğrenelim kauçuk malzemeyle metali birbirinden ayırt etmeyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 2 Eylül 2020; 0:53:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    yok almadım. eğitim ver de öğrenelim kauçuk malzemeyle metali birbirinden ayırt etmeyi

    Alıntıları Göster
    Fotoğraftan metal gibi duruyor kaldıki malzemenin yorulması diye birşey de var dinamik yük altındaki bütün malzemeler yorulur ve bir süre sonra kopar bunda fabrikanın kalite kontrol departmanındakilerinde hatası olabilir görünmeyen iç yapıdaki bir bozulmadan dolayıda olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Metal yorgunluğunun bariz örneği
    Daha eski arabalarda bile rastlamadığım şey.. 10 yaşına bile gelmemiş d segment premium üstelik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    Daha eski arabalarda bile rastlamadığım şey.. 10 yaşına bile gelmemiş d segment premium üstelik

    Alıntıları Göster
    1 yaşında uçakların bile yaşadığı kaza Kırım var malzeme hatalı üretimdir olur bunun yaşla alakası yok evrim sayısıyla iç yapıyla alakası var meslek hayatımda çok yaşadım bu durumu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.