Şimdi Ara

BMW F30 almak isteyenler (İŞTE Fiyatlar) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
1
Favori
32.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eheheh,

    buzlanmadan ziyade forumda hıza karşı tepkiler oluyor. bundan dolayı paylaşmıyorum :) bazen kafama esiyor sabaha karşı çeşme otobanına giriyorum. adrenalin .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    316d__________Schaltgetriebe(6-Gang),Automatic Getriebe(8-Gang)__________4-Zylinder 1.995cc (116ps)
    318d__________Schaltgetriebe(6-Gang),Automatic Getriebe(8-Gang)__________4-Zylinder 1.995cc (143ps)
    320d__________Schaltgetriebe(6-Gang),Automatic Getriebe(8-Gang)__________4-Zylinder 1.995cc (184ps)

    Kaynak BMW.de

    Buradan anlaşıldığı üzere, malesef BMW 3 serisine 1.6 dizel motor üretmemiş, ki Türkiyeye gelsin. Haa belki şu olabilir, 1 serisi için kullanılan

    116d EfficientDynamics Edition__________Schaltgetriebe(6-Gang)__________4-Zylinder 1.598cc (116ps)

    motorunu 3 serisine uyarlayabilirler ama bu da manuel vites olacak demektir.

    1.6 lt dizel şimdilik sadece 116d efficient dynamics edition versiyonunda ve düz vites ile var..
    ancak bu 1.6 lt dizel motorun f20 ve f30 da kullanılmayacağına hatta farklı versiyonları ile ve otomatik vites seçeneği ile kullanılmayacağı anlamına gelmez..
    bu motorun efficient dynamics edition olmayan versiyonu olursa ( ki olacaktır da ) yaklaşık 130 ps olacaktır..
    hele ki biturbo versiyonu da olursa bu kez gücünün 160 ps civarında olması bekleniyor..
    bahsettiğim bu ikinci opsiyon kulağa oldukça hoş geliyor..




  • bu arada E90 / F30 avantaj/fırsat ya da değil tartışmalarında belirleyici olan ve son noktayı koyacak olan euro/tl olacaktır..
    şahsen beklemiyorum ama hele bir de 2,00 TL olur ise olay bitmiştir
    amma velakin gider yine 2,40 - 2,50 bandında olursa da o zaman maç biter..
    bayiler 2010 ağustosta euro 1,90 iken dahi özel sipariş araç satarken bile %5 - 5,5 civarı indirimler yapıyordu..
    %5 her daim cepte diye düşünebiliriz bence.. Zira F20 henüz geldiğinde bile indirimler yapıldı..
    ancak bazı dönemlerde kur desteği ya da başka özel günlerde %10 a kadar indirimler yapıyor bayiler.. kur şöyle güzel bir seviyeye gelir ise varsın bayiler %5 indirim yapsın ben razıyım..




  • %5 her türlü olur zaten...
  • arkadaslar peki bu f30 a yeni turbo benzinli 1.6 motor gelmeyecek mi bu yıl ortası?? onun %37 otv yiyecegini biliyoruz.. boyle bir f30 un baz fiyatı ne olur sizce?
  • bu motor gelirse c serisine rakip olacak. bundan dolayı bmw o saatten sonra c serisine yakın rakamlarda seyreder diye düşünüyorum. örneğin amg paket bir C ile M paket bir 316 yakın olur. ama 45 binin altında da olamaz zaten , şu an amg C ler bile o fiyata satılmıyor bildiğim kadarıyla. geçen yıllarda ellerindeki 316 lar performans olarak c nin gerisinde kaldığı için rakip olarak 320d nin içini boşaltıp fiyatını düşürüp sunmuşlardı. Aslında 320d nin rakibi C220 Cdi dir. Dergilerde bu şekilde karşılaştırma yapılıyor , fakat ülkemizde durum farklı oldu yukarıdaki sebeplerden.
  • quote:


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    bu motor gelirse c serisine rakip olacak. bundan dolayı bmw o saatten sonra c serisine yakın rakamlarda seyreder diye düşünüyorum. örneğin amg paket bir C ile M paket bir 316 yakın olur. ama 45 binin altında da olamaz zaten , şu an amg C ler bile o fiyata satılmıyor bildiğim kadarıyla. geçen yıllarda ellerindeki 316 lar performans olarak c nin gerisinde kaldığı için rakip olarak 320d nin içini boşaltıp fiyatını düşürüp sunmuşlardı. Aslında 320d nin rakibi C220 Cdi dir. Dergilerde bu şekilde karşılaştırma yapılıyor , fakat ülkemizde durum farklı oldu yukarıdaki sebeplerden.

    Beygir gücü olarak yaklaşamayacağından şu an için BMW nin 316 kozunu değil de 318i kozunu 1598/170beygir kullanma gibi bir olasılığı olursa, işte o zaman mercedes c180 ler tabiri caizse nal toplar. Ama şu da bir gerçek ki, benzinli arabaya şahsen ben zorda kalmadıkça binmem. İstediği kadar, start stop olsun, eco motor olsun, kabaca 10 litre hesaplamak lazım, hani gaza korkarak basıp değerleri 6-7 arası ıkınarak çıkarmaya çalışacağıma o aracı hiç almam olur biter. O yüzden hani ben az km yapıyorum, hani aracım tüm gün kapıda yatıyor gibi avunmalar bir zaman sonra yersiz bir sinire dönüşüyor, isterse traktör olsun, o traktör sesi duyanlarla ay sonunda kredi kartı ekstremi ödemiyorum...

    Ben aynı mantık ile scirocco dsg 160hp satmıştım. araba çok az yakıt tüketiyor ama o şekilde kullandığından birşey anlamıyorsun. hakkını verincede 1 depo ile 500 km gidemezsin. fabrika verileri hikaye oluyor. ama 320d de otoban performansında 7,5 litreyi geçemezsin , çok abartı gitmediğin sürece.




  • Ben yilda en fazla 15 bin km yaptigim icin zaten benzinli dusunuyorum..max 10 lt yaksin super bana gore 2000 cc motorun gerek yillik mtv si gerekde uzerine eklenen otv beni bu motordan sogutuyor.. Eskiden 316 performans sorunu yasarim diye almamistim. Ama simdi 1 serisindeki 1.6 cc 174 bg cooper s motoru bu 3 serisindede kullanilirsa alacagim tek araba olur. Birde dun istedigim opsiyonlari sole bi hesapladim yaklasik 10 bin euro kadar tutuyor.. Oyuzden bos 320 ye 50 k euro verip burde ustune bu opsiyonlari ekletemem. Psikolojik fiyat sinirimi asiyor. O yuzden 1600 cc lik motorun max 39-40 bin euro baz fiyatla satisa cikacagini dusunuyorum.. Buda istedigim arabayi max 50 k euro yapar kitabi bunada bayii indirimini ekledikmi iyi bir fiyat cikar ortaya.. 2012 model e90 kasalar full bir sekilde 48 bin eurodan satildi acikcasi bende suan 48 bin euroya daha dusuk olursa da ne ala full bi 316 turbo alinacagini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    bu motor gelirse c serisine rakip olacak. bundan dolayı bmw o saatten sonra c serisine yakın rakamlarda seyreder diye düşünüyorum. örneğin amg paket bir C ile M paket bir 316 yakın olur. ama 45 binin altında da olamaz zaten , şu an amg C ler bile o fiyata satılmıyor bildiğim kadarıyla. geçen yıllarda ellerindeki 316 lar performans olarak c nin gerisinde kaldığı için rakip olarak 320d nin içini boşaltıp fiyatını düşürüp sunmuşlardı. Aslında 320d nin rakibi C220 Cdi dir. Dergilerde bu şekilde karşılaştırma yapılıyor , fakat ülkemizde durum farklı oldu yukarıdaki sebeplerden.

    Beygir gücü olarak yaklaşamayacağından şu an için BMW nin 316 kozunu değil de 318i kozunu 1598/170beygir kullanma gibi bir olasılığı olursa, işte o zaman mercedes c180 ler tabiri caizse nal toplar. Ama şu da bir gerçek ki, benzinli arabaya şahsen ben zorda kalmadıkça binmem. İstediği kadar, start stop olsun, eco motor olsun, kabaca 10 litre hesaplamak lazım, hani gaza korkarak basıp değerleri 6-7 arası ıkınarak çıkarmaya çalışacağıma o aracı hiç almam olur biter. O yüzden hani ben az km yapıyorum, hani aracım tüm gün kapıda yatıyor gibi avunmalar bir zaman sonra yersiz bir sinire dönüşüyor, isterse traktör olsun, o traktör sesi duyanlarla ay sonunda kredi kartı ekstremi ödemiyorum...

    Ben aynı mantık ile scirocco dsg 160hp satmıştım. araba çok az yakıt tüketiyor ama o şekilde kullandığından birşey anlamıyorsun. hakkını verincede 1 depo ile 500 km gidemezsin. fabrika verileri hikaye oluyor. ama 320d de otoban performansında 7,5 litreyi geçemezsin , çok abartı gitmediğin sürece.

    ben de bu ikilemlerde çok kalmıştım ama cidden benzinli arabaya binmek bu devirde çok gereksiz. performans/yakıt tketimi açısından 3.20d'ye yaklaşabilecek benzinli bir araba yok. dediğiniz gibi naparsanız yapın otobanda bile 7.5'u geçmeniz çok zor. şu kış aylarında ankara'da 6.5'la kullanıyorum. megane3 ile de 5.8 kışın, 5.5 falan da yazın kullanıyordum, ist-ank tam gaz gidip gelişlerimde ortalamam 7.6 oluyordu ki araba 190'ı geçmiyordu. henüz bununla çıkamadım seyahate ama muhtemelen kendi kullanım tarzıma göre otobanda 7-7.5 arası tüketirim. yazın da 6.0-6.5 arası olur tüketimim diyorum. 3.20d ile yapılmaması gereken şeyler; aşırı dur kalk yapmak ve 10km'nin altındaki yolculuklarda kullanmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    quote:

    Orijinalden alıntı: diagnotics
    2012 model e90 kasalar full bir sekilde 48 bin eurodan satildi acikcasi bende suan 48 bin euroya daha dusuk olursa da ne ala full bi 316 turbo alinacagini dusunuyorum.

    Full diye birşey söz konusu değil, çünkü premium orta sınıf bir araçta olması gereken ısıtmalı koltuk, elektrikli koltuk (hafızalı değil, sadece elektrikli), ön park sensörü ve cruise kontrolü de eklerseniz, satılan araçlar full klasmanında sınıfta kalırlar. Navi, sunroof, bixenon güzel özellikler ama aracı full yapmıyor malesef. Bu konuda aslında iş biraz da borusana düşüyor, türkiye paketlerini biraz daha geliştirip, audi mantığından kurtulup piyasasını genişletmesi gerekiyor. Herkes BMW ye binebilir, ama sıradan başka bir otomobilde daha fazla konfora sahip olduğu için ambalajına para vermekten sakınan insanları da BMW kendisine çekmek için biraz çaba göstermeli diye düşünüyorum, sonuçta herkes satış ister, üretmek kolay tarafı, satamadıktan sonra bir anlamı da yok üretimin...

    Dogru soyluyorsunuz.. Bmw nin kesinlikle standart paketin icerigini biraz zenginlestirmesi lazim .. 100 tl den baslayan arabada bardak tutucu ozellik diye yazilmamali.. Ben cok sehir ici kullandigimdan dolayi suanki aracimda bile cruise kontrolu kullanmiyorum ama d sinifi bir arac halijen far olmaz kesin xenon olur ayrica koltuklar elektrikli olur.. Birde bmw de opsiyon fiyatlari cok abarti geldi bana.. On arka park sensoru bile 1800 euro yaklasik..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    Gereksiz bir tartışma neden hala sürüyor ki, o lafın bana olduğunu bilerek bu cevabı yazıyorum. Kimsenin kimseye enayi dediği yok, konuyu çarpıtmaya da gerek yok. Konu tamamen imkan meselesi diyorum, benim ekstra arabam var ve binebiliyorum, şu an araç ihtiyacım yok ve f30un çıkmasını bekleyebilirim, başkasının acelesi vardır, alması gerekiyordur, gider kampanyadan alır, ki halen e90 almak isteyen varsa, galericiler navili sport plusları 47-48binlerden veriyor, kimse tarafından kaybedilmiş bir imkan yok. Çok şükür ki biz şımarmadık, şımartılmadık, benim kazandığım her kuruşta alın teri var, başkalarında yok demiyorum yanlış yere çekilmesin, o nedenle harcayacağım tek kuruşu bile hesaplarım, bundan daha doğal ne olabilir, neden zarar etmek istesinki bir insan, bu nedenledir ki, peşimden atla koşturan yok, daha iyisi olacaksa beklerim. Ama benim bekliyor olmam, e90 a binemedim diye kendimi paralamamı yada çok şey kaçırmış olmamı göstermez. Yok çok şey kaçırdın, e90 kral diyenlere ise 3 ay önce c180k amg satmış biri olarak, üzerinde cruise controlün bile ekstra olduğu e90da neymiş demekten alamam kendimi, hoş f30 da da aynı geyik varya, neyse dizel olması yeni kasa olması cezbediyor... Alan kullanır keyfini sürer, almayan bekler bu kadar basit, kimse kimseye niye aldın demiyorki, işin komiği niye almamış olmak sorun olmuş...

    Kalın sağlıcakla.


    Çok ilginç. İsteyen E90 alır isteyen F30 almak için bekler diyen bu çok hoşgörülü arkadaş daha önce bu şekilde bir mesaj atmamış mıydı? Kimse kimseye niye aldın demiyor, keşke o kadar nazik söylemiş olsaydın. Niye almamış olmak sorun olmuş demişsin. Peki niye almış olanlara şemsiye muhabbeti yapıyorsun? Karşında çocuk yok kandıracak. Zeytinyağı gibi üste çıkmadan önce yazdıklarını bir oku ve niye tepki gösterildiğini anla.

    Digitalunix'in ilk sayfadaki yazısından alıntı:

    "Anlamadığım bazı arkadaşlar halen e90 da boncuk bulmuşcasına yada zarar ettiklerini kabul edememenin verdiği ağırlıkla kendilerini teselli etme çabasında, yok navi, yok spor paket. Gerek yok ki, f30 piyasaya indiğinde e90 spor plus, navili, sunrooflu araçlarını yüksek kurdan alıp düşen yeni kurla birlikte 44e satsınlar öpsün başlarına koysunlar. Şemsiye büyük. Öte yandan bekleyenler için şöyle bir alternatif daha var, galericiler ve kullanıcılarda heryer e90 dolu, baktı güzel f30 gerçekten 60bine geliyor, gider max. 10bin km li e90 zaten orda duruyor ;) Ama debelenmeye gerek yok, kol kırıldı bari bırakın yen içinde kalsın... "




  • tamam dostlar , konuyu refresh yapalım , uzatmayalım .

    son zamanlarda uzun yol deneyimi yapan var mı? veya otoban performansındaki tüketim değerlerini paylaşabilecek ?
  • opsiyon fiyatlarıııı diyorum başka bişi demiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    tamam dostlar , konuyu refresh yapalım , uzatmayalım .

    son zamanlarda uzun yol deneyimi yapan var mı? veya otoban performansındaki tüketim değerlerini paylaşabilecek ?

    Geçen hafta sonu günübirlik Edirne'ye gittim. Önde ben arkada jetta tdi 90-100 km sabit hızda kastırarak bir süre denedim 4.0 litreye kadar düşüyor. Sonra ortalama 150 km süratle Edirneye kadar 7.5 litre (5-6 kere 200 üzeri hıza çıkmasam daha az yakardı). Dönüşte jetta önde ben arkada 135 ortalama ile 6.4 litre. Jetta ile aynı yakıyor şaka gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpina71

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    tamam dostlar , konuyu refresh yapalım , uzatmayalım .

    son zamanlarda uzun yol deneyimi yapan var mı? veya otoban performansındaki tüketim değerlerini paylaşabilecek ?

    Geçen hafta sonu günübirlik Edirne'ye gittim. Önde ben arkada jetta tdi 90-100 km sabit hızda kastırarak bir süre denedim 4.0 litreye kadar düşüyor. Sonra ortalama 150 km süratle Edirneye kadar 7.5 litre (5-6 kere 200 üzeri hıza çıkmasam daha az yakardı). Dönüşte jetta önde ben arkada 135 ortalama ile 6.4 litre. Jetta ile aynı yakıyor şaka gibi.



    değerler harika.

    bu arada 160 sabitle gitseydiniz bmw jettadan daha az tüketirdi diye tahmin ediyorum. 320d otobanda gerçekten çok az tüketiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: digitalunix

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpina71

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    tamam dostlar , konuyu refresh yapalım , uzatmayalım .

    son zamanlarda uzun yol deneyimi yapan var mı? veya otoban performansındaki tüketim değerlerini paylaşabilecek ?

    Geçen hafta sonu günübirlik Edirne'ye gittim. Önde ben arkada jetta tdi 90-100 km sabit hızda kastırarak bir süre denedim 4.0 litreye kadar düşüyor. Sonra ortalama 150 km süratle Edirneye kadar 7.5 litre (5-6 kere 200 üzeri hıza çıkmasam daha az yakardı). Dönüşte jetta önde ben arkada 135 ortalama ile 6.4 litre. Jetta ile aynı yakıyor şaka gibi.



    İşte özendiğim yakıt miktarı ve aradığım performans motoru. 7,5 dizel (7,5*3,86=0,289 kuruş/km), en az yakan dizelin (3,7*3,86=0,142 kuruş/km Corsa 1.3 CDTI Eco-Start/Stop) yaklaşık iki katı, normal yakan benzinin (10--0,436 kuruş/km) neredeyse yarısı...

    Şunu belirteyim en az yakan Corsa'nın otobanda ortalama 150 km hız ile 7 litrenin altında yakacağını hiç sanmıyorum. Tabi 150 ortalamayı tutturabilir mi o da ayrı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpina71

    quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    tamam dostlar , konuyu refresh yapalım , uzatmayalım .

    son zamanlarda uzun yol deneyimi yapan var mı? veya otoban performansındaki tüketim değerlerini paylaşabilecek ?

    Geçen hafta sonu günübirlik Edirne'ye gittim. Önde ben arkada jetta tdi 90-100 km sabit hızda kastırarak bir süre denedim 4.0 litreye kadar düşüyor. Sonra ortalama 150 km süratle Edirneye kadar 7.5 litre (5-6 kere 200 üzeri hıza çıkmasam daha az yakardı). Dönüşte jetta önde ben arkada 135 ortalama ile 6.4 litre. Jetta ile aynı yakıyor şaka gibi.



    değerler harika.

    bu arada 160 sabitle gitseydiniz bmw jettadan daha az tüketirdi diye tahmin ediyorum. 320d otobanda gerçekten çok az tüketiyor.

    Katılıyorum. Yüksek sabit hızda birçok küçük hacimli araçtan daha az yakacağını tahmin ediyorum. Daha düşük devirde gaza daha az basarak yol alınabiliyor.




  • Arkadaslar yeni f30 kasada deri koltuk opsiyon farki ne kadar olacak acaba? Listede fiyat goremedim de..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • katlanır dış ayna opsiyonuda yazılamamış. belki standarttır diyeceğim ama paspası, reflektörü donanım listesine yazan firma bunu kesin yazardı.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.