Şimdi Ara

BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen hafta bizi Borusan'dan aradılar ve İ3 ile test sürüşüne çıkmak ister misiniz diye sordular biz de kabul ettik. Üstelik test sürüşü yapacağımız arabayı evin önüne kadar getirdiler . Bilmeyenler için söylüyorum, bu araç tamamen elektrikle çalışan, yakıtsız bir araç. Bundan dolayı test etmeden önce bu araba ne kadar basabilir ki dedim. Sürekli sağ şeritten tin tin gideceğimizi, milletin bizi selektör manyağı yaparak taciz edeceğini falan düşündüm. Fakat sürüşe başladığım an büyük dumur yaşadım. Bu arabanın, şu anda sahibi olduğumuz 525d xdrive'dan (hatta belki ondan azıcık daha iyi) hızlanması vardı. Zaten gelen eleman da aracın hızlanmasının M3'ten daha iyi olduğunu söyledi. Gaza bastığım anda uçuyordu resmen. 0'dan 100'e 7 saniyede çıkabiliyor.


    Araç en fazla 160 km/s hız yapabiliyor. Tam şarjda ise kullanıma bağlı olarak 130-160 km menzili var. Şarj istasyonunda şarj edilince 20 dakikada %80 şarj oranına ulaşıyor ve bu şarj ile 120 km yol gidebiliyor. Geri kalan %20'lik kısmı şarj edebilmek için 1,5 saat ek süre gerekiyor (ne alaka diyeceksiniz ama öyleymiş). Ev tipi prizlerden de şarj etmek mümkün fakat bu prizlerle yapılan şarj süresi 5 saat.


    Sürüşe gelirsek, direksiyonu biraz fazla sert. Tamam BMW'lerin genelinde olan birşey bu direksiyon sertliği ama diğerlerine göre daha da bir sert sanki. Sadece direksiyon değil, sürüşte de bir sertlik var hani anlatılmaz yaşanır cinsten. Plastik bir araba kullanıyormuş hissi veriyor biraz bu sertlik ama bu aklınıza kalitesizlik olarak gelmesin. Açıkçası kullanırken yoran bir araç. Böyle olmasının sebebi sonuçta şehir içi kullanım amaçlı tasarlanmış bir araba olmasından dolayıdır diye düşünüyorum. Gerçi ülkemizde şarj istasyonları yeterli seviyelere gelse aracın buradan Gaziantep'e hiç kesilmeden gideceğinden şüphem yok.

    Aracın fiyatı ise 50 bin euro civarı. Yalın hali 40-45 bin euro. Tabi opsiyonlara bağlı olarak fiyat artıyor. Ayrıca bu tip bir araç ülkemizde çok yeni olduğu için vergiden muaf. Yani ilerde bu fiyat iki katı artabilir demek oluyor bu.

    Test sürüşünden çektiğim birkaç fotoğraf:



     BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM BMW İ3 İLE TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKTIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LastStand -- 5 Nisan 2015; 23:46:34 >







  • Çok sevimli duruyor. Şehir içi için tasarlanmış bi araba neden sert olur anlayamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araclarda bataryalar sizin olmuyor kiralik oluyor ve kira bedeli odeniyor bataryalarinda belli bir saat sarj suresi var ve menziller cok kisa bu verdikleri veriler duz otoban verileri Bmw gibi performans ve dayaniklilik ile unlu bir markanin sinifi bir arac degil diye dusunuyorum!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 32.adam

    Bu araclarda bataryalar sizin olmuyor kiralik oluyor ve kira bedeli odeniyor bataryalarinda belli bir saat sarj suresi var ve menziller cok kisa bu verdikleri veriler duz otoban verileri Bmw gibi performans ve dayaniklilik ile unlu bir markanin sinifi bir arac degil diye dusunuyorum!

    Gelen rehber ondan da bahsetti bu kiralık batarya olayı sadece Renault'da varmış İ3'de öyle birşey yokmuş. Şarj sürelerini yukarıda yazdım okumamış olabilirsiniz "belli bir saat" değil 20 dakikada %80 şarj oluyor ve 120 km yol gidiyor daha ne olsun? Telefonlar bile bu kadar hızlı şarj olmuyor. Kaldı ki bu tarz bir teknoloji daha yeni yeni oluşmaya başladı ve henüz çok birşey beklememek lazım. Bu yüzden bu araç günlük kullanım için daha uygun. Markası ne olursa olsun şu an için tek şarjda buradan Gaziantep'e gidecek kadar uzun menzilli bir araba beklemek saçma olur. 0'dan 100'e 7 saniyede çıkan elektrikli bir araca mucize gözüyle bakılmalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LastStand -- 5 Nisan 2015; 23:45:03 >




  • Paylaşım için teşekkürler öncelikle.
    0-100 7 sn gayet iyi değer. Zaten elektrikli arabalarda tork hiç kesilmiyor, performans süreleri tatminkar. İ8 4,5 sn mesela. Ya da tesla nın bazı modelleri 4 sn altını zorluyor. İ3 m3 ten hiç bir deplasmanda daha hızlı değildir, onu satış temsilcisi hatalı söylemiş muhtemelen.

    ÖTV %3 diye biliyorum. Buna rağmen 45-50 bin eur çok çok yüksek bir rakam. Muhtemelen almanya fiyatı da yüksektir. Şarj süresi çok iyi ama menzil sadece şehir içine hitap ediyor. Evden işe arabası. Mesela izmir de bazı otoparklarda ücretsiz istasyonlar mevcut. Aracı park ettiğinizde elektrik bedava tahsis ediliyor. Evden işe işten eve ücretsiz ulaşım:)
    Eğer uzun yol yorgunluk değerine ulaşan bir menzil olsa, mesela 300 km ve üzeri, o zaman daha efektif olur. Zaten ihtiyaç molası, dinlenme amaçlı 300-350 km geçmeden durmak gerekir. O arada 20 dk şarj işi bitirir. Zaten bugün yakıt almak için dursanız yakıt alıp ödeme vs derken 7-8 dk süre geçiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Butun bataryalarin belli bir saat sarj omru vardir atiyorum 1000dolum gibi vs. elektrikli araclarin torku dogal olarak yuksek olur bu mucize falan degildir pilin arac ile verilmesi olayi i8 de bile yok i3 te vereceklerini sanmiyorum satis temsilcilerinin hic bir halt bildigi yok sadece satis yapip prim derdinde olduklari icin guvenilmez olduklari tecrubeyle sabittir! Kisacasi bu elektrikli oto olayi okadar patlama yapacak bir olay degildir. Yabanci ulkelerde ozellikle pamuk ve urunleri ureten ulkelerde yillardir fabrikalarda elektrikli forkliftler kullaniliyor. En ufak forklift 5ton yuk kaldiriyor 700- 800kg bir araci haraket ettirmek nedir ki! Elektrik yerini iyon motorlu yada borla calisan motorlar bekliyoruz biraz gelismis bir ulke olsaydik cokdan sahiptik bu teknolojiye fakat 1950 lerden beri ulke yonetimi israil ve abd nin ortadogu paralelinde haraket ettirildigi milli bir bagimsizligimiz olmadigi icin suan ki demokratik sistem icerisinde de bu sansimiz da olmadigindan dolayi bu teknolojileri uzerlerinden yillar gectikten sonra ancak ithal ederiz!!! Disaridan aldigin hersey gun gelir agir bedeller odetir!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 32.adam

    Butun bataryalarin belli bir saat sarj omru vardir atiyorum 1000dolum gibi vs. elektrikli araclarin torku dogal olarak yuksek olur bu mucize falan degildir pilin arac ile verilmesi olayi i8 de bile yok i3 te vereceklerini sanmiyorum satis temsilcilerinin hic bir halt bildigi yok sadece satis yapip prim derdinde olduklari icin guvenilmez olduklari tecrubeyle sabittir! Kisacasi bu elektrikli oto olayi okadar patlama yapacak bir olay degildir. Yabanci ulkelerde ozellikle pamuk ve urunleri ureten ulkelerde yillardir fabrikalarda elektrikli forkliftler kullaniliyor. En ufak forklift 5ton yuk kaldiriyor 700- 800kg bir araci haraket ettirmek nedir ki! Elektrik yerini iyon motorlu yada borla calisan motorlar bekliyoruz biraz gelismis bir ulke olsaydik cokdan sahiptik bu teknolojiye fakat 1950 lerden beri ulke yonetimi israil ve abd nin ortadogu paralelinde haraket ettirildigi milli bir bagimsizligimiz olmadigi icin suan ki demokratik sistem icerisinde de bu sansimiz da olmadigindan dolayi bu teknolojileri uzerlerinden yillar gectikten sonra ancak ithal ederiz!!! Disaridan aldigin hersey gun gelir agir bedeller odetir!!!

    Adamların işi gücü yok yalan mı söyleyecekler bu konuda hey allahım ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bugün fuarda inceledim.
    Çok güzel araç
    Oradaki görevli kiralama bedelinin olmadığını söyledi.
    Durumu uygun olanın 2.araç olarak düşünülecek türden şehir içi kullanıma müsait bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.