Şimdi Ara

Bmw'lerde oluşan vuruntu..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
3
Favori
78.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler abilerim, kardeşlerim..

    Konuya şöyle başlamak istiyorum ; Vuruntu sorunu dedik ama bu dediğim sorun e46 için geçerli sıkıntımız şöyle ;

    Otomatik veya düz vites fark etmeksizin oluşuyor bu ses..

    Düz viteste ayak debriyajda iken 1. vitese yittiğimde ara sıra takkkk diye bir ses geliyor biraz arkalardan..

    Diferansiyel desem aracımın diferansiyelini değiştirdim daha 130k'daki bir üst makyajlı kasadan taktık.. Akis başları aynı şekilde..

    Ama bazen oluyor bu ses 2. vitese geçirirkende var 3 - 4- 5. viteslerde bu ses yok..

    Otomatik de ise P konumundan D ye çekince takkk ediyor araba kendini bir kasıyor ileri gitmek için zaten ayak frende klasik otomatik vites sahnesi..



    Ondada yer yer 2. vitese geçerken takk diye ses geliyor...


    Gidişlerinde hiç bir performans eksikliği yok ama bu ses can sıkıyor binenler arabanın bozuk olduğunu falan sanıyor aracımı almadanda ustaya göstermiştik böyle böyle diye
    ama sıkıntı olmayacağını sadece ses yapacağını söyle bir kaç bmw e46'da daha görünce artık buna çözüm bulmak istedim...

    Çünkü aracımı satılığa çıkardım ben nazik kullanıyorum o zaman ses yapmıyor ama alıcı insan test sürüşüne cıksa hızlı vites değişiminde o ses gelicektir açıklamasını yapamam arabam kötü duruma düşer.. Satmasam bile arabaya böyle bir sesle binmek istemiyoruz çünkü araca karşı çok hassasız ses gelmemesi lazım bir yerinden..


    Yardımcı olursanız hem ben hemde diğer e46 kullanıcı kardeşlerim veya abilerim veyahutt buna benzer arkadan itişli araca sahip olan başka donanımhaber üyeleri...





    Dip not ; eğer gerekirse video ekliyebilirim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    merhabalar hocam;

    bende de 2001 model 318i e46 kasa manuel bmw var. mesajınızı ınternette gezinirken okudum. aynı sorun bende de var. bendeki tam sorun şu geri viteste iken ayağını debriyajdan çekerken araba tam kavrayacağı sıra arkadan tak diye bir ses geliyor... 1. ve 2. vitese geçirirken de arkadan ses geliyor ve ayağımı debriyajdan çekerken araba kavrayacağı zamanda tak diye bir ses geliyor. 3,4 ve 5. viteste bunu yapmıyor.. siz mevzu bahis sorununuza çözüm bulabildiniz mi? eğer çözüm bulabildiyseniz nasıl yaptınız nerde sıkıntısı vardı ne kadar tuttu gibi konularda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. arifoguz@meb.gov.tr yada programci06@hotmail.com nolu mail adreslerini aktif kullanıyorum. buraya mailde atabilirsiniz.
    saygılarımla...
    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..
    HARD kullanıcısına yanıt
    HARD demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..

    Bravo ,nokta atışı cevaplara bayılıyorum. Biliyorsanız yazın bilmiyorsanız sallamayın arkadaşlar.
  • merhabalar hocam;

    bende de 2001 model 318i e46 kasa manuel bmw var. mesajınızı ınternette gezinirken okudum. aynı sorun bende de var. bendeki tam sorun şu geri viteste iken ayağını debriyajdan çekerken araba tam kavrayacağı sıra arkadan tak diye bir ses geliyor... 1. ve 2. vitese geçirirken de arkadan ses geliyor ve ayağımı debriyajdan çekerken araba kavrayacağı zamanda tak diye bir ses geliyor. 3,4 ve 5. viteste bunu yapmıyor.. siz mevzu bahis sorununuza çözüm bulabildiniz mi? eğer çözüm bulabildiyseniz nasıl yaptınız nerde sıkıntısı vardı ne kadar tuttu gibi konularda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. arifoguz@meb.gov.tr yada programci06@hotmail.com nolu mail adreslerini aktif kullanıyorum. buraya mailde atabilirsiniz.
    saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    merhabalar hocam;

    bende de 2001 model 318i e46 kasa manuel bmw var. mesajınızı ınternette gezinirken okudum. aynı sorun bende de var. bendeki tam sorun şu geri viteste iken ayağını debriyajdan çekerken araba tam kavrayacağı sıra arkadan tak diye bir ses geliyor... 1. ve 2. vitese geçirirken de arkadan ses geliyor ve ayağımı debriyajdan çekerken araba kavrayacağı zamanda tak diye bir ses geliyor. 3,4 ve 5. viteste bunu yapmıyor.. siz mevzu bahis sorununuza çözüm bulabildiniz mi? eğer çözüm bulabildiyseniz nasıl yaptınız nerde sıkıntısı vardı ne kadar tuttu gibi konularda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. arifoguz@meb.gov.tr yada programci06@hotmail.com nolu mail adreslerini aktif kullanıyorum. buraya mailde atabilirsiniz.
    saygılarımla...
    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    merhabalar hocam;

    bende de 2001 model 318i e46 kasa manuel bmw var. mesajınızı ınternette gezinirken okudum. aynı sorun bende de var. bendeki tam sorun şu geri viteste iken ayağını debriyajdan çekerken araba tam kavrayacağı sıra arkadan tak diye bir ses geliyor... 1. ve 2. vitese geçirirken de arkadan ses geliyor ve ayağımı debriyajdan çekerken araba kavrayacağı zamanda tak diye bir ses geliyor. 3,4 ve 5. viteste bunu yapmıyor.. siz mevzu bahis sorununuza çözüm bulabildiniz mi? eğer çözüm bulabildiyseniz nasıl yaptınız nerde sıkıntısı vardı ne kadar tuttu gibi konularda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. arifoguz@meb.gov.tr yada programci06@hotmail.com nolu mail adreslerini aktif kullanıyorum. buraya mailde atabilirsiniz.
    saygılarımla...

    1. viteste veya geri vitesinde ayak debrijaydan cekilirken arabada silkeleme oluşuyor, debriyajı tazeleyip daha fazla gaz verince düzeliyorsa bu debriyaj balatanızın bitmeye yakın olduğunu gösterir. Yani debriyajdan cekerken olan titreme aslında az gaz verdiğinizden değil, balatanın bitmeye başladığındandır. Dikkat edip daha fazla gaz verip titrettirmesseniz daha uzunca bir müddet kullanırsınız.




  • Fatih_540ia kullanıcısına yanıt
    yok hocam debririyaj balatası dediğin baskı balata ise onu daha yeni değiştirdim 500km olmadı bile ama sorunum bu değil vites geçişlerinde arabanın arka kısmından ses gelmesi vuruntu sesi tak diye...
  • HARD kullanıcısına yanıt
    hocam çok teşekkür ederim yardımlarınız için. birde arabayı her ustaya götürmek istemiyorum bilende oynuyo bilmeyende. ankaradayım ve ulaş bmw diye bir yer var mustafa abi o iyi anlıyo ona götürüyorum sadece. o yüzden böyle paylaşım sitelerinde bilgi paylaşmak ve bilgilenmek gibisi yok bence :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    hocam çok teşekkür ederim yardımlarınız için. birde arabayı her ustaya götürmek istemiyorum bilende oynuyo bilmeyende. ankaradayım ve ulaş bmw diye bir yer var mustafa abi o iyi anlıyo ona götürüyorum sadece. o yüzden böyle paylaşım sitelerinde bilgi paylaşmak ve bilgilenmek gibisi yok bence :)))

    Bendeki şöyleydi:
    318i vardı, 80.000kmde almıştım, aldığımda aynı vuruntu vardı, 100.000 üzeri kilometrelerde biraktim arabayı hiçbir sorun çıkarmadı. Gaza biraz az basarsan tak tak tak diye vuruyordu, tekrar debraja basıp tazelemen gerekiyordu. Yanlış hatırlıyor da olabilirim ama heralde araba isinnca biraz daha fazla yapiyor gibiydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_540ia -- 21 Mart 2014; 11:50:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    hocam çok teşekkür ederim yardımlarınız için. birde arabayı her ustaya götürmek istemiyorum bilende oynuyo bilmeyende. ankaradayım ve ulaş bmw diye bir yer var mustafa abi o iyi anlıyo ona götürüyorum sadece. o yüzden böyle paylaşım sitelerinde bilgi paylaşmak ve bilgilenmek gibisi yok bence :)))

    Bendeki şöyleydi:
    318i vardı, 80.000kmde almıştım, aldığımda aynı vuruntu vardı, 100.000 üzeri kilometrelerde biraktim arabayı hiçbir sorun çıkarmadı. Gaza biraz az basarsan tak tak tak diye vuruyordu, tekrar debraja basıp tazelemen gerekiyordu. Yanlış hatırlıyor da olabilirim ama heralde araba isinnca biraz daha fazla yapiyor gibiydi.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca yukarıdaki resimdeki parçanın adı şaft takozu, bu bmwlerde yaklaşık olarak arka koltuğun oralara tekabül eder. Ses ordan geliyorsa ne ala, işçiliği uzun sürer ama parça 50 TL gibi birşey. Daha arkada ise o zaman defransiyel baglantilarinda filan olablir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mete16

    Bu mesaj silindi.
    Soruna herhangi bir çözüm bulamadık dedğim gibi araca geçen sene sıfır ayarında defransiyel ve akis basları takıldı... şaft köselesini kontrol ettireeceğim yarın


    ben arabamın kullanısı ezberlediğimden çok seri kullansamda o sesi artık getirtmiyorum.. ama ister istemez o soruna ççözüm bulursam ne ala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..

    bende de 318i var 2005 model 145000 km de arkadaş yazmış şaft köselesi diye onu değiştirin hiç bi ses kalmaz bmw lerde kronik sorun değil aslında ama araçlar ömürlerinin %80 lik kısmını sürekli sert kalkmalar yanlamalar lastik yakmalarla geçirdiği için diğer araçlara göre daha çabuk yıpranıyo bazı parçalar bu parçayı değiştir sorunun hallolur ama tavsiyem önce ustanı değiştir bu kadar basit bir sesi aylarca bulamayan adamdan usta olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felakettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..

    bende de 318i var 2005 model 145000 km de arkadaş yazmış şaft köselesi diye onu değiştirin hiç bi ses kalmaz bmw lerde kronik sorun değil aslında ama araçlar ömürlerinin %80 lik kısmını sürekli sert kalkmalar yanlamalar lastik yakmalarla geçirdiği için diğer araçlara göre daha çabuk yıpranıyo bazı parçalar bu parçayı değiştir sorunun hallolur ama tavsiyem önce ustanı değiştir bu kadar basit bir sesi aylarca bulamayan adamdan usta olmaz

    Aynenn yaaa degıstıemek lazım




  • Benim aractada boyle sorun var . Tamircim saft boslugu dedi . Arkadasta e34 var ondada vardi o tamir ettirdi. Isteyen olursa bir fiyat alirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TroubleTrouble

    Benim aractada boyle sorun var . Tamircim saft boslugu dedi . Arkadasta e34 var ondada vardi o tamir ettirdi. Isteyen olursa bir fiyat alirim
    Rear Differential Bushing yani Diferansiyelin arka burçu da olabilir

    bknz adam kendi değiştirmiş:http://www.bmwforums.info/3-series-guides/10695-bmw-e46-rear-diff-bush-removal-replacement-diy-guide.html
  • TroubleTrouble kullanıcısına yanıt
    arkadaşım sana zahmet bir fiyat öğrenebilir misin. Oğuz kardeşim sen hala sorununa cevap bulamadın mı? bende aracı satılığa çıkartacam sırf bu sesden dolayı çekiniyorum...
  • programci06 P kullanıcısına yanıt
    (0232) 462 1320

    Esin otomotiv buraya sorabilirsiniz
  • E46 larda kronik abi ben ayarladım kendimi artık o ses gelmiyor.. Defransiyel akis ve şaft taki boşluktan kaynaklanıyor sıkıntı o sesin gitmesi 4.000tl yi bulabilir arabayı patinaj a düşürmeyin zamanla azalır
  • Saft basini degistir gecer
  • Arkadaslar bide hava sogukken daha fazla geliyor ses, vuruntu daha siddetli oluyor ama hava sicakken yag gibu oluyor sezi duymak icin pur dikkat dinlemek gerekiyor. Valla sirf yaptirip satasim var yaa alan kisiye karsi mahcup olmamak icin. Bide ankarada bu isten iyi anlayan usta lazim varmi bilen arkadaslar. Malum artik onune gdlen dukkan aciyoo pek bilmryene arabayi elletmemek gerek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programci06

    Arkadaslar bide hava sogukken daha fazla geliyor ses, vuruntu daha siddetli oluyor ama hava sicakken yag gibu oluyor sezi duymak icin pur dikkat dinlemek gerekiyor. Valla sirf yaptirip satasim var yaa alan kisiye karsi mahcup olmamak icin. Bide ankarada bu isten iyi anlayan usta lazim varmi bilen arkadaslar. Malum artik onune gdlen dukkan aciyoo pek bilmryene arabayi elletmemek gerek...
    hepinize merhabalar benim aracımda (2005 3.16i ) 1. vitese yada 2 ye geçerken sanki arka koltuğun altında bass kutusu varda oradan bass sesi geliyor gibi bir ses vardı. Geçen hafta Ankara Balgat Borusan'a götürdüm. Tanıdık usta kontrol etti ve şaft köselesi denilen parçada aşınma başladığını biraz daha kullanılabileceğini söyledi. Ama ses beni iyice rahatsız etmeye başladığı için bu gün gidip şaft köselesi denilen parça ile birlikte buji, v kayışı, v kayış bilyası, yakıt filtresi aldım. onları inşallah yarın değiştirtip sonucu göreceğim. eğer sizinde aracınızdan gelen ses vites topuzu hareketi ile birlikte aynı anda olan bass sesi gibi bir ses ise şaft köselesi dene parçadandır. diyebiliri. en azından Borusan'daki ustanın tespiti o yönde :)) hepinize iyi forumlar. kazasız güzel sürüşler..
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Sizin sorununuzun sebebi genelde aşağıda fotoğraftaki parçanın aşınması sonucu oluşuyor. Adı da sanayi dilinde şaft köselesi olarak geçiyor. Sert kullanımlardan ya da kauçuk özelliğini yitirmesinden kaynaklı olabiliyor. Sanki araca arkadan biri vuruyormuş gibi tok bir ses yapar. Kronik bir sorundur e46'da
    Fotoğraftda aşınmış hali de normali de mevcut. Eğer sorun bu parçada değilse akslarda da olabilir.
     Bmw'lerde oluşan vuruntu.. Bmw'lerde oluşan vuruntu..

    Bravo ,nokta atışı cevaplara bayılıyorum. Biliyorsanız yazın bilmiyorsanız sallamayın arkadaşlar.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.