Şimdi Ara

BMW neden hala arkadan itişli araç üretiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
13.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMW nin hala arkadan itişli araçta ısrar etmesinin sebebini bilen var mı ciddi anlamda?

    Benim aklıma aracı arkadan itişli yapmanın tek sebebi ağırlık merkezini en uygun noktaya ayarlamak için olduğu geliyor. Şaft diferansiyel gibi ağır parçaları aracın arka tarafına yaymak ağırlık merkezini dengelemek.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW Neden Hala Arkadan İtişli Araçlar Üretiyor?

    BMW, arkadan itişli araç üretmeye devam ediyor çünkü bu düzen, performans odaklı araçlar için birkaç önemli avantaj sunuyor.

    Daha İyi Denge: Arkadan itişli arabalarda, motor ve şanzıman ön kısımda, tahrik aksı ise arka kısımda bulunur. Bu, ağırlığın daha eşit dağılmasını sağlar ve bu da viraj alma ve frenleme sırasında daha dengeli bir sürüş deneyimi sunar.

    Geliştirilmiş Çekiş: Arkadan itişli araçlarda, arka tekerlekler hem güç hem de tutuş sağlar. Bu, özellikle kaygan veya engebeli yol koşullarında daha iyi çekiş ve kontrol sağlar.

    Hassas Direksiyon: Arkadan itişli arabalarda, direksiyon sistemi motorla aynı değildir. Bu, daha doğrudan ve hassas bir direksiyon deneyimi sağlar, bu da performans sürüşü için önemlidir.

    Sürüş Dinamikleri: Arkadan itişli araçlar, virajlarda kontrollü kayma yapmaya daha yatkındır. Bu, deneyimli sürücüler için heyecan verici ve eğlenceli bir sürüş dinamiği sağlayabilir.

    Önden Çekişle Karşılaştırma: Önden çekişli araçlarda, motor ve tahrik aksı ön kısımda bulunur. Bu, daha az dengeli bir ağırlık dağılımına neden olur ve bu da viraj alırken ve fren yaparken daha az kontrol sağlar. Ayrıca, önden çekişli araçlarda, güç ve tutuşun aynı tekerleklerde olması nedeniyle çekiş sorunları yaşanabilir.

    Sonuç olarak, BMW, performans ve sürüş dinamiklerine öncelik veren araçlar üretmeye devam ettiği sürece, arkadan itişli araçlar üretmeye devam edecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir
  • önden çekişli araç yapmanın tek amacı maliyetleri düşürmektir onun dışında hiçbi mantığı yok. aktarım kayıpları biraz daha az ve arkadan itişliye göre daha az sorun çıkarıyor.
    ama önden çekişin kontrolü arkadan itişli kadar iyi değil. bide arkadan itişli araca bakım yapmak daha kolaydır. mesela önden çekişli bi aracın şanzımanı tamir etmek için ön tarafı motor dahil. komple indirmeniz gerekir. arkadan itişlilerde motor indirmeden sadece şanzıman sökülebiliyor. daha saymadığım birsürü avantajı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muradisdan -- 28 Ekim 2015; 15:25:17 >
  • Sorunuzun cevabını BMW vermiş, Yol tutuş ve sürüş keyfi en çok sürekli dört çeker araçlarda dır, Bunu Bmw de kataloğunda belirtmiş.

    "BMW Xdrive, daha fazla sürüş keyfi için dört çeker sistemin, çekiş, yön dengesi ve güvenlik gibi avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir."

    Arkadan itişi niçin kullandıklarını da açıklamışlar.

    "BMW’nin karakteristik çevikliği ve dinamik performansı sürüş keyfinin en önemli unsurlarıdır. Arkadan itişli sürüş, mükemmel performans için ideal itme gücü sağlayarak BMW karakterinin önemli bir parçasını oluşturur.

    Arkadan itişli sürüş, ağırlık dağılımının neredeyse %50’sinin ön aksta ve %50’sinin de arka aksta olduğu BMW karakteristiğine olanak tanır. Mükemmele yakın 50:50 ağırlık dağılımı, dengeli bir direksiyon hareketi sağlar.

    Hızlanırken, dinamik aks yükü dağılımı, aracın ağırlık merkezindeki atalet kuvvetlerinden arka aksın daha fazla çekiş kuvveti alacağı şekilde etkilenir. Aracın ağırlığındaki herhangi bir artış arka tekerleklerin yükünü arttırır, böylece BMW’niz ne kadar fazla yüke sahip ise o kadar üstün yol tutuşuna sahip olur.

    Normalde eşit boyutlu tekerlekler üzerindeki dengeli bir yük, yanal kuvvetlerin iki aks arasında eşit dağılımına izin verir. Çekiş gücünün direksiyon komutlarından ayrılması, itiş gücünde kayıp olmadan daha akıcı kullanım sağlar. Ayrıca, ön aksın aracın burnuna daha yakın yerleştirilmesine imkân sağlayarak göz alıcı uzunlukta aks aralığına olanak verir ve bununla birlikte gelişmiş yana yatma düzeltimine ve ses azaltımına katkıda bulunur."

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir

    1 ve 3 hala arkadan itişli yalnızca 2 serisinin active ve gran tourer modelleri önden çekişli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • eskiken şahinle rekabet ediyordu,o yıllardan kalma alışkanlık işte.
    bmv em olsaydı hiç sormazdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkan33


    quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir

    1 ve 3 hala arkadan itişli yalnızca 2 serisinin active ve gran tourer modelleri önden çekişli

    Pardon gece saati ve uykudan dolayı 3 yazmışım

    1 ve 2 serisi diyecektim

    1 serisinin de geçtiğimiz yıllarda Bmw prensiplerinden vazgeçip böyle bir işe kalkışacağı gibi bir haber okumuştum otomobil dergilerinde.

    Eski jenerasyon e87nin üzerine f20 böyle gelinecek denildi ama olmadı orası da ayrı bir boyut




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir

    Anladığım kadarıyla arabalarla alakalı çok şey bilmiyorsun. Önden çekişli bir arabayla virajlara hızlı girip kayarsan araba kızaklama dümdüz gider. Arkadan itişte yan gitmeye başlarsın ki kontrolü daha kolaydır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garmae0671


    quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir

    Anladığım kadarıyla arabalarla alakalı çok şey bilmiyorsun. Önden çekişli bir arabayla virajlara hızlı girip kayarsan araba kızaklama dümdüz gider. Arkadan itişte yan gitmeye başlarsın ki kontrolü daha kolaydır.

    Ne yazık ki bu teziniz tamamiyle doğru demek değil.
    Arkadan itiş elbette ki önden çekişe nazaran sürüş, keyif, konfor, performans ve bahsettiğiniz kullanıma odaklı bir takım olayları önleyebilir fakat aslında sizin bahsettiğiniz tam olarak 4x4 yani xdrive 4matic yada quattro gibi örneklerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    quote:

    Orijinalden alıntı: garmae0671


    quote:

    Orijinalden alıntı: M4RLB0RO

    Bilgim kadarıyla önden çekiş yol tutuş açısından en ideal fakat bu 200hp ve üzerinde biraz karambole gidiyor gibi o yüzden arka itiş ve 4x4 daha makul bir seçenek.

    Fakat Bmw ve Mercedes sanırım bunu artık kült edindi geçmişten bu yana karakteristliğini bozmadan devam etmekte yüksek yol tutuş ve performans amacında.

    Şuan yeni yeni 1 ve 3, A ve CLA gibi araçlarda önden çekere devam etmekteler.Maliyettende kasıt olabilir

    Anladığım kadarıyla arabalarla alakalı çok şey bilmiyorsun. Önden çekişli bir arabayla virajlara hızlı girip kayarsan araba kızaklama dümdüz gider. Arkadan itişte yan gitmeye başlarsın ki kontrolü daha kolaydır.

    Ne yazık ki bu teziniz tamamiyle doğru demek değil.
    Arkadan itiş elbette ki önden çekişe nazaran sürüş, keyif, konfor, performans ve bahsettiğiniz kullanıma odaklı bir takım olayları önleyebilir fakat aslında sizin bahsettiğiniz tam olarak 4x4 yani xdrive 4matic yada quattro gibi örneklerdir.

    Xdrive quattro 4matic elektronik sistemlerdir. Ben hiç bir sistem olmadan bahsetmek istemiştim eksik yazmışım özür diliyorum. Elektronik sistemler olmadan dediğim şeyler birebir yaşanır :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sürüş keyfi ve karakteristiği nedeniyle, arkadan iti daha fazla zevk verir ve sürücüyü daha az yorar, ayrıca aracın dönme çapıda önden çekerlere göre daha düşüktür, daha kısa alanda daha az manevrayla çıkış yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    önden çekişli araç yapmanın tek amacı maliyetleri düşürmektir onun dışında hiçbi mantığı yok. aktarım kayıpları biraz daha az ve arkadan itişliye göre daha az zorun çıkarıyor.
    ama önden çekişin kontrolü arkadan itişli kadar iyi değil. bide arkadan itişli araca bakım yapmak daha kolaydır. mesela önden çekişli bi aracın şanzımanı tamir etmek için ön tarafı motor dahil. komple indirmeniz gerekir. arkadan itişlilerde motor indirmeden sadece şanzıman sökülebiliyor. daha saymadığım birsürü avantajı var.

    Bir çok önden çekişli araçta hatta epeyce fazlasında motoru ellemeden yani indirmeden şanziman sokulur takılır tamiri yapılır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Akaryakıtlı motorların dezavantajı, elektrik motoru gibi her tekerleğe bir tane konulamıyor. Ya önden çekişli olacak veya arkadan. Şeker fabrikası gibi proses, tabi koca motor oluyor. Onu da ortaya bir tane koyuyorlar, ortaçağ değirmeni gibi aktarma babam aktarma, ya güç kalmıyor veya ekonomi. En çok da 90° çarklarda kayboluyor.

  • Yeni X1 önden çekişli.
  • Yeni X1 önden çekişli.
  • Bmw rekabet ettiği mercedes ve audinin iç ve dış malzeme kalitesi, kalite algısı anlamında çok gerisinde kaldı. Arkadan itiş dışında mercedes ile ortak bir yönü bile artık yok. Mercedes bile A B CLA gibi fakir kesime hitap eden ucuz mercedesleri sallamayıp önden çekiş üretiyor. Bmw de yemez durum zira elinde bir tek arkadan itiş kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle arkadan itişli araçları kullanmak daha keyifli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günlük araçlarda önden olsa ne olur arkadan olsa ne olur. 120hp arabası arkadan itiş diye bayılıyor. Güçlü önden çekişli araçlarda kafadan kayma görülür. Gazı akıllı kullananlar bu sorunla savaşarak zevk alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: respect_89

    Bmw rekabet ettiği mercedes ve audinin iç ve dış malzeme kalitesi, kalite algısı anlamında çok gerisinde kaldı. Arkadan itiş dışında mercedes ile ortak bir yönü bile artık yok. Mercedes bile A B CLA gibi fakir kesime hitap eden ucuz mercedesleri sallamayıp önden çekiş üretiyor. Bmw de yemez durum zira elinde bir tek arkadan itiş kaldı.

    Ne güzel hayal dünyan var gerçekten tebrik ediyorum .

    Bmw bitti aynen senin gibilerin yorumları çok önemliydi şimdi mail attım BMW Ceo'suna bitiriyoruz diyor adam .
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.