Şimdi Ara

BMW X1 (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
322
Cevap
3
Favori
35.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rodaj süresi içinde öyle..
  • Neden x1 daha düşük bir beygir gücüne sahipken x3 e göre fabrika verilerine göre 1.6 litre daha fazla yakıyor anlamadım doğrusu. (çok daha yakışıklı olduğu için olmasa gerek)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hada -- 28 Aralık 2010; 18:56:31 >
  • efficient dynamics diyoruz işte biz buna.. arabanın tasarımında yapılan değişiklikler ya da yeniliklerle hava direncinin, sürtünme oranlarının azaltılmasıyla motor gücü aynı olsa bile aracın daha az yakması sağlanıyor.. X1'de yapabildikleri tasarımla alınan yakıt sarfiyatları en düşük o kadar oldu demek ki.. yani X3'de öyle X1'de niye böyle değil demek doğru değil çünkü araçlar baştan aşağı farklı.. yerden yükseklikleri de farklı.. atıyorum aracın altına giren hava bile yakıt sarfiyatının değişmesine sebep oluyor..
  • Bence şehir içi yakıt tüketimindeki 1.6 lık fark 8 vites olmasından kaynaklanıyor. Rüzgarın etkili olduğunu düşünmüyorum çünkü şehir dışı verileri X1 de 5.4 iken X3 te 5.3. Yani neredeyse aynı. (0.1 lik farka fark denmez)

    Aracı sürekli çok yoğun trafikte ve kısa mesafelerde kullandım. Aracı aldığımdan beri saatte yaptığım ortalama hız 15 km olarak görünüyor. İstanbul trafiğinin hali bu işte.. Ortalama tüketimde 13.5 oldu bugün :( Techzone yakında benim araç senin range ten çok yakmaya başlayacak

    Teknik verilere bakarken az önce tesadüfen 316 yı gördümde 11 lt. Bu demekki benim kullandığımda mesafede 20 den fazla olur. Alan kişilere Allah sabır versin. Gayrettepe'de oturuyorum. Aracı aldığımdan beri gittiğim en uzak yer Yeniköy. Bir kaç defa Şişli, Fulya ve Nişantaşı'na gittim. Böyle giderse ben 11'in altını zor göreceğim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbriel -- 28 Aralık 2010; 21:30:23 >




  • bende Tarabya'dayım abi.. gittiğim en uzak yer Karaköy oluyor Avrupa yakasında.. Anadolu yakasında ise Bostancı fln oluyor.. Avrupa'da hep sahil yolunu kullanıyorum.. gaza harala gürele basmam... hep parmağımın ucuyla basarım.. 12.2 - 12.3lt fln harcıyor ki 3.6lt 272bg ve 2.74 ton...

    ama konuştuğumuz gibi senin araba şu anda rodajda, sürekli dur kalk trafiğin ortasında.. bu durum geçecek elbet.. ha hem rodajdan daha çabuk çıkmasını istiyorsan ve bu yakıt değerlerinin düşmesini istiyorsan şöyle bir haftasonu alacaksın 1 depo benzin vericen kendini izmit'e... otobandan orta şeritten 90 - 100km ile düz yolda gaza ayağının ucuyla dokunarak gidicen.. yokuş yukarı çıkarken tabiiki gaza yeteri kadar basıcan, yokuş aşağı yolu gördünmü ayağını çekicen gazdan ve en yüksek vitesde devam edicen yola.. bak nasıl pıtır pıtır düşüyor o sayılar... bu haftasonu yılbaşı ama ondan sonraki hafta al hanımıda bi izmit yapın gelin abi.. hem arabanı tanımış olursun hem km yaparsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topgear

    Ön kol dayama benim arabada da yok.
    Taktırmak istiyorum.
    Bu okuduklarım bayağı masraflı olduğunu gösteriyor.
    Sadece kol dayamayı mevcut orta konsola entegre edemiyorlar mı?

    Bende tavan rayları da yok. Gümüş rengi olanlardan taktıracağım.
    İnşallah onu takmak da çok zor değildir.


    Onun için tavanın yarısını bile değiştirebilir bmw belli olmaz ne yapıcakları ama ciden yakışıyor araca

    Bir de bir şey sormak istiyorum araba x1 değil ama aklımda bir soru vardı çok fark edeceğini düşünmüyorum(teknik açıdan) benim aracımda navigasyon yok şu anda acaba onu taktırmak nasıldır sadece gps çipi mi takılıyor yoksa ortadaki ekranda değişicekmi televizyon için daha geniş ekranlardan isteniyordu galiba böle bir durum var mı acaba bu konuda da
    Bu arada x1ler çok güzel olmuş yolda ne zaman görsem peşlerine takılasım geliyor




  • BMW Navigation Professional sistemi sonradan takılan bir sistem değil.. çünkü sadece gps çipi yok.. 80GB'lık HDD, büyük ekran, ekran kablolama sistemi, TV istenirse onun anteni vs vs vs vs vs vs vs birçok şeyin değişmesi gerekli.. dışardaki bazı firmalar yapıyor ama sağlıklı değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 29 Aralık 2010; 10:15:12 >
  • Az önce Bakırköy'e gidip geldim. Ortalama tüketim 7.1 lt oldu Akıcı bir trafik vardı. Bir ara 6.6 bile oldu. Yaklaşık km de 23 kuruşa denk geliyor. Gayet iyi. Rodaj süresi sonrası daha da iyi olacağına inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbriel -- 29 Aralık 2010; 10:40:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbriel

    Az önce Bakırköy'e gidip geldim. Ortalama tüketim 7.1 lt oldu Akıcı bir trafik vardı. Bir ara 6.6 bile oldu. Rodaj süresi sonrası daha iyi olacağına inanıyorum.

  • İmzamı da güncelledim
  • birde avatar mı yapsak??

    abi bu arada gelen lastikler continental mi??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Aralık 2010; 14:37:00 >
  • Ben de maalesef hep trafikteyim. Araç 2200 km. oldu. Ortalama tüketim 11 litre/100 km.
    Benim lastikler Pirelli P7 Cinturato 225/50/17 94H Runflat
    Daha önce Volvo aracıma bu lastiklerden almıştım. Çok memnun kalmıştım. Gayet iyiler.
    Öte yandan lastiklerin "H" sınıfı olmasından benim aracın 205 km/saat hızda limitli olduğunu varsayıyorum.
    Bildiğim kadarıyla Borusan'ın ithal ettikleri de 205 km/saat hızda limitli.
    Almanya'da ek ücret karşılığında "yüksek hız donanımı" aldığınızda son hız 213 km/saat oluyor.
    Daha bu araçla 160 km/saat hızı geçmediğimden, 205 km/saat hayli hayli yeterli sanırım benim için.
    Zaten SUV tarzına yakın, otomobilden daha yüksek bir araçta daha fazlası tehlikeli gibi geliyor bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topgear -- 5 Ocak 2011; 12:14:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topgear

    Ben de maalesef hep trafikteyim. Araç 2200 km. oldu. Ortalama tüketim 11 litre/100 km.
    Benim lastikler Pirelli P7 Cinturato 225/50/17 94H Runflat
    Daha önce Volvo aracıma bu lastiklerden almıştım. Çok memnun kalmıştım. Gayet iyiler.
    Öte yandan lastiklerin "H" sınıfı olmasından benim aracın 205 km/saat hızda limitli olduğunu varsayıyorum.
    Bildiğim kadarıyla Borusan'ın ithal ettikleri de 205 km/saat hızda limitli.
    Almanya'da ek ücret karşılığında "yüksek hız donanımı" aldığınızda son hız 213 km/saat oluyor.
    Daha bu araçla 160 km/saat hızı geçmediğimden, 205 km/saat hayli hayli yeterli sanırım benim için.
    Zaten SUV tarzına yakın, otomobilden daha yüksek bir araçta daha fazlası tehlikeli gibi geliyor bana.





    Benim lastiklerde aynısından..




  • walla en son X5, Continental lastikle gelmişti...

    şu anda durum ne bilemiyorum.. 5'de Pirelli gelirse kullanırım ancak tamamiyle performansına göre.. eğer beni tedirgin edecek en ufak bir hatasını hissedersem direk Michelin'e geçerim.. artı kışlık lastıkte alacağım..

    şimdiki arabamda da o şekilde yaptım.. arabayı aldım, orjinal 1 takım jant aldım ewe koydum, Kasım'da kışlık RF taktırdım ve şu anda üstünde onlar var diğerleri garajda yatıyor..

    5'de de aynı şekilde 19" 331 V-Spoke gelecek gerek görürsem bunlara Michelin RF taktırıcam.. kış şartları içinde daha ufak lastik olması için 17" 328 V-spoke 1 takım jant alıp ona da kışlık Michelin RF taktıracağım..
  • Yeni Pirelli P6 ve P7 Cinturato serilerinin test verileri gayet iyi.
    Michelin'den kopya çekip daha yumuşak bir karışım kullanmaya başlamışlar.
    Yanakları da yumuşatmışlar.
    Bridgestone da "runflat" lastik kullanan araçlar için daha ince ve daha konforlu yanağa sahip lastikler üretmiş.
    Galiba seri olarak 3 serisi coupe'lerde kullanılmaya başlanacaktı.
  • cumartesi günü bmw, bütçeme uygun olan 3.16 mı yoksa fantaziye girip x1 mi sorusuna cevap arıyordum. sağolsun borusan yeni yıl zamlarıyla bu ikilemimi kolaylıkla çözdü

    x1 lere 1500 euro zam gelmiş, gbriel inki gibi bir donanımı ancak sdrive da almak mümkün, xdrive de fiyat 63.000 euro seviyesine çıkıyor.

    3.16 da durum buna karşılık 400 euro zam yapmışlar ama bu fiyat üzerinden %6 ya kadar indirim yapıyorlar (x1 de sadece %2) . bu durumda gayet yüksek donanımlı bir aracı 41.000 euro ya mal etmek mümkün.

    ha 3.16 alır mıyım onu da çok düşündükten sonra hayır dedim. özel sipariş vereceğim, 3 ay araba bekleyeceğim, ondan 3-5 ay sonra arabanın yeni kasası piyasaya çıkacak ha, tabiki aynı fiyattan satılmayacaktır. muhtemelen şimdi 41.000 euro dedikleri aracın yeni kasasını 50.000 bine bile almak mümkün olmayacak ama yine de 41 bin de az para değil ve o kadar masrafa girdikten 3-5 ay sonra arabamın eski model olmasını istemem..




  • o değilde onur abi(gbriel) arabayı aldı arazi oldu...

    kınıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 11 Ocak 2011; 10:29:34 >
  • Yeni 3 serisi çıkana kadar yaklaşık 10 aylık bir zaman var.
    BMW, 2012 ilk çeyreğinde yeni 3 serisini piyasaya sürmeyi planlıyordu, ancak 3 serisinde tahmin edilenden daha hızlı talep düşüşü başlayınca tarihi olabildiğince erkene çektiler.
    Dolayısıyla bu ara dönemde, yüzü daha yeni olan X1 iyi bir seçenek gibi geliyor bana.
    Zamanı olan tabi ki beklesin.
    Açıkçası, bundan bir, bir buçuk yıl sonra yeni 3 serisi hakikaten cazip gelirse, bir miktar zararı sineye çekip X1'i değiştirebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone
    o değilde onur abi(gbriel) arabayı aldı arazi oldu...

    kınıyorum

    Techzone kardes bmw forumunu surekli takipteyim ama yazacak vakit bulamadim. Bu arada su anda aractayim birini bekliyorum. ;)
  • keyifli sürüşler abi
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.