Şimdi Ara

Bosch Car Service Denemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
10.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Yetkili servis ile sanayideki usta arasında bir yerde fiyat ve dolayısı ile kalite bulmayı beklediğim Bosch Car Service'in Bursa'daki servislerinden birinde bugün 2005 model Fiesta 1.4TDCI aracımın 75 bin bakımını yaptırdım. Fiyatlar ve izlenimlerim şöyle:

    Ön fren balata takımı(roadhouse diye bir marka(?): 55
    Disk tornası : 30
    Castrol Magnatec yağ : 65
    Yağ filtresi (bosch) : 15
    Polen filtresi (yan sanayi sanırım,bosch ellerinde yoktu) :20
    Hava filtresi (takip edemedim markasını) : 20
    Arka frenler için temizleyici solüsyon : 5
    Silgi süpürgesi (önler) : 15
    Carbon Cleaning: 60
    İşçilik : 100

    Toplamda 385 YTL tuttu, 375YTL/7 taksit yaptırdım.

    İzlenimlerim:
    1.Ben özellikle talep etmese idim Bosch'un aracın kontrol ünitesiyle haberleşerek arıza tespiti yapan bilgisayar programı ile arabaya bağlanmayacaklardı bile.
    2.Carbon Cleaning işlemi esnasında cihaz 4-4,5 barların altına düşürüldüğünde araç stop ediyordu. İşlemi yapan mekaniker normalde 1-1,5 barda normal çalıştığını söyledi (?) İşlem esnasında araba bir çok kez stop etti. İşlemi yaparken mazot pompasının oraya bağladıkları hortum yerinden çıkarak ortalığa mazot püskürmesine sebep oldu.
    3.Mazot filtresini değiştirmedim. 2 bakımda bir değiştirilmesi yeterli diye biliyorum.
    4.Motoru tazyikli suyla yıkadılar. Tertemiz oldu ama benim de sırtımdan soğuk terler aktı...
    5.Dikkatsiz mekaniker liftin üzerindeki aracı aşağıya indirirken sağ arka freni ,bakım için kullandıkları sehpanın üstüne indirdi. Sehpa yamuldu ama frende gözle görülen bir sıkıntı göremedim.

    Genel olarak yorumum, gittiğim servis kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi açısından sanayideki usta seviyesine ; fiyat olarak ise yetkili servise daha yakın. Bir dahaki bakımda başka bir yer bulmayı düşünüyorum. Bir de disk tornasını ayrı bir kalem yazıp 100 lira da ayrı işçilik yazmalarını saçma buldum.

    Evet arkadaşlar, bir bakım daha böyle girdi, pardon geçti :)
    Yorumlarınızı bekliyorum, selamlar..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bosch Car Service Bayiliği: Bilmeniz Gerekenler

    Bosch Car Service, dünya çapında tanınan bir otomotiv hizmetleri ağını temsil etmektedir. Bosch Car Service bayiliklerine katılmak, otomotiv endüstrisinde başarılı bir işletme kurmak için harika bir fırsat olabilir.

    Bayilik Maliyetleri

    Bosch Car Service bayiliği açma maliyeti, bayiliğin bulunduğu yere, büyüklüğüne ve sunulan hizmetlerin kapsamına bağlı olarak değişebilir. Genellikle aşağıdakiler dahildir:

    • Bayilik ücreti
    • Franchise bedeli
    • Ekinman
    • Personel giderleri
    • Pazarlama ve reklamcılık maliyetleri

    Bosch Car Service'in belirli bayilik maliyetlerini öğrenmek için doğrudan şirketle iletişime geçmeniz önerilir.

    Bayilik Türleri

    Bosch Car Service, çeşitli bayilik türleri sunar:

    • Yetkili Servis Merkezi: Tamir, bakım ve orijinal parça değişimi hizmetleri sunar.
    • Yetkisiz Servis Merkezi: Orijinal olmayan parçalar kullanarak onarım ve bakım hizmetleri sunar.
    • Franchise: Bosch Car Service markasını kullanan bağımsız işletmeler.

    Bayilik Alımı

    Mevcut bir Bosch Car Service bayiliğini satın almayı düşünüyorsanız, aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmalısınız:

    • Bayiliğin mali durumu
    • Bayiliğin itibarı
    • Bayiliğin konumu
    • Rekabet ortamı

    Avantajlar

    Bosch Car Service bayiliği almanın birçok avantajı vardır:

    • Tanınmış bir markayla ilişkilenme
    • Kapsamlı eğitim ve destek
    • Müşteri tabanı desteği
    • Pazarlama ve reklamcılık kaynakları

    Bosch Car Service bayiliği açmak ilginizi çekiyorsa, şirketle iletişime geçerek daha fazla bilgi edinmenizi ve potansiyel yatırımınızı değerlendirmenizi öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hocam valla bu servis işi zor. yetkili servisler çok kazık. ben son 2 bakımı dışarda yaptırdım. birini ope-vw özel servisinde yaptırdım. pahalıydı ve içime sinmedi. daha sonrakini tanıdık ustada yaptırdım hatta ben de yardım ettim. hava ve polen filtresi, ön aks körükleri, 4 fren balatası ve motor yağı değişiminin işçiliğine 100 lira verdim. parçaları kendim aldım. zannedersem balatalar, filtreler ve körükler orijinal. başka bir usta 100 liraya 4 tane vw caddy fren balatası olmaz, onlar yan sanayidir dedi. ama ben daha önceden fiyat konuştuğum ve daha önceden baskı balata aldığım için sanırım biraz uygun fiyata aldım.

    parça orijinal olmayabiliyormuş demek ki, öyle bir risk var. ayrıca bakım yapılırken sizin de işten anlamanız lazım yoksa baştan savma yapıyorlar. ben baştan sona başında durdum. yeri geldi orasından burasından tuttum. herşey iyiydi güzeldi ama araba özellikle yokuş çıkarken ön taraftan arada bir lokur lukur ses geliyor onu çözemedim. ha bir de, bilgisayara bağlamadık, servis uyarısı veriyor araç.




  • Dostum sabah 10.30da ordaydım, akşam 17.30a kadar aracın başında bekledim. Biraz yavaş çalıştı arkadaşlar bir de çok kalabalıktı...

    Bir de fatura kesmediler kredi kartı ile ödememe rağmen? Normalde pratikte bu tip işler için fatura kesilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emokar

    Dostum sabah 10.30da ordaydım, akşam 17.30a kadar aracın başında bekledim. Biraz yavaş çalıştı arkadaşlar bir de çok kalabalıktı...

    Bir de fatura kesmediler kredi kartı ile ödememe rağmen? Normalde pratikte bu tip işler için fatura kesilir mi?


    tabi ki kesmeleri lazım. maliyeye şikayet et kitlesinler


    eğer namuslu bir memur teftişe gidip pos makineleri gün sonlarıyla kasa gün sonu fişlerini ya da fatura nüshalarını karşılaştırırlarsa çok fena patlarlar.
  • valla uğraşabiliyorsanız bakımda değişecek parçaları kendiniz temin edin....hemde kaliteli orjinal marka olur....
    çevreden güvenilir bir usta soruşturun... zaten araç yapılıyorken izliyorsanız usta kendini belli eder..
    sonradan bakımlarını o ustada yaptırın derim....

    internette filtreler v.s. bakım ürünlerinde indirimler yapılıyor...
    ne üdüü belirsiz yan sanayı almaktansa çok daha iyi olur....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    valla uğraşabiliyorsanız bakımda değişecek parçaları kendiniz temin edin....hemde kaliteli orjinal marka olur....
    çevreden güvenilir bir usta soruşturun... zaten araç yapılıyorken izliyorsanız usta kendini belli eder..
    sonradan bakımlarını o ustada yaptırın derim....

    internette filtreler v.s. bakım ürünlerinde indirimler yapılıyor...
    ne üdüü belirsiz yan sanayı almaktansa çok daha iyi olur....


    ah canım herkes senin kadar temiz kalpli olsa


    orijinal kutuda çin malı parça veriyolar bursa malı fiyatına. sen düşün organizasyonu

    parçacın da ustan da güvenilir olcak. bi dahaki bakıma ümraniyeye de gidebilirim. bizim cilikka uğur'un, laz murat'ın mekanı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    valla uğraşabiliyorsanız bakımda değişecek parçaları kendiniz temin edin....hemde kaliteli orjinal marka olur....
    çevreden güvenilir bir usta soruşturun... zaten araç yapılıyorken izliyorsanız usta kendini belli eder..
    sonradan bakımlarını o ustada yaptırın derim....

    internette filtreler v.s. bakım ürünlerinde indirimler yapılıyor...
    ne üdüü belirsiz yan sanayı almaktansa çok daha iyi olur....


    ah canım herkes senin kadar temiz kalpli olsa


    orijinal kutuda çin malı parça veriyolar bursa malı fiyatına. sen düşün organizasyonu

    parçacın da ustan da güvenilir olcak. bi dahaki bakıma ümraniyeye de gidebilirim. bizim cilikka uğur'un, laz murat'ın mekanı

    e tabi parçayıda çakma almamak lazım yanlışlıkla....biraz haşir neşir olmak lazım sanayi gibi yerlerle....


    sanayide koparsınız artık




  • ben de öyle sanayi hesabı kopuyom moruk
  • Fiyatlara ne diyosunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    ben de öyle sanayi hesabı kopuyom moruk

    disklerle scart neyn yap


    www.otostart.com adresinden fiyatlara bakıp karşılaştırma yapabilirsiniz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emokar

    Fiyatlara ne diyosunuz?

    fiyatlar güzel pek abartı bi durum yok ortada görünen de fatura için ısrar etmen gerekiyordu. benimde başıma geldi. adam vırt zırt bişiler söyledi

    dedim kdv sini aldnız mı yaptığınız işlerin? "aldık" dedi. o zaman faturamı göreyim dedim altı kapalı "ossun" dedim.

    seve seve verdiler yoksa o life asıp hop hop yapabilirler
  • Önlerden belli belirsiz bir tıkırtı geliyordu yazın.
    İzmir 2. sanayideki Bosch serviste baktırdım 150-200 civarı fiyat çıkardılar.

    Bir de özel servise gittim. 35 liralık bir parçaymış meğerse tıkırdayan.
  • Ford servislerinden ağzı yanan biri olarak Bosch servisi benim de tercihlerim arasındaydı. Ancak bu okuduklarımdan sonra tekrar düşünmekte fayda var.
  • kuzenin astra direksiyonda tuhaflık vardı. bide bosch a soralım dedik. hmen ayak üstü test vs yapmadan "direksiyon kutusu 600 lira abi" dediler. astraların öyle kronik sorunu var diye laf dolanıyor ya piyasada hemen yapıştırdılar.

    halbuki 1 hafta sonra sağ ön aks bilyasından ses gelmeye başladı. onu yaptırdık sorun bitti. tabi özel serviste.

    kısacası servis işinde "standart" diye bir şey yok. oraya buraya Bosch, peugeot, reno mazda şu bu vs yazmakla iş bitmiyor. bence adam akıllı allah korkusu olan bu işten helalinden ekmek yiyen nice ustalara şans vermek lazım. tabi onlarında parayı görünce arsızlananı var mutlaka. denemesi bedava sen 50 lira kaybedersin. usta 50 bin lira kaybeder. şimdiki ustama benim araç +2 araç daha götürüyorum memnun kaldığım için. saygılar
  • Şükürler olsun benim Bursa'daki Fiat yetkili servisim çok iyi.. Hem yapılan işlemlerde hemde ücret olarak beni hiç üzmedi.. İlginen arkadaşlar olursa pm ile yönlendirebilirim.
  • Peki imzadaki satılık Focus için hangi servise gidiyodun?

    Ben forumda da dışarda da çok insana sordum servis-usta vs tavsiyesi. Ama malesef cevap alamadım. O yüzden de rastgele bir servise gitmeyi göze alamayarak Bosch servis olsun bari dedim... :(
  • Hocam zaten" Bosh car servis" dedilkleri şey almanyadan ithal gelmiyor.

    Sanayideki adam franchise (bayilik) için başvuruyor. 6-7 saatlik bir kurs verip bayii yapıyorlar..

    Yani iyi veya kötü olması tamamen şansına..



    Bu arada benim Bosch Car Service izlenimim..

    B.Car servise lambda sensörü için gitmiştim. (vw polo)

    Sensörü değiştirince motor teklemeye başladı.

    Adam bakındı bakındı ve sonunda beyinde arıza var. 300 ytl ye tamir ettiririz abi dedi.

    Kalsın deyip taktığı sensörü söktürdüm.

    Yetkili servise götürdüm. Sensörü değiştiler hiçbir sorun çıkmadı..

    beyinde bir sorun varmı böyle böyle olmuştu dedim.. Sensör orjinal değilse yapabilir. Beyinde herhangi bir bir arıza yok dediler..

    Bir daha da BCS ye gitmedim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    kuzenin astra direksiyonda tuhaflık vardı. bide bosch a soralım dedik. hmen ayak üstü test vs yapmadan "direksiyon kutusu 600 lira abi" dediler. astraların öyle kronik sorunu var diye laf dolanıyor ya piyasada hemen yapıştırdılar.

    halbuki 1 hafta sonra sağ ön aks bilyasından ses gelmeye başladı. onu yaptırdık sorun bitti. tabi özel serviste.

    kısacası servis işinde "standart" diye bir şey yok. oraya buraya Bosch, peugeot, reno mazda şu bu vs yazmakla iş bitmiyor. bence adam akıllı allah korkusu olan bu işten helalinden ekmek yiyen nice ustalara şans vermek lazım. tabi onlarında parayı görünce arsızlananı var mutlaka. denemesi bedava sen 50 lira kaybedersin. usta 50 bin lira kaybeder. şimdiki ustama benim araç +2 araç daha götürüyorum memnun kaldığım için. saygılar



    Kesinlikle destekliyorum




  • İyi bir usta bulun, güveniyorsanız parçaları usta alsın...Yoksa kendiniz alın, verin ustaya o taksın ayrıca siz işçilik ücreti verirsiniz.

    Hem aldığınız parçayı bilirsiniz hem de neye ne kadar verdiğinizi bilirsiniz.

    Sürekli aracımı götürdüğüm ustam ısrarla bana aldırıyor parçaları ama vaktim olmuyor o yüzden ona ne gerekiyorsa sen yap diyorum.

    Sanayideki ustanın şöyle bir kötülüğü var: yetkili servisler herhangi bir parçayı %80 ömrü dolunca değiştirirken, sanayi ustası o parçayı sonuna kadar kullanıyor. Parça tamamen ömrünü bitirmeden değiştirmiyorlar. Ustamın bu özelliğini keşfettiğimden, onun söyleyiş tarzından anlıyorum artık parçanın değişme vaktinin geldiğini -her ne kadar o daha idare eder dese de- ve parçayı alıp gidiyorum almışken değiştir usta diyorum...

    3 kuruşluk parça için yolda kalmaya değmez diyerek böyle davranıyorum. Varsa imkanınız sanayide dürüst bir usta bulun. En temizi.




  • Eklemek istedim. Muayeneden sonra z-rotlar da değişecek dediler. Neden diye sorunca yok işte ses yapar vs kemküm ettiler. Değiştirmeyin dedim ben de. Ses olursa değiştiririm acelesi ne?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.