Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    İYİ DE ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA SÜRÜKLENME SIRASINDAKİ TÜKETİM OLAYINI BİLİYORSUN...
    HAREKET HALİNDE DÜŞÜK DEVİRLERDE ARACI BOŞA ALMAK YERİNE BİR ALT VİTESE ALMALISIN... DURUYORSAN ELBETTE BOŞA ALMAK LAZIM...

    EĞER DURUYORSAK VE ARACIMIZINDA ÇALIŞMASI GEREKİYORSA BOŞA ALABİLİRİZ. EĞER GİTMEMİZ GEREKİYORSA HEP VİTESTE OLAMALIYIZ...



    ben bununla alaklı birşey demedim ki

    hareket halindeyiz ama nasıl şartlarda?

    eğer diyorsan ki sürüklenme için bi alt viteste tutarak devir yükseltelim,bu zaten yanlış birşey.
    sen ordan kar yapayım derken o devre çıkarken yakıtı sömürmüş oluyosun.

    bu dediğin ancak ayak gazdan çekileceği bayır aşağı durumlarında geçerli.

    sen de 3000devirde daha az yakar diyenlerden değilsin zaten.

    bayır aşağı eğimine göre ; gaza basmayacağım yerde viteste durur,vitese aldığımda basacaksam boşa alırım.benim kıstasım budur.

    mümkün mertebe gaza az basmak içinse düşük devirde kullanırım.gaza fazla basmam gereken yerde vites küçültürüm.

    önemli olan zaten ekü+benim yaktığım toplam yakıt.bu gözönünde yani...




  • ARACIN BOŞTA GİDEBİLECEĞİ YOL İNİŞ EĞİMLİ OLMALI MIDIR?
    EVET.
    ARACIN GAZA BASMADAN VİTESTE SÜRÜKLENME ŞEKLİNDE GİDEBİLECEĞİ YER İNİŞ EĞİMLİ OLMALI MIDIR?
    EVET.

    GAZA BASMAYACAĞIN YERDE VİTESTE DURMANI ANLADIM. (1600 D NİN ALTINA İNMEYİNCEYE KADAR)...

    BASACAKSAN (HIZINI ARTIRMAK YA DA KORUMAK İÇİN) BOŞA ALMANI ANLAMADIM...
    MADEM BOŞTA GİDEBİLECEKSEN NİYE VİTESE ALIYORSUN?
    HIZINI ARTIRMAK İÇİN BASMAN GEREKİYORSA NİYE BOŞA ALIYORSUN?

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    bayır aşağı eğimine göre ; gaza basmayacağım yerde viteste durur,vitese aldığımda basacaksam boşa alırım.benim kıstasım budur.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARACIN BOŞTA GİDEBİLECEĞİ YOL İNİŞ EĞİMLİ OLMALI MIDIR?
    EVET.
    ARACIN GAZA BASMADAN VİTESTE SÜRÜKLENME ŞEKLİNDE GİDEBİLECEĞİ YER İNİŞ EĞİMLİ OLMALI MIDIR?
    EVET.

    GAZA BASMAYACAĞIN YERDE VİTESTE DURMANI ANLADIM. (1600 D NİN ALTINA İNMEYİNCEYE KADAR)...

    BASACAKSAN (HIZINI ARTIRMAK YA DA KORUMAK İÇİN) BOŞA ALMANI ANLAMADIM...
    MADEM BOŞTA GİDEBİLECEKSEN NİYE VİTESE ALIYORSUN?
    HIZINI ARTIRMAK İÇİN BASMAN GEREKİYORSA NİYE BOŞA ALIYORSUN?

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.
    bayır aşağı eğimine göre ; gaza basmayacağım yerde viteste durur,vitese aldığımda basacaksam boşa alırım.benim kıstasım budur.




    evet anlaşılmamış...

    eğim fazla olursa benim daha fazla hızlanmam gerekmiyorsa viteste durur.hızlanmam gerekiyorsa boşa alırım.

    eğim az olursa vitese taktığımda araç gaza basmamı istiyorsa boşa alırım,o şekilde büyük ihtimal boşa almak o hızı korumak için yetecektir.hızlanmak istersem vitese takar gaza basarım.

    şunu da yaparım,düz yolda hızımı alırsam yavaşlayacağımı hissettiğimde aradaki mesafeye bğlı olarak,kısaysa viteste yavaşlarım,uzunsa boşta yavaşlarım.

    yine düz yolda hızımı aldıysam 120-130 yetebilir.alırım boşa 80e kadar bedavaya yakın giderim.sonra 5e takar devam ederim.




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reddevila3 -- 13 Temmuz 2006; 10:52:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    KORAY KARDEŞ,
    YOKUŞ AŞAĞI GİDİLDİĞİNDE ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA VİTESTE GAZA BASILMASA DA DEVİR 3000 - 4000 E ÇIKAR... BU DOĞRUDUR. ANCAK SENİN SÖYLEDİĞİN ŞEKİLDE BİLE, BU DEVİRLERDE YAKIT TÜKETİMİ OLMAZ...
    BİZİM SÖYLEMEK İSTEDİĞİMİZ BU...
    ÇÜNKÜ,
    "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci : uyarın için teşekkür ederim.

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır. Ancak bu artış yokuş yukarı giderkenki örneğin (4000 d/d) deki yakıt tüketimine eşit olmayacaktır. Çünkü bu sefer yokuş çıktığınız için eğim artıyor ve sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsunuz.

    koray aygen
    mak.müh.






    valla bana baştan beri hiç de böyle anlatmak istemişsin gibi gelmedi. hala da aynı fikirdeyim. bunları da kıvırma yöntemi olarak görüyorum. hitap tarzıma gelince :

    evet, hava basmak için isminin altına ben şuyum ben buyum diye ünvan yazıp sonra da bu ünvanı kullanıp yanlış bildiklerini doğru gibi lanse etmeye çalışanlara karşı hitap tarzım hep böyle olmuştur ve bundan sonra da hep böyle olacaktır. yarası olan gocunur. mühendis olmanız herşeyi doğru bildiğiniz anlamına gelmiyor... bu topicteki mesajlarınızın hiçbirinde ben yukarıda roverci'nin anlattığını anlatmaya çalıştığınıza ve bizimle aynı fikirde olduğunuza rastlamadım. kusura bakmayın.



    aya +1000

    koraygen




  • arkadaslar mühendisler her zman dogru bilgi vericek die bisey yok. ama alanında mühendislik eğitimi almıs kisiler işin daha ileri boyutlarını görebilirler.

    yüzlerce mühendisin çalıştıgı otomobil firmaları hatalı üretim yapabiliyolar.ufak görünen bi detay ölümcül sonuclara yol acabiliyor.

    sunada katılıyorum. işin uygulamasını yapanların tecrübesini hiç bir mühendis küçümsemez. ben elektronik müh. yim ama bir müzik setini veya ütüyü tamir edemeyebilirim. çünkü benim işim o ütüyü tamir etmek değil yeni ve daha kullanışlı bi ütü tasarlamak.

    bir motor tamircisi , o motoru dizayn eden mühendisten daha cok bilgiye sahip olabilir.1000 lerce arac tamir edip tecrubeye sahip oldugu icin arızayı muhendisten daha cabuk tespit edebilir.
  • mühendis üniversitede teoroyi çok güzel öğrenebilir ama bazen uygulama kısmında tıkanabilir... bu çok olağan bir durumdur
    bence bir mühendis için en mükemmeli teoriyle pratiği hayata geçirmesidir, sürekli araştırma yapmasıdır ve hayatta her durumda öğrenimine (almasını bildikten sonra hayatta öğrenilecek çok şey var) devam etmesidir. buda alçak gönüllülükle ve ilgiyle olur.
  • Turbolu araçlarda özellikle araç çalıştırıldıktan sonra hareket edilmemelidir.Turbonun devreye girmesi için rölantide bir miktar çalıştırılması gerekir.Turbo hareketini eksoz gazlarından aldığı için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozsat

    Arkadaşlar boşta aracı çalıştırmak tehlikeli demişsiniz.Turbo araçlarda (Dizeller vb.) ilk çalıştırma anında turbonun yağlanması için bir müddet rölantide çalıştırılması isteniyor.Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?
  • Ya dayanamdım su aykut arkadaşımıza bişiler diyim dedim arkadaşım THY de sen kimi yiyorsun imza yetkin olmadan ne iş emri diye zırvalıyorsun çocukmu kandırıyorsun atma ne olur git eline imza yetkini al bizim gibi ilk önce 4 sene bir dirsek çürüt sonra öt sen daha ünv matematikte sayılar konusunu işlerken bizler integralden başlaık çocuk kandırma 23 yasında her tarafın bilgi olsa ne yazar byr
  • Bu konuda çok güzel acıklamalar yapılmış eklemek istedigim araç yüklüyken kesinlikle yapılmamalı,ticari araçlarda yani minibüs, panel van,kamyonet,kamyon,tır,gibi araçlarda asla yapılmamalı birde araç diesel ise her ne tip ve modelde olursa olsun asla yokuş aşşagı vites boşa cıkarılmamalı,otomatik vites boşa atılmaz bunuda tam tersini sık sık yapan araç sürücülerinide cok sık duyuyoruz .
  • peki........ @roverci


    VİTESTE YOKUŞ AŞŞAĞI GİDEN BİR ARAÇTA YOL BİLGİSAYARI SIFIRI GÖSTERİYORSA BU GERÇEKTEN YAKMADIĞI ANLAMINA MI GELİR. ???????


    bu konuda bir yorum alıyim.
    lütfen.
  • turbonun devreye girmesi nedemek??
    araç çalıştıktan biraz sonramı turbo çalışır.......???







    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Turbolu araçlarda özellikle araç çalıştırıldıktan sonra hareket edilmemelidir.Turbonun devreye girmesi için rölantide bir miktar çalıştırılması gerekir.Turbo hareketini eksoz gazlarından aldığı için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozsat

    Arkadaşlar boşta aracı çalıştırmak tehlikeli demişsiniz.Turbo araçlarda (Dizeller vb.) ilk çalıştırma anında turbonun yağlanması için bir müddet rölantide çalıştırılması isteniyor.Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?






  • boşta giderken isterlerse bana hiç yakıt yakmadığını söylesinler hatta boşta gitmem için bana para bile verseler ben artık boşta gitmem çünkü 2 sene önce boşa aldığımda arabam stop etti önüm de virajlıydı(bu arada direksyon da kilitlendi) vurdurmayı denedim olmadı en sonunda kontağı çevirmek suretiyle arabayı çalıştırdım ve büyük bir kaza atlattım. o günden sonra arabayı sadece ilk çalıştırma sırasında boşa alıyorum
  • alıskanlıktan sanırım..hıc bosta gıtmedım gıtmemde..
  • valla bu topici baya bi okudum ama tam olarak bi sonuç çıkartamadım. benim işe giderken önümde yaklaşık 6-7 km boş viteste gidebileceğim fazla virajı olmayan bir yol var. şimdi arabamda karbüratörlü. bi kaç sefer denedim boş viteste 80 km hızın altına düşmeyecek kadar güzel bir eğim. bu topici okuyunca acaba diyorum 5. vitese takıp arabayı süreklesem mi. bu seferde hızında bi azalma olurmu vitesteyken? yada boşta gitmeye devammı ediyim saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    boşta giderken isterlerse bana hiç yakıt yakmadığını söylesinler hatta boşta gitmem için bana para bile verseler ben artık boşta gitmem çünkü 2 sene önce boşa aldığımda arabam stop etti önüm de virajlıydı(bu arada direksyon da kilitlendi) vurdurmayı denedim olmadı en sonunda kontağı çevirmek suretiyle arabayı çalıştırdım ve büyük bir kaza atlattım. o günden sonra arabayı sadece ilk çalıştırma sırasında boşa alıyorum





    haklısı stop etme ihtimalini akıldan çıkarmamak lazım üç kuruş tasarruf için canı tehlikeye atmaya gerek yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya


    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    boşta giderken isterlerse bana hiç yakıt yakmadığını söylesinler hatta boşta gitmem için bana para bile verseler ben artık boşta gitmem çünkü 2 sene önce boşa aldığımda arabam stop etti önüm de virajlıydı(bu arada direksyon da kilitlendi) vurdurmayı denedim olmadı en sonunda kontağı çevirmek suretiyle arabayı çalıştırdım ve büyük bir kaza atlattım. o günden sonra arabayı sadece ilk çalıştırma sırasında boşa alıyorum





    haklısı stop etme ihtimalini akıldan çıkarmamak lazım üç kuruş tasarruf için canı tehlikeye atmaya gerek yok

    +1903 bende yaşadım




  • rölantide zaten yol bilgisayarıda sıfırı göstermez diye biliyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YOL BİLGİSAYARI "0" GÖSTERSE BİLE, ASLA RÖLANTİDE TÜKETİM "0" OLAMAZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugrvw

    birde bazı araçlarda vitesi boşada alsan,ayağını gazdan çekip vitestede gitsen anlık yakıt tüketimi 0 lt oluyor.

    ancak güvenlik ön planda olduğu için bencede viteste gitmek daha mantıklı..


  • aslında herşey gayet açıkca belirtilmiş

    karbüratörlü araçta az yaksın diye yokuş aşşağı belli bir süre boşa alınabilir ama emniyet açısından önerilmez
    enjeksiyonluda ise az yakmasını da istiyorsan cut -off sistemine geçen durum olan araç viteste aşşağı inmek hem az yakması hemde emniyet açısından önemlidir
    quote:

    Orjinalden alıntı: muhendis.bey

    valla bu topici baya bi okudum ama tam olarak bi sonuç çıkartamadım. benim işe giderken önümde yaklaşık 6-7 km boş viteste gidebileceğim fazla virajı olmayan bir yol var. şimdi arabamda karbüratörlü. bi kaç sefer denedim boş viteste 80 km hızın altına düşmeyecek kadar güzel bir eğim. bu topici okuyunca acaba diyorum 5. vitese takıp arabayı süreklesem mi. bu seferde hızında bi azalma olurmu vitesteyken? yada boşta gitmeye devammı ediyim saygılar...




  • abi şimdi bende sahın war 5. vites 3000 de 90 anca gıdıor ayagımı gazdan ceksem araba kompresyon dan yawaslıor onun ıcın ben bosa atıyorum .rolantıde bıras yakar ama en azından hız kaybım azalıor ve bence benım arabamda bosa atmak daha ekonomık.
    bakımlı oldugundan stop etme sorunu da yok. zaten dreksıyon hıdrolık deıl
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.