ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?
sakıncalımı bende bilmiyorum ama beşiktaş ayağından kköprüye cıktıktan sonra eğer yol boşsa çamlıca sapağına kadar boş vitesle gidilebiliyor öyle bir eyim var bende onu o yolda cok sık kullanıyorum zararı olup olmadığını bilmiyorum ama..
3. sünü yapma debriyaj balatasını yiyorsun o şekilde.
ama araba çok yüklü değilse boşa atmakta bi zarar görmüyorum ben. kendimde yapıyorum.
ama araba çok yüklü iken frenlere hep yüklendiğin için boşta iken frenler tutmayabilir.yada başka bir deyişle patlayabilir.
Aynı şeyi bende çok yapıyorum. Önemli olan, bence, doğru zamanda doğru hızdayken bunu yapmak. Mesela şehir içinde de çoğumuzun yaptığı gibi, kırmızı ışığa yaklaşırken boşa atarız. Ben bunu daha gerilerden, ışık yeşilken bile yapıyorum. Nasılsa ışık ben geçemeden sarı ve sonra kırmızıya dönecek. o vakte kadar zaten yavaşlıyor araba. Böylece frenlere fazla yüklenmemiş oluyorum. Büyük yollarda ise, zaten çoğunlukla durmak için değil, yakıttan tasarruf için yaptığımızdan, araba belli bir hızın altına düşünce zaten rahatsız olup, tekrar beşe takarak yumuşakça kavratıyor, yola devam ediyorum.
Diğer türlü, elbette zararı var. Araba oturaklı ise, sürücü de panik biri değilse sürüş güvenliği devam eder, ama motor freni desteksiz frenler balatayı tabi ki daha fazla yıpratır. Yarım devriyajla yavaşlamayı şahsen tavsiye etmiyorum. Al 'e veya 3'e vitesi, ayağını birkaç saniyede tam çek, öyle yavaşla bence.
Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;
Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......
Fren mesafes uzar başka sakıncaları da warmış yağlama duruyor felan demişlerdi bilmiyorum o kadarını
günümüz araçlarında boş vitesle gitmenin bir sakıncası yoktur.boş vitesle bayır inmek boşu boşuna balatalarınızı yıpratacaktır,fakat frene basma sözkonusu değilse sorun yok.. özellikle bayır aşağı frene basmaktansa viteste motor freni ile inmeyi tavsiye ederim.kırmızı ışıklarda vites küçülterek motor freninden faydalanmaksa bence gereksiz öbür türlü sadece balatalar aşınacakken bu türlü debriyaj balatası ve tüm şanzımanı seferber ediyorusunuz.
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
günümüz araçlarında boş vitesle gitmenin bir sakıncası yoktur.boş vitesle bayır inmek boşu boşuna balatalarınızı yıpratacaktır,fakat frene basma sözkonusu değilse sorun yok.. özellikle bayır aşağı frene basmaktansa viteste motor freni ile inmeyi tavsiye ederim.kırmızı ışıklarda vites küçülterek motor freninden faydalanmaksa bence gereksiz öbür türlü sadece balatalar aşınacakken bu türlü debriyaj balatası ve tüm şanzımanı seferber ediyorusunuz.
Düzgün kullandığın sürece neden baskı balata ve şanzıman aşınsın ki?Bunu sadece fren sistemine destek olarak kullanırsan bi sorun olmaz bence(Özellikle aşırı yüklü araçlarda.)
o zmn ışıklarda 2sinide orantılı kullanmak lazım,hem motor freni hem fren,daha etkili çözüm! bu arada arkadaş belirtmemiş otm.mi düz vitesmi die ama tahmin ediorum düz araba! otm. şanzımanda çok zararlı,ama düz viteste yol fren yapma gereği olmıyacak şekildeyse araç boşa alınabilir,fakat ben onuda tawsiye etmem çünkü yol hali allah korusun yola 1 kedi köpek vs. atlasa aniden frene basınca az tepki almak,önüne çıkan şeye çarpmana,hatta arabann kontrolünü kaybetmene neden olabilir,araba vitessiz sadece frenden ibaret olur boştayken! tehlikeli olabilir!
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
günümüz araçlarında boş vitesle gitmenin bir sakıncası yoktur.boş vitesle bayır inmek boşu boşuna balatalarınızı yıpratacaktır,fakat frene basma sözkonusu değilse sorun yok.. özellikle bayır aşağı frene basmaktansa viteste motor freni ile inmeyi tavsiye ederim.kırmızı ışıklarda vites küçülterek motor freninden faydalanmaksa bence gereksiz öbür türlü sadece balatalar aşınacakken bu türlü debriyaj balatası ve tüm şanzımanı seferber ediyorusunuz.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;
Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......
Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum
fiatçı ve delicem e cevaben;
-araçlardaki parçaların bildiğimiz gibi ömürleri vardır.bunlar düzgün kullanılırsa ömrünü tüketir,kullanılmazsa ömrünü kısaltır.fren sistemine destek olarak kullanılmamalı demedim,hatta kullanılmalı.ancak kırmızı ışıklarda gerek yok bence dedim,çünkü şehiriçi trafiğinde oldukça fazla dur kalk yapıyoruz,bunu vites küçülterek yaparsak ister istemez ömrünün sonuna daha hızlı ulaşılacaktır.
-tabiki düz vites..
-isteyen kullanır tabiki kırmızı ışıklarda motor frenini de ben gerek görmüyorum.araç aşırı yüklüyse o zaman daha mantıklı bence kullanmak.
-motor freninin normal frene katkısı da yadsınamaz.
nam-ı değer peygamber vitesi
NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.
TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.
AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR. EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...
quote:
Orjinalden alıntı: alper25_11
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;
Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......
Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum
yalnız roverci;
tamam araç boştakinden fazla yakıt tüketmiyor ama o hızı korumak için gaza basıldığında boş vitestekinden çok daha fazla yakıt tüketmiş oluyor..
kimse bahsetmemis ama aracınıza güvenmiyorsanız, yani eski araçsa veya bir arızası varsa boşa atmamak gerek, çünkü araç boştayken çok rahat stop edebilir, ve hızlı giderken stop ederse çok ama çok tehlikeli bir durumdur... panik olup frene basarsanız fren şişer, patlar, hidrolik direkisyon ise anında sertleşir, yani böyle bir durumda kaza kaçınılmaz olabilir!! o yüzden sadece araçları yeni ve araçlarına gerçekten güvenenler hızlı giderken boşa atmalı....
Yaw birde benim bildigim boşa almak ekonomi saglamaz zaten. Bayır aşşagı boşa alacagına 5.yada 6. viteste inersen hem araba yakıtı kesip kompresyonda gidecegi için rölanti devrinden daha az yakar, hemde frenlerin boşyere fazla aşınmamış olur. Yolbilgisayarına bakınca da goruluyormuş zaten anlık tüketim degerleri. Yanlış mı arkadaşlar?
Eskiden bende boşa çok alırdım arabayı ama artık almıyorum. Boşa almayınca sanki tüketimim daha azaldı gibi geliyor bana. Özellikle uzun yolda yokuşları falan hep 5. viteste iniyorum.
ARKADAŞIN DA BAHSETTİĞİ GİBİ ZATEN BOŞA ALMA OLAYI DÜZDE DEĞİL, İNİŞ EĞİMLİ BİR YOLDA OLUYOR. DÜZ YOLDA NE KADAR BOŞTA GİDEBİLİR Kİ? EĞER 130-140 ÜSTÜ GİBİ HIZLARA ÇIKILMASI GEREKMİYORSA, İNİŞTE DE GAZA BASILMASI GEREKMEZ. HER ARAÇ UYGUN VİTES SEÇİLMESİ KAYDIYLA YOKUŞ AŞAĞIYA HIZINI ARTIRIR.
quote:
Orjinalden alıntı: emre.
yalnız roverci;
tamam araç boştakinden fazla yakıt tüketmiyor ama o hızı korumak için gaza basıldığında boş vitestekinden çok daha fazla yakıt tüketmiş oluyor..
Aracta yokus assagı giderken, viteste gitmek duz yolda yaktıgınızın yarısı kadar benzin yakmanıza sebep olur, bosta ise yarıdan baya daha az yakmıs olursunuz. Fakat bosta ani frenlerde fren mesafesi haliyle uzar. ABS yoksa da oldukca tehlikelidir. Debriyajla gitmek debriyajı bitirir. Cunku debriyaja tam bastıgınızda bile balata hafif hafif surter. Hatta bazı arabalarda bunu pedaldan hissetmek mumkundur.
quote:
Orjinalden alıntı: crazytown_
nam-ı değer peygamber vitesi
bizdede eco derler boşa atmak için genelde arkadaşlarla ortak ecoya at ta şenlenek derler
not:eco ekonomik anlamında değil ecevit anlamındadır
jikleli bir reno 9 um vardı.bu araç kışın soğuk çalıştırmada zaten zorlanıyordu.çalıştıktan sonra motor ısınana kadar herhangi bi zaman boşa alınca stop ediyordu.kırmızı ışığa doğru yaklaşınca boşa alırsınız normal alarak stop ettiğini anlayamazsan imkan yok kurtuluşun yok.hemen vurdurarak çalıştırıp duruyodum,kaç kere kaza tehlikesi atlattım.onun direksiyonu zaten sertleşmiş hidrolik direksiyondan farklı olmadığından fark etmedi o açıdan