Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Boşta gitmek bence tehlikeli. Aracı viteste kontrollü olarak kullanmak yani uygun olan yüksek viteste giderek aracı motor freni ile kontrol edebilmek elbette çok daha güvenlidir. Fren mesafesi daha kontrollü tutulabilir. Ayrıca boşta gitmek ile araci yüksek viteste bırakmak arasındaki yakıt sarfiyatı aynıdır. Bişey değişmez. Hatta yüksek viteste gitmek bence daha ekonomiktir. Özellikle enjektörlü araçlarda. Boşta giderken,araç yağlamayı az yapar, motor yıpranması artar. Bu çok az olur ama yinede yüksek viteste giderek motorda daha fazla yağlamayı sağlamak daha güzeldir.Balatalar kesinlikle aşınır. Fren sistemi daha çabuk yıpranır. Bunu zamanla sizde göreceksiniz. Sonuç olarak bence en güzeli yüksek viteste gitmek. Yüksek viteste sürüklemeye bırakmanı hiçbir zararı yoktur,hatta yukarda söylediğim gibi yararı vardır. Zaten uzmanlarda boşta bırakılmamasını, yüksek viteste gidilmesini öneriyorlar.

    Yukardaki yazılanlardan çıkan sonuçta bu...

    Bu konu hakkında yeterince söz söylenmiş zaten....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 21 Ocak 2006 14:12:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday


    quote:

    Orjinalden alıntı: ıcestar

    zararı olduğunu sanmıyorum. zararı olsa arabalara boş vites diye birşey koymazlardı.





    ben ciddi sölemiştim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MACEREN

    valla yazıların tamamını okumadım fakat anladığım kadarıyla arkadaşların çoğu boşta gitmenin bi zararı olmayacağını sadece balataların aşınacağını söylemiş...
    boşta gitmenin birinci sakıncası motoradır motor yağlama yapmaz ve motor aşınmasına sebep olur ozellikle dizel araçlarda bu çok sakıncalıdır.

    neden ? ben alaka kuramadım. motor rölanti de yağlama yapmaz mı? ayrıca dizel in bu konuda özelliği ne?
  • Şayet araçta elektronik yakıt enjeksiyonu varsa en üst viteste yokuş aşağı inerek hem yakıt tasarrufu yapabilir hem de sürüş güvenliğini riske etmiş olmazsın. Elektronik yakıt enjeksiyonu olmayan araçlarda ise motor freni hadisesini ortadan kaldırmış olursun; ancak bu araçta belirttiğin hiçbir olaya sebebiyet vermeyecektir. Balata da öyle sanılan kadar aşınma yapmaz.
  • YAĞLAMA OLAYINA ŞÖYLE BİR AÇIKLIK GETİRMEMİZ LAZIM.
    MOTORDA YAĞLAMA İŞİNİ MEKANİK BİR POMPA YAPAR. POMPA, ALT KARTERDE BİRİKEN YAĞI YAĞLAMA YAPILMASI GEREKEN BÖLGELERE BASINÇLI OLARAK TAŞIR. MOTOR DEVRİ YÜKSELDİKÇE, YAĞ BASINCI DA YÜKSELİR...
    ARAÇ RÖLANTİDE DE YAĞLAMA YAPAR. ANCAK, RÖLANTİ DEVRİNDE POMPA, EN DÜŞÜK PERFORMANSINI VERECEĞİ İÇİN, YAĞLAMA İDEAL SEVİYEDE OLAMAZ...
    BUNDAN DOLAYI BIRAKIN YOLDA GİDERKEN BOŞA ALMAYI; ARAÇ DURURKEN BİLE UZUN SÜRE RÖLANTİDE ÇALIŞTIRILMASI (EKSİK YAĞLAMA DOLAYISIYLA) UYGUN GÖRÜLMEMEKTEDİR. BUNDAN KAÇINILMASI TAVSİYE EDİLMEKTEDİR...
    ASLINDA BU DURUM HEM BENZİNLİ HEM DE DİZELLER İÇİN GEÇERLİDİR. DİZELLERDE BENZİNLİLERE GÖRE YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANI DOLAYISIYLA, MOTORUN İÇİNDEKİ PARÇALAR (SEKMANLAR, KRANK, VS.) DAHA FAZLA ZORLANIRLAR... DİZELLERİN YAĞLAMASININ DA DAHA GÜÇLÜ OLMASI GEREKİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: olt


    quote:

    Orjinalden alıntı: MACEREN

    valla yazıların tamamını okumadım fakat anladığım kadarıyla arkadaşların çoğu boşta gitmenin bi zararı olmayacağını sadece balataların aşınacağını söylemiş...
    boşta gitmenin birinci sakıncası motoradır motor yağlama yapmaz ve motor aşınmasına sebep olur ozellikle dizel araçlarda bu çok sakıncalıdır.

    neden ? ben alaka kuramadım. motor rölanti de yağlama yapmaz mı? ayrıca dizel in bu konuda özelliği ne?




  • Çok tartışıldı

    1. Boşta gitmek zararlı

    2. Boşta gideceğine viteste gidip ayağını gazdan çekersen araç yakıt tüketmez,motora yakıt iletimi kesilir...

    Bu dediklerim yüzde yüz doğru bilimsel verielrdir, kimse aksini inat etmesin , inat eden olursa rezil olmaya hazır olsun , hemen kaynakları koyarım rezil edeirm...
  • yağ pompasının hangi hızda çalışacağını ekü belirler.ekü nün yazılımını da mühendisler..
    aracın üzerinde yapılan testler göze alınarak yağlamanın optimum seviyede gerçekleşebilmesi için gereken yağ debisini de hesaplamışlardır.

    diyelim ki hadi sorun olmuş olsun;
    aracın motorun ısınması için özellikle karbüratörlü araçlarda çalıştıktan sonra bir süre beklenmesi tavsiye edilir bu şartlarda demekki o geçen sürede aracın yağlayamama sorunu yok.zaten boş viteste bir araç ne kadar süre gidebilir.
  • buralarda yeniyim fakat bu konularıda gayet iyi bilirim çünkü mesleğim bu...
    bir olay ancak bu kadar güzel anlatılır.

    bu arada dizellerin yüksek devirli kullanılmasının sebeplerinden biride budur.
    aracınız karbüratörlü ise aracınıcı boşta belki kullanın ama enjeksiyonlu araçlarda asla önerilmez.
    yakıttan tasaruf için enjeksiyonlu araçlarda boşa hiç almayın.


    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YAĞLAMA OLAYINA ŞÖYLE BİR AÇIKLIK GETİRMEMİZ LAZIM.
    MOTORDA YAĞLAMA İŞİNİ MEKANİK BİR POMPA YAPAR. POMPA, ALT KARTERDE BİRİKEN YAĞI YAĞLAMA YAPILMASI GEREKEN BÖLGELERE BASINÇLI OLARAK TAŞIR. MOTOR DEVRİ YÜKSELDİKÇE, YAĞ BASINCI DA YÜKSELİR...
    ARAÇ RÖLANTİDE DE YAĞLAMA YAPAR. ANCAK, RÖLANTİ DEVRİNDE POMPA, EN DÜŞÜK PERFORMANSINI VERECEĞİ İÇİN, YAĞLAMA İDEAL SEVİYEDE OLAMAZ...
    BUNDAN DOLAYI BIRAKIN YOLDA GİDERKEN BOŞA ALMAYI; ARAÇ DURURKEN BİLE UZUN SÜRE RÖLANTİDE ÇALIŞTIRILMASI (EKSİK YAĞLAMA DOLAYISIYLA) UYGUN GÖRÜLMEMEKTEDİR. BUNDAN KAÇINILMASI TAVSİYE EDİLMEKTEDİR...
    ASLINDA BU DURUM HEM BENZİNLİ HEM DE DİZELLER İÇİN GEÇERLİDİR. DİZELLERDE BENZİNLİLERE GÖRE YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANI DOLAYISIYLA, MOTORUN İÇİNDEKİ PARÇALAR (SEKMANLAR, KRANK, VS.) DAHA FAZLA ZORLANIRLAR... DİZELLERİN YAĞLAMASININ DA DAHA GÜÇLÜ OLMASI GEREKİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: olt


    quote:

    Orjinalden alıntı: MACEREN

    valla yazıların tamamını okumadım fakat anladığım kadarıyla arkadaşların çoğu boşta gitmenin bi zararı olmayacağını sadece balataların aşınacağını söylemiş...
    boşta gitmenin birinci sakıncası motoradır motor yağlama yapmaz ve motor aşınmasına sebep olur ozellikle dizel araçlarda bu çok sakıncalıdır.

    neden ? ben alaka kuramadım. motor rölanti de yağlama yapmaz mı? ayrıca dizel in bu konuda özelliği ne?






  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Çok tartışıldı

    1. Boşta gitmek zararlı

    2. Boşta gideceğine viteste gidip ayağını gazdan çekersen araç yakıt tüketmez,motora yakıt iletimi kesilir...

    Bu dediklerim yüzde yüz doğru bilimsel verielrdir, kimse aksini inat etmesin , inat eden olursa rezil olmaya hazır olsun , hemen kaynakları koyarım rezil edeirm...



    amacın insanları rezil etmekse bilmem ama forumda bilgilendirmekse koy da herkes öğrensin.üsluba dikkat..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Çok tartışıldı

    1. Boşta gitmek zararlı

    2. Boşta gideceğine viteste gidip ayağını gazdan çekersen araç yakıt tüketmez,motora yakıt iletimi kesilir...

    Bu dediklerim yüzde yüz doğru bilimsel verielrdir, kimse aksini inat etmesin , inat eden olursa rezil olmaya hazır olsun , hemen kaynakları koyarım rezil edeirm...



    amacın insanları rezil etmekse bilmem ama forumda bilgilendirmekse koy da herkes öğrensin.üsluba dikkat..


    Yok daha önce bu tartışma olmuştu, biz demiştik böyle böyle nedenelrini açıklamıştık, millet çıkıp nasıl olur? Olur mu öyle şey?

    Falan saçma saçma inatlaşıyordu, işin ilmini söylüyorsun adamlar inat ediyor...Baştan söyleyeyimde inatlaşan olmasın...

    Gerçek doğru 1 tane vardır.. Bu tartışılacak bir konu değil...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    Yok daha önce bu tartışma olmuştu, biz demiştik böyle böyle nedenelrini açıklamıştık, millet çıkıp nasıl olur? Olur mu öyle şey?

    Falan saçma saçma inatlaşıyordu, işin ilmini söylüyorsun adamlar inat ediyor...Baştan söyleyeyimde inatlaşan olmasın...

    Gerçek doğru 1 tane vardır.. Bu tartışılacak bir konu değil...


    yine aynı mantıkla bu tartışmayı bu şekilde kaynakları vererek bilimsel verilerle kapayabilirsin,sonra isteyen istediğini düşünsün...
    ben forumda o kadar eski değilim ne zaman tartışıldı bilmiyorum.
  • EMRE KARDEŞ,

    RÖLANTİDE BEKLEMEK DERKEN, SICAK MOTORDA 15-20 DAKİKA VE ÜZERİNDEKİ SÜRELER İÇİN SAKINCALIDIR.
    SOĞUK MOTORDA, ENJEKSİYONLU VEYA OTOMATİK JİKLELİ ARAÇLARDA MOTORUN ISINMASI İÇİN 3-4 DAKİKALIK BEKLEMENİN ZARARI DEĞİL YARARI VARDIR. YAĞLAMADA BİR OLUMSUZLUK OLMAZ. ÇÜNKÜ DEVİR BU SÜREDE RÖLANTİ DEVRİNDE DEĞİLDİR. ZATEN MOTOR ISININCAYA DEVİR, YETERLİ YAĞLAMA YAPILABİLMESİ İÇİN YÜKSEK TUTULMUŞTUR. MANUEL JİKLELİ ARAÇLARDA İSE ISINMAYI BEKLEME SÜRESİNCE JİKLENİN ÇEKİLMESİ GEREĞİ DE BUNUN İÇİNDİR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    yağ pompasının hangi hızda çalışacağını ekü belirler.ekü nün yazılımını da mühendisler..
    aracın üzerinde yapılan testler göze alınarak yağlamanın optimum seviyede gerçekleşebilmesi için gereken yağ debisini de hesaplamışlardır.

    diyelim ki hadi sorun olmuş olsun;
    aracın motorun ısınması için özellikle karbüratörlü araçlarda çalıştıktan sonra bir süre beklenmesi tavsiye edilir bu şartlarda demekki o geçen sürede aracın yağlayamama sorunu yok.zaten boş viteste bir araç ne kadar süre gidebilir.




  • arkadaşım tamemen haklısında
    bu konuda rezil etmek demiyelimde bilgilendirmek diyelim buna
    ayrıca karbüratörlü araçlarda sisitem biraz farklıdır.

    bir ufak konu daha var.
    aracın çalıştığı hiç bir an için yakıt tüketimi tamamen sıfıra inmez. farika verilerinin öngördüğü
    minimum yakıt gider buna damlalık ayarı denir.
    çünkü araç çalıştığı her an yakması gereken yakıt hava karışımı gerekir.
    bu karışımda yanlızca hava iş görmez.
    kranka giden torku belirleyen en önemli faktör yakıttır.

    ama şu bir gerçek boşa alınınca rölanti ayarına geçen motorda
    yakıt tüketimi çok çok daha fazla olur.

    teşekkürler....




    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Çok tartışıldı

    1. Boşta gitmek zararlı

    2. Boşta gideceğine viteste gidip ayağını gazdan çekersen araç yakıt tüketmez,motora yakıt iletimi kesilir...

    Bu dediklerim yüzde yüz doğru bilimsel verielrdir, kimse aksini inat etmesin , inat eden olursa rezil olmaya hazır olsun , hemen kaynakları koyarım rezil edeirm...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.


    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci





    roverci'nin de dediği gibi :

    günümüzdeki tüm enjeksiyonlu otomobiller ve 92-93'den sonra üretilen karbüratörlü otomobillerde, enjeksiyon sistemlerinde ve karbüratör girişlerinde "sürüklenme kapatması" da denilen küçük bir elektrikli vana vardır ve gaz pedalına basılmadığı sürece rölanti yolunu kapatarak yakıt sarfiyatını inanılmaz derecede düşürür. hatta o kadar ki, boşa attığınız zaman rölantide çalışan motor, viteste rölantinin de altında yakar.

    yani bi başka deyişle, boşa atıldığında yakıt sarfiyatı yapıldığı bilgisi, doğru bilinen yanlışlardan birisidir. boşa attığınız zaman, viteste gaz vermeden sürüklendiğiniz zamankinden daha çok yakarsınız. bunun yanında, boşta, özellikle de eğimli yollarda kendi ağırlığı ve yerçekiminin de etkisi ile hızı gittikçe artan aracı yavaşlatmak için daha fazla fren kullanmak gerekeceğinden, balataların ömrünü kısaltmak, motor kompresyonundan yararlanmayacağınız için daha fazla fren baskısı gerektirmek ve az da olsa rölantideki aracın stop etmesi durumunda fren gücünüzün tamamına yakınını kaybetmek gibi riskleri de beraberinde getirir.

    ÖZETLE : boşa atmak yakıt sarfiyatınızı düşürmek yerine tam tersine artırır ve güvenliğinizi riske sokar. SAKIN YAPMAYIN...

    (rampa ya da düzde olsun aracı boşa atmak türk icadıdır. bu da madalyonun bi başka yüzü. tüm araçların kullanım kitapçıklarında boşa atarak kullanmak kesinlikle tavsiye edilmeyen bir kullanım şeklidir. elin gavuru arabayı yapıyor, biz nasıl kullanılacağını yeniden icat etmeye çalışıyoruz).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: freestyle_


    quote:

    Orjinalden alıntı: seyitahmet32

    MADDELER HALİNDE YAZARSAK
    1- Boşta gitme yakıt olarak ekonomi sağlamaz.
    2-Araç motoru stop edebilir frenlame de sorun yaşarsın
    3-Aracı durdurmak için fren sistemine aşırı güç bindirirsin.Sonuçta fren sistemi frenleme etkisini yititir(aşırı ısıdan dolayı)
    tavsiye etmem


    walla yakıt olarak gayet ekonomi sağlıyor 2.0 motor arabayla 45 km yi 6.0 ortalama ile gittim inişli çıkışlı boşta olmasa 7 lere çıkıyodu

    boşa almanın tek zararı fren şişer çok kullanırsan onuda hissedersin zaten ona göre önlemini alırsınn...

    başka bi dezavantajı yol tutuşu vitesteki gibi olmaz arabanın..

    Değerli arkadaşım vitesde yokuş aşağı inerken gaz pedalına basmadığın sürece araç relanti devrinde yaktığı miktar kadar yakıt yakar. Boşa almana gerek yok. Riskli




  • Beyler isterseniz son bir kez konuyu toplayalım. Boşta gitmenin HİÇ BİR FAYDASI YOKTUR. Frenlerin gücü zayıflar. Bazı arkadaşlar yakı tasarrufu yapar diye düşünüyor. Bunu baştan bir daha açıklayalım.

    Karbüratörlü araçlar: Beyler benzin memesi gaz kelebeğinin önünde mi önünde.E siz gaza basmadığınız sürece FAZLA HAVA ALAMAYAN ARAÇ NASIL FAZLA BENZİN ALIR? alamaz ve yakıt ARTMAZ.

    Enjeksiyonlu(benzinli) araçalarda: Siz gaza basmadığınız zaman gaz kelebeği açılır mı açılmaz.E fazla hava girişi olur mu olmaz.Enjektörler az havaya fazla benzin püskürtür mü püskürtmez. Bu yüzden yakıt artışı OLMAZ.

    Bildiğim kadarıyla dizel araçların genelinde(yanlış varsa düzeltirseniz sevinirim dizelle pek işim olmaz):gaz kelebeği yoktur.Bunun yerine motor devrini pompa veya ECU enjektörlere mazot akışını arttırarak veya azaltarak ayarlar. E siz gaza basmadığınız sürece fazla mazot gider mi gitmez?

    Yakıtın artıp artmadığı için basit bir test.Kompresyonda benzinli araçlarda eğer karışım oranı bozulursa(Yani az havaya fazla benzin giderse)egsoz rengi siyahlaşır...Eğer aracınızda başka bir arıza yoksa bu olur.Deneyin ve görün...

    KISACASI YAKIT KOMPRESYONDAYKEN ARTMAZ..Beyler dönüp dolaşıp aynı şeyleri söylüyoruz.Kısacası çoğu arkadaşın anlayacağı dilden basit bi şekilde açıklamaya çalıştım.Bazı araçlar hariç genelde olay budur............Yağlamayada gelince rölantide çalışan aracın yağlaması rölanti basıncındaki yani o zorlamadaki motora yeterlidir.Zaten motor devri arttıkça genelde basınçta ona paralel olarak artar. Ayrıca aracı ıstmak için dahi olsa boşta çalıştırmak yakıt sarfiyatı ve özellikle soğuk motorda aşınmaların artmasından başka bi işe yaramaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?

    Merhaba,

    Yokuş aşağı boşta gitmenin şayet ivmelenme motor freni ile kontrol ediliyorsa hiç bir zararı yoktur. Boşta inerken sadece frene basmak fren disklerinin ısınmasına ve fren balatalarının aşınmasına neden olacaktır. Tavsiyem yokuş aşağı inerken aracı uygun vitese geçirmek ve debriyajdan ayağınızı tam çekerek motor freni yapmanızdır. (Yarım debriyaj yapmayınız)




  • Otomobillerde fren sisteminiz iyi ise biraz sertleşir,Westinhaus devre dışı kaldığı için...frenleme mesafeniz de biraz uzar.
    Eğer önünüz boş ise,yüksek hızla değil de kontrollü iniyorsanız, gücünüz de fren pedaline yetiyorsa vites boşta 5 km inseniz 1ytl,cebinizde kaldı demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akarahmet -- 22 Ocak 2006 18:41:39 >
  • BOŞTA GİTMEK HİÇBİR TASARRUF SAĞLAMAZ...

    AYRICA RÖLANTİDE, WESTİNGHAUS DEVRE DIŞI KALMAZ. TIPKI YAĞ POMPASINDA OLDUĞU GİBİ, EN DÜŞÜK PERFORMANSLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDER.

    YUKARDAKİ YAZILANLARI OKUMANI TAVSİYE EDİYORUM SANA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    Otomobillerde fren sisteminiz iyi ise biraz sertleşir,Westinhaus devre dışı kaldığı için...frenleme mesafeniz de biraz uzar.
    Eğer önünüz boş ise,yüksek hızla değil de kontrollü iniyorsanız, gücünüz de fren pedaline yetiyorsa vites boşta 5 km inseniz 1ytl,cebinizde kaldı demektir.

  • düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.