Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.




  • Aracı boşa alınca westinghause devre dışı kalmaz. Motoru stop edersek devre dışı kalır. Boş viteste frenin şişmesinin sebebi kompresyondan dolayı fren oluşmadığından frene fazla basılması, hidrolik yağının ısınıp genleşmesi ve frenin boşluğunun azalmasındandır. Böyle durumda aracı vitese atıp durumu kurtarabiliriz. Boşa atmanın en tehlikeli yanı ise yol tutuşu çok azaltmasıdır. Malum motor devri=yol tutuş olduğundan özellikle virajlarda araba savrulur. Arabanın kağnıdan farkı kalmaz yani
  • İNTİHARA TEŞVİK SUÇU İŞLİYORSUN.
    ASLA KONTAK KAPATILMAMALIDIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.
  • roverci :

    Boşta gitmek; gayet tabi ki yakıt tasarrufu sağlar. Lütfen, emin olmadığınız konularda kesin hükümler vermeyiniz.

    koray aygen
    mak. müh.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.


    Ayağımız ne kadar az süre debriyajda kalırsa aracın debriyaj balatasının ömrü o kdar uzun olur.
    Bence sen şöyel yap.Önce 5 te giderken debriyajsız fren yap. Arabanın devri düşünce de tahminim 40 km fln olur hızı o zmn da 2 ye atarsın 2 de yavaşlayıp dönersin.




  • az önceki yazım "ecar limon" içindi. roverci için değil. roverci özür dilerim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    jikleli bir reno 9 um vardı.bu araç kışın soğuk çalıştırmada zaten zorlanıyordu.çalıştıktan sonra motor ısınana kadar herhangi bi zaman boşa alınca stop ediyordu.kırmızı ışığa doğru yaklaşınca boşa alırsınız normal alarak stop ettiğini anlayamazsan imkan yok kurtuluşun yok.hemen vurdurarak çalıştırıp duruyodum,kaç kere kaza tehlikesi atlattım.onun direksiyonu zaten sertleşmiş hidrolik direksiyondan farklı olmadığından fark etmedi o açıdan


    Benim de kışın aynısı başıma gelmişti. Araç gazlıyıd ben benzine aldım. Araç gaza alışmış benzinde boşa alınca stop ediyomış. Kırmızı ışıkta boşa aldım stop etmiş. Haberim yok. Frene bastım azcık yavaşladı fren şişti. Sol elimle direksiyona sıkıca yapışıp el frenini çekip durabilmiştim ben de kamyona vuruyodum arkadan.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.


    Ayağımız ne kadar az süre debriyajda kalırsa aracın debriyaj balatasının ömrü o kdar uzun olur.
    Bence sen şöyel yap.Önce 5 te giderken debriyajsız fren yap. Arabanın devri düşünce de tahminim 40 km fln olur hızı o zmn da 2 ye atarsın 2 de yavaşlayıp dönersin.



    teşekkür ederim, stop etme durumdan faan korkuordumda ben hep onun için basarım debriyaja öyle fren yapardım Bikere enzinciye gidiğimde vitesi 4 te unutmuşum benimde hızım 20 lere falan düştü yavaşadım iğice araba bi tirremeya başadı sonra stop etti hp bu olaydan kortuğumiçin vitesteyken fren yapmaktan kaçınıyodum. Bakalım deneyecem

    Tekrar teşekkür ederim




  • 90 - 100 LE GİDERKEN, ÖNÜNE BİR ŞEY ÇIKARSA, YANİ PANİK FREN YAPMAN GEREKİRSE, ARAÇTA ABS VARSA, DEBRİYAJA VE TÜM GÜCÜNLE FRENE AYNI ANDA BASMAN GEREKİR... ABS YOKSA DİREKSİYON HAKİMİYETİNİ KAYBETMEMEK İÇİN FRENİN DOZUNU AYARLAYARAK (KİLİTLENME OLUŞTURMADAN) FRENE BASMALISIN...
    ANCAK, NERDE DURACAĞINI BİLİYORSAN, (YANİ PANİK FREN SÖZKONUSU DEĞİLSE), ÖNCE SAKİNCE FRENE, ARDINDAN DA MOTOR DEVRİNİ RÖLANTİYE DÜŞÜRMEDEN DEBRİYAJA BASARSIN. SONRA FRENİN DOZUNU ARTIRARAK YAVAŞLARSIN. BU YAVAŞLAMA ESNASINDA VİTESİ BOŞA ALIP, DEBRİYAJI DA BIRAKABİLİRSİN. YA DA VİTES KÜÇÜLTEREK (YOKUŞ ÇIKARKEN MOTORUN BAYILMAYA BAŞLAMASINDA YAPTIĞIN GİBİ) 5 - 4 - 3 - 2 - 1 VE SONUNDA DA BOŞA ALIRSIN..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    az önceki yazım "ecar limon" içindi. roverci için değil. roverci özür dilerim.


    Benle ne alakası var arkadaşım ben boşa almak yakıt tasarrufu sağlamaz diye bi şey yazmadım ki.
    Lütfen ekrana iyice bakmadan cvp yazmayınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.


    Ayağımız ne kadar az süre debriyajda kalırsa aracın debriyaj balatasının ömrü o kdar uzun olur.
    Bence sen şöyel yap.Önce 5 te giderken debriyajsız fren yap. Arabanın devri düşünce de tahminim 40 km fln olur hızı o zmn da 2 ye atarsın 2 de yavaşlayıp dönersin.



    teşekkür ederim, stop etme durumdan faan korkuordumda ben hep onun için basarım debriyaja öyle fren yapardım Bikere enzinciye gidiğimde vitesi 4 te unutmuşum benimde hızım 20 lere falan düştü yavaşadım iğice araba bi tirremeya başadı sonra stop etti hp bu olaydan kortuğumiçin vitesteyken fren yapmaktan kaçınıyodum. Bakalım deneyecem

    Tekrar teşekkür ederim


    Rica ederim işine yararsa ne mutlu bana.




  • min yakıt tüketimi istiyorsan;

    -normal frene ihtiyacın olan yerde motor freni kullan.
    -normal zamanda gaza basacağın yerde gaza basmamak nasıl tasarruf sağlamaz bu mantığa sadece gülüyorum.

    fren balatalarının daha uzun süre gitmesini istiyorsan;

    hep vites küçülterek motor freni ile destek ver,ama bu da şanzımanını ve debriyaj balatalarını daha çok yorar.balatalar daha ucuzdur.sonuçta bu amaç daha pahalıya patlatır.

    westinghause ve yağlamaya takılma.böyle birşey yoktur.hangi yolda 20dk boş vitesle gidebilirsiniz ki yağlama sorun olsun..

    yarım debriyaj kullanmayın,ve debriyaja basılı tutup frene basmayla boş viteste frene basma arasında bir fark yoktur.debriyaja bastığınız zaman zaten bir kavrama söz konusu değildir.


    boş viteste kullanmak ne zaman sakıncalıdır;
    bayır aşağı iniyorsunuz,frene ihtiyacınız var,siz motorun ataletinden faydalanmazsanız bu sizin fren mesafenizi uzatır.
    2500-3000devirde eğer vitesteyse ani uzun bir fren yapmanız gerekirse viteste olmak debriyaja basılmadığında daha sakıncalıdır.devir çok düşüp stop etme tehlikesi vardır,veya o panik içerisinde vitesi küçültme refleksi çalışlmayabilir.eğer stop ederse bir süre sonra frenler de tutmaz,kaza kaçınılmaz olur.




  • boş viteste kullanmak ne zaman sakıncalıdır;
    bayır aşağı iniyorsunuz,frene ihtiyacınız var,siz motorun ataletinden faydalanmazsanız bu sizin fren mesafenizi uzatır.

    ve balatalarınızı aşındırır demeyi unutmuşum.
  • cevabım "roverci" ye idi. ecar limon senden özür dilerim. yanlışlık oldu.
  • BU KONUYU ÇOK TARTIŞTIK...

    BOŞTA GİTMEK NASIL YAKIT TASARRUFU SAĞLAR?
    BUNU AÇARSANIZ KONU HAKKINDAKİ KARŞILIKLI FİKİRLERİMİZİ ORTAYA KOYARIZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci :

    Boşta gitmek; gayet tabi ki yakıt tasarrufu sağlar. Lütfen, emin olmadığınız konularda kesin hükümler vermeyiniz.

    koray aygen
    mak. müh.
  • roverci bir başka topikteki mesajında demiştin ki boş viteste yol bilgisayarı 0,7-0,8 gibi bir değer veriyor.normalde de gaza basıldığında anlık göstergeden bakılabilir 7-8 arabasına göre değişir.0,7-0,8 de hıza göre değişir,çünkü 100km de yanan litre miktarıdır.

    ortalama yakıt tüketimi ne kadar çok boşa alınırsa o kadar düşer,düz yolda..

    tartışmanın fazla bir anlamı yok.araç rolanti devresinde çalışırken az bir yakıt püskürtürken,gaza basıldığında enjektörler açılarak daha fazla yakıt gönderir.bu da sarfiyatı artırır.bunun için okulunu okumaya da gerek yok,yol bilgisayarına da gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    az önceki yazım "ecar limon" içindi. roverci için değil. roverci özür dilerim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    cevabım "roverci" ye idi. ecar limon senden özür dilerim. yanlışlık oldu.



    Sen de karar ver artık kime cevap verdigine




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci :

    Boşta gitmek; gayet tabi ki yakıt tasarrufu sağlar. Lütfen, emin olmadığınız konularda kesin hükümler vermeyiniz.

    koray aygen
    mak. müh.



    Hangi okul

    Ben eminim, kesin hüküm veririm, boşta gitmek tehlikelidir

    tasarruf yapmak istediğiniz zaman gazdan ayağını çekmek yeterlidir, Ecu yakıtı keser...
  • DOĞRUDUR. BOŞTA BİLGİSAYARIN 0,8 GÖSTERDİĞİNİ SÖYLEDİM.
    ANCAK YOL BİLGİSAYARININ SÜRÜKLENMEDE (VİTESTE AKMA) 0 "SIFIR" GÖSTERDİĞİNİ DE SÖYLEDİM.
    YANİ OLAYI ANLADIĞINI ZANNNEDİYORUM.

    ARAÇ VİTESTE GİDERKEN, BOŞTA GİTMEYE GÖRE DAHA AZ YAKIT HARCAR DERKEN, (İNİŞ EĞİMLİ YOLDAN) BAHSETTİĞİMİ ANLAMIŞSINDIR SANIRIM.

    YOKSA, DÜZ BİR YOLDA VİTES BOŞTA ARAÇ NASIL GİDECEKKİ...


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    roverci bir başka topikteki mesajında demiştin ki boş viteste yol bilgisayarı 0,7-0,8 gibi bir değer veriyor.normalde de gaza basıldığında anlık göstergeden bakılabilir 7-8 arabasına göre değişir.0,7-0,8 de hıza göre değişir,çünkü 100km de yanan litre miktarıdır.

    ortalama yakıt tüketimi ne kadar çok boşa alınırsa o kadar düşer,düz yolda..

    tartışmanın fazla bir anlamı yok.araç rolanti devresinde çalışırken az bir yakıt püskürtürken,gaza basıldığında enjektörler açılarak daha fazla yakıt gönderir.bu da sarfiyatı artırır.bunun için okulunu okumaya da gerek yok,yol bilgisayarına da gerek yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    tartışmanın fazla bir anlamı yok.araç rolanti devresinde çalışırken az bir yakıt püskürtürken,gaza basıldığında enjektörler açılarak daha fazla yakıt gönderir.bu da sarfiyatı artırır.bunun için okulunu okumaya da gerek yok,yol bilgisayarına da gerek yok.


    gaza basıldığında rölantidekinden daha fazla harcayacağı doğru, doğru da, şimdi bunu kim için söyledin anlamadım. burda hiç kimse bunun aksini söylemediki.

    bizim anlatmaya çalıştığımız, gaz vermeden arabanın viteste süreklenmeye bırakılması. böyle bir durumda rölanti yolu kapanır ve rölanti için harcanacak yakıtı kurtarırsınız diyoruz. nerenizle okuyorsunuz şu forumu anlamıyorum ki... bunun aksini iddia eden bi de "makine mühendisi" titrine sahip arkadaşımız çıktı. ama iddiasını neye göre söylediğini bi türlü açıklamadı. hoş o daha kime cevap yazdığını keşfetmeye çalışıyor, ondan meşgul herhalde ki bu iddiasını hala nedenleriyle açıklayabilmiş değil...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.