Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KORAY KARDEŞ,
    YOKUŞ AŞAĞI GİDİLDİĞİNDE ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA VİTESTE GAZA BASILMASA DA DEVİR 3000 - 4000 E ÇIKAR... BU DOĞRUDUR. ANCAK SENİN SÖYLEDİĞİN ŞEKİLDE BİLE, BU DEVİRLERDE YAKIT TÜKETİMİ OLMAZ...
    BİZİM SÖYLEMEK İSTEDİĞİMİZ BU...
    ÇÜNKÜ,
    "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci : uyarın için teşekkür ederim.

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır. Ancak bu artış yokuş yukarı giderkenki örneğin (4000 d/d) deki yakıt tüketimine eşit olmayacaktır. Çünkü bu sefer yokuş çıktığınız için eğim artıyor ve sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsunuz.

    koray aygen
    mak.müh.




  • Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    KORAY KARDEŞ,
    YOKUŞ AŞAĞI GİDİLDİĞİNDE ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA VİTESTE GAZA BASILMASA DA DEVİR 3000 - 4000 E ÇIKAR... BU DOĞRUDUR. ANCAK SENİN SÖYLEDİĞİN ŞEKİLDE BİLE, BU DEVİRLERDE YAKIT TÜKETİMİ OLMAZ...
    BİZİM SÖYLEMEK İSTEDİĞİMİZ BU...
    ÇÜNKÜ,
    "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci : uyarın için teşekkür ederim.

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır. Ancak bu artış yokuş yukarı giderkenki örneğin (4000 d/d) deki yakıt tüketimine eşit olmayacaktır. Çünkü bu sefer yokuş çıktığınız için eğim artıyor ve sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsunuz.

    koray aygen
    mak.müh.






  • quote:

    tasarruf yapmak istediğiniz zaman gazdan ayağını çekmek yeterlidir, Ecu yakıtı keser.


    bu da doğru bi laf yaw.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akarahmet -- 22 Ocak 2006 22:09:49 >
  • Çok yorum yazılmış ama birde ben bişiler yazayım. Belki faydası olur. Bende Ford Fiesta Benzinli 1.4 var. Kitabında yazanları şöyle özetleyeyim :


    Vitesi boşa atıp gitmek sanıldığı gibi tasarruf sağlamamaktadır. Zira enjeksiyonlu olan aracınız rolantide
    zengin karışım çalıştığı için (yakıt hava karışımı) tasarruf açısından bir fayda sağlamayacaktır. Viteste iken motor kompresyonunu kullanarak gitmek daha tasarruflu oluyormuş. Ayrıca aracın rolantide uzun süre çalışması ve 15 km 'yi aşmayan yolculuklar motor için ağır çalışma koşullarına giriyormuş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    KORAY KARDEŞ,
    YOKUŞ AŞAĞI GİDİLDİĞİNDE ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA VİTESTE GAZA BASILMASA DA DEVİR 3000 - 4000 E ÇIKAR... BU DOĞRUDUR. ANCAK SENİN SÖYLEDİĞİN ŞEKİLDE BİLE, BU DEVİRLERDE YAKIT TÜKETİMİ OLMAZ...
    BİZİM SÖYLEMEK İSTEDİĞİMİZ BU...
    ÇÜNKÜ,
    "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    roverci : uyarın için teşekkür ederim.

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır. Ancak bu artış yokuş yukarı giderkenki örneğin (4000 d/d) deki yakıt tüketimine eşit olmayacaktır. Çünkü bu sefer yokuş çıktığınız için eğim artıyor ve sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsunuz.

    koray aygen
    mak.müh.






    valla bana baştan beri hiç de böyle anlatmak istemişsin gibi gelmedi. hala da aynı fikirdeyim. bunları da kıvırma yöntemi olarak görüyorum. hitap tarzıma gelince :

    evet, hava basmak için isminin altına ben şuyum ben buyum diye ünvan yazıp sonra da bu ünvanı kullanıp yanlış bildiklerini doğru gibi lanse etmeye çalışanlara karşı hitap tarzım hep böyle olmuştur ve bundan sonra da hep böyle olacaktır. yarası olan gocunur. mühendis olmanız herşeyi doğru bildiğiniz anlamına gelmiyor... bu topicteki mesajlarınızın hiçbirinde ben yukarıda roverci'nin anlattığını anlatmaya çalıştığınıza ve bizimle aynı fikirde olduğunuza rastlamadım. kusura bakmayın.




  • Tebrik ediyorum aya. size yakışan şekilde cevap vermişsiniz. Eğer yukarıda yazılarımın tamamını okumuş olsaydınız sanırım roverci ile aynı şeyleri kastedetiğimi anlamışsınızdır. Ancak kompleksli biri olduğunuzu düşünmüyor değilim.

    Not: Bundan sonraki yazılarım "aya" dışındaki tüm kullanıcılara yöneliktir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Peki ben bişey soracağım, yanlış yaptığımı biliyorumda doğrusu nasıl acaba.

    Şimdi diyelim 90-100 ile gidiyoruz(şehirler arası bir yol) vitesde boşta değil 5 de sonra ileride benim spmam gereken bi yer var solda. Ben burya yaklaşırken önce debriyeja basıyorum sonuna kadar sonra frene basıp duruyorum. Acaba bu yaptığım doğru mu.

    Yoksa beşinci vitesteyken hiç debriyaja basmadan yvaşıyayıp araba vistes değiştirmek istediği zaman uygun küçük vitese mi takmak lazım.

    bu anlttığım yerde bayırda var biraz çıkyorsunuz sonra inerken solda sapmam gereken bir yer var.


    Trafikde de öyle yaparım ayak alışkanlığı olmuş önce debriyaja sonra frene basarım. Eğer vitesteyken araba yavaşlarsa stop edeceğinden korkarım. çünkü beşinci vitesde belli bir hzın altına düşülünce başınıza gelmştir araba zangır zangırr titriyor belli bir süre sonra da stop ediyor.




  • Bende kendi tecrübe ettiğim birşeyler yazayım bu konuda :

    Aracım 2001 Avensis.. Yol bilgisayarının tüm verileri; yakıt tüketim, mesafe değerleri vs.. çok büyük bir hassasiyetle doğru çıkıyor.. Defalarca trip/range değerlerini depo doldur/tekrar full'e metoduyla ölçüm yapmışımdır..

    Gelelim mevzuya; Yokuş aşağı inerken viteste iniyorum.. Yakıt tüketimi asla ve asla "0" olmuyor.. 0.4-0.6 gibi değerler oluyor.. Ancak motor sıcak ise boşa attığımda anlık tüketim değerleri 0.1-0.4 arasında değişiyor !!

    Boşa atmanın zararlı olduğunu elbette biliyorum.. İnişleride bu sebeble çoğu zaman vitesle iniyorum zaten.. Ama aracı ilk aldığım zamanlarda da denedim halende arada sırada deniyorum ve sonuçlar böyle çıkıyor..

    İniş aşağı yakıt tüketmiyor diyorsak eğer, yani tüketim "0" diyen arkadaşlar için söylüyorum; Enerji dönüşümlerini düşünelim.. Mesela hayali bir yol düşünün; 1000km'lik düz bir iniş.. İnişin başında gerekli hıza ulaşıp viteste inişe devam ediyor ve gaza basmıyoruz.. Bu durumda araca enerji girişi sıfır iken (yakıt yanmıyor) araç halen pek çok elektrikli aksam çalıştığından enerji tüketmeye devam edicek.. ŞArj dinamosuda çalışıyor ancak onun şarjı aküyü bu enerji tüketimiyle bu 1000km'lik yolun sonuna kadar besleyebilecek mi acaba ?? ve bizim hiç !! yakıt tüketmeyen aracımız kendi şarj sistemiyle 1000km'lik yolda 0.küsür litre benzinmi yakmış olacak... Bildiğimden değil, merakımdan soruyorum..

    Birde inişlerde şöyle bir mevzu daha var.. Mesela uzun bir iniş var ve inişin son kısımlarında eğim oldukça az.. Şimdi viteste inecek olsak ve yakıt tüketiminin az da olsa devam ettiğini kabul ediyorsak inişin sonundaki eğimi az kısımda araç artık gaza basmamızı gerektirecek kadar yavaşlayacaktır.. Oysa boşta inen araba o hafif eğimli kısımı da hatta düzlüğünde bir kısmını kazandığı kinetik enerji ile alacaktır.. ve bu durumda aradaki mesafe/yakıt tüketimi oranlarını düşününce belkide boşta inmekle daha az yakıt tüketebileceğizdir..

    Bu topic'de hangisi faydalıdır diye tartışmaktan ziyade ben olayın mekanizması ile ilgileniyoruz gibi düşünüyorum.. Yoksa yeni bir tartışma başlatmak için yazmadım..

    Boşta inmeye karşı olduğumu zaten yazdım..

    Ne diyorsunuz arkadaşlar bu spekülasyolarım hakkında ??




  • Boşta giderklen şanzımanın yağı süzülür sonra birden vitese alınca saniyelik de olsa yağsız çalışır.Bu sebeple mesafe çok uzunsa zararlıdır.
  • REASON,
    ŞARJ DİNAMOSUNUN ÇALIŞIP ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETMESİ İÇİN, DÖNDÜRÜLMESİ YETERLİ MİDİR?
    EVET.
    ŞARJ DİNAMOSU NASIL DÖNER?
    KAYIŞ KRANKTAN ALDIĞI HAREKETİ ŞARJ DİNAMOSUNA İLETİR.
    BU DÖNMEYİ SAĞLAYAN NEDİR?
    MOTOR.
    PEKİ BU ESNADA MOTOR DÖNÜYOR MU?
    EVET.
    MOTORA YAKIT GİRİYOR MU?
    HAYIR.
    MOTORA YAKIT GİRMEDEN NASIL DÖNÜYOR?
    MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR.

    İLAVE OLARAK YOL BİLGİSAYARIYLA İLGİLİ ŞUNU AÇIKLAMAK İSTERİM.
    VW VE SKODA ARAÇALARINDA (DİĞERLERİNİ BİLMİYORUM) BİLGİSAYAR VİTESTE SÜRÜKLENME ESNASINDA TÜKETİMİ 0 (SIFIR) LT GÖSTERYOR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Reason

    İniş aşağı yakıt tüketmiyor diyorsak eğer, yani tüketim "0" diyen arkadaşlar için söylüyorum; Enerji dönüşümlerini düşünelim.. Mesela hayali bir yol düşünün; 1000km'lik düz bir iniş.. İnişin başında gerekli hıza ulaşıp viteste inişe devam ediyor ve gaza basmıyoruz.. Bu durumda araca enerji girişi sıfır iken (yakıt yanmıyor) araç halen pek çok elektrikli aksam çalıştığından enerji tüketmeye devam edicek.. ŞArj dinamosuda çalışıyor ancak onun şarjı aküyü bu enerji tüketimiyle bu 1000km'lik yolun sonuna kadar besleyebilecek mi acaba ?? ve bizim hiç !! yakıt tüketmeyen aracımız kendi şarj sistemiyle 1000km'lik yolda 0.küsür litre benzinmi yakmış olacak... Bildiğimden değil, merakımdan soruyorum..





  • size kaynak göstererek doğruluğuna inandığım bir veri göndereceğim.
    karbüratörlü araçlarda anlaştık zaten,enjeksiyonlu araçlar için söyleyeceğim.
    size hocalarımdan birinin ders notlarını aktaracağım(uludağ üni mühendislik fak.)...bir kere hiç bir motor yakıtsız çalışamaz..
    motorun çeşitli devreleri vardır.rölanti devresi ,tam gaz devresi gibi.yakıt kesme devresini size yazacağım;

    -yakıt kesme (cut-off)

    -yakıt kesme stratejisi gaz kelebeğinin kapalı olduğu ve motor devrinin 1600 d/dk 'nın (motordan motora değişir) üstünde olduğu her durumda uygulanır.yüksek taşıt hızlarında dolayısıyla yüksek motor devrinde seyir halinde gaz pedalından ayak çekilip gaz pedalı kapalı konuma geçtiği anda motor devri 1600-1400 d/dk'ya (motor tipine bağlı) düşene kadar silindirlerde yanmaya müsade edecek kadar çok az yakıt gönderilir.gaz kelebeği kapalı ve motor devri 1600-1400 d/dk nın altına düştüğü anda normal yakıt sevki tekrar başlar.çok yüksek devir sayılarında gaz kelebeği tamamen kapalı olmayıp emme manifoldunda çok düşük basınç olduğu durumlarda da yakıt kesme uygulanır(fakat kısmi cut-off).

    durum budur.isteyen kabul eder,isteyen etmez.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır.
    koray aygen
    mak.müh.


    aynı kişi rovercinin
    araçta gazdan ayak çekildiğinde hiç yakıt tüketmez sözüne

    "Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim."

    diye nasıl cevap verdi anlamadım.
  • emre:

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır.
    koray aygen
    mak.müh.


    aynı kişi rovercinin
    araçta gazdan ayak çekildiğinde hiç yakıt tüketmez sözüne

    "Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim."

    diye nasıl cevap verdi anlamadım.

    Yakıt tüketimi artacaktır ile kastım 100 km de 1 la 2 lt seviyesindedir. İşte bu noktada roverci ye katılıyorum. sevgilerle...




  • Gaza basılmadıkça motor dıştan isterse 8000devir dönsün yakıt tüketimi 1mikrolitre bile artmaz.Benzin pompası rölanti için gerekenden fazlasını pompalamaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    emre:

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır.
    koray aygen
    mak.müh.


    aynı kişi rovercinin
    araçta gazdan ayak çekildiğinde hiç yakıt tüketmez sözüne

    "Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim."

    diye nasıl cevap verdi anlamadım.

    Yakıt tüketimi artacaktır ile kastım 100 km de 1 la 2 lt seviyesindedir. İşte bu noktada roverci ye katılıyorum. sevgilerle...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır.
    koray aygen
    mak.müh.


    aynı kişi rovercinin
    araçta gazdan ayak çekildiğinde hiç yakıt tüketmez sözüne

    "Roverci:
    Baştan beridir ifade etmek istediğimi belirtmişsin. Teşekkür ederim."

    diye nasıl cevap verdi anlamadım.


    hocam boşver sen bu arkadaşı. bu arkadaş iyi kıvırma dersleri almış da ondan. bana da kompleksli diyor bi mesajında. sanki ben yazdığım mesajların altına "mak.müh." diye not düşmüşüm. kendisi "mak.müh", ama önce yakıt tüketimi artar diyor, sonra işler sarpa sarınca başka bi şey diyor, sonra da mekanizmanın en teknik açıklaması roverci'den gelince benim anlatmaya çalıştığımı anlatmışsın diyor. sağolsun bi de teşekkür eklemiş altına. eyvallah...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.

    Arkadaşım kusura bakma ama ben bunu tavsiye olarak değil kötülük olarak görüyorum.Sen nasıl burda kontağı kapatın para cebinize kalsın dersin?Frensiz bir aracı nasıl olurda sevk edin dersin?Gücün istediğin kadar yetsin yol istediği kadar boş olsun önüne bi köpek çıksa nolucak o hızda?ya köpeğe vurucaksın(ki belli hızlardan sonra sende zarar görürsün)yada kaçıyım diye yolun dışına çıkıcaksın.Arkadaşlar lütfen belki bu ve benzerleri size doğru gelebilir ama yanlış.Allah korusun bi arkadaşımız bu yüzden kaza yapsa ve bişey olsa bunun vebalini nasıl vericeksiniz?Şimdi sen gücü yeten yapsın dedim diyiceksin ama altındaki en az 1 ton luk bir demir yığını senin ayağının gücü ona ne kadar yeticek?




  • aya:
    Bu sana verilen son cevaptır:

    Bana karşı devam ettirmiş olduğun saygısızlık nedeniyle donanım haber forum yöneticilerine şikayet edilmiş bulunmaktasın. Önce tartışmalar nasıl yapılır onu öğren, ondan sonra gel burda ahkam kes. Sen zaten mühendis olmadığın için dediklerimi anlamıyorsun va asla da anlayamayacaksın.

    Koray AYGEN
    Mak. Müh.
  • arkadaşlar bu tartışmanızı baştan beri tekip ediyorum fakat ne korayın dedikleri nede ayanın dedikleri yanlış değil
    ama birbirlrinini yazılı olarak tam ifade edememeleri olayı bu durumu getirdi.

    yinede şunu söyliyim koray takip edildiğinde yazdıklarında haklıdır.
    konuya değişik bir şekilde heycanla yaklaşması olayı biraz tetikledi

    bu tpoicte olanların kafası biraz karışacak galiba

    teşekkürler.
  • İki şey ekliyeceğim,

    Diyelim ki hızı 165'e kadar filan çıkardık, ve bundan sonra arabanın mesela 90-100'e kadar yavaşlamasına razıyız, sonra tekrar gaz vereceğiz.

    1) az yakıt yakarak gidileceği düşünülen mesafe uzunsa, vites takılıyken araç boştakinden daha çabuk yavaşlayacaktır çoğu durumda, ve bu halde daha kısa mesafe gidilebilecektir. Boşta ise daha uzun mesafe gider. Dolayısıyla, vites takılıyken daha az bile yakıyor olsa (ki bu bana da mantıklı geldi), toplamda boşta gitmek daha karlı olabilir.

    2) bildiğiniz gibi yeni otolorda elektronik kontrollü direksiyon simidi çoğaldı. Bu sistem, direksiyonun kontrolünü ve sertliğini elektronik olarak, hız ve devire göre ayarlıyor. Bu aşamada, 165 ile giderken aracı boşa alırsanız, sistem deviri mesela 4500 yerine 900-1000 olarak görecek. Şayet sistem tekerden veri alıyorsa sorun olmaz, ama verisini motordan alıyorsa, direksiyon düşük hızda ara yollarda manevra yapılıyormuş gibi direksiyonu yumuşatır, bu ise yüksek hızlarda ölüm getirir.

    Ben hep söz veriyorum kendime, uzun yokuşlarda artık yüksek viteste salarım arabayı diye, ama çoğu zaman boşa atıyorum malesef. dikkat etmem lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    aya:
    Bu sana verilen son cevaptır:

    Bana karşı devam ettirmiş olduğun saygısızlık nedeniyle donanım haber forum yöneticilerine şikayet edilmiş bulunmaktasın. Önce tartışmalar nasıl yapılır onu öğren, ondan sonra gel burda ahkam kes. Sen zaten mühendis olmadığın için dediklerimi anlamıyorsun va asla da anlayamayacaksın.

    Koray AYGEN
    Mak. Müh.

    Arkadaşlar aranızdaki tartışmaya bişey diyemem..Ben yaptığım açıklamaları doğru bilirim ve savunurum.MANTIKLI Bİ SEBEPLE ÇÜRÜTÜRSENİZ LAFIM YOK. Ama koray arkadaşım senin bu "Sen zaten mühendis olmadığın için dediklerimi anlamıyorsun va asla da anlayamayacaksın." lafını hiç te güzel bulmadım.Tamam arkadaşımız sana göre veya gerçekten bişeyleri bilmeyebilir,sana senin görüşünle saygısızlık yapmış olabilir ama bence bu üslubun yanlış..Seni sadece makine mühendisleri anlarsa şahsen kendim ortaokul mezunuyum o zaman sen ne benim görüşüme ne de ben senin görüşüne karşı çıkabilirim.Böyle bir şey olmaz.Eğer bu mantıkla gidersen ya ben ve benim gibi diğer arkadaşlarla bu konuya girme.ya da SADECE MAKİNE MÜHENDİSİ ARKADAŞLARLA TARTIŞ.Arkadaşlar burası bir tartışma platformu.Bu lafım herkese birbirimize saygı çerçevesinde birşeyler aktarabilirsek ne kadar güzel...Ama böyle olmaz.Koray arkadaşımızın mantığında gidersek kimse kusura bakmasın ama bende pratikte makine mühendisini tanımam.Arkadaşımız belki sıfırdan motor yapabilecek bilgiye sahiptir ama ustalar olmazsa onun ne üretimini ne de montajını yapabilir.Bu bir gerçek.Burada eğitim ve bilgi ayrımı yapmayın.Sanayide hiç okul görmemişte üç üniversite bitirmişte birbirine muhtaçtır...........Tıpkı hayatta herkesin birbirine bağımlı olduğu gibi....Biz burada bir topluluğuz ve inanın çoğu internet sitesinde böyle bir topluluk yok.........Bunu bozmayın beyler...............




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK


    İki şey ekliyeceğim,

    Diyelim ki hızı 165'e kadar filan çıkardık, ve bundan sonra arabanın mesela 90-100'e kadar yavaşlamasına razıyız, sonra tekrar gaz vereceğiz.

    1) az yakıt yakarak gidileceği düşünülen mesafe uzunsa, vites takılıyken araç boştakinden daha çabuk yavaşlayacaktır çoğu durumda, ve bu halde daha kısa mesafe gidilebilecektir. Boşta ise daha uzun mesafe gider. Dolayısıyla, vites takılıyken daha az bile yakıyor olsa (ki bu bana da mantıklı geldi), toplamda boşta gitmek daha karlı olabilir.

    2) bildiğiniz gibi yeni otolorda elektronik kontrollü direksiyon simidi çoğaldı. Bu sistem, direksiyonun kontrolünü ve sertliğini elektronik olarak, hız ve devire göre ayarlıyor. Bu aşamada, 165 ile giderken aracı boşa alırsanız, sistem deviri mesela 4500 yerine 900-1000 olarak görecek. Şayet sistem tekerden veri alıyorsa sorun olmaz, ama verisini motordan alıyorsa, direksiyon düşük hızda ara yollarda manevra yapılıyormuş gibi direksiyonu yumuşatır, bu ise yüksek hızlarda ölüm getirir.

    Ben hep söz veriyorum kendime, uzun yokuşlarda artık yüksek viteste salarım arabayı diye, ama çoğu zaman boşa atıyorum malesef. dikkat etmem lazım.

    Arkadaşım sana ve düşüncesi farklı veya benimle aynı olan arkadaşlara tek sözüm var..Araba fazla yaksın yakmasın ............................CANINIZ CÜZDANINIZDAN ÖNEMLİYSE BOŞTA GİTMEYİN..................




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.