Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik vitesler için büyük zarar olduğunu biliyorum boşa atınca.Ama düz viteste sorun olmaz diyte bilirim boşta gitmenin.
  • PARDON......
    SEN OYUNCAK ARABALARDAN MI BAHSEDİYORSUN?
    OTOMOBİL LİTERATÜRÜNE GEÇEÇEK YENİ BİR YÖNTEM: "ARACI BOŞA ALMA, DEBRİYAJA BASARAK VİTESTE İN".................

    BENCE KOMİK...

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    merhaba arkadaşlar
    vitesi boşa almak demek MOTORU TEKERLEKLERDEN AYIRMAK anlamına gelir. ben tüm güvenlik kriterleri maksimum seviyede olsa bile yokuş aşağı bir yolda vitesi boşa almam. çünkü motor stop ederse çalıştırmak için güvenli zamanı bulamazsınız. veya ileride bi karambol oldu ve frene değil de gaza basıp tehlikeyi atlatmanız gerekiyor. bu durumda aracı uygun vitese takıp tehlikeden uzaklaşmanız yine çok zaman alır.
    eğer işin içinde güvenlik en ön plandaysa bence vitesi kesinlikle boşa almayın.
    benim uyguladıgım yöntem ise 6 yıllık lada vega kullanıcısı olarak aracı hızıma ve eğimden oluşacak ivmelenmeye (hızlanmaya) uygun bir vitese takıp debriyaja sonuna kadar basıp yokuşu inmektir. bu sayede istediğim an ayagımı debriyajdan çekip motorun gücünü araca devredebilirim ve istediğim an gaza basıp hızıma hız katabilirim.
    gelelim debriyajı yeme olayına. arkadaşlar bu debriyaj yeme olayı sadece şahin doğan toros ve yerli clio gibi arabalarda oluşacak şeydir. çünkü bu gibi araçların debriyaj kavraması cok aşagıda ve ani oldugu için baskı balata mesafesi birbirine cok yakındır ve sürtünme olasılığı yüksektir. bu aslında mühendislik harikasıdır. çünkü türkiye şartlarında debriyajın hemen kavraması konfor açısından çok önemli sayılabilir. özellikle son yıllarda üretilen arabalarda hidrolik sistemli debriyaj oldugu için(Mitsubishi Lancer şimdiki arabam), debriyaja bastıgınızda baskı ve balata birbirlerine kesinlikle temas etmez ve siz de motorla tekerlekleri birbirinden tamamen ayırmış olursunuz.
    -vitesteyken daha az yakarım diyen arkadaşlar acaba araba dururken de viteste mi duruyolar.mesela kırmızı ışıkta beklerken araba vitestemi kalıyo. hani daha az yakıyo diyosunuz ya.
    -vitesle yokuş aşağı inerken araba yakıtı kesiyo diyen arkadaşlar. yakıt olmazsa yanma da olmaz ve yanma olmayıp da giden araç hava akımından dolayı soğuyacak ve sizde o soğuk motorla pistonları hareket ettirip motor bloğunun ömrünü traşlayacaksınız.sonra yokuş bitince gaz pedalına dokunup çiğ benzini o soğuk yakıtsız çalısan motora püskürtceksiniz ve o benzin ya yanmaz çiğ atar, ya da vuruntu yaptırır.
    -son olarak da bisiklet kullanınca fren yaparken pedalları da cevirmek gerekiyo sizin mantığınıza göre. böylece hem emniyetli olur hem de hem de daha az enerji ve güç harcarız değilmi arkadaslar. (ne aracı kullanıyosan kullan negatif kuvvet uygulamadan önce pozitif kuvveti nötrlemen gerekir.)
    arkadaşlar bugun 0 alınan araclara 72 model bedford kamyon muamelesi yapmayın. yokuş aşağı giderken altınızdaki taş catlasa 1200kg lik 4 disc frenli abs ve ebd li araba. kasasında 20 ton yaş kum taşıyan büyükcekmece yokuşunu inen bedford kamyon değil.
    -BOŞA ALMA BAS DEBRİYAJA AYARLA VİTESİNİ İN AŞAĞI. FRENE BASMAK FREN BALATALARINI YIPRATIYO BEN BALATALARIMI ÇOK SEVİYORUM AMAN ONLARA BİŞEY OLMASIN DİYOSAN DÜŞÜR VİTESİ ÇEK AYAĞINI DEBRİYAJDAN VE kompresörle YAVAŞLA KARAR SENİN.
    rölanti de motor daha az yakıt harcar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 6 Mayıs 2006; 10:42:10 >




  • Ben de bir anımı yazayım.

    5-6 sene önce İzmir-Atatürk Mah.sinden (Bornova'nın üstünde çok dik bir yokuşla çıkılır) aşağı doğru iki araba iniyorduk. Önümdeki tanıdığımız 80 model 131le giderken birden sağa doğru kaydı, daha sonra spin atarak yanlamasına beton direğe vurdu. 800 Ytl'lik arabaya 500 Ytl masraf yaptı.

    Benim gaza basmadan 2. viteste indiğim yolu, o boşa atmış inerken, araba stop etmiş farkında değil. Fren tutmamış, motoru tekrar çalıştırmak için uğraşırken, kontağı kapatınca direksiyon kilitlenmiş vs vs...

    "Valla kardeşim sürekli vitesten atarak inerdim, hayatım boyu yaptığım tasarruf 5 saniyede gitti üstelik çoluk-çocuğumun hayatını riske atmak da cabası" dedi.


    Bu da özellikle eski arabalarda işin tehlikeli yanı.

    Edit:İmlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mllm -- 6 Mayıs 2006; 11:00:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    PARDON......
    SEN OYUNCAK ARABALARDAN MI BAHSEDİYORSUN?
    OTOMOBİL LİTERATÜRÜNE GEÇEÇEK YENİ BİR YÖNTEM: "ARACI BOŞA ALMA, DEBRİYAJA BASARAK VİTESTE İN".................

    BENCE KOMİK...

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    merhaba arkadaşlar
    vitesi boşa almak demek MOTORU TEKERLEKLERDEN AYIRMAK anlamına gelir. ben tüm güvenlik kriterleri maksimum seviyede olsa bile yokuş aşağı bir yolda vitesi boşa almam. çünkü motor stop ederse çalıştırmak için güvenli zamanı bulamazsınız. veya ileride bi karambol oldu ve frene değil de gaza basıp tehlikeyi atlatmanız gerekiyor. bu durumda aracı uygun vitese takıp tehlikeden uzaklaşmanız yine çok zaman alır.
    eğer işin içinde güvenlik en ön plandaysa bence vitesi kesinlikle boşa almayın.
    benim uyguladıgım yöntem ise 6 yıllık lada vega kullanıcısı olarak aracı hızıma ve eğimden oluşacak ivmelenmeye (hızlanmaya) uygun bir vitese takıp debriyaja sonuna kadar basıp yokuşu inmektir. bu sayede istediğim an ayagımı debriyajdan çekip motorun gücünü araca devredebilirim ve istediğim an gaza basıp hızıma hız katabilirim.
    gelelim debriyajı yeme olayına. arkadaşlar bu debriyaj yeme olayı sadece şahin doğan toros ve yerli clio gibi arabalarda oluşacak şeydir. çünkü bu gibi araçların debriyaj kavraması cok aşagıda ve ani oldugu için baskı balata mesafesi birbirine cok yakındır ve sürtünme olasılığı yüksektir. bu aslında mühendislik harikasıdır. çünkü türkiye şartlarında debriyajın hemen kavraması konfor açısından çok önemli sayılabilir. özellikle son yıllarda üretilen arabalarda hidrolik sistemli debriyaj oldugu için(Mitsubishi Lancer şimdiki arabam), debriyaja bastıgınızda baskı ve balata birbirlerine kesinlikle temas etmez ve siz de motorla tekerlekleri birbirinden tamamen ayırmış olursunuz.
    -vitesteyken daha az yakarım diyen arkadaşlar acaba araba dururken de viteste mi duruyolar.mesela kırmızı ışıkta beklerken araba vitestemi kalıyo. hani daha az yakıyo diyosunuz ya.
    -vitesle yokuş aşağı inerken araba yakıtı kesiyo diyen arkadaşlar. yakıt olmazsa yanma da olmaz ve yanma olmayıp da giden araç hava akımından dolayı soğuyacak ve sizde o soğuk motorla pistonları hareket ettirip motor bloğunun ömrünü traşlayacaksınız.sonra yokuş bitince gaz pedalına dokunup çiğ benzini o soğuk yakıtsız çalısan motora püskürtceksiniz ve o benzin ya yanmaz çiğ atar, ya da vuruntu yaptırır.
    -son olarak da bisiklet kullanınca fren yaparken pedalları da cevirmek gerekiyo sizin mantığınıza göre. böylece hem emniyetli olur hem de hem de daha az enerji ve güç harcarız değilmi arkadaslar. (ne aracı kullanıyosan kullan negatif kuvvet uygulamadan önce pozitif kuvveti nötrlemen gerekir.)
    arkadaşlar bugun 0 alınan araclara 72 model bedford kamyon muamelesi yapmayın. yokuş aşağı giderken altınızdaki taş catlasa 1200kg lik 4 disc frenli abs ve ebd li araba. kasasında 20 ton yaş kum taşıyan büyükcekmece yokuşunu inen bedford kamyon değil.
    -BOŞA ALMA BAS DEBRİYAJA AYARLA VİTESİNİ İN AŞAĞI. FRENE BASMAK FREN BALATALARINI YIPRATIYO BEN BALATALARIMI ÇOK SEVİYORUM AMAN ONLARA BİŞEY OLMASIN DİYOSAN DÜŞÜR VİTESİ ÇEK AYAĞINI DEBRİYAJDAN VE kompresörle YAVAŞLA KARAR SENİN.
    rölanti de motor daha az yakıt harcar.





    Hakkat rovercı ya.............bak sana bi kez daha hak verdim.................. teknik doğru ve mantıklı olabilir AMA;

    AYKUT 119 ARKADAŞIM ANLAMADIĞIM Bİ KAÇ OLAY VAR...İLKİ KIRMIZI IŞIKLA KOMPRESYONDA İNMEYİ AYNI MANTIK ZANNEDİYOSAN ZATEN DİYECEK LAFIM YOK. BİRİSİNDE ARAÇ DURUYOR BİRİSİNDE HAREKET HALİNDE DİKKATİNİ ÇEKERİM....

    İKİNCİSİ YAKIT KESME OLAYI... BUNU EN GÜZEL ŞEKİLDE GİT DENE ARACININ HARARETİNİ ARTTIR (SEN YAPARSIN) VE ARACINI YOKUŞ AŞŞAĞI KOMPRESYONDA Bİ İNDİR BAKALIM NOLUYO?DEDİĞİMİZİ VE BU KONUDAKİ HAKKIMIZI DAHA İYİ ANLARSIN.

    ÜÇÜNCÜSÜ BİSİKLETLE FREN PEDALI ÖRNEĞİN.... YA ARKADAŞIM ASIL BU TAMAMEN MANTIKSIZ BİŞEY. ARACINLA 100 E Bİ ÇIK SONRA ARACI VİTESE AL VE DEBRİYAJA BAS VE Bİ MİKTAR FREN PEDALINA BAS SONRA DEBRİYAJDAN AYAĞINI Bİ ÇEK BAKALIM FREN PEDALI YUMUŞAYIP DAHA İYİ TUTUYOMU TUTMUYOMU? AL SANA Bİ TEST DAHA...........ARKADAŞIM FREN VAKUMU NEREYE BAĞLI? MOTOR DEVRİNE DEĞİLMİ? HA RÖLANTİDEKİ MOTORLA 3000 DEVİRDEKİ MOTORUN VAKUMU BİR OLMAZ............ AYRICA BİLMEMKAÇ MODEL BEDFORD DEMİŞSİN.........ARAÇLARIN TEKNOLOJİSİ İYİ DİYE O ZAMAN BOŞTA ASIL DUR FRENE ÖZELLLİKLE HATAYA GİDERKEN OLAN RAMPALARDA İYİCE FRENİ Bİ ISIT ARAÇTA 4 KİŞİ OLUN BAGAJDA YÜKLÜ OLSUN SONRA O ABS Yİ BİLMEMNEYI ÇALIŞTIRDA GÖRÜYÜM........................


    ARKADAŞIM BU İŞİN İLK AMACI FERNLERE FAZLA YÜK BİNDİRMEMEK VE FAZLA ISINMASINI ENGELLEMEK İKİNCİSİ FREN VAKUMU OLAYI ÜÇÜNCÜSÜ İSE YAKIT TASARRUFU...........................





    UMARIM ANLAŞTIK...........




  • OLAY İYİCE İÇİNDEN ÇIKILMAZ HALE GELİYOR BEYLER...
  • öffff boşta gitmek zararlımı sakıncalı amannnn yani hakikatten 1 ytl kar edicen ama nolucak yok balataların azalacak yok fren mesafesi uzuyacak ben derim ki tak vitese bakh keyfine hemm boş viteste huzursuz oluyosun 60- la 70 le giderken bile viteste insan kendini daha güvenli hissedio.
  • Teknik detaylarla bilgilendirme yapan arkadaşlara teşekkür ederim.
    Ben kendim için yapmam gerekeni öğrendim.
    En büyük tasarruf ömrümüzden yapacağımız tasarruftur ve diğer harcamalar tamamen bu yolda yapılmalıdır.
    Unutmayalım ,crack'ler burada işe yaramaz
  • Debriyajın fonksyonundan bihaber arkadasların boyle seyler soylemesi dogal ben dogrusunu yazayım da sen de ogrenmiş ol canım benim.
    Debriyajı yemek ancak bas çek ve yarım debriyajla olur (yarım debriyaj ne bilmiyorsan bence git bi kitap oku). Debriyajın fonksyonu kavramadır eger sen iki yuzey arasındaki teması kesersen (debriyaja tam basarsan) aşınma olmaz bu sebeple de debriyajdan filan yemezsin. Burada muhendis arkadasların anlayabileceği (aslında herkes anlar ama onlar belki bu gercegi biliyolardır) bir ornek sunayım arzu ederseniz.
    Normal sarı ışık veren ampuller ne kadar uzun calısırlarsa o kadar cabuk tukenirler. Tungsten tel kopar fakat mavi ısık verenler ise ne kadar cok acıp kaparsan o kadar cabuk biter aynı debriyaj gibi tabii yarım debriyaj olayı yok bunlar için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    3. sünü yapma debriyaj balatasını yiyorsun o şekilde.

    ama araba çok yüklü değilse boşa atmakta bi zarar görmüyorum ben.
    kendimde yapıyorum.

    ama araba çok yüklü iken frenlere hep yüklendiğin için boşta iken frenler tutmayabilir.yada başka bir deyişle patlayabilir.




  • O kadar yazıyı okudumda hep şu denmiş boşte gideceğine gaza basmadan 5. viteste git.
    Bizde 93 toyota 1.6xl var
    örneğin okmeydanından haliçe doğru giderken gaza basmıyorum,
    5. viteste bırakırsam araba 80 - 90 da falan rampa aşağı gidiyor yani 3000 devire gelemiyor

    ama boşa aldığımda rahat 110-120 yi buluyor
    ve gaza basmadan cumartesi günleri köprünün ortayakadar gelebiliyorum neredeyse
    vitesteyken imkansız

    ben bu yüzden boşa kullanıyorum bu hiç vurgulanmamış

    birde bizim moruk bir depo ile anca 400-450km yol yapıyor
    çok az değilmi yaw
    iflahımı kuruttu
  • Arkadaşlar boşta aracı çalıştırmak tehlikeli demişsiniz.Turbo araçlarda (Dizeller vb.) ilk çalıştırma anında turbonun yağlanması için bir müddet rölantide çalıştırılması isteniyor.Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?
  • Opel ve renault kitapçıklarında aynen şu yazıyor. Diğer otomobillerde de aynı olduğunu tahmin ediyorum.

    Motoru fazla devir yapmadan, sürerek ısıtın.
  • benim de bir sorum olacaktı.

    Örneğin vites 4 te giderken ışığı gördük debriyaja bastık ve frene hafif basarak durmaya çalışırken vitesi düşürerek mi durmak gerek li yoksa 4 viteste dursak da değişen birşey olur mu?Ya da boşa atarak dursam. Hangisi araç için sağlıklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greenn -- 19 Haziran 2006; 15:45:54 >
  • benim sorum izmir-manisa arası giden arkadaşlara.Şimdi okulum geregi hergün bu yolu gdip geliorum ve sabuncubelinden sonra süper tatlı bi egim var ve araba beni boşa at die baırıo çünkü vitesyeyken gaza basmasam bile 110la gdio.araç easytronic denen yarı otomatik bi şanzımana sahip ve bazen benimde annamadıgım şekilde vites deiştrio dorusu boşa atmaktan korkuyorum çünkü vitese geçtigimde garipleşio araba walla arabalar hakkında çok bilgi sahibi degilim sizin tavsiyeniz o yolu bu arabayla daha nasıl tasarruflu hala getirebilirmboşa atayım mı yoksa yüksek viteste gaza basmayayım mı ki bu durumda devir göstergesi oldukça canlı oluo bana hiç tasarruf yapılmıo gbi geliocevaplar için şimdiden teşekkür




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fısh hunter

    benim de bir sorum olacaktı.

    Örneğin vites 4 te giderken ışığı gördük debriyaja bastık ve frene hafif basarak durmaya çalışırken vitesi düşürerek mi durmak gerek li yoksa 4 viteste dursak da değişen birşey olur mu?Ya da boşa atarak dursam. Hangisi araç için sağlıklı



    eğer otomobilse 4. viteste debriyaja basıp aracı boşa alıp frene basabilirsin.4,viteste frenlemeye başladığında 1600d/dk nın altına inince falan araç ekülü ise yakıt pompalamaya başlar,sen frene bastıkça yakıt pompalar araç stop etmesin diye.bu gereksizdir.
    4ten 2ye atıldığında ise devir yükselir motorun ataleti kullnılarak yavaşlar.az bişey yakıttan tasarruf edilir,az bişey de fren balatalarından.bunun tek zararı debriyaj balatasınadır diyebiliriz,ama o da az bişey sonuçta.tek sefer için konuşuyoruz.

    sık sık motor freni kullanmanın ne zararları olabilir diye topik açmıştım,istersen oraya da bir göz at,bununla ilgili bilgiler mevcut.

    4,viteste debriyaja basıp boşa alıyorsak veya başka vitese takıyorsak debriyajdan ayağı mutlaka çekmek gerek.





    sinbo ;

    gaza basmadan viteste gidebilyiorsan gidersin,bastığın zaman boş vites avantajlı duruma düşer.bu da yolun eğimine bağlı.mesajlarımda anlatmış olmam lazım bu topikte.




  • bence vitesi boşa alma cünkü aniden hızlanman gerekebilir ve hızına uygun vitesi bulana kadar çok zaman kaybedersin.
    vitesin gidebildigin sürat doğrultusunda viteste kalsın.
    yokuş aşşagı yolda da debriyaja sonuna kadar bas. ama kesinlikle ayagını hafifce kaldırıp frenleme yapma. balatayı yersin ve vites kutusu ömrü cok kısalır. debriyaja ya tam bas ya da tam çek ayagını.
    yeni ve abs li bir araçta fren balatalarinda bir sorun cıkmasının ihtimali yok denecek kadar düşük. hee altımda toros şahin var diyosan o ayrı...
    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?




  • şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi. forumdaki hemen hemen herkesin altındaki araba 2000 model ve üzeri. eger altınızda 92' şahin, 74' renault 12 gibi araclar varsa bunu özellikle belirtin arkadaşlar.veya günümüzdeki araclardan farklı bir sisteme sahip olan aracınız varsa lütfen belirtin.
    passat la, a3 le, punto ile, corolla ile, bmw ile, c4 ile motor freni yapsan nolur yapmasan nolur. hepsinde son teknoloji frenleme sistemi zaten mevcut. niye bi de motoru zorluyosun ki.
    eğer altınızda anadol kamyonet, as950 damperli, bedford, ısuzu, 50NC, kamyonlar varsa bunlarda kullanın motor frenini.
    MOTOR ARABANIZDAKİ EN KOMPLİKE, EN PAHALI, EN ZAHMETLİ VE EN NAZİK BÖLGESİDİR. MOTORU BAŞKA AMAÇ İÇİN KULLANMAYIN.
    NOT: ŞİDDETLİ KOMPRESYONDA STANDART BİR MOTOR SUPAP KOLLARINI BÜKEBİLİYOR. SONUÇ = BİRKAÇ MİLYAR VE VERİMSİZ MOTOR.




  • herkes aynı fikri savunuyor sadece yorumlar farklı.neden hala aynı şeyler tartışılıyor ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkamil -- 20 Haziran 2006; 13:52:03 >
  • aynı şeyler yok bjkamil..temelde aynı gibi gözüksede burada herkesin söylemek istediği şey farklı.

    burada yardımcı olmaya çalışanlar arasında en farklı ise aykut119 un bildilkleri.

    bir de sorular geliyor,onun da etkisi büyük.

    benim tavsiyem topiğin baştan sona okunması.üyenin kendi karar vermesi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    aynı şeyler yok bjkamil..temelde aynı gibi gözüksede burada herkesin söylemek istediği şey farklı.

    burada yardımcı olmaya çalışanlar arasında en farklı ise aykut119 un bildilkleri.

    bir de sorular geliyor,onun da etkisi büyük.

    benim tavsiyem topiğin baştan sona okunması.üyenin kendi karar vermesi


    Merhabalar , topiği baştan okudum. Emre haklısınız..Bazı sorularımın cevapları açıkca verilmiş. Sanırım burada birşeyi gözden kaçırıyoruz. Boşta giderek elde edeceğimiz "şey" tasarruftan ziyade , tasarruf etmiş olma hissi.. Sanki sadece psikolojik etkiyle boşa alıyoruz araçlarımızı. İstanbul'dan kalkıp Ankara'ya gitsek yüzlerce km içinde kaç kere tenha ve düzgün bayır bulabileceğiz? Devir sayısındaki düşüş kaç saniye sürecek ve bu bize kaç kuruşa mal olacak ? Yolda mola verdiğimiz sırada , tasarruf yapmış olmanın gururunu yaşarken , elde ettiğimiz bu kârı , fazladan içtiğimiz bir bardak çaya mı vereceğiz ? Sonuçta tasarrufu konuşmuyoruz Boşta gitmek sakıncalı mı ? Kesinlikle..
    Sadece bu konudaki bilgili arkadaşlarıma bir sorum olacak ; yakıt sarfiyatında , motor devri etkili ise , boşa almak daha az yakıt harcamaya neden olmaz mı ? Asla tasarrufu düşünerek sormuyorum , sadece teknik olarak ..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi. forumdaki hemen hemen herkesin altındaki araba 2000 model ve üzeri. eger altınızda 92' şahin, 74' renault 12 gibi araclar varsa bunu özellikle belirtin arkadaşlar.veya günümüzdeki araclardan farklı bir sisteme sahip olan aracınız varsa lütfen belirtin.
    passat la, a3 le, punto ile, corolla ile, bmw ile, c4 ile motor freni yapsan nolur yapmasan nolur. hepsinde son teknoloji frenleme sistemi zaten mevcut. niye bi de motoru zorluyosun ki.
    eğer altınızda anadol kamyonet, as950 damperli, bedford, ısuzu, 50NC, kamyonlar varsa bunlarda kullanın motor frenini.
    MOTOR ARABANIZDAKİ EN KOMPLİKE, EN PAHALI, EN ZAHMETLİ VE EN NAZİK BÖLGESİDİR. MOTORU BAŞKA AMAÇ İÇİN KULLANMAYIN.
    NOT: ŞİDDETLİ KOMPRESYONDA STANDART BİR MOTOR SUPAP KOLLARINI BÜKEBİLİYOR. SONUÇ = BİRKAÇ MİLYAR VE VERİMSİZ MOTOR.



    Arkadaşım altımdan 60 model mercedeste geçti 56 chevrolette 2006 mazda rx 8 de Subaru impreza stı da.... ha bunlar benim değildi ama kullandım ve bi çok davranışını kendime göre test ettim.


    arkadaşım senin mantığına bakılırsa doğru ancak bideşöyle düşün... araba ne? yüklendiğinde ağırlık ortalaması 1 ton olan bir demir yığını ve içinde can taşıyor dimi? o can belki bi kaç aileyi birden geçindiriyor dimi? senin için motor subap kollarımı önemli-ki ben hiç senin dediğin şekilde bi sorunla karşılaşmadım ya senin kompresyon anlayışın farklı yada bana gelen motorlar birinci sınıf kullanılmış hiç bi sorun yoktu. yoksa bu insanın canımı? arkadaşım hareket halindeki bir cisimi bir anda durduramazsın bu fizik yasası bir süre yol gidecek.senin mantığına göre bakalım bolu dağını iniyosun lan araba yeni teknoloji salla boşa asıl frene hemde hızlı in nolacak yeni teknoloji ee.fren nasıl çalışıyor balatanın diske veya kampanayla sürtmesiyle değilmi? ee sürtünme olan parça ısınmayacakmı? ısındı ve ani frenlemen gerekti nolacak? frene bastığında tam randımanı veremeyecek bi kaç metre geç durduracak seni ve o bi kaç metre bazen seni hayatla ölüme bağlayacak...yada asıl dur frene hidroliği bi kaynat borular patlasın fren boşalsın komple nolacak o zaman?


    ya benim araba yeni teknolojiydi ben ondan bastım.....



    arkadaşım bu görüşün yanlış...bunları fabrika düşünmemişmi dersin? düşünmüş.. hava kanallı diskler daha geç kaynayan hidrolikler vs.vs..ama kitapcığı a bak mutlaka motor freniyle inin der neden?




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.