Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigitada

    Merhabalar , topiği baştan okudum. Emre haklısınız..Bazı sorularımın cevapları açıkca verilmiş. Sanırım burada birşeyi gözden kaçırıyoruz. Boşta giderek elde edeceğimiz "şey" tasarruftan ziyade , tasarruf etmiş olma hissi.. Sanki sadece psikolojik etkiyle boşa alıyoruz araçlarımızı. İstanbul'dan kalkıp Ankara'ya gitsek yüzlerce km içinde kaç kere tenha ve düzgün bayır bulabileceğiz? Devir sayısındaki düşüş kaç saniye sürecek ve bu bize kaç kuruşa mal olacak ? Yolda mola verdiğimiz sırada , tasarruf yapmış olmanın gururunu yaşarken , elde ettiğimiz bu kârı , fazladan içtiğimiz bir bardak çaya mı vereceğiz ? Sonuçta tasarrufu konuşmuyoruz Boşta gitmek sakıncalı mı ? Kesinlikle..
    Sadece bu konudaki bilgili arkadaşlarıma bir sorum olacak ; yakıt sarfiyatında , motor devri etkili ise , boşa almak daha az yakıt harcamaya neden olmaz mı ? Asla tasarrufu düşünerek sormuyorum , sadece teknik olarak ..


    http://forum.donanimhaber.com/m_7699934/tm.htm

    burda devre bağlı olarak yakıt sarfiyatının özünü anlattım.

    ben boşta gitmek sakıncalı değildiri savunanlardanım.ve aracımı mümkün mertebe boş viteste kullanıyorum.fabrika verilerinin altına başka türlü inilmiyor zaten.boşa aldığında gaza basmadığın için motordaki dolgu çok daha zengin olsa da,bu dolgu az üretildiği için(devre bağlı olarak) tasarruf söz konusu oluyor.linkteki mesajları da okursan,onodan sonra daha rahat konuşabiliriz




  • konunun başlığı "BOŞTA GİTMEK SAKINCALIMI"
    yokuş aşşagı ve frenlemen gereken yolda (yoğun trafikli) ben zaten vites boşa atıp veya debriyaja basıp frene asılarak inmem. sen benim böyle bir şöför oldugumu düşündüysen yanılmışsın. bu yangına körükle gitmek olur veya tehlikeli olan bir şeyi daha dehlikeli hale getirmek olur.
    yeri gelir büyükçekmece yokuşunu boşta inerim, yeri gelir viteste arabanın yüküyle inerim. o anki şartlar hangisine uygunsa onu yaparım. mesela büyükcekmece yokuşu olsun. eğer trafik varsa bu yokuştan inmen ortalama 10 dakika (zayıf akan trafikte) eger sen devamlı 10 dakika boyunca frene basarsan o frenler karbon bile olsa yanar tutuşur.
    bu bahsettigim yokuş virajsız düz geniş yoldan oluşan bir mevkide. ve eger bu bölümde trafik yoksa veya araclar süratle seyir ediyorsa bende sürate uygun viteste basarım debriyaja ve araba yer cekimi etkisiyle 140 km/h gibi sürate ulaşabiliyor. motorum da rölantide kendi halinde tıkır tıkır çalışır ta ki yokuş bitene kadar.
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    bu verdigim örnekleri mantıklı mı buluyosun mantıksız mı? sadece buna cevap ver. ekstradan verdiğin bilgiler konunun dışında kalıyor ve konuyu saptırıyor...
    SON HATIRLATMA: Konu Başlığı = BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI
    SON İKİNCİ HATIRLATMA: Ben uçak teknisyeniyim. fizik kurallarını da iyi bilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi. forumdaki hemen hemen herkesin altındaki araba 2000 model ve üzeri. eger altınızda 92' şahin, 74' renault 12 gibi araclar varsa bunu özellikle belirtin arkadaşlar.veya günümüzdeki araclardan farklı bir sisteme sahip olan aracınız varsa lütfen belirtin.
    passat la, a3 le, punto ile, corolla ile, bmw ile, c4 ile motor freni yapsan nolur yapmasan nolur. hepsinde son teknoloji frenleme sistemi zaten mevcut. niye bi de motoru zorluyosun ki.
    eğer altınızda anadol kamyonet, as950 damperli, bedford, ısuzu, 50NC, kamyonlar varsa bunlarda kullanın motor frenini.
    MOTOR ARABANIZDAKİ EN KOMPLİKE, EN PAHALI, EN ZAHMETLİ VE EN NAZİK BÖLGESİDİR. MOTORU BAŞKA AMAÇ İÇİN KULLANMAYIN.
    NOT: ŞİDDETLİ KOMPRESYONDA STANDART BİR MOTOR SUPAP KOLLARINI BÜKEBİLİYOR. SONUÇ = BİRKAÇ MİLYAR VE VERİMSİZ MOTOR.



    Arkadaşım altımdan 60 model mercedeste geçti 56 chevrolette 2006 mazda rx 8 de Subaru impreza stı da.... ha bunlar benim değildi ama kullandım ve bi çok davranışını kendime göre test ettim.


    arkadaşım senin mantığına bakılırsa doğru ancak bideşöyle düşün... araba ne? yüklendiğinde ağırlık ortalaması 1 ton olan bir demir yığını ve içinde can taşıyor dimi? o can belki bi kaç aileyi birden geçindiriyor dimi? senin için motor subap kollarımı önemli-ki ben hiç senin dediğin şekilde bi sorunla karşılaşmadım ya senin kompresyon anlayışın farklı yada bana gelen motorlar birinci sınıf kullanılmış hiç bi sorun yoktu. yoksa bu insanın canımı? arkadaşım hareket halindeki bir cisimi bir anda durduramazsın bu fizik yasası bir süre yol gidecek.senin mantığına göre bakalım bolu dağını iniyosun lan araba yeni teknoloji salla boşa asıl frene hemde hızlı in nolacak yeni teknoloji ee.fren nasıl çalışıyor balatanın diske veya kampanayla sürtmesiyle değilmi? ee sürtünme olan parça ısınmayacakmı? ısındı ve ani frenlemen gerekti nolacak? frene bastığında tam randımanı veremeyecek bi kaç metre geç durduracak seni ve o bi kaç metre bazen seni hayatla ölüme bağlayacak...yada asıl dur frene hidroliği bi kaynat borular patlasın fren boşalsın komple nolacak o zaman?


    ya benim araba yeni teknolojiydi ben ondan bastım.....



    arkadaşım bu görüşün yanlış...bunları fabrika düşünmemişmi dersin? düşünmüş.. hava kanallı diskler daha geç kaynayan hidrolikler vs.vs..ama kitapcığı a bak mutlaka motor freniyle inin der neden?




  • AYKUT119,
    EN SON YAZDIKLARIN İLE DAHA ÖNCE YAZDIKLARIN ARASINDA ÇELİŞKİ YOK MU SENCE...
    1. SİNDE,
    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi.
    DERKEN,

    2.SİNDE,
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    DİYORSUN...

    YORUMSUZ...
  • aracı şartlara göre kullanmalısın.
    konudaki daha önceki mesajlara atfen yazdım ben onu. adamın altında son model araba var. hala kırmızı ışığa yaklaşırken nasıl yavaşlayım diye soruyor. frene mi basiym vitesmi küçültiym diyor. ben o şahıslara yazdım o örneği. adam şöförlüğü yeni ögreniyor. işin tasarruf kısmını bırak adam henüz yavaşlamayı kavrayamamış. düz yolda yavaşlamak için motoru kullanmak o son model 40 50 milyarlık arabanın hakkı değildir.
    tabi şartlar değişip teknolojinin üstüne çıkınca, o şartlara uygun en emniyetli tekniği sececeksin.
    bunu niye anlamıyosunuz.
    bu sitede binlerce konu var ama siz hala herşeyi cok cok cok bildiğinizden dolayı tek seferde tek bir yere yazmak istiyorsunuz.
    bu başlık dışında bildiğiniz tüm şeyleri kendinize saklayın. merak etmeyin elbet onlar da bi yerde bazı konulara cevap olacaktır. ama başlığı ben yine hatırlatiyorum.
    BOŞTA GİTMEK SAKINCALIMI
    lütfen başlığı okuduktan sonra ilk 3 - 5 mesajı da oku. daha sonra senin yazdıgın mesajı oku ve bak konu nasıl dagılmış.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    AYKUT119,
    EN SON YAZDIKLARIN İLE DAHA ÖNCE YAZDIKLARIN ARASINDA ÇELİŞKİ YOK MU SENCE...
    1. SİNDE,
    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi.
    DERKEN,

    2.SİNDE,
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    DİYORSUN...

    YORUMSUZ...






  • AYRICA ŞÖFÖRLÜĞÜ, ARABA KULLANMAYI, KİLOMETRE KATETMEYİ BIRAK YOLDA YAYAN YÜRÜRKEN BİLE ATTIĞIN HER ADIM DİĞERİYLE ÇELİŞKİLİDİR.
    BUNU SENDE BİLİYOSUNDUR. ARABACILIKTA DA KATETTİĞİN HER MESAFE BİRBİRİYLE ÇELİŞKİLİDİR. SABAH İŞE HER ZAMAN AYNI YOLDAN GİDERSİN. AMA HİÇBİR ZAMAN AYNI NOKTADA VİTES DEĞİŞTİRMEZSİN, HİÇBİR ZAMAN AYNI NOKTADA AYNI SÜRATTE OLAMAZSIN, HİÇ BİR ZAMAN ARABANI AYNI NOKTADA KALKIŞ YAPARKEN STOP ETTİREMEZSİN. TRAFİK YAŞAYAN CANLI BİR VARLIKTIR.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    AYKUT119,
    EN SON YAZDIKLARIN İLE DAHA ÖNCE YAZDIKLARIN ARASINDA ÇELİŞKİ YOK MU SENCE...
    1. SİNDE,
    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi.
    DERKEN,

    2.SİNDE,
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    DİYORSUN...

    YORUMSUZ...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigitada

    Merhabalar , topiği baştan okudum. Emre haklısınız........


    http://forum.donanimhaber.com/m_7699934/tm.htm

    burda devre bağlı olarak yakıt sarfiyatının özünü anlattım.

    ben boşta gitmek sakıncalı değildiri savunanlardanım..........linkteki mesajları da okursan,onodan sonra daha rahat konuşabiliriz


    Okudum teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    konunun başlığı "BOŞTA GİTMEK SAKINCALIMI"
    yokuş aşşagı ve frenlemen gereken yolda (yoğun trafikli) ben zaten vites boşa atıp veya debriyaja basıp frene asılarak inmem. sen benim böyle bir şöför oldugumu düşündüysen yanılmışsın. bu yangına körükle gitmek olur veya tehlikeli olan bir şeyi daha dehlikeli hale getirmek olur.
    yeri gelir büyükçekmece yokuşunu boşta inerim, yeri gelir viteste arabanın yüküyle inerim. o anki şartlar hangisine uygunsa onu yaparım. mesela büyükcekmece yokuşu olsun. eğer trafik varsa bu yokuştan inmen ortalama 10 dakika (zayıf akan trafikte) eger sen devamlı 10 dakika boyunca frene basarsan o frenler karbon bile olsa yanar tutuşur.
    bu bahsettigim yokuş virajsız düz geniş yoldan oluşan bir mevkide. ve eger bu bölümde trafik yoksa veya araclar süratle seyir ediyorsa bende sürate uygun viteste basarım debriyaja ve araba yer cekimi etkisiyle 140 km/h gibi sürate ulaşabiliyor. motorum da rölantide kendi halinde tıkır tıkır çalışır ta ki yokuş bitene kadar.
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    bu verdigim örnekleri mantıklı mı buluyosun mantıksız mı? sadece buna cevap ver. ekstradan verdiğin bilgiler konunun dışında kalıyor ve konuyu saptırıyor...
    SON HATIRLATMA: Konu Başlığı = BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI
    SON İKİNCİ HATIRLATMA: Ben uçak teknisyeniyim. fizik kurallarını da iyi bilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi. forumdaki hemen hemen herkesin altındaki araba 2000 model ve üzeri. eger altınızda 92' şahin, 74' renault 12 gibi araclar varsa bunu özellikle belirtin arkadaşlar.veya günümüzdeki araclardan farklı bir sisteme sahip olan aracınız varsa lütfen belirtin.
    passat la, a3 le, punto ile, corolla ile, bmw ile, c4 ile motor freni yapsan nolur yapmasan nolur. hepsinde son teknoloji frenleme sistemi zaten mevcut. niye bi de motoru zorluyosun ki.
    eğer altınızda anadol kamyonet, as950 damperli, bedford, ısuzu, 50NC, kamyonlar varsa bunlarda kullanın motor frenini.
    MOTOR ARABANIZDAKİ EN KOMPLİKE, EN PAHALI, EN ZAHMETLİ VE EN NAZİK BÖLGESİDİR. MOTORU BAŞKA AMAÇ İÇİN KULLANMAYIN.
    NOT: ŞİDDETLİ KOMPRESYONDA STANDART BİR MOTOR SUPAP KOLLARINI BÜKEBİLİYOR. SONUÇ = BİRKAÇ MİLYAR VE VERİMSİZ MOTOR.



    Arkadaşım altımdan 60 model mercedeste geçti 56 chevrolette 2006 mazda rx 8 de Subaru impreza stı da.... ha bunlar benim değildi ama kullandım ve bi çok davranışını kendime göre test ettim.


    arkadaşım senin mantığına bakılırsa doğru ancak bideşöyle düşün... araba ne? yüklendiğinde ağırlık ortalaması 1 ton olan bir demir yığını ve içinde can taşıyor dimi? o can belki bi kaç aileyi birden geçindiriyor dimi? senin için motor subap kollarımı önemli-ki ben hiç senin dediğin şekilde bi sorunla karşılaşmadım ya senin kompresyon anlayışın farklı yada bana gelen motorlar birinci sınıf kullanılmış hiç bi sorun yoktu. yoksa bu insanın canımı? arkadaşım hareket halindeki bir cisimi bir anda durduramazsın bu fizik yasası bir süre yol gidecek.senin mantığına göre bakalım bolu dağını iniyosun lan araba yeni teknoloji salla boşa asıl frene hemde hızlı in nolacak yeni teknoloji ee.fren nasıl çalışıyor balatanın diske veya kampanayla sürtmesiyle değilmi? ee sürtünme olan parça ısınmayacakmı? ısındı ve ani frenlemen gerekti nolacak? frene bastığında tam randımanı veremeyecek bi kaç metre geç durduracak seni ve o bi kaç metre bazen seni hayatla ölüme bağlayacak...yada asıl dur frene hidroliği bi kaynat borular patlasın fren boşalsın komple nolacak o zaman?


    ya benim araba yeni teknolojiydi ben ondan bastım.....



    arkadaşım bu görüşün yanlış...bunları fabrika düşünmemişmi dersin? düşünmüş.. hava kanallı diskler daha geç kaynayan hidrolikler vs.vs..ama kitapcığı a bak mutlaka motor freniyle inin der neden?






    Rovercı sağolsun gereken cevabı vermiş..klavyene sağlık rovercı...arkadaşım kendi dediğinle çelişkiye düşüyosun..ilk cevap yazdığım yazını okuyan bu işi bilen bi adam benim verdiğim cevabı verir.... soralım öyle değilmi emre? öyle değilmi rovercı?


    arkadaşım madem uçak mühendisisin de fizik kanununu biliyosunda o aracın anllattığım şekilde olduğuna neden çelişkili cevap veriyosun? altındaki araba yerde gidiyor uçak değil.... bolu dağında yanan setra otobüs var balatalardan al sana yeni teknoloji bunun mühendisi hiç mi hesap etmemiş bu makinanın yanacağını? ben balatadan yanan transporterda gördüm clioda buna ne diyce hadi?



    bırak arkadaşım ya..bi dediğin bi dediğini tutmuyor...sen boşta git gitme diyen yok bari en azından kompresyonla inipte doğrusnu yapanlara karışma.....senin için cüzdanın canından önemli olabilir ama burada herkesin ailesi çoluğu çocuğu var ve en sağlam iniş şekli bu..... varmı buna muhalefet olacak? daha güenli bir iniş şekli varmı kompresyon dan başka?


    Düzeltme:imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 22 Haziran 2006; 10:19:37 >




  • al işte bi dikkatsiz çok bilmiş daha.
    ezbere iş yapılmaz araba kullanırken.
    anlık kararlar verilir.
    bolu dağının bırak trafiğe kapalı alanda bile her zaman sürüş tekniklerin bir öncekiyle çelişir.
    ona bakarsan her viraja içeriden girilmez.
    sağa dönmen ile sola dönmen arasında bile çelişki var.
    direksiyon koltuğuna da her zaman sol ön kapıdan binilmez / inilmez.
    dikkatsiz şöför sana verdiğim örnekler zaten birbirinden alakasız. birinde bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yol, diğeri olabildiğince düz, yokuş aşşagı, geniş ve trafigin süratle aktığı bazen hiç arac olmadığı büyükcekmece yokuşu. herelde aralarında çelişki olcak. sen bu ikisi arasındaki farkı kavrayamadan nasıl mühendis oldun. sen bu iki farklı yolda ve yol şartlarında birbiriyle aynı ve çelişkisiz bir sürüş yapıyorsan vay haline.
    dikkatsiz şöför ayrıca ben uçak mühendisi değilim. uçak teknisyeniyim. allaha şükür mühendis değilim. forumda tanıdığım iki mühendis de oldukça dikkatsiz ve cok bilmiş.
    aslında benim yazdıklarımı siz de onaylıyosunuz ama yazdığınız binlerce kelimeye yazık olmasın diye hala direniyorsunuz. işte bu da tipik bi mühendislik davranışı.
    mühendis oldugundan dolayı kafan cok karışık. fikir sahibi oldugun bir konu görünce heyecandan tüm bildiklerini yazıyosun. biraz sakin ol. Senin Yazdıkların konu başlığıyla çelişiyo.
    BAKIN KONU BAŞLIĞI: BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI.
    LÜTFEN BANA KONU BAŞLIĞINI VE İLK 3 - 5 MESAJI OKUDUĞUNUZA DAİR ONAY MESAJI ATIN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    konunun başlığı "BOŞTA GİTMEK SAKINCALIMI"
    yokuş aşşagı ve frenlemen gereken yolda (yoğun trafikli) ben zaten vites boşa atıp veya debriyaja basıp frene asılarak inmem. sen benim böyle bir şöför oldugumu düşündüysen yanılmışsın. bu yangına körükle gitmek olur veya tehlikeli olan bir şeyi daha dehlikeli hale getirmek olur.
    yeri gelir büyükçekmece yokuşunu boşta inerim, yeri gelir viteste arabanın yüküyle inerim. o anki şartlar hangisine uygunsa onu yaparım. mesela büyükcekmece yokuşu olsun. eğer trafik varsa bu yokuştan inmen ortalama 10 dakika (zayıf akan trafikte) eger sen devamlı 10 dakika boyunca frene basarsan o frenler karbon bile olsa yanar tutuşur.
    bu bahsettigim yokuş virajsız düz geniş yoldan oluşan bir mevkide. ve eger bu bölümde trafik yoksa veya araclar süratle seyir ediyorsa bende sürate uygun viteste basarım debriyaja ve araba yer cekimi etkisiyle 140 km/h gibi sürate ulaşabiliyor. motorum da rölantide kendi halinde tıkır tıkır çalışır ta ki yokuş bitene kadar.
    ama bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yolda şartlar ne olursa olsun vitesle ve fren takviyesiyle inerim. (cümleye dikkat edersen fren takviyesi diyorum. yani asıl frenleme etkisi motorda ve ayagımdaki frenle de takviye yapıyorum)
    bu verdigim örnekleri mantıklı mı buluyosun mantıksız mı? sadece buna cevap ver. ekstradan verdiğin bilgiler konunun dışında kalıyor ve konuyu saptırıyor...
    SON HATIRLATMA: Konu Başlığı = BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI
    SON İKİNCİ HATIRLATMA: Ben uçak teknisyeniyim. fizik kurallarını da iyi bilirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    şunu hiç anlamıyorum.
    neden motoru frenlemek için kullanıyorsunuz arkadaşlar. motorun görevi araca hareket vermek degilmi. forumdaki hemen hemen herkesin altındaki araba 2000 model ve üzeri. eger altınızda 92' şahin, 74' renault 12 gibi araclar varsa bunu özellikle belirtin arkadaşlar.veya günümüzdeki araclardan farklı bir sisteme sahip olan aracınız varsa lütfen belirtin.
    passat la, a3 le, punto ile, corolla ile, bmw ile, c4 ile motor freni yapsan nolur yapmasan nolur. hepsinde son teknoloji frenleme sistemi zaten mevcut. niye bi de motoru zorluyosun ki.
    eğer altınızda anadol kamyonet, as950 damperli, bedford, ısuzu, 50NC, kamyonlar varsa bunlarda kullanın motor frenini.
    MOTOR ARABANIZDAKİ EN KOMPLİKE, EN PAHALI, EN ZAHMETLİ VE EN NAZİK BÖLGESİDİR. MOTORU BAŞKA AMAÇ İÇİN KULLANMAYIN.
    NOT: ŞİDDETLİ KOMPRESYONDA STANDART BİR MOTOR SUPAP KOLLARINI BÜKEBİLİYOR. SONUÇ = BİRKAÇ MİLYAR VE VERİMSİZ MOTOR.



    Arkadaşım altımdan 60 model mercedeste geçti 56 chevrolette 2006 mazda rx 8 de Subaru impreza stı da.... ha bunlar benim değildi ama kullandım ve bi çok davranışını kendime göre test ettim.


    arkadaşım senin mantığına bakılırsa doğru ancak bideşöyle düşün... araba ne? yüklendiğinde ağırlık ortalaması 1 ton olan bir demir yığını ve içinde can taşıyor dimi? o can belki bi kaç aileyi birden geçindiriyor dimi? senin için motor subap kollarımı önemli-ki ben hiç senin dediğin şekilde bi sorunla karşılaşmadım ya senin kompresyon anlayışın farklı yada bana gelen motorlar birinci sınıf kullanılmış hiç bi sorun yoktu. yoksa bu insanın canımı? arkadaşım hareket halindeki bir cisimi bir anda durduramazsın bu fizik yasası bir süre yol gidecek.senin mantığına göre bakalım bolu dağını iniyosun lan araba yeni teknoloji salla boşa asıl frene hemde hızlı in nolacak yeni teknoloji ee.fren nasıl çalışıyor balatanın diske veya kampanayla sürtmesiyle değilmi? ee sürtünme olan parça ısınmayacakmı? ısındı ve ani frenlemen gerekti nolacak? frene bastığında tam randımanı veremeyecek bi kaç metre geç durduracak seni ve o bi kaç metre bazen seni hayatla ölüme bağlayacak...yada asıl dur frene hidroliği bi kaynat borular patlasın fren boşalsın komple nolacak o zaman?


    ya benim araba yeni teknolojiydi ben ondan bastım.....



    arkadaşım bu görüşün yanlış...bunları fabrika düşünmemişmi dersin? düşünmüş.. hava kanallı diskler daha geç kaynayan hidrolikler vs.vs..ama kitapcığı a bak mutlaka motor freniyle inin der neden?






    Rovercı sağolsun gereken cevabı vermiş..klavyene sağlık rovercı...arkadaşım kendi dediğinle çelişkiye düşüyosun..ilk cevap yazdığım yazını okuyan bu işi bilen bi adam benim verdiğim cevabı verir.... soralım öyle değilmi emre? öyle değilmi rovercı?


    arkadaşım madem uçak mühendisisin de fizik kanununu biliyosunda o aracın anllattığım şekilde olduğuna neden çelişkili cevap veriyosun? altındaki araba yerde gidiyor uçak değil.... bolu dağında yanan setra otobüs var balatalardan al sana yeni teknoloji bunun mühendisi hiç mi hesap etmemiş bu makinanın yanacağını? ben balatadan yanan transporterda gördüm clioda buna ne diyce hadi?



    bırak arkadaşım ya..bi dediğin bi dediğini tutmuyor...sen boşta git gitme diyen yok bari en azından kompresyonla inipte doğrusnu yapanlara karışma.....senin için cüzdanın canından önemli olabilir ama burada herkesin ailesi çoluğu çocuğu var ve en sağlam iniş şekli bu..... varmı buna muhalefet olacak? daha güenli bir iniş şekli varmı kompresyon dan başka?


    Düzeltme:imla hatası




  • Orjinalden alıntı: aykut119

    al işte bi dikkatsiz çok bilmiş daha.
    ezbere iş yapılmaz araba kullanırken.
    anlık kararlar verilir.
    bolu dağının bırak trafiğe kapalı alanda bile her zaman sürüş tekniklerin bir öncekiyle çelişir.
    ona bakarsan her viraja içeriden girilmez.
    sağa dönmen ile sola dönmen arasında bile çelişki var.
    direksiyon koltuğuna da her zaman sol ön kapıdan binilmez / inilmez.
    dikkatsiz şöför sana verdiğim örnekler zaten birbirinden alakasız. birinde bolu dagı gibi yer yer sisli, bol virajlı, kaygan, yoğun trafikli, dar ve çift yönlü bir yol, diğeri olabildiğince düz, yokuş aşşagı, geniş ve trafigin süratle aktığı bazen hiç arac olmadığı büyükcekmece yokuşu. herelde aralarında çelişki olcak. sen bu ikisi arasındaki farkı kavrayamadan nasıl mühendis oldun. sen bu iki farklı yolda ve yol şartlarında birbiriyle aynı ve çelişkisiz bir sürüş yapıyorsan vay haline.
    dikkatsiz şöför ayrıca ben uçak mühendisi değilim. uçak teknisyeniyim. allaha şükür mühendis değilim. forumda tanıdığım iki mühendis de oldukça dikkatsiz ve cok bilmiş.
    aslında benim yazdıklarımı siz de onaylıyosunuz ama yazdığınız binlerce kelimeye yazık olmasın diye hala direniyorsunuz. işte bu da tipik bi mühendislik davranışı.
    mühendis oldugundan dolayı kafan cok karışık. fikir sahibi oldugun bir konu görünce heyecandan tüm bildiklerini yazıyosun. biraz sakin ol. Senin Yazdıkların konu başlığıyla çelişiyo.
    BAKIN KONU BAŞLIĞI: BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI.
    LÜTFEN BANA KONU BAŞLIĞINI VE İLK 3 - 5 MESAJI OKUDUĞUNUZA DAİR ONAY MESAJI ATIN.




    İlk olarak ben mühendis değilim lise terk sanayi ustasıyım.ikincisi işim yarış araçları hazırlığı o farmış bilmemneymiş dediklerinin seceresini ölçüp biçen biriyim hatta sırf dünki bi konuyu araştırmak için denemeye gittim kısacası yerimden oturup yazmıyrum...

    Üçüncüsü o çok bilmiş dediğin mühendis arkadaşlar bu işte uzman kişiler ve onlarla her türlü her konuda tartışırım



    DÖRDÜNCÜSÜ EĞER BENİMLE TARTIŞICAKSAN ÜSLUBUNU DÜZLE BAY ÇOK ŞEY BİLEN VE İLK OLARAK O ÇOK BİLMİŞ DEDİĞİN MÜHENDİS ARKADAŞLARIMIZDAN ÖZÜR DİLE...... O ADAMLAR YILLARCA OKUMUŞ BU İŞİN TEKNİĞİNİ BİLEN ADAMLAR NE KADAR ÇOK ŞEY BİLSEKTE NE SEN NEDE BEN ONLAR KADAR TEORİK BİLGİYE SAHİP OLAMAYIZ......




  • "soralım öyle değilmi emre?"

    fiatçı ;

    tabiki roverci ve sana katılıyorum.arkadaşın sevmediği mühendislerden olmasanız bile(!)

    bu arkadaşın kendine göre doğruları var.ne desek boş.etiketinin arkasından uçak teknisyeniyim deyip çıkıyor.pistonlu motorlarla,uçak jet motorlarını karıştırdığının farkında bile değil.

    tek üzüldüğüm şey,insanların söylediklerinin içindeki bazı yanlışları doğru olarak kabul edip yanlış bilgilendirme yapılmış olması.
  • Valla buradaki küçümsediği MÜHENDİS arkadaşlardan özür dilemediği sürece ben yazdıklarının hiç birisini kaale almıyorum.................

    ne demek ya çok bilmiş mühendisler bilmem ne.......çok bilen belli................
  • hala dediğim yoldasınız...
    bu başlığa mesaj yazmayı burada bırakıyorum.
    mühendislerle sidik yarıştırmak bize düşmez.
    benim yaşım 23 ve 23 ten fazla mühendise iş emri hazırlıyorum. "al bunu yap" diye. hiçbir mühendis üretken değil. kafalarını doldurmuşlar bilgiyle ama o bilgiyi beyinden dışarı çıkaramıyolar. ben diyorum adama "al bunu sen biliyosun bunu yap".
    mühendis dediğin kişinin başka tanımı olamaz.
    Ben Atatürk Havalimanı Teknik Hangar Binası Uçak Elektronik Ve Avyonik (Kokpit) Bakım Kısmındayım.
    Maksat okul okumaksa bende anadolu teknik lisesinde bu branşta okudum. 5 yıl. 1999 yılından beri de uçak tepesindeyim.
    Dip Not: bana uçakla arabayı karıştırma diyenler. bilmeden ötmeyin. bugun üretilen tüm araçlar teknolojilerini uçaklardan alırlar.
    ABS ve EBD ilk kez 1960 larin basında boenig 747 uçagında uygulandı.
    elektrik kontrollu hidrolik direksiyonların üretilmesi 1982 yılında üretilen Airbus 320 uçagının "fly by wire" sisteminden kopya edilerek oluşmuştur.
    ilk yapılan pistonlu motor bir hava aracı için üretildi.
    Dünyanın en meshur arabası BMW ilk olarak uçak motoru üretti. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.
    Herkesin sahip olmak istediği Saab, aslında uçak markasıdır. araba işine daha sonradan girdiler.
    Rolls - Royce günümüzde kullanılan sivil hava taşımacılığı yapan uçakların motorlarını üretir.
    dünya üzerinde en cok aerodinamik hesap yapılan araçlar uçaklardır. arabalar ise bu hesaplardan kopya edilirler. uçağın kanadında kuş pisliği varsa o uçak fark edilir derecede fazla yakıt yakar. bu iş bu kadar hassas.
    standart yolcu uçagında (Boeing 737) en arkadaki 6 yolcu en ön koltuğa oturursa uçağın tüm balansı değişir. ve pilot o balans bilgisine göre frenleme yapar.
    motor freni olarak bildiğimiz frenleme de uçak motorundan gelir. uçak yere indikten kısa bir süre sonra motorlardan çok yüksek ses cıkar. bunun nedeni pilot, motorun arkasındaki kapakcıkları açar ve motora tam gaz verir. motordan cıkan yüksek basınclı hava bu kapakcıklara carpınca hava uçagın önüne doğru basınçla cıkar ve uçak bu sayede yavaşlar. aksi taktirde sadece frene basarsa tonlarca ağırlıktaki uçak duramaz ve karbon alaşımlı soğutma sistemli 8 adet fren yanar tutuşur.
    araba motorları benzin ile calışırken uçak motorları "gaz yagı" ile daha performanslı olarak calışır.
    sayın mühendis arkadaşlar. o dolu kafanızda yer kaldıysa bunları da sokun içine.




  • merhaba @aykut119 kardeş
    benim anlamadığım mevzu ne ???
    yani burada yazdıklarımız kadar birbirimizi tanıyoruz ve sen anladığım kadaryıla arkadaşları daha tanımadan ön yargı oluşturmuşsun kendince.
    burada hatalı olan şeyi söylersen seninle ve arkadaşlarla güzel bir paylaşım yapabiliriz belki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Valla buradaki küçümsediği MÜHENDİS arkadaşlardan özür dilemediği sürece ben yazdıklarının hiç birisini kaale almıyorum.................

    ne demek ya çok bilmiş mühendisler bilmem ne.......çok bilen belli................


    kompleks yapıp mühendislere sataşmasını geçtim.bunu teksnisyenlerin çoğu yapıyor.her zaman görüyoruz bu kompleksi.

    ama hepimize,forumdaki mesaj atanlara takındığı tavır ve üslubu çok yanlış
  • bu konu başlığı altında yazacagım birşey kalmadı.
    yazacagım şeyler boşta gitmek sakıncalı mı sorusunun cevabı olmayacaktır. gereksiz yere kelime kirliliği yapmak istemiyorum. mail adresim profilim de mevcuttur.
    Aktif DH kullanıcısıyım. ilgilendiğim bir başlık olursa gerekli yorumlarımı yapıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    merhaba @aykut119 kardeş
    benim anlamadığım mevzu ne ???
    yani burada yazdıklarımız kadar birbirimizi tanıyoruz ve sen anladığım kadaryıla arkadaşları daha tanımadan ön yargı oluşturmuşsun kendince.
    burada hatalı olan şeyi söylersen seninle ve arkadaşlarla güzel bir paylaşım yapabiliriz belki.
  • kafan çok bozuk galiba mühendislere...
    ama untmaki şu anda üzerinde çalışıp iş emri çıkardığın makina bile bir mühendislik eseridir.
    bir teknisyen mühendis kıyaslamasına girmenden şu anlaşılıyor bu meslekte yükselemen tamamen çalışıp mevki sahibi olan mühendislerin suçu olarak görüyorsun.
    ayrıca saabın uçak fabrikası olması ile konunun hiç alakası yok nedersin.
    birde herkeze konu başlığını hatırlatıyorsun... burada kimlerin nasıl ne konuşacak kıssası ellerine verilmedi. konu uzar uzamaz dallanır bir yerlere gider... bunu biz sorgulayamayız.


    umarım kafandaki çelişkilerden kurtulur ve gerçekten öğrenme, paylaşma isteği ile bu bölüme takılır ayrıca sabit fikirlerini bir kenara bırakırsın.

    birde şunu söyliyim buradaki hiç kimseyi tannımadığın bariz belli eğer tanısaydın. bu şeklide davranmıyacağına eminim
    lütfen arama motorunu kullan ve daha önce kimler ne konular paylaşmış bir gör.

    gerçekten sana göre hatalı bir kişi bulursan samimi üslubla konuyu burada paylaş.

    (yenisin diye söylüyorum) konu bulmakta zorlanırsan üst konu olan KISAYOLLARada bak....

    iyi forumlar..........



    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    bu konu başlığı altında yazacagım birşey kalmadı.
    yazacagım şeyler boşta gitmek sakıncalı mı sorusunun cevabı olmayacaktır. gereksiz yere kelime kirliliği yapmak istemiyorum. mail adresim profilim de mevcuttur.
    Aktif DH kullanıcısıyım. ilgilendiğim bir başlık olursa gerekli yorumlarımı yapıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    merhaba @aykut119 kardeş
    benim anlamadığım mevzu ne ???
    yani burada yazdıklarımız kadar birbirimizi tanıyoruz ve sen anladığım kadaryıla arkadaşları daha tanımadan ön yargı oluşturmuşsun kendince.
    burada hatalı olan şeyi söylersen seninle ve arkadaşlarla güzel bir paylaşım yapabiliriz belki.






  • AYKUT119 DAN ALINTIDIR...

    vitesi boşa almak demek MOTORU TEKERLEKLERDEN AYIRMAK anlamına gelir. ben tüm güvenlik kriterleri maksimum seviyede olsa bile yokuş aşağı bir yolda vitesi boşa almam. çünkü motor stop ederse çalıştırmak için güvenli zamanı bulamazsınız. veya ileride bi karambol oldu ve frene değil de gaza basıp tehlikeyi atlatmanız gerekiyor. bu durumda aracı uygun vitese takıp tehlikeden uzaklaşmanız yine çok zaman alır.
    eğer işin içinde güvenlik en ön plandaysa bence vitesi kesinlikle boşa almayın.


    BURAYA KADAR ÇOK DOĞRU...

    benim uyguladıgım yöntem ise 6 yıllık lada vega kullanıcısı olarak aracı hızıma ve eğimden oluşacak ivmelenmeye (hızlanmaya) uygun bir vitese takıp debriyaja sonuna kadar basıp yokuşu inmektir. bu sayede istediğim an ayagımı debriyajdan çekip motorun gücünü araca devredebilirim ve istediğim an gaza basıp hızıma hız katabilirim.

    SÜRÜCÜLÜKTE BÖYLE BİR YÖNTEM VAR MI?

    ASLINDA HİÇBİR ŞEY YAZMAYACAKTIM, AMA AYKUT UN HİTAP TARZI DOLAYISIYLA YAZMAM LAZIM...

    SEVGİLİ AYKUT KARDEŞ,
    SEN UÇAK TEKNİSYENİ OLABİLİRSİN... UÇAKLARIN HEP TEPESİNDE ÇALIŞABİLİRSİN... UÇAK KULLANMIŞ TA OLABİLİRSİN... YA DA KULLANACAK KADAR BİLGİYE SAHİP TE OLABİLİRSİN... VE BULUNDUĞUN DEPARTMANDA MÜHENDİSLERE EMİRLER DE VEREBİLİRSİN... SENİN AMİRLERİN DE SANA EMİR VERİR DEĞİL Mİ?
    BUNLARI NEDEN BURDA YAZMA GEREĞİ DUYDUĞUNU AÇIKLAMAN LAZIM...

    BEN MÜHENDİS DEĞİLİM. HATTA MESLEĞİMİN OTOMOBİLLE HİÇ Mİ HİÇ İLGİSİ DE YOK... ANCAK, ÇEKİRDEKTEN YETİŞME, OTOMOBİLLERİ ÇOK SEVEN, ÖZELLİKLE MEKANİK KONULARA İLGİLİ, ŞİMDİYE KADAR UZUN SÜRELİ (HER BİRİNİ EN AZ 2 YIL GİBİ) 10 DAN FAZLA DEĞİŞİK MARKA VE MODEL ARAÇ KULLANMIŞ VE SÜRÜCÜLÜK KONUSUNDA KENDİMCE BELLİ TECRÜBEYE SAHİP BİR KİŞİYİM...
    MÜHENDİS OLMADIĞIM İÇİN, BU ARKADAŞLARA ATFEN SÖYLEDİKLERİNİ ÜZERİME ALMIYORUM...
    ANCAK,
    MÜHENDİS ARKADAŞLARDAN NEZAKETEN DE OLSA ÖZÜR DİLEMELİSİN...

    EĞER BU FORUMDA DÜŞÜNCELERİMİZİ İSTEDİĞİMİZ GİBİ YAZAMAYACAKSAK, YANLIŞ OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ KONULARDA FİKRİMİZİ SÖYLEYEMECEKSEK, PAYLAŞIMIN NE ANLAMI KALIR Kİ...
    SENİN YAZDIKLARINI ELEŞTİREN HERKESİ ADETA "DÜŞMAN" GİBİ ALGILAYARAK, "TEK DOĞRU BENİM DOĞRUMDUR" MANTIĞIYLA, BİRAZ DA İNCİTİCİ TAVIRLAR TAKINMANI HALA ANLAYABİLMİŞ DEĞİLİM...

    CİDDEN, MÜHENDİSLERE KARŞI TAVRININ SEBEBİ NEDİR?




  • AYKUT UZATMA HATALISIN O KÜÇÜMSEDİĞİN VE SANA GÖRE BİŞEY BİLMİYOR DEDİĞİN MÜHENDİSLER BELKİ PRATİKTE SENİN KADAR OLAMAYABİLİRLER O SENİN İŞİN AMA TEORİDE BİZDEN İYİ OLDUKLARINA LAF DİYEMEZSİN...TEORİSİZDE PRATİK OLMAZ... BENDE Bİ ÇOK MÜHENDİSTEN İYİ PRATİK BİLİYORUM AMA YİNEDE MÜHENDİSLERLE TARTIŞIP SEVİYELİ BİR ŞEKİLDE BİLGİ ALIŞVERİŞİNDE BULUNUYORUM NEDEN? TEORİSİZ PRATİK OLMAZDA ONDAN.......... MÜHENDİSİN GÖREVİ SIFIRDAN Bİ PARÇAYI YADA MAKİNAYI ÇİZİP PROTOTİP YAPMAKTIR TEKNİSYENİN GÖREVİ MONTAJ VEYA TAMİRATTIR.... BİR KERE GÖREVLERİNİZ FARKLI...........ha burada adının başına mühendis yazıpta bişey bilmeyen adamlarda geldi ve onlar şu an burda yoklar neden? çünki gerçekten mühendis olsalar bile bir şey bilmiyorlar ama burada ne sekes e ne emreye ne rovercıya nede mühendis06 ya laf ettiririm çünki bu adamlar bişeyleri bilen adamlar...



    BUNLARDAN YA ÖZÜR DİLE YADA BİR DAHA BU TOPİCDE YAZI YAZMA.......




  • hitap tarzından ne seviyede biri olduğun belli.....
    kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş. seninki de o hesap
    ayrıca iş emri açan kişi ancak tekniker olur zaten senin kadar bizimde iş tecrübemiz var iş emrinini uygunluğunu üst yönetim ifade eder iş emri açılır ve delegasyonlarla ilgili kişiler işi yapar.
    millete mühendisim diye hava atarsın yarın.

    senin emrinde mühendisler mi var yoksa
    komik adamsın veselam bildiğin tüm şeyleri yazıp hadi bana eyvallah haa iyi taktik valla


    ayrıca muatab olduğun kişiler emre serkes roverci fiatcı ...vs şahıslar bu foruma çok şey katmış değerli kişilerdir.
    bu arada gaz yağı dediğin yakıtın içeriğini öğrende konuş.

    bold ile gösterdiğim hitap tarzından dolayı
    bunun gibileri niye sonsuz banlamazlar anlamıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    hala dediğim yoldasınız...
    bu başlığa mesaj yazmayı burada bırakıyorum.
    mühendislerle sidik yarıştırmak bize düşmez.
    benim yaşım 23 ve 23 ten fazla mühendise iş emri hazırlıyorum. "al bunu yap" diye. hiçbir mühendis üretken değil. kafalarını doldurmuşlar bilgiyle ama o bilgiyi beyinden dışarı çıkaramıyolar. ben diyorum adama "al bunu sen biliyosun bunu yap".
    mühendis dediğin kişinin başka tanımı olamaz.Ben Atatürk Havalimanı Teknik Hangar Binası Uçak Elektronik Ve Avyonik (Kokpit) Bakım Kısmındayım.
    Maksat okul okumaksa bende anadolu teknik lisesinde bu branşta okudum. 5 yıl. 1999 yılından beri de uçak tepesindeyim.
    Dip Not: bana uçakla arabayı karıştırma diyenler. bilmeden ötmeyin. bugun üretilen tüm araçlar teknolojilerini uçaklardan alırlar.
    ABS ve EBD ilk kez 1960 larin basında boenig 747 uçagında uygulandı.
    elektrik kontrollu hidrolik direksiyonların üretilmesi 1982 yılında üretilen Airbus 320 uçagının "fly by wire" sisteminden kopya edilerek oluşmuştur.
    ilk yapılan pistonlu motor bir hava aracı için üretildi.
    Dünyanın en meshur arabası BMW ilk olarak uçak motoru üretti. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.
    Herkesin sahip olmak istediği Saab, aslında uçak markasıdır. araba işine daha sonradan girdiler.
    Rolls - Royce günümüzde kullanılan sivil hava taşımacılığı yapan uçakların motorlarını üretir.
    dünya üzerinde en cok aerodinamik hesap yapılan araçlar uçaklardır. arabalar ise bu hesaplardan kopya edilirler. uçağın kanadında kuş pisliği varsa o uçak fark edilir derecede fazla yakıt yakar. bu iş bu kadar hassas.
    standart yolcu uçagında (Boeing 737) en arkadaki 6 yolcu en ön koltuğa oturursa uçağın tüm balansı değişir. ve pilot o balans bilgisine göre frenleme yapar.
    motor freni olarak bildiğimiz frenleme de uçak motorundan gelir. uçak yere indikten kısa bir süre sonra motorlardan çok yüksek ses cıkar. bunun nedeni pilot, motorun arkasındaki kapakcıkları açar ve motora tam gaz verir. motordan cıkan yüksek basınclı hava bu kapakcıklara carpınca hava uçagın önüne doğru basınçla cıkar ve uçak bu sayede yavaşlar. aksi taktirde sadece frene basarsa tonlarca ağırlıktaki uçak duramaz ve karbon alaşımlı soğutma sistemli 8 adet fren yanar tutuşur.
    araba motorları benzin ile calışırken uçak motorları "gaz yagı" ile daha performanslı olarak calışır.
    sayın mühendis arkadaşlar. o dolu kafanızda yer kaldıysa bunları da sokun içine.





  • "bu arada gaz yağı dediğin yakıtın içeriğini öğrende konuş" - içeriginde kerozen dediğimiz yanma arttırıcı madde ve -70 santigrad derecede donmasını önleyen, +70 santigrad derecede de buharlaşmasını önleyen skydroll dediğimiz içilebilen fakat göze temasta gecici körlük yaratan kimyasal madde bulundurur. bu maddeler olmazsa yakıt sadece gaz yagı olarak kalır. JET A-1 diye tanımlanır.
    evet ayrıva emrimde 25 tane mühendis var. tornavida bile tutamazlar.
    "ayrıca iş emri açan kişi ancak tekniker olur zaten senin kadar bizimde iş tecrübemiz var iş emrinini uygunluğunu üst yönetim ifade eder iş emri açılır ve delegasyonlarla ilgili kişiler işi yapar." biz böyle çalışmıyoruz. ben ne yazdıysam o gidip yapmak zorunda. Avrupa (JAR) ve amerikan (FAA) sivil havacılık teşkilatı çünkü bana "onaylayıcı (yetkili) personel" yetkisi vermiş. bu dünyanın her yerinde geçer ve her yerde herkese uyguladığım şekilde uygularım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CANuser

    hitap tarzından ne seviyede biri olduğun belli.....
    kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş. seninki de o hesap
    ayrıca iş emri açan kişi ancak tekniker olur zaten senin kadar bizimde iş tecrübemiz var iş emrinini uygunluğunu üst yönetim ifade eder iş emri açılır ve delegasyonlarla ilgili kişiler işi yapar.
    millete mühendisim diye hava atarsın yarın.

    senin emrinde mühendisler mi var yoksa
    komik adamsın veselam bildiğin tüm şeyleri yazıp hadi bana eyvallah haa iyi taktik valla


    ayrıca muatab olduğun kişiler emre serkes roverci fiatcı ...vs şahıslar bu foruma çok şey katmış değerli kişilerdir.
    bu arada gaz yağı dediğin yakıtın içeriğini öğrende konuş.

    bold ile gösterdiğim hitap tarzından dolayı
    bunun gibileri niye sonsuz banlamazlar anlamıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    hala dediğim yoldasınız...
    bu başlığa mesaj yazmayı burada bırakıyorum.
    mühendislerle sidik yarıştırmak bize düşmez.
    benim yaşım 23 ve 23 ten fazla mühendise iş emri hazırlıyorum. "al bunu yap" diye. hiçbir mühendis üretken değil. kafalarını doldurmuşlar bilgiyle ama o bilgiyi beyinden dışarı çıkaramıyolar. ben diyorum adama "al bunu sen biliyosun bunu yap".
    mühendis dediğin kişinin başka tanımı olamaz.Ben Atatürk Havalimanı Teknik Hangar Binası Uçak Elektronik Ve Avyonik (Kokpit) Bakım Kısmındayım.
    Maksat okul okumaksa bende anadolu teknik lisesinde bu branşta okudum. 5 yıl. 1999 yılından beri de uçak tepesindeyim.
    Dip Not: bana uçakla arabayı karıştırma diyenler. bilmeden ötmeyin. bugun üretilen tüm araçlar teknolojilerini uçaklardan alırlar.
    ABS ve EBD ilk kez 1960 larin basında boenig 747 uçagında uygulandı.
    elektrik kontrollu hidrolik direksiyonların üretilmesi 1982 yılında üretilen Airbus 320 uçagının "fly by wire" sisteminden kopya edilerek oluşmuştur.
    ilk yapılan pistonlu motor bir hava aracı için üretildi.
    Dünyanın en meshur arabası BMW ilk olarak uçak motoru üretti. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.
    Herkesin sahip olmak istediği Saab, aslında uçak markasıdır. araba işine daha sonradan girdiler.
    Rolls - Royce günümüzde kullanılan sivil hava taşımacılığı yapan uçakların motorlarını üretir.
    dünya üzerinde en cok aerodinamik hesap yapılan araçlar uçaklardır. arabalar ise bu hesaplardan kopya edilirler. uçağın kanadında kuş pisliği varsa o uçak fark edilir derecede fazla yakıt yakar. bu iş bu kadar hassas.
    standart yolcu uçagında (Boeing 737) en arkadaki 6 yolcu en ön koltuğa oturursa uçağın tüm balansı değişir. ve pilot o balans bilgisine göre frenleme yapar.
    motor freni olarak bildiğimiz frenleme de uçak motorundan gelir. uçak yere indikten kısa bir süre sonra motorlardan çok yüksek ses cıkar. bunun nedeni pilot, motorun arkasındaki kapakcıkları açar ve motora tam gaz verir. motordan cıkan yüksek basınclı hava bu kapakcıklara carpınca hava uçagın önüne doğru basınçla cıkar ve uçak bu sayede yavaşlar. aksi taktirde sadece frene basarsa tonlarca ağırlıktaki uçak duramaz ve karbon alaşımlı soğutma sistemli 8 adet fren yanar tutuşur.
    araba motorları benzin ile calışırken uçak motorları "gaz yagı" ile daha performanslı olarak calışır.
    sayın mühendis arkadaşlar. o dolu kafanızda yer kaldıysa bunları da sokun içine.







  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.