Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.


    ben de buna çüşşş diyorum... kimse kusura bakmasın. bunu önce sen bi dene, ondan sonra tecrübelerini bizimle paylaşırsın. tabi fırsatın olursa...
  • roverci anladım sorun yok...

    şimdi durum şu;

    yolun az eğimli ya da düz olduğu durumda da sonuçta ekü kesiyor yakıtı ama o hıza ulaşmak için tekrar gaza basılacağından 2birim yakıt kurtarıcam derken 10birim kayıp olur kabaca..ondan dedim.

    düz yolda ya da az eğimli yolda belirli bir hıza yavaş yavaş ulaşıp boşa alarak ekonomi sağlanır.başka birşey söyleyim isteyen dener görür,yokuş yukarı boş viteste çıkarsanız baya bir ekonomi sağlıyor.
    bildiğimiz gibi yokuş yukarı çok daha fazla tüketim sözkonusu,o nedenle yokuşun uzunluğuna yolun durumuna bağlı olarak yokuşa gelmeden hızlanıp yokuşta boşa alınca almadığım zamanki ortalamamın altına indiğimi gördüm.ama dediüim gibi yokuşun uzunluğuna ve yolun durumuna göre değişir..bi de siz deneyinn..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    gaza basıldığında rölantidekinden daha fazla harcayacağı doğru, doğru da, şimdi bunu kim için söyledin anlamadım. burda hiç kimse bunun aksini söylemediki.

    bizim anlatmaya çalıştığımız, gaz vermeden arabanın viteste süreklenmeye bırakılması. böyle bir durumda rölanti yolu kapanır ve rölanti için harcanacak yakıtı kurtarırsınız diyoruz. nerenizle okuyorsunuz şu forumu anlamıyorum ki... bunun aksini iddia eden bi de "makine mühendisi" titrine sahip arkadaşımız çıktı. ama iddiasını neye göre söylediğini bi türlü açıklamadı. hoş o daha kime cevap yazdığını keşfetmeye çalışıyor, ondan meşgul herhalde ki bu iddiasını hala nedenleriyle açıklayabilmiş değil...



    herkes farklı telden çalıyor konu tek.roverci yeter artık tartışığımız dedi,düzgün okursan cevapları görürsün.ben de roverci için toparlayıcı herkese cevaben bir mesaj attım.şimdi mesajlar içindeki bi cümleyi alıp bana bu mesaj kime diye sorarsan kim üstüne alınırsa ona derim.




  • BEN DE SENİ ANLADIM.
    İYİ DE,
    SENİN DEDİĞİN GİBİ YAPMAK İÇİN, YOKUŞ TIRMANMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE, BİR KAÇ KM LİK UZUN İNİŞİ NERDEN BULACAĞIZ Kİ SALIVERELİM GİTSİN DE SONRA YOKUŞTA BOŞA ALALIM DA TASARRUF YAPALIM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    roverci anladım sorun yok...

    şimdi durum şu;

    yolun az eğimli ya da düz olduğu durumda da sonuçta ekü kesiyor yakıtı ama o hıza ulaşmak için tekrar gaza basılacağından 2birim yakıt kurtarıcam derken 10birim kayıp olur kabaca..ondan dedim.

    düz yolda ya da az eğimli yolda belirli bir hıza yavaş yavaş ulaşıp boşa alarak ekonomi sağlanır.başka birşey söyleyim isteyen dener görür,yokuş yukarı boş viteste çıkarsanız baya bir ekonomi sağlıyor.
    bildiğimiz gibi yokuş yukarı çok daha fazla tüketim sözkonusu,o nedenle yokuşun uzunluğuna yolun durumuna bağlı olarak yokuşa gelmeden hızlanıp yokuşta boşa alınca almadığım zamanki ortalamamın altına indiğimi gördüm.ama dediüim gibi yokuşun uzunluğuna ve yolun durumuna göre değişir..bi de siz deneyinn..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BEN DE SENİ ANLADIM.
    İYİ DE,
    SENİN DEDİĞİN GİBİ YAPMAK İÇİN, YOKUŞ TIRMANMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE, BİR KAÇ KM LİK UZUN İNİŞİ NERDEN BULACAĞIZ Kİ SALIVERELİM GİTSİN DE SONRA YOKUŞTA BOŞA ALALIM DA TASARRUF YAPALIM.




    bunu herzaman heryerde aynı şartlarda bulmak zor.ama şunu söleyim yol düzse de o yolda maks. 130a kadar çıkıp yokuşun sonundaki boşa alındığındaki hız da min80 falan olacak bir yokuş uzunluğuysa denenebilir.
  • antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.
  • 130 KM RADARLI YOLLAR İÇİN FAZLA. 100 Ü GEÇMEMEK GEREKİYOR...

    DİYELİMKİ OTOBANDASIN. PEKİ O ZAMAN 130 A ÇIKMAK İÇİN GAZA BASMAYACAK MISIN?
    YANİ "ATTIĞIN FİŞEK, ÜRKÜTTÜĞÜN KUŞA DEĞECEK" Mİ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BEN DE SENİ ANLADIM.
    İYİ DE,
    SENİN DEDİĞİN GİBİ YAPMAK İÇİN, YOKUŞ TIRMANMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE, BİR KAÇ KM LİK UZUN İNİŞİ NERDEN BULACAĞIZ Kİ SALIVERELİM GİTSİN DE SONRA YOKUŞTA BOŞA ALALIM DA TASARRUF YAPALIM.




    bunu herzaman heryerde aynı şartlarda bulmak zor.ama şunu söleyim yol düzse de o yolda maks. 130a kadar çıkıp yokuşun sonundaki boşa alındığındaki hız da min80 falan olacak bir yokuş uzunluğuysa denenebilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    130 KM RADARLI YOLLAR İÇİN FAZLA. 100 Ü GEÇMEMEK GEREKİYOR...

    DİYELİMKİ OTOBANDASIN. PEKİ O ZAMAN 130 A ÇIKMAK İÇİN GAZA BASMAYACAK MISIN?
    YANİ "ATTIĞIN FİŞEK, ÜRKÜTTÜĞÜN KUŞA DEĞECEK" Mİ?



    değdiği için söylüyorum.
    maksimum 130 dedim.yokuş çok uzun değilse 110 da yeter burada mesajımda söyledim önemli kıstas o hıza yavaş çıkmak.
    bir de artık günümüz radarlarının çoğu yol kenarında bekliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.


    hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz bizi boşuna burda meşgul etmeyin... kaçtır aynı şeyi yazıyorsun, herkes niye diye soruyor, mantığı ne diye soruyor, biz aksini iddia ediyor ve teknik olarak sebeplerini söylüyoruz, sen tersi bi şey söylüyorsun ortada sebep yok. yani şimdi isminin altında makine mühendisi yazıyor diye sorgusuz sualsiz söylediklerinin doğru olduğuna mı kanaat getirmeliyiz. hala aynı şeyi savunuyorum, viteste gaz vermeden sürüklenme durumunda, boşa atılarak sürüklenme durumundan daha az yakar. sebebi de ilk mesajlarımda var. antiochos da aynı şeyi söylüyor, o da makine mühendisi, o da teknik açıklamasını yapıyor, senden hala söylediğine dair bi teknik açıklama bekliyorum. hem de büyük bi merakla...




  • EMRE,
    HER ÇIKIŞIN BİR İNİŞİ VARDIR. BU ANLATTIĞIN ŞEY HİÇ UYGULANABİLİR DEĞİL. BUNU UYGULAYABİLMEK İÇİN ÖNCEDEN YOKUŞUN NE KADAR UZUNLUKTA OLDUĞUNU, HIZIMIZI KAÇA KADAR ÇIKARMAMIZ GEREKTİĞİNİ HESAPLAMAMIZ LAZIM. HADİ HEPSİNİ HESAPLADIK DİYELİM. YOKUŞUN YARISINDA TEKRAR GAZA BASMAK ZORUNDA KALMAYACAĞIMIZI NERDEN BİLİCEZ... DİYECEKSİN Kİ KISA YOKUŞLARDA OLABİLİR. İŞTE O ZAMANDA TEKRAR, DEĞMEYECEĞİNİ SÖYLEYEBİRİZ.
    ZOR DOSTUM ZOR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    130 KM RADARLI YOLLAR İÇİN FAZLA. 100 Ü GEÇMEMEK GEREKİYOR...

    DİYELİMKİ OTOBANDASIN. PEKİ O ZAMAN 130 A ÇIKMAK İÇİN GAZA BASMAYACAK MISIN?
    YANİ "ATTIĞIN FİŞEK, ÜRKÜTTÜĞÜN KUŞA DEĞECEK" Mİ?



    değdiği için söylüyorum.
    maksimum 130 dedim.yokuş çok uzun değilse 110 da yeter burada mesajımda söyledim önemli kıstas o hıza yavaş çıkmak.
    bir de artık günümüz radarlarının çoğu yol kenarında bekliyor.




  • AYA,
    BEN MAK MÜH DEĞİLİM. AMA BEN DE SİZİNLE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. KORAY ARKADAŞ FARKLI BİRŞEY SÖYLEDİ VE AÇIKLAMA YAPMIYOR. BEN DE BEKLİYORUM NE DİYECEĞİNİ.

    ANCAK, YİNE DE "adam gibi anlatacaksan anlat" ŞEKLİNDE KIRICI HİTAP KULLANMAMALIYIZ.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.


    hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz bizi boşuna burda meşgul etmeyin... kaçtır aynı şeyi yazıyorsun, herkes niye diye soruyor, mantığı ne diye soruyor, biz aksini iddia ediyor ve teknik olarak sebeplerini söylüyoruz, sen tersi bi şey söylüyorsun ortada sebep yok. yani şimdi isminin altında makine mühendisi yazıyor diye sorgusuz sualsiz söylediklerinin doğru olduğuna mı kanaat getirmeliyiz. hala aynı şeyi savunuyorum, viteste gaz vermeden sürüklenme durumunda, boşa atılarak sürüklenme durumundan daha az yakar. sebebi de ilk mesajlarımda var. antiochos da aynı şeyi söylüyor, o da makine mühendisi, o da teknik açıklamasını yapıyor, senden hala söylediğine dair bi teknik açıklama bekliyorum. hem de büyük bi merakla...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    HER ÇIKIŞIN BİR İNİŞİ VARDIR. BU ANLATTIĞIN ŞEY HİÇ UYGULANABİLİR DEĞİL. BUNU UYGULAYABİLMEK İÇİN ÖNCEDEN YOKUŞUN NE KADAR UZUNLUKTA OLDUĞUNU, HIZIMIZI KAÇA KADAR ÇIKARMAMIZ GEREKTİĞİNİ HESAPLAMAMIZ LAZIM. HADİ HEPSİNİ HESAPLADIK DİYELİM. YOKUŞUN YARISINDA TEKRAR GAZA BASMAK ZORUNDA KALMAYACAĞIMIZI NERDEN BİLİCEZ... DİYECEKSİN Kİ KISA YOKUŞLARDA OLABİLİR. İŞTE O ZAMANDA TEKRAR, DEĞMEYECEĞİNİ SÖYLEYEBİRİZ.
    ZOR DOSTUM ZOR...




    öyle olsun canın sağolsun.bi yokuş için seni kıracak değilim.

    ben yapabiliyorum bunu,ve tasarruf da sağladım.bir süre sonra beyin hesaplıyor zaten ekstra birşey yapmıyorum..yaptığım şeyi de hız değerleri vererek söyledim.
    normalde yokuşta yavaşlayacakken de hızla çıkıp frene basmaktansa boşa alarak yokuş direncinden faydalanarak yavaşlıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.


    hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz bizi boşuna burda meşgul etmeyin... kaçtır aynı şeyi yazıyorsun, herkes niye diye soruyor, mantığı ne diye soruyor, biz aksini iddia ediyor ve teknik olarak sebeplerini söylüyoruz, sen tersi bi şey söylüyorsun ortada sebep yok. yani şimdi isminin altında makine mühendisi yazıyor diye sorgusuz sualsiz söylediklerinin doğru olduğuna mı kanaat getirmeliyiz. hala aynı şeyi savunuyorum, viteste gaz vermeden sürüklenme durumunda, boşa atılarak sürüklenme durumundan daha az yakar. sebebi de ilk mesajlarımda var. antiochos da aynı şeyi söylüyor, o da makine mühendisi, o da teknik açıklamasını yapıyor, senden hala söylediğine dair bi teknik açıklama bekliyorum. hem de büyük bi merakla...


    aya:

    Öncelikle forumdaki cevapları tam olarak okumadığınızı düşündüğümü belirtmek isterim. Aracın boşa alınması neticesinde araç sadece eğimin ve bir önceki kinetik enerjinin etkisiyle hareketine sadece sürtünmeye maruz kalarak devam eder. Dolayısıyla araç sanki evinizin önünde rolantide çalışıyormuş gibi olur. Aracın devri yaklaşık 1000 d/d seviyesindedir. Eğer aracınızda yol bilgisayarı varsa o anda anlık yakıt tüketiminin 100 km'de 0,5 lt civarında olduğunu görürsünüz. Ancak aracınızı vitese alarak gaza bastığınız takdirde enjesiyona yada karbüratöre daha fazla yakıt gönderirsiniz ve yakıt tüketimi artmaya başlar. Dikkat ettiyseniz araçların kataloglarında yakıt tüketimi 100 km de örenğin 6 litre yazar ve hemen yanında (90 km/h) sabit hızla der. Çoğu kişi yeni araç alırlar 120 km/h in altında araçlarını kullanmazlar ve "benim aracım katalogta yazan değerden daha fazla yakıyor" derler. Özetle ne kadar fazla güç, o kadar yakıt tüketimi demektir. Sevgilerle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bosphorus2000 -- 23 Aralık 2010; 23:54:28 >




  • SON CÜMLENE AYNEN KATILIYORUM. BENCE MANTIKLI.
    SEN, BU FORUMDA "FİKİRLERİYE TARTIŞMAYI BİLENLERDEN" BİRİSİN...
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    HER ÇIKIŞIN BİR İNİŞİ VARDIR. BU ANLATTIĞIN ŞEY HİÇ UYGULANABİLİR DEĞİL. BUNU UYGULAYABİLMEK İÇİN ÖNCEDEN YOKUŞUN NE KADAR UZUNLUKTA OLDUĞUNU, HIZIMIZI KAÇA KADAR ÇIKARMAMIZ GEREKTİĞİNİ HESAPLAMAMIZ LAZIM. HADİ HEPSİNİ HESAPLADIK DİYELİM. YOKUŞUN YARISINDA TEKRAR GAZA BASMAK ZORUNDA KALMAYACAĞIMIZI NERDEN BİLİCEZ... DİYECEKSİN Kİ KISA YOKUŞLARDA OLABİLİR. İŞTE O ZAMANDA TEKRAR, DEĞMEYECEĞİNİ SÖYLEYEBİRİZ.
    ZOR DOSTUM ZOR...




    öyle olsun canın sağolsun.bi yokuş için seni kıracak değilim.

    ben yapabiliyorum bunu,ve tasarruf da sağladım.bir süre sonra beyin hesaplıyor zaten ekstra birşey yapmıyorum..yaptığım şeyi de hız değerleri vererek söyledim.
    normalde yokuşta yavaşlayacakken de hızla çıkıp frene basmaktansa boşa alarak yokuş direncinden faydalanarak yavaşlıyorum.




  • "hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz ....."

    aya:
    Yorumlarım "uydurma" değil, tamamen bilgilerimi sizinle paylaşmanın heyecanıyla yazılmış, üzerinde düşünülmüş yazılardır. sevgilerle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bosphorus2000 -- 23 Aralık 2010; 23:55:29 >
  • KORAY KARDEŞ SENİN AÇIKLAMALARIN DOĞRU. ANCAK BURADA ANLATILMAK İSTENEN OLAYI TAM ANLAMADIĞINI GÖRÜYORUM. KARŞILAŞTIRMA "BOŞTA GİTMEKLE İLE GAZA BASMAK" ARASINDAKİ TÜKETİMİN NE OLACAĞI DEĞİLKİ..
    KİNETİK ENERJİ SAYESİNDE, VİTESTE SÜRÜKLENMEDE (AKMA) GAZA BASILMAMASI İLE BOŞA ATARAK GİTME ARASINDAKİ YAKIT SARFİYATINI KONUŞUYORUZ.

    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.


    hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz bizi boşuna burda meşgul etmeyin... kaçtır aynı şeyi yazıyorsun, herkes niye diye soruyor, mantığı ne diye soruyor, biz aksini iddia ediyor ve teknik olarak sebeplerini söylüyoruz, sen tersi bi şey söylüyorsun ortada sebep yok. yani şimdi isminin altında makine mühendisi yazıyor diye sorgusuz sualsiz söylediklerinin doğru olduğuna mı kanaat getirmeliyiz. hala aynı şeyi savunuyorum, viteste gaz vermeden sürüklenme durumunda, boşa atılarak sürüklenme durumundan daha az yakar. sebebi de ilk mesajlarımda var. antiochos da aynı şeyi söylüyor, o da makine mühendisi, o da teknik açıklamasını yapıyor, senden hala söylediğine dair bi teknik açıklama bekliyorum. hem de büyük bi merakla...


    aya:

    Öncelikle forumdaki cevapları tam olarak okumadığınızı düşündüğümü belirtmek isterim. Aracın boşa alınması neticesinde araç sadece eğimin ve bir önceki kinetik enerjinin etkisiyle hareketine sadece sürtünmeye maruz kalarak devam eder. Dolayısıyla araç sanki evinizin önünde rolantide çalışıyormuş gibi olur. Aracın devri yaklaşık 1000 d/d seviyesindedir. Eğer aracınızda yol bilgisayarı varsa o anda anlık yakıt tüketiminin 100 km'de 0,5 lt civarında olduğunu görürsünüz. Ancak aracınızı vitese alarak gaza bastığınız takdirde enjesiyona yada karbüratöre daha fazla yakıt gönderirsiniz ve yakıt tüketimi artmaya başlar. Dikkat ettiyseniz araçların kataloglarında yakıt tüketimi 100 km de örenğin 6 litre yazar ve hemen yanında (90 km/h) sabit hızla der. Çoğu kişi yeni araç alırlar 120 km/h in altında araçlarını kullanmazlar ve "benim aracım katalogta yazan değerden daha fazla yakıyor" derler. Özetle ne kadar fazla güç, o kadar yakıt tüketimi demektir. Sevgilerle...

    Koray AYGEN
    Mak. Müh.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci
    SON CÜMLENE AYNEN KATILIYORUM. BENCE MANTIKLI.
    SEN, BU FORUMDA "FİKİRLERİYE TARTIŞMAYI BİLENLERDEN" BİRİSİN...


    sağolasın,sen de öylesin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    antiochos :

    cevabımı saptırıyorsunuz. Bakın ben "boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar" diyorum. "Boşta gitmek tehlikeli değildir" demiyorum. Lütfen cevapları tam okuyarak yanıt veriniz.


    hocam son kez soruyorum şu boşta gitmenin viteste sürklenmeye göre niye daha az yakıt yakacağını adam gibi anlatacaksan anlat da biz de ikna olalım, yoksa ortaya bi şey atıp nerden uydurduğunuzu söylemeyecekseniz bizi boşuna burda meşgul etmeyin... kaçtır aynı şeyi yazıyorsun, herkes niye diye soruyor, mantığı ne diye soruyor, biz aksini iddia ediyor ve teknik olarak sebeplerini söylüyoruz, sen tersi bi şey söylüyorsun ortada sebep yok. yani şimdi isminin altında makine mühendisi yazıyor diye sorgusuz sualsiz söylediklerinin doğru olduğuna mı kanaat getirmeliyiz. hala aynı şeyi savunuyorum, viteste gaz vermeden sürüklenme durumunda, boşa atılarak sürüklenme durumundan daha az yakar. sebebi de ilk mesajlarımda var. antiochos da aynı şeyi söylüyor, o da makine mühendisi, o da teknik açıklamasını yapıyor, senden hala söylediğine dair bi teknik açıklama bekliyorum. hem de büyük bi merakla...


    aya:

    Öncelikle forumdaki cevapları tam olarak okumadığınızı düşündüğümü belirtmek isterim. Aracın boşa alınması neticesinde araç sadece eğimin ve bir önceki kinetik enerjinin etkisiyle hareketine sadece sürtünmeye maruz kalarak devam eder. Dolayısıyla araç sanki evinizin önünde rolantide çalışıyormuş gibi olur. Aracın devri yaklaşık 1000 d/d seviyesindedir. Eğer aracınızda yol bilgisayarı varsa o anda anlık yakıt tüketiminin 100 km'de 0,5 lt civarında olduğunu görürsünüz. Ancak aracınızı vitese alarak gaza bastığınız takdirde enjesiyona yada karbüratöre daha fazla yakıt gönderirsiniz ve yakıt tüketimi artmaya başlar. Dikkat ettiyseniz araçların kataloglarında yakıt tüketimi 100 km de örenğin 6 litre yazar ve hemen yanında (90 km/h) sabit hızla der. Çoğu kişi yeni araç alırlar 120 km/h in altında araçlarını kullanmazlar ve "benim aracım katalogta yazan değerden daha fazla yakıyor" derler. Özetle ne kadar fazla güç, o kadar yakıt tüketimi demektir. Sevgilerle...

    Koray AYGEN
    Mak. Müh.


    hocam topicin başından beri yazılan mesajlarda ısrarla bi şey söylüyoruz bilmem farkında mısın? "BOŞTA GİTMEK VE VİTESTE SÜRÜKLENMEK" diyoruz. "VİTESTE SÜRÜKLENMEK". sürüklenmenin ne olduğuınu anlatmam gerekiyor galiba. sürüklenme olayında gaz vermek eylemini nasıl buldun çıkardın hala anlamış değilim. bak bir kez daha, söylemi genişleterek söylüyorum. "VİTESTE SÜRÜKLENMEK" yani, "gaz vermeden, boşa atmadan, arabayı viteste bırakıp, hiç bir pedala basmadan arabanın kendi ağırlığı ile akmasını sağlamak. yani boşa atıp arabayı kendi haline bırakmanın, boşa atmadan yapılan şekli. hala ısrarla diyorsun ki, gaza bastığınız her zaman yakıt harcarsınız. herhalde. bunu artık ortaokul bebeleri bile bilir. bizi salak yerine mi koymaya çalışıyorsun anlamıyorum ki. son mesajından anladığım kadarıyla, bizim anlattığımız fiilin yapılması durumunda sen de bizimle aynı fikirdesin. ama sen farklı bi şeyden bahsediyorsun, biz farklı bi şeyden...




  • "KORAY KARDEŞ SENİN AÇIKLAMALARIN DOĞRU. ANCAK BURADA ANLATILMAK İSTENEN OLAYI TAM ANLAMADIĞINI GÖRÜYORUM. KARŞILAŞTIRMA "BOŞTA GİTMEKLE İLE GAZA BASMAK" ARASINDAKİ TÜKETİMİN NE OLACAĞI DEĞİLKİ..
    KİNETİK ENERJİ SAYESİNDE, VİTESTE SÜRÜKLENMEDE (AKMA) GAZA BASILMAMASI İLE BOŞA ATARAK GİTME ARASINDAKİ YAKIT SARFİYATINI KONUŞUYORUZ. "

    roverci : uyarın için teşekkür ederim.

    Yokuş aşağı gidildiğinde araç viteste iken gaza basılmaması halinde frenleme görevini motora vermiş olursunuz ve fren balatalarına iyilik etmiş olursunuz. Tabi bu anda da motor deviri örneğin (4000 d/d) yükselecek ve yakıt tüketimi artacaktır. Ancak bu artış yokuş yukarı giderkenki örneğin (4000 d/d) deki yakıt tüketimine eşit olmayacaktır. Çünkü bu sefer yokuş çıktığınız için eğim artıyor ve sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsunuz.

    koray aygen
    mak.müh.




  • aya:

    Anladığım kadarıyla hitap tarzınız bu. Ama yazdıklarınızda biraz daha nazik ve kırıcı olmamanız gerektiğini düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.