Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ve sadece hareket halindeyken boşa alınca stop ediyordu.hatta 80-90km hızda stop ettiği bile oldu.5,vitesle vurdurmuştum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...



    gaza basmadan vitesdeyken gidince yakmadığı biliyorum ,ancak çok eğimli bir yokuş olmadığı sürece viteste indiğin zaman araba kısa bir süre sonra iyicene yavaşlıyor ve gaza basman gerekiyor , örnek vermek gerekirse köprüden çıktıkdan sonra altunizadeden bir salıyorum o hızlanmayla kadıköy çıkışına kadar gidiyorum (yaklaşık 4-5 km) ve hergün gittiğim bir yol olduğu için bayağı bi tasarruf ediyorum sanırım , viteste saldığım zaman fazla eğim olmadığı için gidemiyosun tekrar gazlaman gerekiyor...




  • HAKLILIK PAYIN VAR.
    VİTESTE YAKMAMA OLAYINDA DEVİR ŞARTI VAR ZATEN. YANİ MOTORUN DEVRİ RÖLANTİ DEVRİNİN ÜSTÜNDE KALDIĞI SÜRECE YAKIT YAKMIYOR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) DENİLEN BU OLAYDA, GAZA BASILMADAN MOTOR DEVRİ 1000-1500 'İN ÜSTÜNDE KALAMIYORSA; AZ YAKACAM DİYE, ARACI AKITMAYA ÇALIŞMANIN ANLAMI DA YOK ZATEN... ANLADIĞIM KADARIYLA SENİN YOLUNDA EĞİM ÇOK FAZLA DEĞİL... BUNA RAĞMEN 4-5 KM HİÇ VİTESE TAKMADAN BOŞTA GİDİLEBİLİYORSA, UYGUN VİTES SEÇİMİYLE, ÇOK YAVAŞLANAN BÖLÜMLERDEN AZ BİR GAZLA GEÇİLEBİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.

    ANCAK Ş.ARASI UZUN İNİŞ EĞİMLİ YOLLARDA VİTESTE AKMA OLAYI ÇOKÇA MÜMKÜN OLABİLMEKTEDİR. BAZEN 5. VİTESTE İNERKEN BİLE, ARACIN HIZINI KONTROL ETMEK ANLAMINDA, FREN KULLANMAYI GEREKTİRECEK YOLLAR VARDIR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...



    gaza basmadan vitesdeyken gidince yakmadığı biliyorum ,ancak çok eğimli bir yokuş olmadığı sürece viteste indiğin zaman araba kısa bir süre sonra iyicene yavaşlıyor ve gaza basman gerekiyor , örnek vermek gerekirse köprüden çıktıkdan sonra altunizadeden bir salıyorum o hızlanmayla kadıköy çıkışına kadar gidiyorum (yaklaşık 4-5 km) ve hergün gittiğim bir yol olduğu için bayağı bi tasarruf ediyorum sanırım , viteste saldığım zaman fazla eğim olmadığı için gidemiyosun tekrar gazlaman gerekiyor...




  • zararı olduğunu sanmıyorum. zararı olsa arabalara boş vites diye birşey koymazlardı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ıcestar

    zararı olduğunu sanmıyorum. zararı olsa arabalara boş vites diye birşey koymazlardı.


  • aracı boşa almak çokta fazla bi yakıt tasarrufu sağlamaz
    Aracı boşa almanız için baya bi iniş meyili olan yer lazım
    bu meyilde 5. viteste iseniz ve gaza belli elirsiz dokunmanız yetecektir,
    o da 1litre saat veye 1.5 litre saat lik bi akıt demektir
    boşa aldığınızda ise rölanti devrinde 0.5 ila 0.8 yakarsınız
    kısaca olsa olsa 0.2 litre saat karınız olurki
    firen balatalarını yıprattığınıza motor fireninden vazgeçtiğinize değmez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Yaw birde benim bildigim boşa almak ekonomi saglamaz zaten. Bayır aşşagı boşa alacagına 5.yada 6. viteste inersen hem araba yakıtı kesip kompresyonda gidecegi için rölanti devrinden daha az yakar, hemde frenlerin boşyere fazla aşınmamış olur. Yolbilgisayarına bakınca da goruluyormuş zaten anlık tüketim degerleri. Yanlış mı arkadaşlar?

    Eskiden bende boşa çok alırdım arabayı ama artık almıyorum. Boşa almayınca sanki tüketimim daha azaldı gibi geliyor bana. Özellikle uzun yolda yokuşları falan hep 5. viteste iniyorum.





  • MADDELER HALİNDE YAZARSAK
    1- Boşta gitme yakıt olarak ekonomi sağlamaz.
    2-Araç motoru stop edebilir frenlame de sorun yaşarsın
    3-Aracı durdurmak için fren sistemine aşırı güç bindirirsin.Sonuçta fren sistemi frenleme etkisini yititir(aşırı ısıdan dolayı)
    tavsiye etmem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seyitahmet32

    MADDELER HALİNDE YAZARSAK
    1- Boşta gitme yakıt olarak ekonomi sağlamaz.
    2-Araç motoru stop edebilir frenlame de sorun yaşarsın
    3-Aracı durdurmak için fren sistemine aşırı güç bindirirsin.Sonuçta fren sistemi frenleme etkisini yititir(aşırı ısıdan dolayı)
    tavsiye etmem


    walla yakıt olarak gayet ekonomi sağlıyor 2.0 motor arabayla 45 km yi 6.0 ortalama ile gittim inişli çıkışlı boşta olmasa 7 lere çıkıyodu

    boşa almanın tek zararı fren şişer çok kullanırsan onuda hissedersin zaten ona göre önlemini alırsınn...

    başka bi dezavantajı yol tutuşu vitesteki gibi olmaz arabanın..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;

    Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......



    Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum



    ROVERCI SENİ Bİ KEZ DAHA TAKTIR ETTİM..............................BEYLER ARKADAŞ SON NOKTAYI KOYMUŞ BENCE..............Bu arada teknik olarak bazı kişiler araç motorunun soğuk çalıştığını söylüyor ama bu pek doğru değil.Kısacası zararı yok bile diyebiliriz ama mantığıda yok.......... FRENLER HARİÇ............




  • Ben Bayir inerken Buyuk vitese atiyorum bu benzini rolantiden (bosa attiginiz zamandan) daha az tuketecektir lastikler motoru cevireceginden dolayi mesela arabanizin duz yolda o hizi kacinci viteste en rahat yapicagini dusunun bu sekilde araciniza motor freni yaptirmadan bayir asagiya daha rahat inersiniz ve fren hidroligi hep sarj da olacagindan (motor devir yaptigindan) rolantiden cok daha guvende olursunuz.


    Yukarida yazdiklarim tecrubeye sabittir.
  • boşta gitmek sakıncalıdır...viteste gitmeye çalışın kompresör etkisi ile gidemiyorum deiyorsanız büyük vitesleri tercih edin mesela yokuş aşağı 3.veya duruma göre 5 ve ya varsa 6.vites yeterki araç viteste olsun yani kompresör devrede olsun böylece benzinden de tasarruf etmiş olursunuz...yol bilgisayarı olan arkadaşlar bu durumu daha iyi göreceklerdir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ıcestar

    zararı olduğunu sanmıyorum. zararı olsa arabalara boş vites diye birşey koymazlardı.

  • arkadaşlar bu sürüklenme olayında (araç giderken gaza basmadığımız zaman) yakıt tüketimi nasıl oluyor,boşta gitmekten bir farkı var mı,eğer yoksa boşa atmaya da gerek yok bence
  • "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday

    arkadaşlar bu sürüklenme olayında (araç giderken gaza basmadığımız zaman) yakıt tüketimi nasıl oluyor,boşta gitmekten bir farkı var mı,eğer yoksa boşa atmaya da gerek yok bence




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday

    arkadaşlar bu sürüklenme olayında (araç giderken gaza basmadığımız zaman) yakıt tüketimi nasıl oluyor,boşta gitmekten bir farkı var mı,eğer yoksa boşa atmaya da gerek yok bence

    Çok bir farkı yok.Seninde dediğin gibi gerek bile yok....
  • yorumları bide eski karbürtörlü araçlara yönelik yaparsanız iyi olacak
    çünlü en çok boşa atma ihtiyacı duyulan arabalar onlar bence
    yani onlarda benzin kesme şu bu falan hikaye
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday

    arkadaşlar bu sürüklenme olayında (araç giderken gaza basmadığımız zaman) yakıt tüketimi nasıl oluyor,boşta gitmekten bir farkı var mı,eğer yoksa boşa atmaya da gerek yok bence

    Çok bir farkı yok.Seninde dediğin gibi gerek bile yok....
  • açıklama için saol gerçekten çok bilgilendirici olmuş boş atma olayına girmeye gerek yok o halde..
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "HAREKET SIRASINDA AYAK GAZ PEDALINDAN ÇEKİLİRSE, SÜRÜKLENME SUPABI (GAZ KESME SUPABI) YAKITIN PÜSKÜRTÜLMESİNİ KESER. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE GAZ KELEBEĞİ KAPALI İKEN SÜRÜKLENME SUPABI AÇILIR. BU SURETLE MOTORDAN EMİLEN HAVA, HAVA KLAPESİNİN ETRAFINDAN AKABİLİR. O, KENDİSİNİ SIFIR KONUMUNA AYARLAR VE YAKIT PÜSKÜRTMESİNİ KESER. SÜRÜCÜ TEKRAR GAZ PEDALINA BASTIĞINDA SÜRÜKLENMEDE YAKIT KESME SUPABI KAPANIR, HAVA TEKRAR KARIŞIM REGÜLATÖRÜNDEN GEÇER VE YAKIT PÜSKÜRTME TEKRAR BAŞLAR.. SÜRÜKLENME HAREKETİNDE MOTOR DEVİR SAYISI RÖLANTİ DEVİR SAYISINA DÜŞTÜĞÜNDE, GAZ PEDALINA BASILMADAN DA YAKIT PÜSKÜRTMESİ DEVAM EDER."

    RÖLANTİDE, KISMİ YÜKTE VE TAM YÜKTE MOTOR ASLA YAKITSIZ ÇALIŞAMAZ. ANCAK SÜRÜKLENME ESNASINDA MOTORUN BİR GÜCE, DOLAYISIYLA YAKITA İHTİYACI YOK. SÜRÜKLENME DENİLEN OLAYDA MOTORUN, ÇALIŞMASI İÇİN BİR GÜÇ ÜRETMESİ GEREKMİYOR. ZATEN MOTOR TEKERLEKLERİN ETKİSİYLE OLUŞAN TERS HAREKETLE DÖNDÜRÜLÜYOR. BU DURUMDA MOTORA YAKIT GİRMESİ DE GEREKMİYOR. SÜRÜKLENME ESNASINDA BENZİN PÜSKÜRTMESİ TAMAMEN KESİLİLİRKEN, HAVA GİRİŞİ TAMAMEN KESİLMİYOR. MOTOR YAKITSIZ HAVAYI EMİYOR VE EGZOSDAN DIŞARI ATIYOR. EĞER HAVA GİRİŞİ DE KESİLMİŞ OLSAYDI YOKUŞ İNERKEN ARACIN SÜRÜKLENMESİ MÜMKÜN OLMAZDI. MOTOR HAVA EMEMEDİĞİ İÇİN MÜTHİŞ BİR KOMPRESYON OLUŞURDU. SÜRÜKLENME DEVAM ETTİĞİNE GÖRE HAVA GİRİŞİ KESİLMİYOR. SONUÇ OLARAK ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA, SÜRÜKLENMEDE, MOTORUN "YOK DENECEK KADAR AZ" BİLE YAKITA İHTİYACI YOKTUR.

    SÜRÜKLENMEDE; ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA HİÇ TÜKETMEZ. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA İSE RÖLANTİDE TÜKETTİĞİ KADAR TÜKETİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: rainyday

    arkadaşlar bu sürüklenme olayında (araç giderken gaza basmadığımız zaman) yakıt tüketimi nasıl oluyor,boşta gitmekten bir farkı var mı,eğer yoksa boşa atmaya da gerek yok bence






  • quote:

    Orjinalden alıntı: crazytown_

    nam-ı değer peygamber vitesi


    namı değer ne demek_? namı diğer olmasın o
  • valla yazıların tamamını okumadım fakat anladığım kadarıyla arkadaşların çoğu boşta gitmenin bi zararı olmayacağını sadece balataların aşınacağını söylemiş...
    boşta gitmenin birinci sakıncası motoradır motor yağlama yapmaz ve motor aşınmasına sebep olur ozellikle dizel araçlarda bu çok sakıncalıdır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.