Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • ]Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;

    Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......



    Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum



    ROVERCI SENİ Bİ KEZ DAHA TAKTIR ETTİM..............................BEYLER ARKADAŞ SON NOKTAYI KOYMUŞ BENCE..............Bu arada teknik olarak bazı kişiler araç motorunun soğuk çalıştığını söylüyor ama bu pek doğru değil.Kısacası zararı yok bile diyebiliriz ama mantığıda yok.......... FRENLER HARİÇ............




  • Orjinalden alıntı: akbey77


    ]Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;

    Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......



    Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum



    ROVERCI SENİ Bİ KEZ DAHA TAKTIR ETTİM..............................BEYLER ARKADAŞ SON NOKTAYI KOYMUŞ BENCE..............Bu arada teknik olarak bazı kişiler araç motorunun soğuk çalıştığını söylüyor ama bu pek doğru değil.Kısacası zararı yok bile diyebiliriz ama mantığıda yok.......... FRENLER HARİÇ............



    aracı boşa almaile ilgili babam derdi ki (dizel ustasıdır tamiriyle uğraştığı minibüsü kastederek) süratlendikten sonra aracı boşa almak motorun hızlı soğumasına sebep olur ki bu olmasa daha iyi derdi..tabi onun örneklediği minibüs fanlı değildi,direk vantilatör vardı yani reno 12 lerdeki gibi..sürekli pervane döndükçe hava emişi yapıyor ve süratliyken fazlaca emiş oluyor ve hızlı soğuma oluyor..mantık bu..
    ancak güncel fanlı araçlarda durum farklı bende boşa atılmaması gerektiğini savunanlardanım ancak bir iki defa gerede otobanında ankara'ya giderken aracımı boşa atmıştım ve yaklaşık 9.5 km boşta gitmişti aracım,130 140 km/h süratle hemde..sırf otoyol olduğu için yapmıştım bunu ama yapmamak lazım çünkü getirisi en çok 2 litre yakıt tasarrufu bedeli 5.5 lira ama götürü çok olabilir belki de..güncel araçlara gelince boşa aldık 2 km gittik 120 ile ve hararet göstergesi çok az indi bu kadar ve aracı uygun vitese aldın ardından hararet göstergesi azcık daha iniyor ama sıfıra değil orta çizgi 90 C ise en fazla 70 C dereceye düşüyor hararet..aslında ani soğuyan radyatördeki su..motor devirdaim yapmaya başlayınca daha da düşüyor hararet..peki termostat ne güne duruyor motor çok fazla soğuyamaz değil mi?bir de şunu duydum aracın boşa atılması ki yokuş aşağı haliyle,debriyaj bilyasını bozuyormuş bunu biliyor musunuz?doğruluğu nedir bilen var mı?vezir neredesin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 20 Ekim 2006; 16:52:50 >




  • gittiğiniz yokuşa bağlı bence bu.mesale yokuş aşaği iniyoruz araçla.fakat istediğimiz hızda gitmek için biraz gaza basmak gerekiyor.o zaman boşa atmalıyız.fakat gaza hiç basmada istediğimiz hızda araç yokuş aşaği iniyorsa boşa atmak daha fazla yakıt tüketimi demektir çünkü gaz pedelına basmadığımız için araç yakıtı komple kesiyor fakat boşa attığımızda araç 0.5 litre gibi yakıt tüketiyor..artı olarak ışıklara yaklaşırken boşa atmak bence en mantıksız olanı.çünkü bu kar değil zarardır.çünkü direk olarak frenlere yükleniyoruz,zaten gazdan ayağimizi çektiğimizde araba yakıt tüketmiyor.
  • Tüm mesajları özenle okumaya çalıştım evet çok kafam karıştı, fakat enjeksiyonlu ve cut-off lu araçlarda motor freni ile gitmek sayesinde daha ekonomik ve güvenli yolculuk yapılır, karbüratörlü araçlarda ise boşta giderek daha ekonomik ama güvensiz yolculuk yapılır,
    Bende zaten 75 model sw Renault12 var, ne enjeksiyon var ne cut-off :D bu sebeple güvenli yollarda boşa atıyorum...
    Şimdi gelelim aklıma takılan yerlerden birine şimdi yokuş aşağı iniyoruz, aracı hızımıza uygun vitese aldık örn:20km/h ile gidiyorum 1. yada 2. vitese aldım gaza basmıyorum devir saati 3000-4000 civarında oluyor gaz kelebeği çekilmesede devrin böyle yükselmesinin fiziksel ve mekanik izahını kendi mantığımla çözemedim, uzman arkadaşların açıklamalrını bekliyorum

    Selam ve dua ile
    Saygılar...
  • boşa atmayınn
  • benim kafama takılan şu herkez inişlerde aracı boşa almayın yüksek viteste gidin diyor.peki yüksek viteste giderken araç inişi geçtikten sonra hemen yavaşlıyor.fakat boşa aldığımız zaman araç uzun zaman bu hızıyla düzlükte yol alıyor yani iniş 3 km ise 1 km de o hızla yol alıyor.benzinli aracımda inişlerde herzaman boşa alıyorum inanıyorumki yakıt tasaarrufu daha fazla yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozzyken -- 15 Aralık 2008; 23:56:38 >
  • 1- Araç LPG li ise stop etme durumu oluşabiliyor, bunun sonucu tehlikeli bir durum oluşabilir
    2- Boşa atıldığında mecburen direkt olarak frenlere yüklenildiğinde fren disk ve balatalarda kısa sürede tükenme ve bakım masrafları artar, balatalarda camlaşma ve performans düşüşü görülmesi kesindir.
    3- Ayrıca Boşa atıldığında daha az yakıt tüketilir demek bence yanlış, mantık olarak motor daha çabuk soğur ve iç sürtünmeleri yenecek şekilde belli miktar yakıt verilmesi mecbur olur yani yakıt tüketimi olur.
    VS.
    4- Yinede farklı düşünen varsa bile üç kuruş için hayatınızı tehlikeye atmaya DEĞMEZ.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    1- Araç LPG li ise stop etme durumu oluşabiliyor, bunun sonucu tehlikeli bir durum oluşabilir
    2- Boşa atıldığında mecburen direkt olarak frenlere yüklenildiğinde fren disk ve balatalarda kısa sürede tükenme ve bakım masrafları artar, balatalarda camlaşma ve performans düşüşü görülmesi kesindir.
    3- Ayrıca Boşa atıldığında daha az yakıt tüketilir demek bence yanlış, mantık olarak motor daha çabuk soğur ve iç sürtünmeleri yenecek şekilde belli miktar yakıt verilmesi mecbur olur yani yakıt tüketimi olur.
    VS.
    4- Yinede farklı düşünen varsa bile üç kuruş için hayatınızı tehlikeye atmaya DEĞMEZ.


    1- Boşta gitmek güvenli değildir (Motor stop edebilir, ciddi bir tehlikedir)
    2- Boşta fren mesafeniz uzar ve balataları daha çok yersiniz.

    Evet hem kendi hayatınızı hem de başkalarının hayatını riske atıyorsunuzdur.

    Bunlara katılıyorum ancak benzin tüketimi hakkındaki yorumlara katılmıyorum. Cut-off'un ne demek olduğunu biz de biliyoruz ancak viteste gidip araç yavaşlayacak ve 500m sonra yine aynı hıza erişmek için gaza basacaksanız, bu o rölantide harcayacağınız benzinden kat kat fazla olacaktır. Özellikle küçük motorlu araçalr ve hafif araçlar hem kompresyondan hem de rüzgardan fazla etkilenerek hemen yavaşlıyor bu işten hiçbir şey anlaşılmıyor. Hafif bayır olan yerde bile ayak hafif gazda gitmemiz gerekiyor sabit hızda gitmek için. O yüzden, bayırına göre boşa almak çoğu zaman daha mantıklı olabilir (SADECE YAKIT TÜKETİMİ AÇISINDAN).

    Şu durumlarda boşa almak viteste gitmekten kötüdür:

    1- Bayır çok dikse yani boştayken hızlanıyorsanız,
    2- Bayırın sonunda zaten fren yapacak ya da yavaşlayacaksanız,
    3- 60'tan düşük hızda gidiyorsanız (bu durumda yüksek vitese alıp gidiniz, zaten boşta etkisi yapacaktır)
    4- En ufak bir bayırdan da faydalanayım diye habire boşa atıp tekrar vitese geçiriyorsanız debriyaj balatanızı da yiyorsunuz.
    5- Akıcı da olsa yoğun trafikteyseniz hem yavaşlama ihtimali hem de risk açısından boşa almak kötüdür.

    Şu durumda viteste gidiyorsanız yakıt tüketiminden zarar ediyorsunuz:

    Vitesteyken rampa aşağı da olsa araç yavaşlıyorsa rampa sonunda hatta sonuna varmadan siz yine aynı hıza erişmek için gaza basıyorsanız.




  • Yokuş aşağı viteste inerken gaz kelebeği çekilmemesine rağmen motor devrinin yükselmesinin mantığını açıklayabilecek umzan arkadaşların cevabını bekliyorum...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efecelebi

    Yokuş aşağı viteste inerken gaz kelebeği çekilmemesine rağmen motor devrinin yükselmesinin mantığını açıklayabilecek umzan arkadaşların cevabını bekliyorum...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...



    Yokuş aşagı giderken gaza basılmasa bile devir yükselir.ÇÜNKÜ;

    Tekerler şanzımanı çevirir, şanzıman , krankı , krank da pistonları , içinde yakıt varmış yokmuş önemini kaybeder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: efecelebi

    Yokuş aşağı viteste inerken gaz kelebeği çekilmemesine rağmen motor devrinin yükselmesinin mantığını açıklayabilecek umzan arkadaşların cevabını bekliyorum...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...



    Yokuş aşagı giderken gaza basılmasa bile devir yükselir.ÇÜNKÜ;

    Tekerler şanzımanı çevirir, şanzıman , krankı , krank da pistonları , içinde yakıt varmış yokmuş önemini kaybeder.



    O zaman bu durumda viteste inerken karbüratörlü araçlarda rölanti devri kadar yakıt harcanır ve boşa atmak mantıksız ve güvensizdir diyebilirmiyiz?
    Selam ve dua ile
    Saygılar...




  • karbüratörlü araçlarda devir yükseldiği anda venturiden geçen hava hızlanır bunun sonucunda istemeseniz de bir miktar yakıt sisteme rçlantidekinden fazla çekilecektir.Çünkü karbüratörlü araçlarda ihtiyaç miktarı venturiden geçen havanın prensiplerine göre belirlenmektedir.Olay tamamen mekanik ve fizik kuralları ile olmaktadır.

    halbuki enjektörlü araçlarda debiyi ölçen ve değerlendiren bir akıllı sistem mevcutur ve sizin yakıtı fazladan kullanmanızı engelleyecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: efecelebi


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: efecelebi

    Yokuş aşağı viteste inerken gaz kelebeği çekilmemesine rağmen motor devrinin yükselmesinin mantığını açıklayabilecek umzan arkadaşların cevabını bekliyorum...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...



    Yokuş aşagı giderken gaza basılmasa bile devir yükselir.ÇÜNKÜ;

    Tekerler şanzımanı çevirir, şanzıman , krankı , krank da pistonları , içinde yakıt varmış yokmuş önemini kaybeder.



    O zaman bu durumda viteste inerken karbüratörlü araçlarda rölanti devri kadar yakıt harcanır ve boşa atmak mantıksız ve güvensizdir diyebilirmiyiz?
    Selam ve dua ile
    Saygılar...





  • motor kısmını bilmiyorum ama duydugum kadarı ile boştayken dişlilere şanzıman yağlama yapmıyormuş , sürtünmeden dolayı zararlıymış... vitesteyken hareketten dolayı yağlama saglanıyormuş...
  • Klasik şanzımanlarda vites boşa atıldığı zaman motor hareketi debriyaj balatasına kadar iletilecektir.Bu noktadan sonra hareket ve yağlama açısından şanzıman için araç dururkenki şartlar oluşmaktadır. Bu nedenle sadece şanzıman için konuşursak fark eden birşey olmaz. Dişlilere yağlama yapmamasının zararlı olabilmesi için hareket ve güç aktarımı şarttır.Ama otomatik vites için durum farklıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: r_samur

    motor kısmını bilmiyorum ama duydugum kadarı ile boştayken dişlilere şanzıman yağlama yapmıyormuş , sürtünmeden dolayı zararlıymış... vitesteyken hareketten dolayı yağlama saglanıyormuş...



  • SAYIN UZMAN ;

    GÜVENLİK AÇISINDAN HER ZAMAN ARACIN VİTESTE OLASI TARTIŞMASIZDIR. ANCAK KONU YAKIT SARFİYATI İSE FİZİK KURALLARINI HİÇE SAYMIYOR İSENİZ BİR GÜÇ GEREKİR Kİ BUDA YAKIT İLE OLUR. KISACA BOŞ VİTES İLE VİTES HALNDEKİ YAKIT SARFİYATI AYNI OLMASI BİLİM KURALLARINA DA AYKIRIDIR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAR.....

    AYRICA KONUMUZ BALATALARIN ESKİMESİ DEĞİL, YAKIT SARFİYATIDIR. KONU BAŞKA YÖNE ÇEVRİLMEK İSTENMİŞTİR. BİR KERE DAHA FİZİK KURALLARINI VE BİLGİLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRMENİZİ VE DEVİR ÇUBUĞUNA BAKMANIZI ÖNERİRİM.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    NORMAL KULLANIMDA HER ZAMAN ARAÇ VİTESTE OLMALIDIR. EĞER YÜKSEK SÜRATLERDE, BOŞA ATARAK YAKIT SARFİYATINI AZALTMAYI DÜŞÜNÜYORSAN YANILIYORSUN. ÇÜNKÜ, SÜRÜKLENME ESNASINDA ENJEKSİYONLU ARAÇLAR YOK DENECEK KADAR AZ YA DA HİÇ YAKIT TÜKETMEZLER. KARBÜRATÖRLÜ ARAÇLARDA DA DURUM BUNDAN FARKLI DEĞİLDİR. SÜRÜKLENME (VİTESTE AKMA) ESNASINDAKİ YAKIT TÜKETİMİ BOŞTAKİNDEN FAZLA DEĞİLDİR. BOŞA ATMAK YAKIT EKONOMİSİ SAĞLAMAZ.

    TEKNİK OLARAK, KUVVETLİ FREN YAPMAK GEREKMEDİKÇE, BOŞTA GİTMENİN BİR ZARARI YOKTUR. ARACI YAVAŞLATMAK GEREKTİĞİNDE (MOTOR KOMPRESÖRÜ OLMADIĞI İÇİN) NORMALDEN DAHA FAZLA BALATALARA YÜKLENMEK GEREKTİĞİNDEN BALATALARIN ÖMRÜ BİRAZ KISALIR.

    AYRICA KONUMUZLA DİREKT İLGİLİ DEĞİL AMA, "PANİK FRENLE DURMAK İÇİN" EN İYİ FRENLEME DEBRİYAJ FREN YAPILARAK ELDE EDİLİR. YÜKSEK DEVİRLERDE MOTORUN YAVAŞLAMAYA ETKİSİ OLACAĞI KESİNDİR. DEVİR RÖLANTİ SEVİYELERİNE DÜŞTÜĞÜNDE İSE MOTORUN DÖNME İSTEĞİ FRENLEMEYİ OLUMSUZ ETKİLEYECEKTİR.
    EN DOĞRU FRENLEME DEBRİYAJLA FRENE AYNI ANDA BASILARAK YAPILAN FRENDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Fren üzerindeki etkisini ve sakıncasını anlayabilmeniz için basit bir test;;

    Aracı 80-100 km ye çıkarın ve özellikle rampa aşşağı boşa sallayın ve bir miktar frene basın.Bu arada aracı o hıza uygun vitese alın ve frendeki ayağınızın basıncını değişmeden debriyajdan ayağınızı çekin ve frendeki ayaginizdaki farka bakın....Yaptıktan sonra gelin tekrar konuşalım......



    Fren üzerindeki etkilerinin farkındayım , fren mesafesi uzar , kontrol zayıflar vs..benim öğrenmek istediğim teknik olarak arabaya zararı olup olmadığıydı , zaten burda bahsettiğim frene basma acil durum freni değil , fazla hızlanıp biraz önündeki arabaya yaklaştığını hissedip basılan frenden bahsediyorum






  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BOŞTA GİTMEK HİÇBİR TASARRUF SAĞLAMAZ...

    AYRICA RÖLANTİDE, WESTİNGHAUS DEVRE DIŞI KALMAZ. TIPKI YAĞ POMPASINDA OLDUĞU GİBİ, EN DÜŞÜK PERFORMANSLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDER.

    YUKARDAKİ YAZILANLARI OKUMANI TAVSİYE EDİYORUM SANA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    Otomobillerde fren sisteminiz iyi ise biraz sertleşir,Westinhaus devre dışı kaldığı için...frenleme mesafeniz de biraz uzar.
    Eğer önünüz boş ise,yüksek hızla değil de kontrollü iniyorsanız, gücünüz de fren pedaline yetiyorsa vites boşta 5 km inseniz 1ytl,cebinizde kaldı demektir.




    ARAÇ VİTESTE GİDERKEN ÖRNEĞİN EN YÜKSEK VİTESTE GİDERKEN VE SİZ GAZA BASMIYOR ARAÇ KENDİLİĞİNDEN AKIYORSA,O ARAÇTA ZATEN SİZ GAZA BASMADIĞINIZ İÇİN YAKIT SİSTEMİ YAKIT ALIMINI KAPATIYOR VE YAKIT YAKMIYOR.AMA BOŞA ATTIĞINIZDA ROLANTİDE ARAÇ YİNE YAKIT ALMAKTADIR..AMA BOŞA ATTIĞIMIZ ZAMANDA ARA SIRA GAZA BASMAKTA YARAR VAR..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir Dişlilere yağlama yapmamasının zararlı olabilmesi için hareket ve güç aktarımı şarttır.Ama otomatik vites için durum farklıdır.


    Peki otomatik vites için nasıldır bu durum, çelişkili fikir ve yorumlar var kimisi sakıncalı diyor kimisi normal araba gibi diyor,
    otomatik vites bir araçta vitesi boşa almanın yakıt açısından ve şanzıman açısından nasıldır? Dayımın oğlunda 93 model corrolla var ve ondada sanırım cut-off varmış vereceğiniz bilgileri bu aracı baz alarak verebilirseniz sevinirim...

    Selam ve dua ile
    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efecelebi -- 19 Ocak 2009; 12:08:55 >
  • boşta giden araba şanzumanı yağlamaz,, ayrıca yakıttan tasarruf ediyim dersin ama bununla hiçbir alakası yok,,, ayrıca harcadığın fren balatasını da hesaba katmak lazım...
  • mühendis oldunuz diye başımıza öğretmen mi kesildiniz ben ne adamlar gördüm ilkokul mezunu ama dünyanın mekanik vs bilgisi var ayrıca insan gibi davranıyor böyle forumlarda hööö ben mühendisim ahkaları kesmiyor kendini beğenen arkadaşlara duyrulur
  • Araç giderken Vitesi Boşa Atmayın.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.