Şimdi Ara

Böyle Bir Program Yapılabilir mi veya Mevcut mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumlarda,evde, okulda, berberde kısacası heryerde bir otomobil muhabbetidir gider erkek milletinin.Yok şu şu kadar yakar.Benim arabam seninkini geçer.Toyota renault u geçer vs.... Diyorumki şöyle bir program olsa, aracın ölçülerini, ağırlığını, lastik ebatlarını, tork eğrisini, vites oranlarını,hava direnç katsayısı gibi değerlerini yazsak, bize düz yolda yarış smüle etse.Araçlar kalsın rolling yapsın .Bahsettiğim olay çok zor olmasa gerek. Hatta değerleri değiştirip misal 10 nm fazla tork olunca ne oluyor işte 100 kg eksik olursa arabam ne olur gibisinden her şey netliğiyle gün yüzüne çıkar diye düşündüm.Böyle bir simulasyon programına denk gelen var mı? Yok ise yapılabilir mi? Ben şahsen görmek isterim aracımın 15 inçlik orjinal jantlarını söküp yerine 18 lik devasa jantları taktıntan sonraki halini ya da chip tuning sonrası kazanacağım tahmini 10 hp nin nasıl bir etki yapacağını.







  • Yapılır yapılmasınada çok uğraşılması lazım yani iyi bilen mühendislerin falan oranlarını ayarlaması lazım. Sen ben yapamayız Atıyorum 10 nm torkun hangi araçta ne kadar etki ediceğini bilemeyiz. En ince ayrıntısına kadar hesaplamak lazım. Ve bunları her araç için ayrı ayrı yapması gerçekten zahmetli olur.
  • kimse böyle bir şey için uğraşmaz açıkçası bana kalırsada saçma olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Arkadaşlar forumlarda,evde, okulda, berberde kısacası heryerde bir otomobil muhabbetidir gider erkek milletinin.Yok şu şu kadar yakar.Benim arabam seninkini geçer.Toyota renault u geçer vs.... Diyorumki şöyle bir program olsa, aracın ölçülerini, ağırlığını, lastik ebatlarını, tork eğrisini, vites oranlarını,hava direnç katsayısı gibi değerlerini yazsak, bize düz yolda yarış smüle etse.Araçlar kalsın rolling yapsın .Bahsettiğim olay çok zor olmasa gerek. Hatta değerleri değiştirip misal 10 nm fazla tork olunca ne oluyor işte 100 kg eksik olursa arabam ne olur gibisinden her şey netliğiyle gün yüzüne çıkar diye düşündüm.Böyle bir simulasyon programına denk gelen var mı? Yok ise yapılabilir mi? Ben şahsen görmek isterim aracımın 15 inçlik orjinal jantlarını söküp yerine 18 lik devasa jantları taktıntan sonraki halini ya da chip tuning sonrası kazanacağım tahmini 10 hp nin nasıl bir etki yapacağını.


    mitsubishilancer su forumda okudugum bos zamani degerlendirecek en iyi hobi-projelerden biri. bos zamanim olsa inan ben varim diyecem.

    yapilmasi cok zor bir program degil. az bisey grafik-javayla desteklenmis C dilinde yazilabilecek bi program. hatta forumun software yazilim bolumune yazarsan bu sekilde halihazirda taslaklanmis programlar olacagini dusunuyorum. programci programi yazar ama programda kullanilacak matematiksel grafiklerin fonksyonlarini nasil yazacagini bilmeleri gerek burada da tork-beygir-kutle-zaman isini cozmus genel fizikte uzman sayilabilecek arkadaslarin yardimina ihtiyaca duyacaksiniz. inan bu programi bi yazilimci bi de genel fizikte iyi olan bi muhendis (makineci olmasina gerek yok) tek basina halleder.

    cok ayrintili bisey istersen ornegin motor blokta ve silindir kapaginda kullanilan malzeme, cap stok orani devir sayisinin termodinamik ve isigecisi ile yakit tuketimi arasinda olan iliskinin fonksyonunu cikarip , programa yazdiginda aracin guc artisina karsilik ne kadar fazla yakit tuketecegi , hangi devirler arasi tork artisi olacagini falan bunlari bulmak istesen tabi makine muh iyi dereceli bi arkadasa ihtiyac duyacaksin. aslinda adini tam hatirlamiyorum ama boyle bi program vardi. sen motor ile ilgli butun parametreleri giriyorsun ve sonucu hem de animasyonlu olarak veriyordu ama adini hatirlayamiyorum. ancak program yalnizca motordan ibaretti.




  • Ülkemiz insanları Almanlar gibi bir Otomobil Ulusu, Amerikalılar gibi bir Araba Miilleti değil. Kıpırdamalar var fakat her büyük kıpırdamada (1993, 2000, 20??) ülke dev bir borç batağına ve mali krize sürükleniyor. Yakıt pahalı, vergiler yüksek, çalışanlar kalifiye değil, herkes işin ucuzuna kaçmaya çalışıyor, taksi durağı muhabbeti yaygın, araç alırken ustaya göstermek de herhalde sadece bizde var. Almanya'da, Hollanda'da, İngiltere'de, Amerika'da böyle şeyler yok. Araç yıllar geçtikçe kıymet yitirir, boya ve kaza doğru yapılmış ve onarılmışsa sorun değil, ama bizde boya günah, kaza aforoz.

    Televizyonda Manken ve Magazin, İzdivaç (!) ve Yetenek Yarışmaları "eğlence" odaklı olduğundan ve halkı kontrol etmenin ve güncel sorunlardan uzak tutmanın en iyi yolu eğlence olduğundan bunlar yayınlanıyor, rating alıyor, reklam çekiyor. Bazı otomobil proğramları da sahibi oldukları ana şirketin distribütörü olduğu markanın ürün yerleştirme (product placement) aracı olmaktan ileri gidemiyor, 2 tane şaklaban koymuşlar oraya, "ha ha ha" ve "hi ho ho" diyerek uzaktan kumandanın bagaj açma tuşuna basıp uzaktan bagajın açılmasını tekrar tekrar izliyorlar.

    Sıkıcı.

    Fifth Gear, Top Gear, Abenteur Auto, Auto Motor Sport TV gibi proğramlar eğlenceli ama bilinç altında bilgilendirici ya da doğrudan sadece eğitici ve bilgilendirici.

    AutoBILD Almanya'da HAFTALIK çıkıyor, 100 sayfadan fazla, AutoSHOW ise aylık, 50 sayfayı geçmiyor.

    Girişimler var, Formula1 bile geldi, 5 yıl koşuldu, veda etti. Bazı CUP yarışmalar yapıldı, herkes direksiyon sınavındaymış gibi araçları çarpmadan pistte yakından sürdü, televizyonu hemen kapattım.

    Halkı otomobilli eğlenceye çekmek gerek. Hurda araçlarla çamur yarışları, çarpıştırma yarışları, buggy müsabakaları vb. Belki çok büyük gösteriler yapılmayabilir ama otomobil bizde üzerine dantelli süsleme konulan Misafir Odası emteası olduğu ve kaldığı süre, ona daha farklı bir gözle bakmamız üzün bir süre daha mümkün olmayacak.




  • gt5 oyununda stock hali varsa denenebilir...gençler daha iyi bilir...
  • Gerçeğe çok yakın değerler verecek program gerçekten zor bir proje..

    Araçların hızlanmasında en ufak ayrıntıların bile önemi var.. Hava-zemin sürtünmesi, dolayısıyla lastikler, aracın ağırlığı, ki bunuda ağırlık merkezini nasıl etkileyeceği bile hesaplanmalı yani ağırlık dağılımı, yolda eğim girerse çok önemli bir ayrıntı olur bu, vites oranları, kullanılan yakıt, motordaki aşınma oranı, filtrelerin durumu, egzost sisteminin durumu, bujiler v.s. v.s. Çok ufak aklımıza bile gelmeyen ayrıntılar var.. Fizik kurallarını tam anlamıyla simule etmek gerçekten çok zor bir iş.. Yakıt tüketimini birebir hesaplamak, buda çok zor.. Hava ısısı, nem oranı bile çok ufakda olsa fark ettirir.. İki aracı kıyaslarken yakıt kalitesi, hava durumu v.s. eşit olacağı için etkisi bulunmaz fakat yine birebir bir yakıt tüketimi için bunları bile hesaba katmak gerekir..

    Çok güzel düşünmüşsünüz aslında, fakat inanın çok zor.. Bahsettiklerimin bazıları görmezden gelinebilicek kadar ufak farklar yaratsa bile dediğim gibi bunlar göz önünde bulundurulmassa sonuçda gerçek testlerle aralarında fark olucaktır.. Fabrikadan çıkmış iki araba şeklinde düşünürsek daha kolay olur fakat heleki kilometrelerce kullanılmış iki araba ise... Yine çok zorlaşıyor..

    Uzun lafın kısası, boş ve uzun bir yol bulun, mümkünse trafiğe kapalı.. 0-400 deneyin, rolling deneyin, yokuş aşşağı deneyin, yukarı deneyin, ağırlık koyun deneyin, jant takın çıkarın deneyin.. Güzel GPS'ler var zamanları gerçeğe çok yakın verebilen, veya kesin sonuçlar için ivme ölçer falan alın.. Daha zahmetsiz olur

    Umarım kafa şişirmemişimdir.. Üniversite zamanlarımdaki idealist birkaç hoca gözümün önüne geldi, sanki onlar gibi konuştum :)




  • Merak etmeyin yabancı arkadaşlar bunu da bizim yerimize düşünmüşler.
    Videoyu burdan izleyebilirsiniz. http://www.nxgtrsim.com/videos.html
    http://www.nxgtrsim.com/

    Daha amatör ve bedava olan bir site var ama orda da araç sayısı az ve özelleştirilebilir değil.
    http://www.carsurvey.org/performance.php




  • LFS simülasyon oyununda gündelik hayatta kullandığım araçları simüle ediyorum çokta başarılı oluyor açıkçası.Clio 1.5 dci ile hyundai getz 1.4 yarıştırmanın keyfi anlatılamaz.Dizel benzinli farkı çok net belli oluyor aslında.Dizel öne zıplıyor geçiyor, benzinli devirin sonlarına doğru yakalıyor bir üst vitese geçince tekrar geride kalıyor felan isteyen arkadaş olursa tek tek setuplarını yaparım araçların gönderirim.
  • En basitinden aklıma gelen şey şu. Aracın sürtünme katsayısından bahsedecek olursak, işin içine yapılan madde, kaportanın inişli çıkışlı yüzüyi gibi birçok kıstas girecek. Bunları simüle edecek bir programdan çok rüzgar tüneli olayı var. O işte zaten bayağı pahalı ve teknolojik. Bu bahsettiğimiz 0-100 için sadece bir belirleyci özellik. Bunun daha güç aktarımı, aktarmadaki kayıplar, arabanın ağırlık dağılımı gibi şeyleri bile var. Onlarda içinde dallanıp budaklanacak şeyler ayrıca. Ayrıntılı bir fizik motoru falan gerekir galiba bu iş için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Full#Throttle -- 12 Ağustos 2011; 14:13:21 >
  • Gran Turismo
  • http://forum.donanimhaber.com/m_45489767/mpage_1/key_/tm.htm

    derken aklıma bu link geldi:) tekrar inceledim .HDK formül dışı bırakılsa daha iyi olur sanki.yani 0.25 le 0.50 cd hiç fark yaratmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UluçGüler -- 12 Ağustos 2011; 17:55:55 >
  • eskiden oynardım güzel oyun gerçekten
  • Live for speedde gerçeğe yakın değerler alabiliyorum tweak sayesinde çok zevkli oluyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.