Bildirim
Bravo 1,6 Otomatik Hakk. Ne biliriz
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
yok mudur Bilgisi olan. Araç hakkında her bilgi olur -
Ben hiç bir oto hakkında bu kadar az bilgi görmedim. Bin çeşit oto hakkında bilgisi olan var. Ama bu bravo hakkında yok. Arkadaşlar bu aracın yeni hakkında o kadar yorum dönüyor eskisine bakan yok şaşırtıcı? -
selamlar..
FIAT Bravo 1.6 Otomatik (1998)
Genel Bilgiler
İtalya'nın bir numaralı otomobil üreticisi Fiat'ın İtalya'da kompakt sınıftaki modeli Tipo'nun yerine ürettiği 3 kapılı Bravo Türkiye'de 1.6 litre (103 HP) ve 2.0 litrelik (147 HP) motorlarla satıldı. Bravo'nun 1.6 litre motorlu, otomatik vitesli seçeneği de ithal edildi.
Karoser, iç mekan:
Üç kapılı Fiat Bravo'da önden görünüşte ince farlar ve büyük tamponlar göze çarparken arka tasarımda koyu renkli yuvarlak stop lambaları dikkat çekiyor. Kokpitte orta konsola entegre edilmiş radyoteybin çalınması mümkün değil. Gösterge panelinin alt kısmında otomatik şanzımanın normal veya spor program modu gibi bilgiler görülüyor. Ön koltuk öne yatırıldığında öne doğru kayarak arkaya geçişi kolaylaştırıyor; daha sonra da eski konumuna geri dönüyor. Ön koltuklar geniş bir alan sunarken arka koltuklarda diz ve baş mesafesi ancak yeterli derecede. Arkada üç yolcunun oturması da neredeyse imkansız. Bravo'nun 280 litrelik bagajı hem yerini aldığı Tipo'dan, hem de aynı sınıftaki rakiplerinden daha küçük. Arka koltuklar yatırılınca hacim 1030 litreye yükseliyor.
Motor, performans:
Fiat Bravo'nun üstten çift egsantrikli, l6 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu motoru 5750 d/d'de 103 HP güç, 4000 d/d'de 144 Nm maksimum tork üretiyor. Çabuk devirlenen motor gürültülü çalışıyor. Dört ileri oranlı vites kutusunda geçişler sarsıntısız; ancak gürültülü gerçekleşiyor. Normal, spor ve buz olmak üzere üç farklı vites değiştirme programı bulunan otomobil spor programında gaz pedalına daha çabuk tepki veriyor. Ayak gaz pedalından çekildiğinde vites yükselmiyor; hatta yavaşlamak için fren yapıldığında şanzıman vitesleri küçültebiliyor. Bravo 1.6, otomatik vites kutusuna rağmen yeterli yol performansı sunuyor. O'dan 100 km/s hıza 12.2 saniyede çıkan otomobilin esneklik değerleri ve son sürati de yeterince iyi. Bravo 1.6'nın son sürati 184 km/s. Test otomobili spor ve normal programlarının kullanıldığı test şartlarında 100 km'de ortalama 11.6 litre yakıt tüketti. Yakıt tüketiminin yüksek olması menzili de 430 kilometreyle sınırlandırıyor.
Yürüyen aksam, kullanım:
Yükseklik ayarlı ve hidrolik destekli direksiyonun sertliği iyi ayarlanmış. Sert süspansiyon sistemi otomobilin virajlarda fazla yatmasını önlerken düz çizgide ve virajda iyi yol tutmasını sağlıyor. Otomobilin sert süspansiyon sistemi zemindeki bozuklukları yeterince filtre edemeden iç kabine yansıtıyor. Bravo'nun başarılı aerodinamik yapışı sayesinde kabin içinde rüzgar gürültüsü duyulmuyor. Sabit hızlarda sessiz sayılabilecek Bravo'da hızlanma anında şanzıman ve motor gürültüsü artıyor. Fren testlerinde arka arkaya yapılan duruşlarda fren sisteminin aşın ısınmadığı ve ısındıkça duruş mesafesinin kısaldığı tespit edildi. Opsiyon olarak sunulan ABS'ye sahip olan test otomobilimiz 100 km/s sabit hızda yapılan frenlemede 39 metre gibi kısa bir mesafede güvenle durdu.
Test ve Teknik Veriler:
STANDART DONANIM :
Elektrikli camlar, elektrikli aynalar uzaktan kumandalı ve immobilizer merkezi kilit, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, radyo-teyp, yüksekliği ayarlanabilir hidrolik direksiyon, asimetrik katlanabilir arka koltuk, ön sis farları.
FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ:
Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, üstten çift egsantrik, 16 supap, elektronik ateşleme ve çok noktadan enjeksiyon Hızlanma
Motor Hacmi : 1.581 cc 0-50 km/s : 4.3 sn
Çap/Strok: 86.4x67.4 0-100 km/s : 12.2 sn
Sıkıştırma Oranı : 10.1 0-130 km/s : 20.1 sn
Motor Gücü : 5750 d/d'de 76 kW (103 HP/DIN) Esneklik (60-100 km/s)
Max. Tork : 4000 d/d'de 144 Nm 4. Viteste : 7.1 sn
Vites Oranları : 1-2.81, 2-1.48, 3-1.0, 4-0.73, geri-2.77 5. Viteste : - sn
Son Dişli : 3.56 Max. Hız 184 km/s
Frenler : Önde disk, arkada kampana, ABS Dönme Çapı : 10.4 m
Bagaj : 280/1030 İç Gürültü
Boyut : 4030/1760/1420 3.Vites 50 km/s : 62 dB(A)
Ağırlık : 1.090 kg 4.Vites 100 km/s : 65 dB(A)
Lastikler : 185/60 R 14 5.Vites 130 km/s : 70 dB(A)
100 - 0 km/s ve süresi : 39 m/3.0 sn
Test Tüketimi : 11.6 lt/100km
Depo Kapasitesi : 50 lt
Menzil : 430 km
saygılarımla...
Hüseyin Avni Tekin.
-
Teşekkürler. -
2 sene kadar kullandım seri bir arabadır gaz pedalındaki ufak oynamalara hemen tepki verir, yol tutusu iyidir, kullanırken insanı yormaz zevklidir ancak süspansiyonları biraz serttir, jantlarını büyütmenizi tavsiye etmem çünkü sert süspansiyonları olan bu araca 15" üstü jantlar traktör havası veriyor çok sarsıyor, eğer sakin sakin kullanırım derseniz normal 6-8 litre/100 km yer ancak ben seri kullanıcam derseniz 12litre/100 km garanti yer benzincilerle akraba olursunuz
Genel olarak seri, yol tutuşu iyi bir araba şehir içinde trafikte hiç sıkıntı yaratmaz ama uzun yol arabası kesinlikle değil menzili çok düşük
ayrıca son sürati 180 küsür olarak verilmiş sanırım ben 205 gördüm
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gdiesel -- 4 Nisan 2008; 20:10:25 >
-
Arabanın motoru, iletim organları gayet sağlamdır, diğer mekanik kısımlardaki bana göre en büyük problem içerden gelen tıkırtılardır. 3000 devir altı kullanırsanız korkulduğu kadar yakmaz, ama 4500-5000 arası yaparsanız vites geçişlerini tüketimi sizi üzebilir. Tabii bu arada aracın bu devirlerdeki canlı karakteri ve motorundan gelen sesi bu üzüntünüzü fazlasıyla giderebilir :) Aracın en büyük artısı hiç şüphe yok ki yıllara meydan okuyan tasarımı. Benim gözümde arka kısım olarak şu an bile en dikkat çekici araçların başında gelmektedir. Tüketim konusundaki bilgileri manuel vitesli arabaya göre verdim, otomatiğin de spor kullanımı aşağı yukarı aynı karakteri sergileyecektir diye düşünüyorum. -
@hawnitekin
Avni abi bravo nun otomatik vitesi ile ilgili verilen bilgiler brava içinde geçerlimidir?
Bir yazınızda "linea alana kadar da gönlümde temiz bir 2.el otomatik marea da var... " demişsiniz ben 5 yıldır tipo 1.4ie kullanıyorum ve HB istediğimden dolayı aklımda brava otomatik almak var. Bilgi ve tecrübleriniz bizim için çok önemli eğer siz tercih etmişseniz eminim ki iyi bir araçtır aynı şeyi brava içinde söyleyebilirmisiniz. Teşekkürler. -
Arkadaşımda var 2000 model 1,6 motor 16 v 103 hp. vites gecişlerini kesinlikle hissettirmiyor. ş.i. kullanımı özellikle çok zevkli. süspansiyonları biraz sert. frenleri gayet iyi. Pişman olmuyacağın bi araba -
quote:
Orjinalden alıntı: mmengi
@hawnitekin
Avni abi bravo nun otomatik vitesi ile ilgili verilen bilgiler brava içinde geçerlimidir?
Bir yazınızda "linea alana kadar da gönlümde temiz bir 2.el otomatik marea da var... " demişsiniz ben 5 yıldır tipo 1.4ie kullanıyorum ve HB istediğimden dolayı aklımda brava otomatik almak var. Bilgi ve tecrübleriniz bizim için çok önemli eğer siz tercih etmişseniz eminim ki iyi bir araçtır aynı şeyi brava içinde söyleyebilirmisiniz. Teşekkürler.
elbette ,marea,bravo ve brava'da kullanılan otomatikler aynıdır.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X