Şimdi Ara

1.2 TDİ motoru Nasıl bilirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
20.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.2 tdi motorlu bir ibiza almayı planlıyoruz. Aile 4 kişi ama , devir ekonomi devri sığacagız artık bir şekilde. Yakıt tüketimi kagıt üstünde mükemmel gözüküyor ancak pratiktete böylemi. ? birde performansı için ne dersiniz? (yanlış hatırlamıyosam 180 veya 200 Tork veriyordu). Teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.2 TDI Motor Nasıl Anlaşılır?

    1.2 TDI motor, Volkswagen araçlarında sıklıkla kullanılan, güvenilir ve düşük yakıt tüketimli bir dizel motordur. Bu motoru tanımak için aşağıdaki özelliklere dikkat edebilirsin:

    • Motor Kodu: Motorun kodunu aracın kaput altı etiketinden veya kullanıcı el kitabından kontrol edebilirsin. 1.2 TDI motorun kodu genellikle "EA111" veya "EA288" ile başlar.
    • Motor Hacmi: Motor hacmi 1.199 cc'dir ve motor bloğu dökme demirden üretilmiştir.
    • Güç ve Tork: 1.2 TDI motorun gücü ve torku, modele ve üretim yılına bağlı olarak değişir. Genellikle 75 ila 110 beygir gücü ve 195 ila 250 Nm tork üretir.
    • Yakıt Enjeksiyonu: 1.2 TDI motor, yakıt tasarrufu sağlayan ve emisyonları azaltan common rail direkt yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir.
    • Debriyaj ve Şanzıman: 1.2 TDI motor genellikle manuel şanzımanla birlikte kullanılır, ancak bazı modellerde otomatik şanzıman da mevcuttur.

    Polo 1.2 TDI Motor Ömrü

    Bakım ve kullanım koşullarına bağlı olarak Polo 1.2 TDI motorunun ömrü 250.000 ila 400.000 kilometre arasında değişebilir. Düzenli bakım, zamanında parça değişimi ve uygun sürüş alışkanlıkları motor ömrünü uzatmaya yardımcı olur.

    1.2 TDI Motor Yorumları

    1.2 TDI motor, düşük yakıt tüketimi, güvenilirliği ve uygun fiyatıyla kullanıcılar tarafından genel olarak olumlu yorumlar almaktadır. Ancak bazı kullanıcılar motorun düşük devirlerde gürültülü olabileceğini ve yüksek hızlarda performansının sınırlı olabileceğini belirtmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3silindirli gürültülü bir motor..çekişi eh işte..ama ekonomisi rakipsizdir gözünüz kapalı alın..
  • AZ YAKAR AZ KAÇAR
  • birde o fiyat aralgında 2008 megane buldum. Star/stoplu 1.5 dci . Ancak 1.2 Tdi motor ekonomisiyle cezbediyor hala. Çekmez diyen arkadaşlar siz kullandınızmı acaba aracı? (kötü niyetle sormuyorum )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    birde o fiyat aralgında 2008 megane buldum. Star/stoplu 1.5 dci . Ancak 1.2 Tdi motor ekonomisiyle cezbediyor hala. Çekmez diyen arkadaşlar siz kullandınızmı acaba aracı? (kötü niyetle sormuyorum )



    O start/stop, o start/stop değil.

    Megane daki tek tuşla çalıştırıp stop etmeye yarıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto


    quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    birde o fiyat aralgında 2008 megane buldum. Star/stoplu 1.5 dci . Ancak 1.2 Tdi motor ekonomisiyle cezbediyor hala. Çekmez diyen arkadaşlar siz kullandınızmı acaba aracı? (kötü niyetle sormuyorum )



    O start/stop, o start/stop değil.

    Megane daki tek tuşla çalıştırıp stop etmeye yarıyor


    hadi ya :) ögrendigim iyi oldu, teşekkürler. . Neyse konuya geri dönelim 1.2 tdi nasıl bilirsiniz ?
  • ben kullanmadım ama şu devirde şehir içinde 1.6 dizel motor bile çok yakmaya başladı, şehiriçi kullanım için süper bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.2 TSİ Nasıl Bilirsiniz?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.2 TDI performans olarak yıllarca Seat Ibiza, Cordoba, VW Polo, Skoda Fabia'da kullanılan 1.4 TDI'a oldukça yakın. Çekişi sıkıntı yaratmaz fakat pek performans beklentiniz de olmasın. 0-100'ü 13.9 saniye 1.2 TDI Ibiza'nın.
  • Bir önceki aracımız çekmedigi için çok sıkıntı yaşadık. sollamaya korkuyordu insan. bundada böle sıkıntı yaşarmıyız acaba ?
  • Uzun süre farklı araçlarda 3 silindir 1.4 TDI motoru kullandım. Eğer denildiği gibi benzer performanslar veriyorsa ara hızlanmaları, kalkışı falan güzeldir. Ancak 4000 devirden sonra fazlasıyla bayılır(ki 4000 deviri bulması çok kısa sürer şanzıman oranı kısadır) ayrıca 5. viteste de hantal kalıyor.

    Kısacası şehir içi sollamalar, yokuşlu kalkışlar vs için çok idealdir. Uzun yolda öyle 90 ile seyrederken hemencecik 140 150'ye kadar tırmanamaz.

    1.2'yi bilmiyorum bu anlattıklarım 1.4 3 silindir TDI için geçerli(Fabia ve Roomster ile kullandım)
  • Sollamalarda 90-120 hızlanması onemli. Uzun yolda rahat olmayacagını düşünüyorum bu aracın. Ama ş. içi için kesinlikle en ideal motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Uzun süre farklı araçlarda 3 silindir 1.4 TDI motoru kullandım. Eğer denildiği gibi benzer performanslar veriyorsa ara hızlanmaları, kalkışı falan güzeldir. Ancak 4000 devirden sonra fazlasıyla bayılır(ki 4000 deviri bulması çok kısa sürer şanzıman oranı kısadır) ayrıca 5. viteste de hantal kalıyor.

    Kısacası şehir içi sollamalar, yokuşlu kalkışlar vs için çok idealdir. Uzun yolda öyle 90 ile seyrederken hemencecik 140 150'ye kadar tırmanamaz.

    1.2'yi bilmiyorum bu anlattıklarım 1.4 3 silindir TDI için geçerli(Fabia ve Roomster ile kullandım)



    Yorum için teşekkürler. Peki VW grubunun yıllardır kullandıgı 1.6 benzinli hitler moturuyla karşılaştırmak gerekirse nasıl bir sonuç çıkar ortaya ?




  • Vw ci arkadaşlar beni aforoz etmezlerse kendi fikirlerimi sunmak isterim. Ufak çaplı, 3 silindirli fazla yüklü bi motor açıkcası ben pek güvenmiyorum motorun ömrüne. Başka bi yandan araç garanti dışı kaldığında allah korusun bi sıkıntı yaşadığınızda motorda sıkıntısının çok ama çok fazla olacağını düşünüyorum. (yanlış anlaşılmasın ilk çok motordan ötürü ikinci çok doğuş grubunun muhteşem servis politikası yüzünden.) Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.

    Saygılar.
  • 1.2 okuyup aldanmayın. 1.4 tdci fiesta'dan, 1.4 hdi 206 ve 207den hem daha performanslıdır hem daha ekonomiktir. Ayrıca gürültülü diyen arkadaş 1.2 TDI yeni nesil Common Rail sisteme sahiptir ve diğer dizellerden gürültü farkı yoktur. Sizin dediğiniz eski nesil 1.4 TDI motor gürültülü olan.

    1.2 TDI ibiza 75hp 180nm 1500dd/3450dd 13.9sn 4.6/3.3/3.6 tüketim
    1.4 tdci fiesta 70hp 160nm 1750dd 14.8sn 4.8/3.6/4.1 tüketim
  • Şu, 3 silindir bu alınmaz yorumunu en teknolojik Renault Europa tamir etmiş sanayici yapmış sanıyordum ki forumda da hala varmış. Koskoca motor ve devasa Vag grubu içinde Bentley dahi var milyonlarla dolar yatırımlı Ar-Ge ile bu motoru üretiyor ama bu 3 silindir fazla ömürlü olmaz diyorsun :) VW'yi Doğuş Oto yüzünden hiç sevmem, Passat hariç hiçbir modelini de kimseye elimden geldiğince aldırmam ama yorumunuz çok çağ dışı olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mur@t_333 -- 7 Eylül 2011; 19:19:41 >
  • @beelzebub_be : Yorum için teşekkürler. Bende doğuş grubunu pek seven biri degilim ama bu motor uzun zamandır yakıt tüketimiyle ve dizel (yüksek tork) olmasından dolayı aklımda. Ama zaten moturun ömrünü dolduracak kadar çok kullanacagımızı sanmıyorum :)

    @pckopat_6 : Yorum için teşekkürler. 1.4 tdci de kafamda vardı ama o verilderden dolayı vazgeçmiştim.
  • 1.2 TDI gerek verimliliği gerekse mtv avantajı nedeniyle çok iyi bir motordur.

    1060kg lık Ibiza ya yeterli gelecektir. Turbo dizel kullanma talimatlarına uyarsanız (senelde bi süre sora sıkıyor) uzun yıllar görevini yerine getirir.
  • forumda 41 tane aracın test sürüşünün yapışdıgı bir konu var, orda polo bluemotionda bu motor hakkında oldukça kötü yorumlar vardi. hatta 40 araç test ederken ilkdefa bi aracı test etmek istememişti haluk bey. okadar vasatmış malesef.

    2 ay önce bende bu motoru inceledim, polo bluemotion- corsa ecoflex fiesta 1.4 , punto 1.3 gibi birçok seçenege baktım. punto ve fiestayı 75-68 beygir diye eledim direk. birtek bluemotion 75hp ve 95hp corsa ecoflex kalmıştı, fiyat olarak aralarında neredeyse hiç fark yok. Yakıt tüketimleride ortalama 0.2 fark var ve bu farka 20 beygir yani %30 güçlü bir motor alınıyordu, bende corsayı tercih ettim. Iyıkide etmişim çünki 95 hp bile oldukça düşük bir değer. klimayı açtıgınızda performans düşüşü hissediliyor, 4 kişi binersenizde aynı şekilde hızlanmakta zorlanıyor. Tabi 1124kg 95 beygir çok kötü gelmeyebilir bazılarına ancak herkezin beklentileri farklı oluyor tabi. Ama 75 bg kesinlikle benim tahammül sınırlarımın altında kalıyor. Test sürüşü yapmadan kesinlikle almayın en önemli nokta bu sonra çok pişman olursunuz. sadece polo veya 1.2 tdi için söylemiyorum genel olarak aklınızda olan 2-3 araca mutlaka bakın.




  • Şunu çok rahat söyleyebilirim ki 1.4 TDI 3 silindir VW motoru 1.3 Multijet Fiat motorundan çok daha atik ve eğlenceli ve aşağı yukarı yakıt tüketimleri aynı(ölçmedim ancak 2 si de aman aman farklı yakmıyor onu biliyorum)

    Belki 1.3 Multijeti Doblo ile kullandığım için hantal geliyordur ancak boşken bile hiç o turbo atikliğini vermiyor. Fabia veya Roomster'da turbo girince koltuğa yapışıyosun 1-2-3. viteslerde:)

    /modifix06
    Hitler çok uzun süre önce çok kısa süreliğine(bikaç km) kullandım bu nedenle yorum yapamicam. Ancak ben TDI'ı tercih ederdim çünkü ekonomik ve çok fazla performans farkı olmayacaktır aralarında şehir içi düşük devirde(sıkıştırırsan motoru 1.6 102 daha iyi gider tabi ama içer)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 7 Eylül 2011; 20:53:16 >
  • Şu anda 3 araba arasında kaldım. İkisi farklı şehirde test etme imkanım yok, birinin aynısı amcamda var. Amcamda olan araç 1.6 Skoda Octavia Collectin Plus. Bu aracı donanımı ve şık durdugu için bakıyordum. Fiyatı 23 bin tl. Ancak bana motoru biraz yetersiz gibi geldi. Yani Basıyor, devir çeviriyor ancak sadece ses çıkıyor. Koltuga yapıştırma durumu yok gibiydi.


    2. araçta Megane II 1.5 dizel 60 binde 2008 model fiyatı 30.500 TL.
    Üçüncü ve hakkında sadece kagıt üzerindeki bilgileri bildigim 1.2 tdi motorlu 2011 model 18 bindeki fiyatıda 30.500 olan ibiza.


    Tablo bu arkadaşlar :) 1.2 tdi kullanmış arkadaş varsa hala yorum bekliyorum. Teşekkürler
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.