2021 yılı Eylül ayı itibarıyla TT Mobil, Vodafone ve Turkcell’in abone kayıp oranları sırasıyla %1,8, %1,6 ve %2 olarak gerçekleşmiştir. Mobil numara taşınabilirliği (MNT) hizmeti ile 2021 yılı üçüncü üç aylık dönemde TT Mobil yaklaşık 14 bin abone, Turkcell ise yaklaşık 16 bin abone kaybederken, Vodafone Mobil yaklaşık 30 bin abone kazanmıştır. 2021 yılının üçüncü üç aylık döneminde, önceki üç aylık döneme göre abone sayıları bakımından TT Mobil’de %2,2, Vodafone’da %2,6, Turkcell’de ise %3,2 oranında artış olmuştur. Şekil 4-32’de bazı Avrupa ülkeleri ile Türkiye’nin mobil ARPU rakamları kıyaslanmaktadır. Şekilde incelenen Avrupa ülkelerinde ortalama ARPU 17,64 Avro iken Türkiye’de 2021 yılı üçüncü çeyrek için 4,52 Avro’dur. Şekil 4-37’de, üçer aylık çeyrek dönemler itibarıyla mobil işletmecilerin yatırım miktarları gösterilmektedir. Buna göre, 2021 yılı üçüncü çeyreğinde Turkcell 1.005 milyon ₺, Vodafone 326 milyon ₺ ve TT Mobil 470 milyon ₺ düzeyinde yatırım gerçekleştirmiştir Bir ilave: İşletmeciler mobil yatırımlarının bir kısmını sabit taraftan yaptığı için şunları da paylaşmakta fayda vardır. Türk Telekom’un, 2021 yılının üçüncü üç aylık dönemindeki yatırım miktarı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %12,7, bir önceki üç aylık döneme göre ise %3,8 oranında artarak yaklaşık 922 milyon ₺ olarak gerçekleşmiştir. 2021 yılı üçüncü çeyreği itibarıyla alternatif işletmecilerin toplam fiber uzunluğu 101.906 km’dir. Türk Telekom’un ise 353.313 km fiber altyapısı bulunmaktadır. Bunun yaklaşık 127.963 km’si omurga, kalan kısmı erişim amaçlı kullanılmaktadır. Şekil 3-2’de Türkiye ve OECD ülkelerinde sabit genişbant yaygınlığındaki artışlar verilmektedir. Türkiye, OECD ülkeleri içinde 2019-2020 (Aralık) yılları arasındaki bir yıllık süreçte sabit internet yaygınlığı en çok artan ülkeler arasında ilk sırada yer almaktadır. Bu dönemde OECD ülkelerinde bir yıllık ortalama yaygınlık artışı %1,4 iken ülkemizde bu oran %2,8 olarak gerçekleşmiştir. Ayrıca OECD ülkeleri ve Türkiye’de nüfusa göre sabit ve mobil genişbant yaygınlık oranlarına baktığımızda ise Türkiye’de nüfusa göre sabit genişbant yaygınlık oranı %21,2 iken OECD ortalaması %33,2 ve mobil genişbant yaygınlık oranı Türkiye’de %83,4 iken OECD ortalaması %118,3’dür < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 23 Mart 2022; 16:59:14 > |
Bildirim