Şimdi Ara

'BU ARABA GİTMİYOR' lafını ilk kez anladım ve yaşadım :( (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
4.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam opel verim konusunda vw grubuna göre geride. Son kasalarda durum ne bilmiyorum ama astra j ve insignia tam bir facia .
    Yakınımızda insignia 1.4 140 hp var. Yakıt olarak benim 1.4 leonun 50 litre ile gittiğini 70 litre ile gidemiyor. Rampada hızı 110 a sabitledigi hizi koruyamiyormus felan.

    Facialık biri durumla alakası yok, ağırlık ve hacim tüketimde büyük etken ve dahası kişiden kişiye kullanım tarzı da tüketimi çok fazla etkiliyor.

    Astra 1.4 140Hp manuel den sonra şuan Golf 7 1.4 122Hp manuel ve Insignia 1.6 170Hp otm. sahibi olarak araçları bizzat karşılaştırma imkanına sahibim; Tsi motor ağırlık avantajı olmadığı zaman hele bir de yoğun dur kalk olursa yerine göre Opel in turbo benzinlilerinden fazla yakabiliyor.

    Golf 7 122Hp aynı tarz kullanımda Astra J 140 ve Insignia 1.6 170 den muazzam güç ve ağırlık farklarına rağmen aynı orantıda daha az yakmıyor.


    Hocam ağırlık ciddi etken . ağırlık farkı olmazsa farklı tuketimler olur. Ama var.sonuçta değerlendirme de mevcut duruma göre yapılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha önce kullandığım huyundai acente admire 1.3 aracımdan çok memnun olmama rağmen en büyük şikayetim bu konuydu klima açıkken arabada 3-4 kişi rampa çıkmak, sollama yapmak çok sorunluydu şimdi chevrolet kalos 1.4 otomatik kullanıyorum 4 vites ama çok memnunumum gidişinden klima, rampa dinlemiyor çok seri araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20likcivi

    bu iş tork ile alakalı maksimum 105 nm torku olan araçın yük altında çekmemesi normal.

    Tork içinse turbo lazım.

    Mesele japonlara gelirse sanırım japonlar turbo konusunda bilgisiz veya güvenilir motor geliştiremiyorlar.

    Çünkü dikkat ederseniz turbolu motorları hep avrupadan temin ediyorlar mesela nissanın renodan dci, Toyata nın bmw den turbo

    dizel alması gibi.

    "Japonlar turbo konusunda bilgisiz"

    Japonlar o kitabı 30 sene önce kapattı:)

    80-90

    supra
    skyline
    rx-7
    impreza
    evo
    200sx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam sizinki yine normal.
    Ben 1.6 102 hp araçla 4 kişi klima açık uzun yola çıkmıştım. Gurur yapıp yazın ortasında klimayı da kapatmamistim. Dağları tırmanırken motora resmen tecavüz etmiştim.
    Sonra 1.4 tsi motora geçtim, 250 nm tork. Aynı ekiple aynı yollardan geçtik. 6. Vites 1.500 devir, klima acik. Arabada ölüm sessizliği.
    Teknoloji ile sidik yaristirmamak lazım.
    Kazanan her zaman teknoloji olur.

    Hitler dedected

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıcan dizeli vurucan kırbacı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmbodiedOwl


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam sizinki yine normal.
    Ben 1.6 102 hp araçla 4 kişi klima açık uzun yola çıkmıştım. Gurur yapıp yazın ortasında klimayı da kapatmamistim. Dağları tırmanırken motora resmen tecavüz etmiştim.
    Sonra 1.4 tsi motora geçtim, 250 nm tork. Aynı ekiple aynı yollardan geçtik. 6. Vites 1.500 devir, klima acik. Arabada ölüm sessizliği.
    Teknoloji ile sidik yaristirmamak lazım.
    Kazanan her zaman teknoloji olur.

    Hitler dedected

    Ne marka ne modellere koymadilar ki bu hitler motoru :)) utanmasalar Q7 de felan da koyacaklardi:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Atmosferik motor ve 4 ileri tam otomatik şanzımana sahip bütün otomobiller enkaz. Hem gitmez hem de kamyon gibi benzin tüketir.
  • Arabada her ekstra 1 kişi 5 beygir civarı bişey kaybettiriyor diye tahmin ediyorum.Ayrıca klima da rahat bi 10 beygir düşürüyor.Yaklaşık 30 beygir kaybınız olmuş
  • sarı arıza lambası kullanıcısına yanıt
    merhaba hemşehrim

    O yokuş çok sağlam. Aracınıza göre orada zor çıkması gayet doğal. Ama her yokuşta bayılıyosa bi sorun olabilir tabii.
  • kullandığım symbol şirket aracıyla 2nci viteste 2 kişi çok rahat arabanın zorladığı 3ncü vites istediği yokuşu lineayla yine 2 kişi çıkmaya çalıştım araba vites istedi 1nci viteste zor çıktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam sizinki yine normal.
    Ben 1.6 102 hp araçla 4 kişi klima açık uzun yola çıkmıştım. Gurur yapıp yazın ortasında klimayı da kapatmamistim. Dağları tırmanırken motora resmen tecavüz etmiştim.
    Sonra 1.4 tsi motora geçtim, 250 nm tork. Aynı ekiple aynı yollardan geçtik. 6. Vites 1.500 devir, klima acik. Arabada ölüm sessizliği.
    Teknoloji ile sidik yaristirmamak lazım.
    Kazanan her zaman teknoloji olur.

    Hocam önceki focus 2 makyajlı 1.6 ile 2. Ve 3. Viteslerde minimum 3.500 devirle maksimum 50-60 A çıkarak gittiğim yokuşlu yolu şimdi ibiza 1.2 tsi ile 5. Vitesle ( son vites oluyor kendileri) 2200 devirle 96 km hızla hiç zorlanmadan hem de hız sabitleyici ile çıkıyor. Bu tsi motor canavar cidden.

    Demeyin böyle sonra hedef tahtasına dönüyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 8 kişi (biri bagajda) 1.4 70beygir nemoya bindik araba 2.vitesle viraj aldığımda kendini zor toparlıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullandığınız aracın max güc ve tork değerlerini bilirseniz rampada bayılma yapmaz. atmosferik benizli için konuşuyorum. max torkunu 4000d/d de üreten bir araç ile rampaya 3 yada4 vites 4000d/d ile cıkmaya başlarsanız araç kolay kolay bayılmaz. motoru sürekli canlı tutmak gerek. eğer motoru devir aldırmadan rampaya çıkmaya başlarsanız 1 yada 2 vitese kadar bile düşebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam sizinki yine normal.
    Ben 1.6 102 hp araçla 4 kişi klima açık uzun yola çıkmıştım. Gurur yapıp yazın ortasında klimayı da kapatmamistim. Dağları tırmanırken motora resmen tecavüz etmiştim.
    Sonra 1.4 tsi motora geçtim, 250 nm tork. Aynı ekiple aynı yollardan geçtik. 6. Vites 1.500 devir, klima acik. Arabada ölüm sessizliği.
    Teknoloji ile sidik yaristirmamak lazım.
    Kazanan her zaman teknoloji olur.

    tsi motora gecmekle cok ıyı yapmıssınız hocam bende de 140lık var 220nm torku , sizin arac kac bg torku fazlaymıs
  • 1.4 67 hp dizel ford fusion bütün yokuşlarda çekiyordu. 1500 devirde gelen 160 nm torku sayesinde. Ama 1.2 65 hp opel corsa hiçbir zaman gelmeyen 90 nm torkuyla çok zorladı beni. Birde bunun 1.0 motorlusu var kullananlara allah sabır versin. Bu arada iki aracında maksimum sürati 140 km idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence asıl sorun orda motordan ziyade vites. Otomatik olduğu için müdahale etme şansınız yok ve atmosferik bir araba ile yokuş çıkılıyorsa en az 3.500 devir şart. Sanırım sizde de bu olmadı ve kabus gibi bir yokuş yolcuğunuz oldu. Turbolu arabalar tabiki yokuşta daha avantajlı ama atmosferiklerde çıkar tek farkı biri bağırarak diğeri normal şekilde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı yokuşu , 4 kişi + 2 çocuk + full bagaj ile 1.4 tam otomatik 101 hp Aveo ile çıktım, açıkçası bazı yerlerde 30-40 'a kadar düştüğü oldu, ilk başta fazla önemsemedim ama yokuş kendini bana önemsetti, sonra mecburen motoru bağırtarak 50-60 ile çıktım. Daha fazla bassam da araç gitmedi. Açıkçası bizim araç da zor tırmandı. Yanımdan 90-100 ile geçen Mercedesleri görünce içim geçmedi değil
  • Benzinli araçlarda tork fazla olmadığından ve yüklü artı klima açık olduğundan ve yokuş çıktığınızdan dolayı bu durum gayet normal . Dizel 1.4 yeni nesil araç olsun aynı şartlarda daha iyi performans verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tomris Hatun

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam sizinki yine normal.
    Ben 1.6 102 hp araçla 4 kişi klima açık uzun yola çıkmıştım. Gurur yapıp yazın ortasında klimayı da kapatmamistim. Dağları tırmanırken motora resmen tecavüz etmiştim.
    Sonra 1.4 tsi motora geçtim, 250 nm tork. Aynı ekiple aynı yollardan geçtik. 6. Vites 1.500 devir, klima acik. Arabada ölüm sessizliği.
    Teknoloji ile sidik yaristirmamak lazım.
    Kazanan her zaman teknoloji olur.

    tsi motora gecmekle cok ıyı yapmıssınız hocam bende de 140lık var 220nm torku , sizin arac kac bg torku fazlaymıs

    140 hp 250 nm tork.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • angarabebesi0606 kullanıcısına yanıt
    Focus la Ankara Kırıkkale arası 2 sene gidip geldim.Sonra satıp sıfır 2013 astra h kasa aldık 115 bg olanından bunula da 2 ay civarında gidip geldim.Dediğinize aynen katılıyorum.Focusun alt devirleri ve gaz tepkileri astra ya göre çok daha canlı ama 100 km hzı geçince işler değişiyor.Astra yokuşlarda daha iyi ve ivmelenme hissi focusa göre yine daha iyi.Bunun sebebi olarak astra 15bg daha güçlü ve 5. vites oranı focusa göre daha kısa olduğundan böyle bir fark olduğunu sanıyorum.Focus kullananlara tavsiyem eğer performans istiyorsanız 4. vitesde kalın.Zaten 200 km hızı görebiliyor 5 e atınca anca 5-10 km yolun eğimine göre ya hızlanıyor yada hızlanamıyor Ama focusu çok özlüyorum onu kullanmak çok daha zevkliydi.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.