Şimdi Ara

Bu Hidrolik Debriyaj Ne Bela Birşeymiş Yahu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
24.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Takip edenler bilirler ilk defa kendime ait olan aracımı aldım geçenlerde bir Mazda Lantis 1.8 98 model, her neyse... Şimdiye kadar çok otomobil sürdüm, dizelinden benzinlisine, otomatiğinden manueline triptroniğine Şahin'inden GMC jiplerine kadar. Ama elime hiç Mazda falan geçmemişti ve ilk defa "hidrolik debriyaj" denen bir zımbırtı ile karşı karşıyayım. Hani çok çok usta şoför değilim ama acemilik dönemlerime döndüm resmen 10 kaldırışın 3'ü stop olunca bi anda kendime olan güvenim zedelendi. Debriyaj nerdeyse gaz pedalı gibi hafif ve kavramayı hissetmek çok zor. 1. vitesi tamamen debriyajda geçirip 2'ye atmak zorunda kalıyorum bide işin garip tarafı 1. vites çok fazla kısa, hem böyle kısa olup hem böyle ince bi kavrama alanı olan debriyaja ilk kez rastladım. Alırken denedim otobana falanda çıktım ama alışırım nasılsa demiştim geçen 2-3 saatin sonunda yok alışamadım. Ya pati çekiyoruz ya stop ediyoruz madara olduk yav
    edit: Saat 3:40 itibarı ile debriyaj çalışmaya çıkıyorum selametle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 21 Ekim 2009; 3:41:25 >








  • Benim debriyajımda hidrolik ve bunu ilk başta bilmediğim için küçük bir arızada çok uğraştırdı beni..
    Son açtığım konularımdan görebilirsin "Debriyaj ile iligi bir sorun" diye bir başlık var..
    Hava yapmış ve beni korkutmuştu. O sırada hidrolikle ilgili aklıma hiçbir şey gelmemişti. Oysa servise gidince anladım olayı..
    Hayırlı uğurlu olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uazro


    Benim debriyajımda hidrolik ve bunu ilk başta bilmediğim için küçük bir arızada çok uğraştırdı beni..
    Son açtığım konularımdan görebilirsin "Debriyaj ile iligi bir sorun" diye bir başlık var..
    Hava yapmış ve beni korkutmuştu. O sırada hidrolikle ilgili aklıma hiçbir şey gelmemişti. Oysa servise gidince anladım olayı..
    Hayırlı uğurlu olsun.

    Teşekkürler yeni geldim bizim bulvarı yokuş yukarı baştan aşağı dur kalkla 3-4 kere geçtim nerdeyse. Her şekilde denedim illaki önce biraz 2200-2800 arası bağırttırıp öyle kaldırmak gerekiyor bunu başka türlü ya titriyor ya stop ediyor daha fazla bağırttırıncada pati çekiyor. Dizellerdeki gibi gaza basmadan kaldıramadım gaz farz buna. Bağırttırıncada biraz kasaya gürültü mü alıyor nedir ya da bilmiyorum çok gürlüyor dikkat çekmeyi istemiyorum halbuki(çizeni gıcık alanı vs) Teşekkürler inşallah kazasız belasız cezasız kullanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: uazro


    Benim debriyajımda hidrolik ve bunu ilk başta bilmediğim için küçük bir arızada çok uğraştırdı beni..
    Son açtığım konularımdan görebilirsin "Debriyaj ile iligi bir sorun" diye bir başlık var..
    Hava yapmış ve beni korkutmuştu. O sırada hidrolikle ilgili aklıma hiçbir şey gelmemişti. Oysa servise gidince anladım olayı..
    Hayırlı uğurlu olsun.

    Teşekkürler yeni geldim bizim bulvarı yokuş yukarı baştan aşağı dur kalkla 3-4 kere geçtim nerdeyse. Her şekilde denedim illaki önce biraz 2200-2800 arası bağırttırıp öyle kaldırmak gerekiyor bunu başka türlü ya titriyor ya stop ediyor daha fazla bağırttırıncada pati çekiyor. Dizellerdeki gibi gaza basmadan kaldıramadım gaz farz buna. Bağırttırıncada biraz kasaya gürültü mü alıyor nedir ya da bilmiyorum çok gürlüyor dikkat çekmeyi istemiyorum halbuki(çizeni gıcık alanı vs) Teşekkürler inşallah kazasız belasız cezasız kullanırım

    Alıntıları Göster
    Yollar bomboş arabayı denemek* için uygun zaman

    *gazlama bahanesi.

    Corsayı ilk aldığımda sabaha karşı çıkardım hep 3-4 gibi, viraj yol tutuş, son hız, hızlanma deneme ayağına çeyrek hatta bir keresinde yarım depo benzin (sanırım bir saatten az sürede yarım depoya yakın benzin gitmişti) harcar dönerdim. Paso red line, boş yolda 180-200, geri dön yine aynısı, şehir içide paso yan yan, bırakmazsa el freni... Şimdi nerde en tehlikeli saatler, adamlar hergün başka başka yolları onarım diye ya kapatıyorlar ya 1 şerit bırakıyorlar, 90la giderken bile tehlikeli, cart diye şerit iptalleri başlıyor.. Bu kadar ucuz işte bizde yaşam, çıksam 160la yol yapım ekibine girsem ölsem hız yaptı diye ben suçlu olucam. Geçen bırak bi şerit bırakmayı adamlar komple yolu kapatmışlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: uazro


    Benim debriyajımda hidrolik ve bunu ilk başta bilmediğim için küçük bir arızada çok uğraştırdı beni..
    Son açtığım konularımdan görebilirsin "Debriyaj ile iligi bir sorun" diye bir başlık var..
    Hava yapmış ve beni korkutmuştu. O sırada hidrolikle ilgili aklıma hiçbir şey gelmemişti. Oysa servise gidince anladım olayı..
    Hayırlı uğurlu olsun.

    Teşekkürler yeni geldim bizim bulvarı yokuş yukarı baştan aşağı dur kalkla 3-4 kere geçtim nerdeyse. Her şekilde denedim illaki önce biraz 2200-2800 arası bağırttırıp öyle kaldırmak gerekiyor bunu başka türlü ya titriyor ya stop ediyor daha fazla bağırttırıncada pati çekiyor. Dizellerdeki gibi gaza basmadan kaldıramadım gaz farz buna. Bağırttırıncada biraz kasaya gürültü mü alıyor nedir ya da bilmiyorum çok gürlüyor dikkat çekmeyi istemiyorum halbuki(çizeni gıcık alanı vs) Teşekkürler inşallah kazasız belasız cezasız kullanırım

    Alıntıları Göster
    Ben de bir süredir hidrolik debriyajlı araba kullanıyorum. Gerçekten de ilk kullanımlarda çok ters geliyor. Üstüne gaz pedalı da çok yumuşak olunca 2000'li devirlerde yapıyorsunuz kalkışları. Ben de 1000-1200'lerde kaldırmaya alışık biri olarak çok rahatsız oluyorum bu durumdan. İnşallah debriyajı erken yemeyiz.

    Yalnız ilk zamanlara göre gelişme olduğunu söyleyebilirim. Alıştıkça bir miktar düzelir sizde de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quad_65

    Ben de bir süredir hidrolik debriyajlı araba kullanıyorum. Gerçekten de ilk kullanımlarda çok ters geliyor. Üstüne gaz pedalı da çok yumuşak olunca 2000'li devirlerde yapıyorsunuz kalkışları. Ben de 1000-1200'lerde kaldırmaya alışık biri olarak çok rahatsız oluyorum bu durumdan. İnşallah debriyajı erken yemeyiz.

    Yalnız ilk zamanlara göre gelişme olduğunu söyleyebilirim. Alıştıkça bir miktar düzelir sizde de.

    Alıntıları Göster
    Bir de hidrolik debriyajın sıkıntısını arıza yapınca görün.Debriyaj alt merkezi yok üst merkezi hani bunun ilke merkezi hesabı adamın iliğini kemiğini kurutuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir de hidrolik debriyajın sıkıntısını arıza yapınca görün.Debriyaj alt merkezi yok üst merkezi hani bunun ilke merkezi hesabı adamın iliğini kemiğini kurutuyor.

    Alıntıları Göster
    Benim debriyaj'da inanılmaz yumuşak ama hidrolikmi bu konuda bi bilgim yok.Sert debriyajlı bir araçdan sonra kullanması garip geliyor insana daha önce babamın zafira'sını kullanıyordum klasik bi opel olarak kütük gibi debriyajı vardı o araçdan sonra jazz'a geçince pamuk gibi gelmişti debriyajı halende öyle geliyor




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu ne hortumu?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bende de seat ibiza var hidrolik debriyaj, ilk zamanlarda düz yolda bile stop ettiriyordum zamanla alıştım hidrolik debriyaja, maalesef kavrama zayıf ve çok kısa mesafeli, pratik yapa yapa alışmak gerekiyor artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentunsal06

    bende de seat ibiza var hidrolik debriyaj, ilk zamanlarda düz yolda bile stop ettiriyordum zamanla alıştım hidrolik debriyaja, maalesef kavrama zayıf ve çok kısa mesafeli, pratik yapa yapa alışmak gerekiyor artık
    bir de megane kullansaniz :D

    baslarda baya zorluyor ancak zamanla alisiliyor yokuş düz yol farketmeden rahatca istediginiz devirde kaldiriyorsunuz.

    bu arada gecenin bi vakti cikipta iyi deneme yapmissiniz helal olsun xD
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4 cam açık

    Bu yukarıdakı nickleri aklınızda tutun hiçbirinden araç alınmaz
    hidrolik yada telli ne farkeder uzaydan gelmedi ya bu debrıyaj hepsı aynı
    sen aracı kaldırama sonra çamur at hayret vallahi


    Onlar değil de sen uzaydan geldin heralde. Hoşgeldin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4 cam açık

    Bu yukarıdakı nickleri aklınızda tutun hiçbirinden araç alınmaz
    hidrolik yada telli ne farkeder uzaydan gelmedi ya bu debrıyaj hepsı aynı
    sen aracı kaldırama sonra çamur at hayret vallahi

    Şu aracıma binip ilk seferde kusursuz kaldırmanı izlemeyi isterdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4 cam açık

    Bu yukarıdakı nickleri aklınızda tutun hiçbirinden araç alınmaz
    hidrolik yada telli ne farkeder uzaydan gelmedi ya bu debrıyaj hepsı aynı
    sen aracı kaldırama sonra çamur at hayret vallahi

    Şu aracıma binip ilk seferde kusursuz kaldırmanı izlemeyi isterdim

    Alıntıları Göster
    maalesef mazda yüksek deviri sever. alışana kadar "bu nebiçim araba" diyorsunuz. alıştıktan sonra da "ha demek bu böyle bir araçmış" diyorsunuz.
    Aracınızı güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Yollar bomboş arabayı denemek* için uygun zaman

    *gazlama bahanesi.

    Corsayı ilk aldığımda sabaha karşı çıkardım hep 3-4 gibi, viraj yol tutuş, son hız, hızlanma deneme ayağına çeyrek hatta bir keresinde yarım depo benzin (sanırım bir saatten az sürede yarım depoya yakın benzin gitmişti) harcar dönerdim. Paso red line, boş yolda 180-200, geri dön yine aynısı, şehir içide paso yan yan, bırakmazsa el freni... Şimdi nerde en tehlikeli saatler, adamlar hergün başka başka yolları onarım diye ya kapatıyorlar ya 1 şerit bırakıyorlar, 90la giderken bile tehlikeli, cart diye şerit iptalleri başlıyor.. Bu kadar ucuz işte bizde yaşam, çıksam 160la yol yapım ekibine girsem ölsem hız yaptı diye ben suçlu olucam. Geçen bırak bi şerit bırakmayı adamlar komple yolu kapatmışlardı

    Allah sizin gibi birinden araba almayı nasip etmez umarım bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mannax

    bir de megane kullansaniz :D

    baslarda baya zorluyor ancak zamanla alisiliyor yokuş düz yol farketmeden rahatca istediginiz devirde kaldiriyorsunuz.

    bu arada gecenin bi vakti cikipta iyi deneme yapmissiniz helal olsun xD

    Megan 2 'de de mi hidrolik zamazingo var?

    Alla alla, yazın akrabanın 1.5 dci meganını kullandım,hiç fark etmedim?!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-B49CD3050

    quote:

    Orijinalden alıntı: mannax

    bir de megane kullansaniz :D

    baslarda baya zorluyor ancak zamanla alisiliyor yokuş düz yol farketmeden rahatca istediginiz devirde kaldiriyorsunuz.

    bu arada gecenin bi vakti cikipta iyi deneme yapmissiniz helal olsun xD

    Megan 2 'de de mi hidrolik zamazingo var?

    Alla alla, yazın akrabanın 1.5 dci meganını kullandım,hiç fark etmedim?!

    Alıntıları Göster
    mazda 2'de de ayni olay var, hic hosuma gitmiyor.

    benim siena da aksine 1 cm cekseniz araba one atiyor

    bence daha da kotusu sahin debriyaji cok sert ve yavas cekmeyi beceremiyorum, hos 5 defa falan surmusumdur belki de benim esekligim




  • quote:

    Bu yukarıdakı nickleri aklınızda tutun hiçbirinden araç alınmaz
    hidrolik yada telli ne farkeder uzaydan gelmedi ya bu debrıyaj hepsı aynı
    sen aracı kaldırama sonra çamur at hayret vallahi


    arkadaşım bilip bilmeden konuşmayalım, telli debriyaj kullananlar hidrolik debriyaja geçtiklerinde tabiki başlarda bu farkı hissedeceklerdir, tamam mantık aynı ama hidrolik debriyaj daha hassas ve kavrama noktası daha dar, ilk başlarda zorluk çekmeleri normal bişeydir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mannax

    bir de megane kullansaniz :D

    baslarda baya zorluyor ancak zamanla alisiliyor yokuş düz yol farketmeden rahatca istediginiz devirde kaldiriyorsunuz.

    bu arada gecenin bi vakti cikipta iyi deneme yapmissiniz helal olsun xD

    Megan 2 'de de mi hidrolik zamazingo var?

    Alla alla, yazın akrabanın 1.5 dci meganını kullandım,hiç fark etmedim?!

    Cok yukarda kavrıyor. Servıse sordugumda bunun normal oldugunu belırttı. Ama japon araclarındakı gıbı degıl onlarda daha hafıf bır debrıyaj vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentunsal06

    quote:

    Bu yukarıdakı nickleri aklınızda tutun hiçbirinden araç alınmaz
    hidrolik yada telli ne farkeder uzaydan gelmedi ya bu debrıyaj hepsı aynı
    sen aracı kaldırama sonra çamur at hayret vallahi


    arkadaşım bilip bilmeden konuşmayalım, telli debriyaj kullananlar hidrolik debriyaja geçtiklerinde tabiki başlarda bu farkı hissedeceklerdir, tamam mantık aynı ama hidrolik debriyaj daha hassas ve kavrama noktası daha dar, ilk başlarda zorluk çekmeleri normal bişeydir...
    abımın 307 dede var bu olay uyuz oluyorum bıde debrıyaj ayarı yapılmıyor araba otomatık yapıyormus bu ayarı

    ben alttan kavrayan debrıyaj sevıyorum
    normalde benım bıldığım ayak bıleğının hareketıyle debrıyajı kontrol edebılmem lazım ama 307 de resmen kalca hareketı yapyıorum

    sankı debrıyaja basmıyozda arabanın ıcınde step yapıyoruz , sol kalca yukarı - sol kalca asağı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    maalesef mazda yüksek deviri sever. alışana kadar "bu nebiçim araba" diyorsunuz. alıştıktan sonra da "ha demek bu böyle bir araçmış" diyorsunuz.
    Aracınızı güle güle kullanın.

    Teşekkürler şu an aynen öyle diyorum. Ama geri vites manevralarında arkamda araç falan varken bu bağırttırma olayı beni korkutmuyor dersem yalan olur, en ufak bi hatada bindiririz valla güm diye Alışacaz artık yavaş yavaş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    maalesef mazda yüksek deviri sever. alışana kadar "bu nebiçim araba" diyorsunuz. alıştıktan sonra da "ha demek bu böyle bir araçmış" diyorsunuz.
    Aracınızı güle güle kullanın.

    Teşekkürler şu an aynen öyle diyorum. Ama geri vites manevralarında arkamda araç falan varken bu bağırttırma olayı beni korkutmuyor dersem yalan olur, en ufak bi hatada bindiririz valla güm diye Alışacaz artık yavaş yavaş

    Alıntıları Göster
    sanki yukarda kavrıyormuş gibi bir his yaratıyor mu sizde acaba?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.