Şimdi Ara

bu millet benzin parasını nerden buluyor hakkaten şaşırıyor insan (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
5.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0km alinca yurutmek problem olmuyor. Bi masraf cukarmiyor. Vergisini de vergiden dusuyoruz zaten. Arabayi alirkende amortisman falan araba da yari parasina geliyo zaten. Bence bakis acinizi sorgulayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkgs

    sorun ikiside değil dostum bu arabaları nasıl yürütebiliyolar güçleri nasıl yetiyo

    rızkı ve benzin parasını allah veriyor bir şekilde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    0km alinca yurutmek problem olmuyor. Bi masraf cukarmiyor. Vergisini de vergiden dusuyoruz zaten. Arabayi alirkende amortisman falan araba da yari parasina geliyo zaten. Bence bakis acinizi sorgulayin.

    Herkesin şirketi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkgs

    iyide dostum yollar ağzına kadar dolu diyorum 6 şerit e-5 günün her saati tıklım tıklım.herkese aynı düşmüyor tabiki zaten işi acayipleştirende bu çünkü kimileri var ayda 1 trilyon kazanıyo o 2000 bin lira ortalamasını yükseltiyor kısacası öyle düşün.belkide ultra zenginleri çıkarırsan halkın geliri 1500 liralara denk gelecek.yani her halükarda bu kadar fazla araç varken otomobile binebilen herkesin zengin olması mümkün değil.acayip işler dönüyor

    İstanbul'da trafik sorunun pek çok sebebi vardır. Bunlardan önlenmesi en zor olan tabii ki 15 milyona yakın nüfusa sahip şehirdeki araç sayısı..

    Ancak bunun dışında

    yolların kavisli olması
    İş saatlerinde özel araçlar kadar servis araçlarının da trafiğe faydası kadar zararı (Örneğin maslak iş kulelerinden saat 5te hareket eden servis araçlarının neredeyse 2 şeriti doldurarak beklemesi ve park etmesi.)
    Yanlış şerit ihlali
    Kasap minibüs şoförleri
    Dinamik olmayan trafik ışıklandırmaları
    7 şeritten 3 şerite düşen köprü bağlantıları
    Araç arıza ve kazalarına hızlı müdahele olmaması ve hatta milletimizin kaza yapan araçlara bakma merakı

    gibi pek çok önlenebilir etken de var.

    İş saatlerinin dışındaki trafik nufus ve araba sayısı göze alındığında iyi bile sayılabilir bence.

    Bir örnek vereyim.. 1996'da Şirinevlerden fındıkzadeye gitmek 55dk sürüyordu. Sebebi ise otobüs ve minibüslerin yolu resmen tıkamasıydı. Ben 2011 yılında Şirinevlerden - Beşiktaş Conrad oteline 25-45dk'da gidiyordum. Sabah saat 8'de yola çıkıyordum ve E5'i kullanıyordum. Gayet iyi bir rakamdı bence.




  • Eğer mevkiiniz iyise hiçbirine para vermiyorsunuz arkadaşlar. Akrabam fabrika müdürü adamın arabası,mazotu vs. bedava sadece biniyor ve basıyor o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    0km alinca yurutmek problem olmuyor. Bi masraf cukarmiyor. Vergisini de vergiden dusuyoruz zaten. Arabayi alirkende amortisman falan araba da yari parasina geliyo zaten. Bence bakis acinizi sorgulayin.

    Herkesin şirketi yok

    İyi de herkes kurabilir. 200 tl ye bir sahis sirketi kurabilirsiniz hangi iste calisiyorsaniz yaptiginiz isi sirketlesip yapabilirsiniz. Dukkan acmak su para bunu almak bu para diye dusunmeyin. Bisey almayin dukkan da tutmayin. Cok zor degil bu isler.
    Kosgeb olsun sanayi bakanligi olsun geri odemesiz hibelerden tutun faizsiz kredilere kadar her imkani da sagliyor.

    Herkesin gittigi yoldan giderseniz herkesin vardigi yere varirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiyede herkesin tuzu kuru herkesin elinde Iphone herkeste modelli arabalar. Geçinemiyoruz para yetmiyo falan hikaye.


    Bi komşumuz var ikide bir fakirliklerinden açlıklarından bahsederdi. Ağlardı falan. Sonra bu komşu 51 milyarlık araba almış kredi çekip. Neyin kafasını yaşıyo bu millet anlamadım. Fakirim diyenede inanmıyorum artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 24 Eylül 2013; 0:19:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    Bizde gelir dağılımı dengesiz. Toplumun %80i açlık sınırının altında, %13ü yoksulluk sınırının. Kalan %7 ise ultra zengin. O nedenle Dünya üzerinde zengin sayısı en fazla olan ülkelerden biriyiz. %7lik kesime bakıp geri kalanı yargılamayın.

    O 10 bin dolar işi de bu gelir dağılımı nedeniyle hikaye. Toplumun %93ü 5 bin dolar altında gelire sahip.

    Bu rakamlar tamamen sizin neticenizden uydurmanız.Kaynak da gösteremezsiniz.Ayrıca ne yoksulluk sınırının altındayız nede ultra zenginiz biz nerdeyiz?
  • Büyük şehirlerde çok fazla şirket aracı trafikte.
    Bunun dışında işiyle evi yakın olanlar arabayla gidip gelebilir. ( benim gibi )
    Çocuğunu karda kışta okula götürüp işine devam edenler binebilir.
    Zaten maksimum seviyede boş boş dolaşan taksiler her yeri işgal eder.
    Bunun dışında da geliri iyi olanlar arabaya her gün biner.
    Kapıda dursun diye alanlar da genelde Pazar'dan Pazar'a aile boyu biner.
    Ülkenin zenginleştiği falan yok, gelir dağılımı daha da bozuluyor.
    Eskiden lojmanda otururken sitenin yarısı (memurlar) arabayla işe gider gelirdi.
    Şon 10 yıldır kimse arabasına binemiyor. Çünkü gerçekten külfeti çok arttı.
    Ben de dünyada gelişmişlik düzeylerinden birinin kişi başı otomobil sayısı olduğunu biliyorum ama şahsen toplu taşımanın yetersiz ve konforsuz olduğunu düşündüğümden, mümkün olduğu kadar ( otopark durumuna da göre ) kendi arabamı kullanıyorum. Metro çok modern bir ulaşım aracı. Eğer bulunduğum semtte olsa idi, evden ile işten eve tabi ki araba kullanmazdım
    Yani arabaya binmek zenginlik göstergesi de olabildiği gibi ( bkz. Etiler-Bebek vs. ) zaruri de olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi johnkoot -- 24 Eylül 2013; 0:22:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    Bizde gelir dağılımı dengesiz. Toplumun %80i açlık sınırının altında, %13ü yoksulluk sınırının. Kalan %7 ise ultra zengin. O nedenle Dünya üzerinde zengin sayısı en fazla olan ülkelerden biriyiz. %7lik kesime bakıp geri kalanı yargılamayın.

    O 10 bin dolar işi de bu gelir dağılımı nedeniyle hikaye. Toplumun %93ü 5 bin dolar altında gelire sahip.

    Açlık sınırı veya yoksulluk sınırı kısmına girmediğime göre ultra zengin oluyorum ki bu durumda bana düşen, ultra zenginliğin getirmiş olduğu paralarımın nerede olduğunu sorgulamak.NERDE BENİM PARACIKLARIM .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LanciaDeltacı -- 24 Eylül 2013; 0:21:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marlboro insanı

    Yine yeni yeniden aynı başlık aynı konular. Milletin parasına serzeniş.. Tuhaf çok tuhaf.

    Not: Sanane.

    yaw ben bu tip konulara senin yazdığın gibi yazdığımda neden üstüme çullanıyorlar...

    başta bunu yazacaktım ama boşver muhabbet olur dedim :)
  • Bence millet kendini acındırma derdinde toplumun büyük kesimi gayet iyi paralar kazanıyor ve aynı sekilde arabalara biniyor ondan sonra da yok pahalı yok bu pahalı diyor, ama olan asıl alt seviyeye oluyor zaten onlarında büyük cogunlugu LPG kullanıyor ama ben bu memlekette yok ac kaldık yok benzin uçtu diyenlere inanmıyorum artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    0km alinca yurutmek problem olmuyor. Bi masraf cukarmiyor. Vergisini de vergiden dusuyoruz zaten. Arabayi alirkende amortisman falan araba da yari parasina geliyo zaten. Bence bakis acinizi sorgulayin.

    Herkesin şirketi yok

    İyi de herkes kurabilir. 200 tl ye bir sahis sirketi kurabilirsiniz hangi iste calisiyorsaniz yaptiginiz isi sirketlesip yapabilirsiniz. Dukkan acmak su para bunu almak bu para diye dusunmeyin. Bisey almayin dukkan da tutmayin. Cok zor degil bu isler.
    Kosgeb olsun sanayi bakanligi olsun geri odemesiz hibelerden tutun faizsiz kredilere kadar her imkani da sagliyor.

    Herkesin gittigi yoldan giderseniz herkesin vardigi yere varirsiniz

    işte bu....

    bizim millette sırtımı devlete yaslayım yada büyük şirkete kapağı atayım mantığı olduğu sürece 1m yol alamaz yerinde sayar durur....

    bize kimse al bu işin başına geç demedi, herşeyi hazırlayıp önümüze koymadı, baştan kimse para da vermedi, sıfırdan iş kurduk büyüttük ...

    sonra benzin fiyatlarından şikayetçi değilim bana dokunmuyor dediğimde üstüme çullanırlar, makarnacı derler yandaş derler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Buğra.

    quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    Bizde gelir dağılımı dengesiz. Toplumun %80i açlık sınırının altında, %13ü yoksulluk sınırının. Kalan %7 ise ultra zengin. O nedenle Dünya üzerinde zengin sayısı en fazla olan ülkelerden biriyiz. %7lik kesime bakıp geri kalanı yargılamayın.

    O 10 bin dolar işi de bu gelir dağılımı nedeniyle hikaye. Toplumun %93ü 5 bin dolar altında gelire sahip.

    Bu rakamlar tamamen sizin neticenizden uydurmanız.Kaynak da gösteremezsiniz.Ayrıca ne yoksulluk sınırının altındayız nede ultra zenginiz biz nerdeyiz?

    Google'da bunlarla ilgili yüzlerce akademik çalışma var. Bu bahsettiğim durum, Güneş'in sabah doğup akşam batması kadar açık sayıldığından kaynak vermedim. OECD ülkeleri arasında, Şili ve Meksika'dan sonra en kötü gelir dağılımına sahip 3.ülkeyiz. Bizden sonrasında da ABD geliyor. Bunu belirten, Türkiye İstatistik Kurumu, 2012 Lorenz Eğrisi Gini katsayısı olarak bulduğu değer, ben uydurmadım.

    LanciaDeltacı, kişi baş 10 bin lira üstünde gelirin varsa, orta sınıfsın. Ailenin toplam gelirinden bahsetmiyorum. 4 kişilik çekirdek aileyseniz, yıllık en az 40 bin lira geliriniz olmalı yoksul sayılmamak için.

    44 milyarder, Türkiye'nin 770 milyar dolarlık gelirinin 117 milyar dolarına sahip.

    Ayrıca düzelme de yok, gerçi bu Türkiye'ye has bir olay değil, son 20 yılda göreli yoksul oranı, tüm OECD genelinde %20 civarında artmış durumda. OECD ülkelerinde bu tip yoksul oranı %11 iken, bizde %20ye yakın.

    Bizdeki sebep, ekonomik krizlerden çok, vergi adaletsizliğinden kaynaklanıyor, vergilerin %65i dolaylı vergi, %35i doğrudan vergi.




  • Bende bu soruyu bir çok kez kendime sordum , cevap bulamayınca salla ya banane dedim.
  • Sorma ya, gecen depoyu doldurdum sirf bitsin diye gunubirlik Abant'a gidip geldim, baktim az kalmis bir daha full'ledim Konya'ya etli ekmek yemeye... Yolda uykum geldi, param cok oldugu icin Hilton'da kaldim.

    Ailede de 6 arabamiz var, insallah 7.si yolda , 3 kisiye 6 arac yetmiyor cunku.

    Bu bahsettigim duzeni 20 yildir yapiyorum parami hala bitiremiyorum ama lanet olsun ayda 26.000 lira bitmiyor bir turlu

    Bir AKP'linin "Zenginlik yuzunden Yasam Sevincim Azaldi adli eserinin 164. sayfasindan alintidir...
  • Eğer şirketin varsa 0 aldıgın aracın KDV sini sattıgın malların KDV sinden düşüp. ÖTV yi gider gösterip Kardan düşüp çıplak araç giderinide amortismandan düştügün gibi bu araca aldıgın akaryakıtında kdv sini sattıgın mallardan tahsil edip geri kalanı gider gösteriyorsun :) Yakıta ve araca zam geldikçe sende sattıgın mallara zam yapıyorsun böylece sana dokunmuyor. İşin tuhaf tarafı motor hacmi aracın ne kadar büyürse vergi avantajında o kadar büyük oluyor...

    AA bu arada arabayı 5 sene sonra sattıgında ise eline kalan para tamamen Karın oluyor.. Sistem bu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 24 Eylül 2013; 2:06:44 >
  • Bu arada aracı eğer kredi ile aldıysanız ödediginiz faizleri gider gösterebiliyorsunuz. Eger araba Leasing ile alındıysa daha avantajlı KDV düştükten sonra ödediginiz aylık kira tamamen gider gösterilebiliyor..

    Birde bakarsanız orta ölçekli firmaların genelde deniz turizm i ile ilgili şirketleri vardır ve o şirketere kayıtlı gemileri yatları . Bu deniz araçlarına ÖTV siz yakıt alıp şirket araçlarına doldururlar haftalıkda 20-30 tl lik resmi yakıt alırlar ayıp olmasın diye....
  • benim gözlememim büyük şehirde arabaya binenlerin karı kaocanın maaşı 4-5 milyardan aşağı değil...500 -600 tl yakıta vermiş pek fazla etkilemez...yoksa benim etrafımdakiler mi öyle...
  • yemiyoz içmiyoz alıyoz. 20 senelik alışkanlıktan vazgeçecek değiliz ya.
    v.c ye bile araba ile giderim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.