Şimdi Ara

BU ÜLKEDE NEDEN COLT GİBİ BI ARAÇ TUTMAZ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • toplum bir aracı tutmazsa tutmaz, rasyonallik aramaya gerek yok. bugün 130 bin liraya hala 2 hava yastıklı B segment araç var ve çok daha fazla tutulabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele sadece Colt değil ki. Binek kısmında Mitsubishi tutulmuyor maalesef.

    Makyajlı kasa Colt'u 3 sene kullandım. Tipine laf edilmiş ancak ben şahsen bayılıyorum. Yolda nadiren de olsa rast geldiğimde dönüp uzun uzun bakıyorum.

    Neden tutmadıyı diye uzun uzun düşünmeye gerek yok bence. Toyota, Ford, Renault, VW, Fiat gibi yüksek ikinci el piyasa değeri olan araçlar dışında hemen hemen tüm markalar aynı kaderi yaşıyor. Şahsen Colt yerine Dacia tercih eden birini de eleştirmem. Herkes kendi düşüncesine, ihtiyaçlarına ve bütçesine göre tercih yapıyor.

    Bir suçlu aranacak ise bu tüketiciden ziyade Türkiye'deki distribütörlüğünü yürüten firmadır. Bana sorarsanız ikinci elde aslında çok fazla ilgi ve rağbet var. Buna da şükretmek lazım.




  • Colt bence gayet güzel. Mazda 3 hele daha da güzel. Ama ülkede millet parayı kıçı çatlayarak kazandığı için aldığı herşeyin maksimum oranda ve acil tekrar paraya döndürülmesini istiyor. Ben şahsen ucuza alıp ucuza satma taraftarı olacağımdan bunları alabilirdim.
  • Aynı muamele modus içinde geçerli :)) ama biz grup kurarak ayakta tutuyoruz. merak eden bir çok kişi grubumuza gelip merakını gideriyor.

    Ben geçen sene 2. modusumu 54 bin km de 25.000 bine aldım.
    Sunroof, 6 airbag, hız sabitleme/sınırlama, yol bilgisayarı, sis farı, çelik jant, klima vs. bir sürü özelliği ile bu paraya bu donanımda ve km de araç bulabiliyorsanız alın. içindeki motor megane 2 motoru ile aynı. klima düğmelerinden tutun birçok parası uyumlu. nissan micra ile bile uyumlu mekanik parçası var.

    bir de şu algıya hayranım, son kullanıcısı olursunuz! illa şu olacak ; insanımız hangisini en çok tercih ediyorsa onu almalıyız.

    bizim grupta 610 kişi var ama nedense hiçbiri hala son kullanıcı olmadı :)) ilk modusum takla attı pert oldu 15 bin masrafı vardı o bile şuan mersinde trafikte.
  • 1. Tipi çoğu insanı itiyor. Bak cezbetmiyor demiyorum direk itiyor. Bir aracın satışı ile ilgili olarak tip ciddi bir etken.

    2. İkinci eli pek de iyi değil mitsubishinin ülkemizde. Ne yazık ki kimse aldığı bir aracı 2 günde satmak varken aylarca beklemeyi göze alamıyor. Zamanında dalga geçtiğimiz bir durum vardı, 2-3 yıldır bayide alıcı bekleyen sıfır km lancer vardı. Sen düşün bakalım bayideki sıfır km araç bile o kadar beklerken senin ikinci el aracın ne kadar bekler?

    3. Mitsubishi genel anlamda yedek parça ve servis konusunda yeterli güveni vermiyor. Ben mitsubishiyi özellikle saab markası gibi görüyorum. Olayı aslında uçak ve uçak parçası üretmek bu iki markanın ama aynı zamanda prestij adı altında bakın araba da üretebiliyoruz diyorlar. Sonra da servis ve yedek parça korkutuyor insanları.

    4. Marka için aracı süsleme de önemli. Burada coltu övenlerin çoğunun lancerın içine dahi bindiğinden emin değilim. Lancerın içi bile resmen 20 yıl öncesinin malzemesi gibi duruyor. Araç ucuz durunca da insanlar bu aracı niş olarak göremiyor. Oysa ki aslında lancerın da guilietta gibi niş olarak değerlendirilmesi mümkün.


    5. Bu araçlar imaj sorunu da yaşıyor. Mitsubishi binek araç yönünde pek de iyi tanıtamıyor kendisini. Dolayısı ile bu araç dacia gibi ucuz araçlar mı üretiyor, reno gibi orta segment araçlar mı üretiyor yoksa bmw gibi premium araçlar mı üretiyor tam olarak kafalara oturmuyor.




  • bazıları aracı övmüş güzel de acaba hangisi araba alacağı zaman tipine hiç bakmadan iç hacmine, ekstra özelliklerine bakıyor?

    kabul edin işte araba ciddi manada şekilsiz, sınıfında birçok araba çok daha şekilli, ha şekil önemli değilse bu otomobil firmaları spor olsun diye mi tasarıma bu kadar emek para harcıyor...

    ayrıca tipten olsa lancer satardı denmiş, lancer de sadece belli açılardan güzel bir araç, genel hatlarıyla o da o kadar şekilli bir araç değil

    hem bu iş logoyla olsaydı eski mercedes a serisi peynir ekmek gibi satardı aynı şekilde eski b serisi de öyle ama satamadı, küçük tekerler, minibüs burnu gibi 45 derece aşağı inen kaput, önden arkadan basılmış tavandan yükselmiş arabalar genel olarak beğenilmez
  • Mitsubishi denince aklıma lancer geliyor, gerisi yalan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    500 lt bagaj hacmi nerede yazıyor? aracın teknik özelliklerinde bagaj hacmi 315lt taşıma kapasitesi 485lt karıştırıyor olmayasınız.
    https://www.auto-data.net/tr/mitsubishi-colt-vi-z30-1.5-i-16v-109hp-automatic-29010
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    bazıları aracı övmüş güzel de acaba hangisi araba alacağı zaman tipine hiç bakmadan iç hacmine, ekstra özelliklerine bakıyor?

    kabul edin işte araba ciddi manada şekilsiz, sınıfında birçok araba çok daha şekilli, ha şekil önemli değilse bu otomobil firmaları spor olsun diye mi tasarıma bu kadar emek para harcıyor...

    ayrıca tipten olsa lancer satardı denmiş, lancer de sadece belli açılardan güzel bir araç, genel hatlarıyla o da o kadar şekilli bir araç değil

    hem bu iş logoyla olsaydı eski mercedes a serisi peynir ekmek gibi satardı aynı şekilde eski b serisi de öyle ama satamadı, küçük tekerler, minibüs burnu gibi 45 derece aşağı inen kaput, önden arkadan basılmış tavandan yükselmiş arabalar genel olarak beğenilmez
    Ben.

    Honda jazz sahibiyim, tipi aşağı yukarı colt'a benziyor. Beni kaputun altı ilgilendirir. Görünüş geçici, ben o mekanik aksamla beraber on binlerce km yol yapacağım.

    Aracımın kronik sorunu yok, ciddi anlamda az yakıyor, performans sınıfına göre gayet yeterli, donanım gayet yeterli. Gidip de sırf dizel diye , piyasa arabası diye bomboş saçma sapan arabalara para vermedim, aylardır-senelerdir mutluyum. Bundan önceki aracım da 1.4 fiesta tdci'dı. 2012 modeldi. Motor şanzımanı orijinal halde kepazelikti. Üstüne 5-6 bin verip benzinliye geçtim. Herkes garipsedi. Verdiğim en mantıklı kararmış. Tüp taktım, 19 kuruş yakıyorum uzun yolda. Ayağımın altında da 30 hp fazladan var.

    Bir daha dizel mi ? Piyasa arabası mı ? Asla. 2015 polo trendline'a 60 bin çeken var. Binip kullandığım bir araç o da. Benim 47 bin liralık araçtan eksiği var fazlası yok. Ön yargısız olarak arabama binen herkes, motor-şanzıman ve iç hacim olarak aracımın B segmenti standartlarının üstünde olduğunu kabul ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 26 Haziran 2018; 19:12:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Konu komsu ne der dusuncesi ortalama turk tuketicisi icin cok onemlidir bu sebepten adi sani ulkemizde duyulmamis araclar tutmaz.





    Ortamlarda mitsubishi anahtari koysan masaya hicbir agirligin olmaz mitsubishi pajero olsa bile. Adam tiguanim var diye senden prestijli olur.



    Temel sebep bu.



    Yoksa akli olan, butcesini dusunen, ailesini daha konforlu daha guvenlikli sekilde seyahat ettirmek isteyenler icin bu tip tutulmayan markalar coldeki vaha gibidir.

    Belli bir yastan sonra zaten arabanin disinin bir onemi olmadığını idrak ediyorsun. Dizayn dedigin paketin susu kandirmacasidir.



    Iyiki de tutulmazlar.



    Hayirli gunler
    attrage ı satıyosan gel pazarlık yapalım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ben.

    Honda jazz sahibiyim, tipi aşağı yukarı colt'a benziyor. Beni kaputun altı ilgilendirir. Görünüş geçici, ben o mekanik aksamla beraber on binlerce km yol yapacağım.

    Aracımın kronik sorunu yok, ciddi anlamda az yakıyor, performans sınıfına göre gayet yeterli, donanım gayet yeterli. Gidip de sırf dizel diye , piyasa arabası diye bomboş saçma sapan arabalara para vermedim, aylardır-senelerdir mutluyum. Bundan önceki aracım da 1.4 fiesta tdci'dı. 2012 modeldi. Motor şanzımanı orijinal halde kepazelikti. Üstüne 5-6 bin verip benzinliye geçtim. Herkes garipsedi. Verdiğim en mantıklı kararmış. Tüp taktım, 19 kuruş yakıyorum uzun yolda. Ayağımın altında da 30 hp fazladan var.

    Bir daha dizel mi ? Piyasa arabası mı ? Asla. 2015 polo trendline'a 60 bin çeken var. Binip kullandığım bir araç o da. Benim 47 bin liralık araçtan eksiği var fazlası yok. Ön yargısız olarak arabama binen herkes, motor-şanzıman ve iç hacim olarak aracımın B segmenti standartlarının üstünde olduğunu kabul ediyor.

    Alıntıları Göster
    honda jazz ın mitsubishi colt la uzaktan yakından alakası yok, nasıl aşağı yukarı benzetiyorsun aklım almıyor açıkçası, jazz gayet orantılı bir araba, benim de sınıfında beğendiğim arabalardan, üstelik ben ki colt u ciddi manada çirkin bulurum şu an eşime araç olarak jazz bakıyorum tipini özellikle beğendiğimden

    BU ÜLKEDE NEDEN COLT GİBİ BI ARAÇ TUTMAZ


    BU ÜLKEDE NEDEN COLT GİBİ BI ARAÇ TUTMAZ


    diğer konular tabiki kişinin tercihidir ama ileri seviyede şekilsiz bir araç tercih etmek yerine insanlar şekli daha iyi aracı bazı konularda eksileri olarak da kabul edebilir




  • Ben f/p arac arayanlara alternatif olması icin konu açtım.Ayni model daha dusuk ozellikli araca 2 kat para vermek isteyene saygi duyarim.



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-degisensiz-boyasiz-1.4-comfortline-polo-582347401/detay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    honda jazz ın mitsubishi colt la uzaktan yakından alakası yok, nasıl aşağı yukarı benzetiyorsun aklım almıyor açıkçası, jazz gayet orantılı bir araba, benim de sınıfında beğendiğim arabalardan, üstelik ben ki colt u ciddi manada çirkin bulurum şu an eşime araç olarak jazz bakıyorum tipini özellikle beğendiğimden





    diğer konular tabiki kişinin tercihidir ama ileri seviyede şekilsiz bir araç tercih etmek yerine insanlar şekli daha iyi aracı bazı konularda eksileri olarak da kabul edebilir

    Alıntıları Göster
    Jazz gayet oranlı evet. Colt orantısızdır muhtemelen.

    Jazz Genişlik: 1695 mm . Colt genişlik: 1695 mm
    Jazz Yükseklik: 1525 mm . Colt yükseklik: 1550 mm
    Jazz Aks Mesafesi: 2500 mm. Colt Aks Mesafesi: 2500 mm
    Jazz Uzunluk: 3900 mm. Colt Uzunluk: 3870 mm.

    Baya bir fark varmış arada yahu

    "Minibüs burnu gibi 45 derece aşağı inen kaput" demişsin ya, jazz'ın kaputu colt'tan daha dik iner. Attığın fotoğraflardan bile belli. Colt'un burun sivri, jazzın değil. Öyle ki Jazz'ın sürücü koltuğundayken arabanın burnunu göremezsin.

    Yani, ya seçtiğin arabada bir yanlışlık var, ya da senin oranlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 26 Haziran 2018; 19:58:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Jazz gayet oranlı evet. Colt orantısızdır muhtemelen.

    Jazz Genişlik: 1695 mm . Colt genişlik: 1695 mm
    Jazz Yükseklik: 1525 mm . Colt yükseklik: 1550 mm
    Jazz Aks Mesafesi: 2500 mm. Colt Aks Mesafesi: 2500 mm
    Jazz Uzunluk: 3900 mm. Colt Uzunluk: 3870 mm.

    Baya bir fark varmış arada yahu

    "Minibüs burnu gibi 45 derece aşağı inen kaput" demişsin ya, jazz'ın kaputu colt'tan daha dik iner. Attığın fotoğraflardan bile belli. Colt'un burun sivri, jazzın değil. Öyle ki Jazz'ın sürücü koltuğundayken arabanın burnunu göremezsin.

    Yani, ya seçtiğin arabada bir yanlışlık var, ya da senin oranlarda.

    Alıntıları Göster
    evet colt orantısız şekilsiz bir araç, evet beğenilmiyor beğenilmediği için de tercih edilmiyor, evet insanların çoğu çirkin diye bu aracı almıyor, sana neden bu kadar dert oldu onu anlamadım, senin araban jazz, colt beğenilmiyor diye senin aracının piyasası düşmez merak etme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    evet colt orantısız şekilsiz bir araç, evet beğenilmiyor beğenilmediği için de tercih edilmiyor, evet insanların çoğu çirkin diye bu aracı almıyor, sana neden bu kadar dert oldu onu anlamadım, senin araban jazz, colt beğenilmiyor diye senin aracının piyasası düşmez merak etme

    Alıntıları Göster
    Bana dert olan colt'un piyasasının düşmesi değil. İnan bana, bırak colt'u , jazzın piyasası düşse bile umurumda olmaz Satmam, basar marşı devam ederim. Arabayı yatırım aracı diye görmüyorum. Görmek de mantıksız. Bu ülkede nice odun gibi arabalara güzel muamelesi yapılıp alınıyor boşver sen

    Boyutları aynı olan iki araca oranları çok farklı demek, önce dik gelen kaputa laf söyleyip sonra dik kaputlu arabayı sevip sivri burunluya laf söylemek. Bana dert olan colt'un piyasası değil, senin tutarsızlığın.

    Değerlerle konuşup da arada çok ciddi bir fark olmadığı görülünce baktın orada tutunmak mümkün değil. Bir anda nesnellikten öznelliğe kaymalar, onun bunun görüşünü referans alıp doğru kabul etmeler, sonrasında "sana niye dert oldu"lara gelmeler.. Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 26 Haziran 2018; 20:47:53 >




  • 1. 160L. bagaj hacmi
    2. Yetersiz fren mesafesi (40,5 metre @ 100kmh)
    3. berbat bir sürüs stabilitesi

    bunlar yeterli sanirim.
  • tutmasın. tutmasın ki ucuza satılsın. boşline polo alsınlar colt almasınlar, colt daha iyi ne güzel işte bedavaya kalite arabalara binebiliyoruz

    mesela asx'te tutmasın trendline tiguan alsınlar o daha güzel. asx'te ne güzel cam tavan var, elektrikli koltuk var o var bu var trendline tiguan daha güzel ama. alın. biz ucuza alıyoruz böylelikle kaliteyi
  • Aracın ikinci elde tutulmamasının araç hakkında olumsuz yargı oluşturduğu üzerine yorumlar okudum. Colt için bu geçerli değil diye düşünüyorum. Kardeşimin eşi için f/p oranı yüksek bir araç olacağı düşüncesiyle Colt almaya karar verdik. Gaziantep'te trafikte pek fazla gördüğümüz bir araç değildi. Yaklaşık iki ay malum siteyi takip ettik. Bütçemize uygun bir Colt ilanı siteye düştükten bir saat sonra expertiz yaptırıp kaporayı verdik. Araç bir yıl kullanıldı. Satmaya karar verdiğimiz gün istediğimiz fiyata satıldı. Satıldıktan sonra bile arayıp araç hala duruyor mu diye soranlar oldu. Bence Colt, fiyatına göre alınabilecek en iyi araçlardan biri ülkemizde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tutmaması daha iyi. Zamanında 28bin tl'ye makyajli versiyonunu aldım. Yol tutuşu cok iyiydi(segmenti içinde), 1.6 gibi gidiyordu, MiVEc sayesinde alt devirleri doluydu, yakıtı azdı, aynı paraya insanlar klimali araba bulmaya çalışırken ben cc'li yağmur sensörlü araba aldım. 3 sene kullandım bir kere bile bozulmadı. Altı yüksekti ve içi neredeyse d segmenti arabalar kadar genişti.



    Kötü yanları da vardı tabi ancak zamanında o paralara arkadaşım kazali, teneke 2004 polo alırken ben Colt'u alabildim. Çünkü Colt'un ikinci eli tutmuyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.