Şimdi Ara

Buji değişimi hakkında soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lpg'li araç. Hiç buji değişimi olmadı. Lpg ustası bence sen bujini bi değiştir aracın rolantide biraz titriyor norml değil dedi. Servise götürdüm usta bujilere baktı abi bence o kadar da kötü durumda değiller dedi o yüzden değiştirmedi kararsız kaldı. Buji değişiminin faydaları nedir? Değişim gerekli midir? vs. vs.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bende benzinli clio var aracda start verince motor calisiyor ardindak ufak bir hisirtİ gibi birses geliyordu 47000km de stock bujileri vardi gittim degistirdim bahsettigim ses yine geliyor ama her startta gelmiyor sıklıgı azaldı, ek olarak arabanin cekisi sanki artmis gibi geldi bana gaz tepkileri sanki daha iyi, gittigim usta 60binde degisir dedi ama sokunce elektrotlar gitmis dedi zaten ucuz bence maks 30-40 k da bir degistirmek lazim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volnes -- 4 Temmuz 2021; 20:50:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ne? Kaç km önce buji değişti? bujiler tek tırnak mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Benimde lpg de iken gazı geç alma tekleme ve rölantide titreme vardı dün değiştirdim bujileri sorun çözüldü

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Buji değişimi mesafeye göredir, motora göre 15bin ile 100bin km arasında değişim spesifikasyonları vardır. Gözle anlamak pek mümkün değildir, dirençleri ölçülerek tahmin edilebilir ama bu da kesin sonuç vermez. Yani en iyisi fabrikanın tecrübesine kulak asıp tavsiye edilen mesafede değiştirmek.


    Termal strese maruz kaldıkça içindeki yalıtıkan ve iletkenlerin özellkleri değişiyor, elektrik şarjının elektrotları atlaması için ihtiyaç duyduğu süre artıyor, zaman içinde indüksiyon bobini üzerinde de strese neden oluyor. Silindirde ise daha zayıf ve geç kıvılcım oluşur.


    Özellikle soğuk motorda, ilk kalkışlarda, yokuş yukarı kalkışlarda... yani zengin karışım durumlarındaki ateşlemede etkisi hissedilir. Çünkü zengin karışımın ateşlenmesi daha zordur. Eski bujiler, yani kıvılcım zayıflığı kendini önce zengin karışım durumlarında gösterir. Orta ve üst devirlerde ise ölçülebilir performans kaybı verir, buradaki kaybın sürücü tarafından anlaşılması ise zordur, en azından ben şimdiye kadar pek farkedemedim.





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Siz bu kadar bilgiye süresini çok gecirememişsinizdir de ondan fsrketmemişsinizdir 😂 80-90 km/h ile rampa çıkan arac aynı yük ve mevsimde ısrarla 60-70 km ye düşüyorsa sorun bujidir hocam teklemesini bile hissettim kaç defa sıkıştığında 😎 şimdi ise ders oldu kaç km ise değiltiriyorum LPG li idi araclarım hep ısrar la böyle kullanınca egsoz sistemini arızları subap erimesi sorunları gayet makul oluyor tekleye tekleye 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    Doğrudur...  benimki eskiyle yeni arasındaki fark, süresini geçirmedim gerçekten de.


    Hala anlamadığım şeyse farklı motorlar nasıl bu kadar farklı süreler isteyebiliyor. İtalyan'lar genelde 15-30bin, GM 50-100bin km'de... belki daha da uzun aralıklar vardır.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    i20 Yağ Değişimi Hakkında..
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Bir çok değişken var bunla ilgili,
    1. Motor yapısındaki farklılık lar hava-yakıt oranı, sıkıştırma oranı, motor çalışma sıcaklığı vb etmenler
    2. Motor elektrik aksamındaki farklılıklar buji ve bobin kalitesi kablolu mu? Direk bobinli bujiler mi?

    Araç üretim maliyetiyle alakalı bir durum bence tamamen nikel buji ver gec 20-30 binde çort iridiyum buji 60-80 bin rahat gidiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.