Şimdi Ara

ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
5
Favori
25.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru-cevaplar şahsıma aittir. Son zamanlarda özellikle ekşi sözlük'te ikinci el otomobil piyasası var İnsanlar saçma sapan tavsiyeler veriyorlar ben de burada düzgün bir Konu açmak istedim.



    Soru:


    Fiyatlar geçtiğimiz 5 sene içinde Dolar bazında %100-%300 arasında değerlendi, önümüzdeki 5 sene içinde böyle olacak mı?


    Cevap:


    Hayır. En son 5-6 sene evvel araçların hemen hemen tamamı %40-50 ÖTV bandıydayken yüksek faiz ve hurda teşviğiyle beraber fiyatları yere yapışmıştı. Salgınla beraber Avrupa'da sıfır araçlar son 5 yılda %50 zam yedi, bizde de ÖTV dilimi %80'e girince araçlar Döviz bazında değerlendi.


    Araçlar emsali görülmemiş bir şekilde değerlendi. Sıfır km olarak bir türlü araç stok sorunu da çözülememişti.


    Çöp araba bandı yani 2000 ve öncesi kuş serisi, Tempra, Tipo, Uno, R9-11-12-19-21, Lada 2108,2110 vs. bu araçlar değerlenmeye devam eder çünkü 200 bin lira telefon parası oldu. Zaten ben tavsiye olarak şunu derim cebinde 300-500 hatta 600-700 bin varsa 200 binlik al, 1 milyon varsa sıfır al geç. Zaten bu fiyat bandında 2020 öncesi ne araba alsanız sanayiye illa ki düşersiniz değişen bir şey olmaz.


    Fiyatlar TL bazında artsa da araçlardan kazanılacak paralar kazanıldı. Artık Dolar bazında işletme maliyetlerinden dolayı sadece zarar yazar. Kâr edilemez. Ek olarak depremde hasar alan araçların çoğu Change çeteleri tarafından alındı, araç sayısı azalmadı aksine deprem hasarlı arabalar yedek parçaya ayrıldı şasi no üzerine de yurtdışından araç getirip şasi no basıp yapıştırdılar. Araç sayısı pek de azalmadı yani. Alıcılar da aynı paraya bilinçli veya bilinçsiz Avrupa dan gelmiş araç aldılar. Bunu da eksper bir abi söylüyor Youtube da.


    Şu an olması gereken fiyatlar şu şekilde:



    Milenyum öncesi B ve C segmentler= Maks. 300 bin TL ( 10 bin $)


    Megane 2 / Focus 2 / Golf 5 = Maks. 450 bin TL (15 bin $)


    Megane 3 / Focus 3 / Golf 6/ C4 II= Maks. 600 bin TL (20 bin $)


    Golf 7 ve muadilleri ise maks. 900 bin civarı olmalı. Üstü fiyatlar uzun vadede geri çekilir ve Dolar bazınds büyük zarar ettirir. Gidip de Golf 7'ye 50 bin Dolar vermeyin. Avrupa da Golf 7'ler 5 bin Dolar.




    Piyasa neden durdu?


    Cevap:


    Tesla yaklaşık 10 bin sıfır araba getirdi, Chery 40 bin getirdi ve hepsini sattı. Bu sene ve sonraki sene Tesla 20 bin Dolarlık, Chery ise 1 milyon civarına denk gelecek ucuz otomobiller getirecek. Chery seksi Sedan modeli Arizzo8 ile de D segment ikinci el piyasasına ölümcül bir darbe vurabilir. Gırtlak dolu ve 200 beygirlik bir Arizzo 8'i 1.5-1.7 milyon TL civarına verecekler.


    Haliyle 2022'de var olmayan sadece iki firma havadan 50 bin müşteriye sıfır araç verdi. Sıfır araç gelince örnek veriyorum Youtuber Oğuzhan Yıldırım BMW 116d ve VW Passat 1.4 TSi araçlarını satıp Tesla aldı. Piyasaya 2 araba verdi ve piyasadan almayarak 3. bir başka araç daha aldı.


    Şöyle düşünün, 50 bin kişi Tesla ve Chery almak için kendi araçlarını da sattı. Piyasaya 50 bin adet sıfır araç girdi, en az 50 binde ikinci el girdi.

    Haliyle ikinci elde kilitlendi.



    Ne olacak?


    Elektrikli araçlardan dolayı Avrupa da ikinci ele talep azaldı. Avrupa da ikinci el fiyatlarında yüzeysel de olsa kırılma var. Hesapta olmayan Amerikan ve Çin otomobilleri piyasayı kırıyor.


    Türkiye de ise delilik yaşanıyor. Bkz. Türkiye de 15-20 bin Euro'dan başlayan Civic ve en ucuzu 4-5 bin Euro'dan başlayan Swift.

    ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024)


    ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024)


    Bu iki araç Avrupa için benzer arabalar. Arada 1000 Euro var. Bizde ise arada 10-15 bin Euro var.


    Sıfır km araç almanız bu noktada mantıklı, 0 km Polo 18 bin Euro mesela, Avrupa da 10-12 tane FD6 Civic parasına denk geliyor.ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024) 

    Türkiye de bizimkiler bir adedini Polo'dan pahalıya satıyor.ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024) 


    Araçların marka modele takılmayın, aynı şekilde Avrupa da sıfır Corolla ikinci elde 20-25 tane 6N Poloya denkARABA PİYASASI NE OLACAK (2024) 


    Özetle bu çıldırmış piyasada, durgunluğa rağmen yine de dünyanın en pahalı arabalarına biniyoruz. Bu sebeple 98-2000 bir şey alıp geçin veya geliriniz iyiyse sıfır km alın.


    Geçtiğimiz 5 senede yaşananlar daha önce hiç olmamıştı, belki de önümüzdeki 5 senede olacaklar da daha önce hiç olmayan şeyler içeriyordur. Belki bir defaya mahsus ikinci el ithalatı açılır vs. her şey olabilir.


    Kesin olan bir şey var ise piyasaya 2024'te yine yüzbinlerce sıfır km araç girecek ve yüzbinlerce araç ikinci ele düşecek.


    Ocak ayında Chery 4.450 satmış, Haziran da ise Arizzo 8 ve Tiggo 4 satışa çoktan sunulmuş olacak. Eğer adam gibi araç getirirlerse bu yaz Chery ikinci eli kilitleyebilir. Özellikle herkes Tiggo 4 diyor ama Arizzo 8 çok daha tehlikeli bir bebek. Otomatik Egea'dan taş çatlasın 300-400 bin daha pahalı olacak. Chery'nin B Sedan modeli Arizzo 4 vs. de var, ben olsam onu getirirdim. Belki gelir.ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024) 



    Arizzo 8


    ARABA PİYASASI NE OLACAK (2024)


    Duster yerli üretimle iç pazara gelecek, Egea için kötü bir haber. Egea için kötü haber demek, Egea fiyatlarına indirim/kampanya demek. Bu da ikinci ele yine zarar.


    Kısaca reel parametreler bu şekilde, Ocak'ta 80 bin sıfır km binek ve ticari satılmış.


    Piyasada para yok, faizden dolayı ticaret bitti vs. diyenler de boş konuşuyor, geçen ay 80 bin kişi parayı basmış sıfır km araba almış. En ucuzu 1,2 milyondan 4500 kişi Chery almış. Piyasa açık, piyasa gayet canlı, faizler inecek piyasa açılacak diyenlerle konuşmayın.


    Sıfır km araç alacaksanız da, faizsiz kredi çekseniz dahi, sigorta, kasko, MTV, bakım, yakıt, eğer tercih ederseniz sonradan LPG dönüşümü vs. bir yılda emin olun 100-150 bin TL masrafı var. Egea da dâhi böyle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1966D0217 -- 16 Şubat 2024; 23:43:8 >







  • Hükümet iyi bir algı yarattı inanan çok oldu, cahilleri borsaya topladı öncelikle. Devamında işi bilenler faiz ve mal almaya devam etti ama az bir kesim bu. Orta gelir dediğimiz kesim yok oldu olacak bir şey kalmadı, şuan para kazananlar ya gerçekten parası olanlar ya da illegal kazananlar (illegal devlet ihalesi, toki taşeronluğu, naylon fatura, kredi kartı takla, kuyumcu kisvesi altında kart işi, uyuşturucu vs...)


    Haziran ayından beri araç fiyatları düştü diye algı yaptıranlar ve buna inanıp reklamını yapanlar var ama hepsi yayan kaldı ve çoğu bir şey sahibi bile değil ya da mevcut durumu yerinde sayan, geriye giden tayfa.


    İkinci el arabada fiyat düştü dedikleri olay da 1990 model Mazda 626'ya 500.000TL isteyenlerin 250.000TL'ye düşmesi yani.


    Ev içinde aynısı geçerli, şuan temelden alıp 4-5 sene beklemedikten sonra hazır ve merkez yerden ucuza ev alman veya o evin fiyatının düşmesi imkansız. Ankara'nın en ücra köşeleri Kızılay'a 40km mesafede ki semtlerde Mart 2023'de 1.500.000TL'ye satılan evler şuan 2.600.000/3.200.000TL'ye satılıyor, 50.000TL bile de düşmüyorlar pazarlıkta.


    Yoksa otomotiv sektörü her ay %5 minimum zamlanmaya devam ediyor. Seçimden sonra zaten devalüasyon olunca, her şey ortaya çıkacak. Dolar 50, mazot 80TL olunca fiyatlar düştü demeye devam edecek yayan bir tayfa hala olacaktır ama iş işten geçmiş olacak.


    Tavuk dönerin 200TL olduğu Big Mac menünün 300TL olduğu yerde evet evet her şeyin fiyatı düşer merak etmeyin siz.

    Döviz artmayacak, bizim millet azdırmaya çalışırsa Mr. Şimşek 500 daha ateşler %55 olur özel bankalar %60-65 verir 1 milyon TL aylık 55-60 bin getirir.


    Arabalar altın ve dolar bazında düşecek.


    Avrupa da 2000 Euro luk araba bizde 20000 Euro.


    Çinliler 600-700 bine elektrikli B segment getirecekler. Tiggo 4 gelecek 900 bine. Arabalar dolar bazında düşecektir. Altın bazında 1 senede yarı yarıya eridi.

    şahine 250k yazmışlar, 250bine 10k faiz alıp ayda 10gün araç kiralayıp ya da full taksiyle gezerim (üstüne para kalır). üstüne şahinin çıkaracağı masrafla uğraşmam. Eski araçlar bu kadar değerli olmamalı. Adam 2011 civic satıyor 200k km manuel 700bin tl. 723 bin e 10bin km de 2023 clio var. Senin eski aracına kim o parayı versin, sanki mercedes.

    hisse alanlarda cahil oldu ha :)))

    Sen arabayı yatırım diye alan cahillerden misin?

    Bence en cahil kesim arabayı yatırım aracı diye alan kesim ve bunun savunucuları.forumda da vardı bir kaptan;sanırsın tenekelerden değil altın madenin konuşuyoruz.

    Ne oldu?


    Çinliler leblebi gibi araç üretiyor; istese-izin verilse-engel olunmasa Türkiye yide - AB yide araca boğarlar; o çok taptığınız tenekeler; ancak cep telefonu muamelsi görür.


    bak geçen sene dolar 20 tL iken ; araba yatırımcıları full CİVİClere bayi rüşveti-zorunlu aksesuar vs..vs.. ile yaklaşık 75 bin DOLAR para saydılar.


    şimdi o yatırımı git nakite çevir; 50 bin dolar veren çıkmaz.

    ne oldu? YÜZDE 30 ZARARDASIN. bekleyince daha da zarar edeceksin.

    masraf edeceksin;

    MTV ödeyeceksin;

    kasko - sigorta ödeyeceksin;

    bakımını yaptıraaksın;

    davarın biri gelip çarpmasa-sürtmese diye hop otorup-hop kalkacaksın.


    ama o dönem de hisse hatta altın alanlar bile katladı parasını; belki 2 0 km. civic parası yaptı elindeki birikmişini.

    Tek mesele araç kıtlığıydı, geçti gitti, piyasanın içinden geçti.

    30.500 dolara 2020 de aldığım aracın piyasası 55-60 bin dolardı geçen yıl. Mayıs 2023 gibi 52.500 dolara alıyorum diyen arkadaşa satmadım, şimdi 36 bin dolardan sattım.30 bin dolara düşmez geri muhtemelen çünkü doların da bir değer kaybı var, yükselen ÖTV ile sıfır araç fiyatları da yükseldi baya.

    O zaman satıp parayı altında tutsam, şimdi o altın 2 milyona doğru gidiyor olurdu ama ben tutmazdım, hemen araba alırdım o yüksek piyasadan.

    Ama sonuç olarak ben memnunum bu satıştan çünkü o zaman alacağım araçlar daha çok uçuk fiyatlarla piyasadaydı. O zaman üste 600 bin ekleyip alabileceğim aracı şimdi 300 bin ekleyerek alabiliyorsun. Ben 600 ekleyip o zaman üste 2 milyon (yanlış yazmıyor, togg için 3,5 milyon isteniyordu ve biri 3,4 m dan sattım dedi) istenen uzun menzilli togg alıyorum kısmetse.

    Mesele piyasa fiyatları değil, mesele fırsat yakalamak, onu da ancak Allah kısmet ederse görürüz.

    Piyasa artık oturdu gibi, satışlar açılıyor. Ben iki sene önce 4 ay ilanda bekleyen satılmayan aracımı şimdi bir ay dolmadan sattım. Aylardır ilanda bekleyen iki aracı birden satıldı bir tanıdığın.
    Alıcılar da piyasadaki fiyatların artık düşmeyeceğini düşünüyor ki altınları bozdurup araç alıyor.

    Neyin referandumunu yapacağız acaba?Adamlar ömür boyunca koltukta kalmayı zaten istiyorlar.Bu millet de ölene kadar bunları kazandırmaya and içmişken hala neyin referandumunu yapacağız?Bunlar sırf mutlu olsunlar diye zırt pırt her yıl seçim yapıp akp'nin kazandığını mı ilan edeceğiz?


    Bu ülkede seçime bile gerek yok artık.Azerbaycan ve Rusya,Suriye gibi kazanını belli olan formalite seçimlere gideriz bu saatten sonra.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    2024 Araba Piyasası Öngörüleri

    2024 yılında, küresel araba piyasasının önemli değişikliklerin yaşayacağı tahmin ediliyor. Tüketici taleplerinin, teknolojik gelişmelerin ve küresel ekonomik koşulların etkisiyle, araba piyasası dinamik bir değişim geçirecek.

    Elektrikli Araçların Artan Popülaritesi

    Son yıllarda elektrikli araçların (EV) popülaritesi hızla artıyor. Bu eğilimin 2024'te de devam etmesi bekleniyor. Hükümet teşvikleri, gelişmiş şarj altyapısı ve çevresel kaygılar, tüketicileri EV'lere yöneltiyor.

    Hibrit ve Plug-in Hibrit Araçlarda Büyüme

    EV'lere ek olarak, hibrit ve plug-in hibrit araçların (PHEV) da 2024'te büyümesi bekleniyor. Bu araçlar, hem elektrik hem de benzinle çalışan geçiş teknolojilerini temsil ediyor. PHEV'ler, EV'lere kıyasla daha uzun sürüş menzili ve daha az şarj endişesi sunuyor.

    Bağlantılı ve Otonom Araçların Yükselişi

    Teknolojik gelişmeler, araba piyasasını yeniden şekillendiriyor. Bağlantılı ve otonom araçlar, yeni özellikler ve gelişmiş güvenlik sistemleri ile öne çıkıyor. 2024'te, bu tür araçların pazarda daha fazla yer edinmesi öngörülüyor.

    Tüketici Taleplerinin Değişimi

    Tüketicilerin araba satın alma tercihleri de değişiyor. Artan kişiselleştirme ve esneklik talebi, abonelik hizmetleri ve kiralama seçeneklerinin popülaritesini artırıyor. Ayrıca, çevre dostu ve yakıt verimli araçlara olan ilgi artmaya devam ediyor.

    Küresel Ekonomik Koşulların Etkisi

    Küresel ekonomik koşullar, araba piyasasını önemli ölçüde etkiliyor. Faiz oranlarındaki değişiklikler, enflasyon ve ekonomik belirsizlikler, tüketici harcamalarını ve araç alım kararlarını etkileyebilir.

    Özetle, 2024 araba piyasası, EV'lerin artan popülaritesi, hibrit ve PHEV araçlardaki büyüme, bağlantılı ve otonom araçların yükselişi, değişen tüketici talepleri ve küresel ekonomik koşulların etkisiyle önemli değişikliklere hazırlanıyor.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yazim hatalarini düzelttim.

    Altin-borsa-para muhabbeti yapmayalım, biz araba konuştuk.

    Şeyi yazmayı unutmuşum.

    Mesela 2017 de Polo nun sifiri 18 bin Dolar di

    Ayni arabayi 2017 de 18 bin Dolar a alip 2018 de hurda tesviginden dolayi zarar ederek 14 bin Dolar a sattim

    Bu arac 2023 te 640 bin Tl /32 bin Dolar dan satildi, tekrardan alan kisi kuzenimdi

    Su an ise 740 tan yani 24 bin Dolar dan ilanda, satilmiyor

    Ilk geri cekilme dalgasi buydu, Dolar bazinda %20-25 çekildi araçlar, köpük gitti.

    Bir sonraki dalga yaş ve km lerden dolayi olacak, piyasada 2015 arabalar 0 km muamelesi goruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1966D0217 -- 16 Şubat 2024; 23:47:47 >
  • Hocam 2019 Eylül polo 105.000 TL 17.000 Euroya aldim. O dönem Passat almadığım için kafamı vuruyorum. Aynı arabayı Mayıs 2023 te (4 yaş 20000 km) 825.000 Tl ye sattım(36.000 Euro civarı) . Bu geçmiş yılda ne kadar balon olduğunu gösteriyor.


    Bana göre tl bazında sıfır araçlar artışa devam eder, eğer devalüasyon olmazsa dolar/euro bazında da artar. Ama devalüasyon olursa Euro dolar bazında sabit gider. İkinci elde tamamen devalüasyona bağlı ne olacağı. Bu ülkede dolar Euro altın vb veri almadan konuşmak anlamlı değil.


    Bu dönemin parlayan yıldızı elektrik ve hybrid araçlar olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perfectstrangers -- 17 Şubat 2024; 9:31:43 >
  • Tek mesele araç kıtlığıydı, geçti gitti, piyasanın içinden geçti.

    30.500 dolara 2020 de aldığım aracın piyasası 55-60 bin dolardı geçen yıl. Mayıs 2023 gibi 52.500 dolara alıyorum diyen arkadaşa satmadım, şimdi 36 bin dolardan sattım.30 bin dolara düşmez geri muhtemelen çünkü doların da bir değer kaybı var, yükselen ÖTV ile sıfır araç fiyatları da yükseldi baya.

    O zaman satıp parayı altında tutsam, şimdi o altın 2 milyona doğru gidiyor olurdu ama ben tutmazdım, hemen araba alırdım o yüksek piyasadan.

    Ama sonuç olarak ben memnunum bu satıştan çünkü o zaman alacağım araçlar daha çok uçuk fiyatlarla piyasadaydı. O zaman üste 600 bin ekleyip alabileceğim aracı şimdi 300 bin ekleyerek alabiliyorsun. Ben 600 ekleyip o zaman üste 2 milyon (yanlış yazmıyor, togg için 3,5 milyon isteniyordu ve biri 3,4 m dan sattım dedi) istenen uzun menzilli togg alıyorum kısmetse.

    Mesele piyasa fiyatları değil, mesele fırsat yakalamak, onu da ancak Allah kısmet ederse görürüz.

    Piyasa artık oturdu gibi, satışlar açılıyor. Ben iki sene önce 4 ay ilanda bekleyen satılmayan aracımı şimdi bir ay dolmadan sattım. Aylardır ilanda bekleyen iki aracı birden satıldı bir tanıdığın.
    Alıcılar da piyasadaki fiyatların artık düşmeyeceğini düşünüyor ki altınları bozdurup araç alıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 17 Şubat 2024; 13:20:54 >




  • Arac piyasasinda oturmasi gereken tek sey 2000 ile 2020 model araclarin fiyatlari.Bana kalirsa 0 araclarin fiyatlari oturdu.Ama 2.elde 2000-2020 arasi modellerde o kadar aptalca fiyatlamalar var ki insanlar kafayi yemis.Araclarin yedek parca fiyatlari cok yuksek oldugu icin 7-8 yasindaki arabaya bir masraf yaparsin o aracin 0ina yaklasirsin nerdeyse maliyette.Bi lastik tup taksan trigeri diski yagi vb. seyler tamam zaten.Ben de arac alacagim ama hayatta bu yasi gecmis arabalara bu paralari vermem
  • ileride değer kaybı ve kullanım memnuniyeti oranı olarak 1.5 bluedci 7edc 2020 model 70 80 bin kmde touch paket megane sedan mı yoksa 90 100bin km de 2016-2018 model icon megane sedan 6edc mi daha iyi olur. ( yıllık 35-40bin km yapıyorum)

  • Piyasanın şeklini seçim sonrası kemer sıkma politikası yapılıp yapılmayacağı belirleyecek. Ben ciddi bir sıkılaşma yapılacak diyordum hep ama kulislerde seçim sonrası anayasa değişikliği referandumu yapılabileceği konuşuluyor. Popülist politikalara devam edebilirler böyle olursa.
  • Seçim sonrası Kemer sıkma politikasına devam edilir.



    Bu kadar faize rağmen dövizdeki durumu zaten görüyorsunuz döviz yerinde zar zor duruyor. Şu saatten sonra faiz indirme falan olursa geri dönüşü olmayan bir yola gireriz. EUR ve USD'de 3 haneli rakamlar test edilir. 


    Mr. Lightning Bakan olarak kalmaya devam edecek.


    Haziran'da memur, emekli, asgari ücret için ara zam olmayacak. Epeydir ara zam geliyor ve her şeyin fiyatı artıyordu.


    Faiz %55-60 civarına gelseydi TL epey güçlenirdi, %45 enflasyona göre yine az.


    Referandum vs. olabilir, 100. Yıl için en azından 3-5 yıl indirim olarak ehliyet vs. affı verilmesi de bekleniyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutku59

    ileride değer kaybı ve kullanım memnuniyeti oranı olarak 1.5 bluedci 7edc 2020 model 70 80 bin kmde touch paket megane sedan mı yoksa 90 100bin km de 2016-2018 model icon megane sedan 6edc mi daha iyi olur. ( yıllık 35-40bin km yapıyorum)

    Uzun vadede yüksek model daha az zarar ettirir.


    Binici için ise üst paket almak daha mantıklıdır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: byburaq67

    Arac piyasasinda oturmasi gereken tek sey 2000 ile 2020 model araclarin fiyatlari.Bana kalirsa 0 araclarin fiyatlari oturdu.Ama 2.elde 2000-2020 arasi modellerde o kadar aptalca fiyatlamalar var ki insanlar kafayi yemis.Araclarin yedek parca fiyatlari cok yuksek oldugu icin 7-8 yasindaki arabaya bir masraf yaparsin o aracin 0ina yaklasirsin nerdeyse maliyette.Bi lastik tup taksan trigeri diski yagi vb. seyler tamam zaten.Ben de arac alacagim ama hayatta bu yasi gecmis arabalara bu paralari vermem

    Dediklerin 50 bin tutar ama eski arabada onlarla kurtaramıyorsun işte.


    Mesela İstanbul arabası yorulmuş bir 1.4 TSi Golf 6 aldın, araba 200 binde benzinli olsun.


    Elektrikli devirdaim, klima kompresör ve radyatörü ömrünü tamamlamış olacak.


    Orjinal radyatör suyh Behr marka, devirdaim, soğutma parçaları, sistem temizligi, klima yağı ve gazı derken sadece bu iki kalemden 35-40 bin masrafın oluyor.





  • hocam ne yapalım ikinci el araba almayalım mı diyosun yani

  • teşekkür ediyorum öncelikle yorumunuz için. al sat gibi bir niyetim yok amacım binmek, biri orta biri full paket, yüksek km yapınca araçlar ortalama 150-200bine gelicek satacağım zaman. önceki aracım 1.2 tce 130 manuel megane 4 hb icon du açıkçası satış ve değer kaybı fazla oldu, aralarında aşırı bir fark olmayacak ise fullu tercih etmek mantıklı oluyor ama olursa 2020 touch. aslında her yıl 20 binde bir araç değiştirmek benim için en mantıklısı fakat ekonomi çok belirsiz biraz zor oluyor.

  • gainzzz34 kullanıcısına yanıt

    Araç alama aşamasındaysan bütçe ve şanzıman tercihi belirtirsen yardımcı olalım hocam

  • tutku59 T kullanıcısına yanıt

    Rica ederim hocam.


    Maalesef Megane HB, Egea HB, 2. nesil C4 ve muadil 308'in benzinli versiyonları gerçekten ikinci elde satarken yoruyor. Megane alacak biri Sedan alıp geçiyor hem araç seçeneği fazla hemde malum bizde Sedan manyağı bir kesim var. Bir de PSA ve Renault grubunun dizelleri gerçekten güzel motorlar olduğu için benzinli sevenler bile o grupta dizel alıyor. Şu an sıfır km araçlarda durum böyle değil, 2010-2015 civarı çıkan araçlarda böyle.


    Ben sizin yerinizde olsam almışken en dolusunu alırdım, İcon paket almaya değer.

  • perfectstrangers P kullanıcısına yanıt

    Şehir içi için rutin kullanım mevcutsa elektriki araç almak en mantıklısı.


    Az evvel ciddi araç baktım 650 civarına sıfır km veya 5 bin km altı Egea, 600 civarına Clio bulabiliyorsun. Onlar bile satılmıyor.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Stok yapan galeriler dehşet zarar etti, 10-15 arabada araç başı 5000 Dolar düşüş olsa 50 bin Dolar zarar demek. 


    Bizim milletin bir şeylere takılıp kalma huyu vardır, arabadan para kazandı ya, onun kısa vadede bir daha olmayacağını anlaması için birkaç sene geçmesi lazım.


    Lüks sınıfta mesela DS 7 vs. alırsan şu an 2400'lük arabayı 1900'e alabilirsin.

  • Yanlışınız var hocam, memura emekliye ara zam diye bir şey yok zaten anlaşma o şekilde olduğu için 6 ayda bir zam yapılıyor her zaman.

    Asgari ücret ve özel sektör için ara zam oldu son yıllarda ama o her zaman olacak diye bir şey yok, onu yapmayabilirler çünkü onlar senede bir zam alır normalde.

  • 5 de değil 15 hatta neredeyse 20 bin dolar düşüş oldu benim aracın piyasasında. 55 bin dolar 36 bin dolar arası.

    Ama zaten onlar piyasa fiyatının altında, liste fiyatının çok az üstüne alıyordu. Çoğunun kafası basmadığı için TL bazında hesap eder yine kar ediyorum der.

  • En mantıklı megane duruyor iconda 2016 2018- model arası 90 100bin km alabiliyorum 2019 2020 bludci touch olanları 60 80 de bulunabiliyor ama icon pakete değer gibi duruyor eğer edc6 saki kuru kavrama problem çıkarma ihtimali olmaz ise 308 1.5bluehdi eat8 öneren oldu 40 50bin km de 19 20 modelleri var fakat çok az 100bini geçtikten sonra satma zorluğu çıkarır mı bilemedim

  • Yazının başında arkadaş belirtmiş şahsi fikirleri hiç bir bağlayıcılığı yok 3 sene önce kimse nasıl bilemediyse ekonominin bu durumunda şuanda da şahsi fikirlerinden öteye gitmez boşa kafanızı yormayın kullanıcı iseniz alabildiğiniz alın bakın keyfinize yarının ne olacağını hiç bir zaman bilemeyeceksiniz
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.