Öncelikle daha önceki kasanın bir kez 0,9 tce,2kez 1.5dci sahibi oldum ve herbirini 6ay ve 1yıl gibi sürelerle kullandım.Dolayısıyla eski kasayla daha iyi kıyaslayabiliyorum. Dış görünüşteki piyano blacklerin kullanılmaması,far grubunun değişmesi aracı daha modern hatlara kavuşturmuş. Ama asıl değişim iç mekanda kullanılan malzemelerde ve sürüş dinamiklerinde.Sert plastik devam etse de bir önceki kasadaki abartılı,bir süre sonra rahatsız eden gösterge grubu çok daha sade ve kaliteli dururken ,daha çok bilgiyi ve kişiselleştirmeyi sunuyor.Direksiyonun derisi çok daha kaliteli,koltuk kafalıkları,dış dikiz aynaları eski kasaya göre yine çok iyi.Bütün kontrol düğmeleri,hatta korna bile daha iyi.Eski kasaları da sıfır almıştım ama ilk günden tıkırtı ve çıtırtı ,sürekli geliyordu.Şu ana kadar yeni kasada böyle bir problem yok. Sürüşte en önemli fark eskisi kadar sert değil,çukurlarda,kasislerde yolda zıplama ,gezme yok,çok daha güven veriyor.Yol sesi,rüzgar sesi belirgin bir şekilde az.Aynaların dizaynının da önemi büyük bu konuda.Ön ve arka aksın arasının açılması sürüşte belirgin daha güvenli hissettiriyor.Yüksek hızda da yolda yüzme hissi yok. 100 beygirlük motor 164 NM tork veriyor,bu otomatik viteslerde daha düşük torkla sunuluyor,biraz da bundan manuel aldım. Arabayı antalya'dan sıfır aldım,ertesi gün İskenderun'a gittim ve döndüm.Giderken 5.2lt,dönerken 5.5lt yaktı.Bence çok iyi.Şehir içi için şu anda birşey söyleyemiyorum.Tahminimce 7-8lt civarı olcak gibi.Şu anda 1500km.de. Eski kasayı kullanmış biri olarak,gerçekten bu kez daha iyi ve farklı bir Clio olmuş,dış görüntüde hissedilmese de. Araçta standart touch modele ek,RS alumünyum jantlar,ön sis farları var. Daha önce VW polo1.6tdi,1.0 70hp seat İbiza95hpve 115HP citroen c3 1.2 110 hp(yakıtından dolayı satttım 10lt nin altına inmiyordu.)kullandım.En beğendiğim araç Seat İbiza 1.0 115 hp'den sonra yeni Clio oldu. Umarım almayı düşünenlere fikir vermiştir. |
Renault Clio 1.0 TCe Touch Manuel Sürüş İzlenimleri
Renault'nun popüler Clio modeli, 1.0 litrelik üç silindirli TCe motoru ve beş ileri manuel şanzımanı ile donanmış Touch donanım paketiyle sunulmaktadır. Bu kombinasyon, kullanıcılarına dinamik ve ekonomik bir sürüş deneyimi vaat etmektedir.
Motor Performansı
1.0 TCe motor, 100 beygir güç ve 160 Nm tork üretmektedir. Bu değerler, günlük kullanım için yeterlidir ve şehir içi sürüşlerde hızlı manevralara olanak tanır. Motor, düşük devirlerde bile torklu bir karaktere sahiptir ve gaz tepkileri canlıdır.
Şanzıman
Beş ileri manuel şanzıman, hassas vites geçişleri ve net bir vites hissi sunar. Vites oranları, günlük sürüş koşulları için iyi bir şekilde ayarlanmıştır ve otomobilin hem şehir içinde hem de otoyolda verimli bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Yakıt Verimliliği
Clio 1.0 TCe Touch, iddialı bir yakıt verimliliğine sahiptir. WLTP standartlarına göre, ortalama 100 kilometrede 5,1 litre yakıt tüketmektedir. Bu değer, hem şehir içi hem de otoyol sürüşleri için etkileyicidir.
Sürüş Dinamikleri
Clio 1.0 TCe Touch, çevik ve keyifli bir sürüş deneyimi sunar. Direksiyon hassastır ve otomobil virajlarda iyi bir şekilde dengelenmiştir. Süspansiyon sistemi, yol tutuşunu sağlarken aynı zamanda konforlu bir sürüşü garanti eder.
Donanım ve Özellikler
Touch donanım paketi, Apple CarPlay ve Android Auto entegrasyonuna sahip 7 inçlik bir dokunmatik ekran, elektrikli camlar, klima ve hız sabitleyici gibi standart özellikler sunar. Geniş kabin, rahat koltuklar ve bolca bagaj alanı ile konforlu bir iç mekan sağlar.
Sonuç
Renault Clio 1.0 TCe Touch Manuel, dinamik sürüş performansı, etkileyici yakıt verimliliği ve iyi donanım özellikleri ile öne çıkan bir otomobildir. Şehir içi sürüşler için idealdir ve günlük kullanımda pratikliği ve ekonomisi ile kullanıcıların beğenisini kazanmaktadır.