Şimdi Ara

bujı yağlanmsı hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
9.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar aracımı 300 km önce conta yakmasından dolayı bakıma verdim kapak taşlandı problem giderildi... şimdi araç durup dururken teklemeye başladı bujı kablolarından ıkısının ateşlemediğini fark ettim bobın yada bujı kablolarından deyıp bakıma götürdüm ama ordan olmadığını söylediler araç kafasına göre kendılığınden düzeliyor yada rolantı düşüyor çekiş düşüyor acaba aracı toplarken bıserşeyleri tam yapamadılarmı neden böyle bır olayla karsı karsıyayım ve problemı nasıl gıdere bılırım...



  • Bu konuda tam bir bilgim yok ama arkadaşın 89 5.25 var şu aralar 2. ile 6 . Buji yağliyor haftada bir buji değiştiriyor. Gerçekten sıkıntılı bir durum umarım çözüme kavusturursun . Konu güncel +++

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TroubleTrouble kullanıcısına yanıt
    peki bujıleri değişince problem çözülüyormu çözülüyorsa eğer ateşleme bobınınde bır arıza vardır bujı kablolarını bıtırıyordur benım tahmınım...benım problem kafasına göre aracın keyfı gelıyor on numara oluyor keyfı gıdıyor ben gıtmıycem dıyor...
  • tanjugenç T kullanıcısına yanıt
    Değiştirince düzeliyor . Aracı zorlarsa daha kısa sürede yağliyor . Motor bilgili bir sorun Ateşleme ile ilgili degil . Bujilerin uçları yanık yağ gibi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TroubleTrouble kullanıcısına yanıt
    bujılerı neden o hale gelıyor acaba nıye tum bıjıler değilde sadece ıkı buju benım arabadada ıkı bujı problem çıkartıyor ama ben kabloları değiştirmiyorum kendılığınden bazen duzelıyor bazen duzelmıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanjugenç

    bujılerı neden o hale gelıyor acaba nıye tum bıjıler değilde sadece ıkı buju benım arabadada ıkı bujı problem çıkartıyor ama ben kabloları değiştirmiyorum kendılığınden bazen duzelıyor bazen duzelmıyor...
    sanırım araç yapılırken subap kayıtları veya contalarda sorun oldu ve araç kapaktan subaplara yağ indiriyor olabilir....bu da ilk bujileri etkiliyordur... ya da subaplar alıştırılmadan takılmış olabilir bu da kaçak oluşturur ve yanma tam olmayınca kurumlanma ve yağlanma sorunu oluşabilir.... her zaman ehil ustalarla iş yapın varsın birkaç kuruş fazla alsın...
  • tanjugenç T kullanıcısına yanıt
    Bujileri sokup baktiniz mi ? Belli bir km sonra araç iyice traktöre dönecektir. Tam yağlamamis sanırım . Ilk işiniz bu işlemleri yaptırdığıniz ustaya gidin zaten düzgün biriyse yaptığı işin arkasında durur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor Yağ Kapağında Köpürme
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    sanırım araç yapılırken subap kayıtları veya contalarda sorun oldu ve araç kapaktan subaplara yağ indiriyor olabilir....bu da ilk bujileri etkiliyordur... ya da subaplar alıştırılmadan takılmış olabilir bu da kaçak oluşturur ve yanma tam olmayınca kurumlanma ve yağlanma sorunu oluşabilir.... her zaman ehil ustalarla iş yapın varsın birkaç kuruş fazla alsın...

    katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haislip_13

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    sanırım araç yapılırken subap kayıtları veya contalarda sorun oldu ve araç kapaktan subaplara yağ indiriyor olabilir....bu da ilk bujileri etkiliyordur... ya da subaplar alıştırılmadan takılmış olabilir bu da kaçak oluşturur ve yanma tam olmayınca kurumlanma ve yağlanma sorunu oluşabilir.... her zaman ehil ustalarla iş yapın varsın birkaç kuruş fazla alsın...

    katılıyorum

    Alıntıları Göster
    mesele bujiden değil piston segmanlarından kaynaklanıyor gibi. anlamak için silindirlere tek tek basınç testi yaptırın. basit bir uygulamayla bir kaç dakika içinde sonuç alırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    mesele bujiden değil piston segmanlarından kaynaklanıyor gibi. anlamak için silindirlere tek tek basınç testi yaptırın. basit bir uygulamayla bir kaç dakika içinde sonuç alırsınız.

    +1. Değiştirildiği halde bir süre sonra bujilerde yağ görürseniz ve motor tekliyorsa o motor rektefiye ve yeni segman zamanı gelmiş demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 10 Aralık 2014; 0:48:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    mesele bujiden değil piston segmanlarından kaynaklanıyor gibi. anlamak için silindirlere tek tek basınç testi yaptırın. basit bir uygulamayla bir kaç dakika içinde sonuç alırsınız.

    +1. Değiştirildiği halde bir süre sonra bujilerde yağ görürseniz ve motor tekliyorsa o motor rektefiye ve yeni segman zamanı gelmiş demektir.

    Alıntıları Göster
    Benim bir önceki aracım yağ yakıyordu. Bu sebepten ötürü bujiler yağlanıyordu ve aracı 2. ve 3. viteste dip gaz yaptığım zaman tekliyordu. Araç bazen çalışmıyordu. Mesela sabah aracı çalıştırdığımda tek seferde alıyordu ama yarım saatlik bir yolculuk yaptıktan sonra stop ederdim sonra hemen marş basınca çalışmazdı. Çünkü buji ıslanıyordu o yüzden ateşleyemiyordu. Bunu anlatmamdaki neden ise belki motorunuza yapılan işlem tam olarak doğru olmamış ve bujilere yağ gidiyor.
    Bu sorunun cevabını birde ustaya sormak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozr2pkr

    Benim bir önceki aracım yağ yakıyordu. Bu sebepten ötürü bujiler yağlanıyordu ve aracı 2. ve 3. viteste dip gaz yaptığım zaman tekliyordu. Araç bazen çalışmıyordu. Mesela sabah aracı çalıştırdığımda tek seferde alıyordu ama yarım saatlik bir yolculuk yaptıktan sonra stop ederdim sonra hemen marş basınca çalışmazdı. Çünkü buji ıslanıyordu o yüzden ateşleyemiyordu. Bunu anlatmamdaki neden ise belki motorunuza yapılan işlem tam olarak doğru olmamış ve bujilere yağ gidiyor.
    Bu sorunun cevabını birde ustaya sormak lazım.
    Buji yağlanması üst kapak contasından da kaynaklanabilir.Genelde silindir kapak contası değiştirilirken üst kapak contası da değiştirilir ama yine de ustanıza sormanız da fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    Buji yağlanması üst kapak contasından da kaynaklanabilir.Genelde silindir kapak contası değiştirilirken üst kapak contası da değiştirilir ama yine de ustanıza sormanız da fayda var

    Alıntıları Göster
    Benim arabada ara sıra buji diplerinden dışarı yağ terlemesi oluyor. Motor sesinden şüphelendiğim için buji kablolarını tek tek söküp dinlemiştim. Şüphem iyice artmıştı. Bujiyi ustaya söktürüp baktığımda yağlanma yoktu.

    Çok ciddi şüphelerim olduğu halde benim bujiler yağlanmadığına göre sizin durum ciddi olabilir. Erkenden el atılırsa ileride masrafların büyümesinin önüne geçersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    Buji yağlanması üst kapak contasından da kaynaklanabilir.Genelde silindir kapak contası değiştirilirken üst kapak contası da değiştirilir ama yine de ustanıza sormanız da fayda var


    Benim başıma aynı sebepten geldi. üst kapak contası sızdırdığı için bujiler yağlanıyordu. Sabahları geç marş alıyordu araç.

    bu arada olur da üst kapak contası değiştirirseniz kesinlikle ve kesinlikle orijinal conta + kaliteli bir macun kullanın. aksi taktirde sürekli conta değiştirmek zorunda kalırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 10 Aralık 2014; 10:15:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    Buji yağlanması üst kapak contasından da kaynaklanabilir.Genelde silindir kapak contası değiştirilirken üst kapak contası da değiştirilir ama yine de ustanıza sormanız da fayda var


    Benim başıma aynı sebepten geldi. üst kapak contası sızdırdığı için bujiler yağlanıyordu. Sabahları geç marş alıyordu araç.

    bu arada olur da üst kapak contası değiştirirseniz kesinlikle ve kesinlikle orijinal conta + kaliteli bir macun kullanın. aksi taktirde sürekli conta değiştirmek zorunda kalırsınız.
    Buji ıslanması 3 şekilde olur.

    1- yağ
    2- benzin
    3- su

    Bunların hepsi birbirine çok benzer ayırt etmek normal kullanıcı için zordur. Bujiyi söktüğünüzde ıslak gibidir ama yağdan mı benzinden mi sudan mı ıslanmıştır bunu usta anlayabilir.

    Benzin ise kokusundan veya ıslak kısma çakmak ile ateş tuttuğunuzda turuşmasından anlaşılır.

    Yağ ise daha kıvamlı olur.

    Su ise sadece ıslaktır.

    Her 3 sebepte de buji söner. Araç tekler.

    Benzinden dolayı ıslanma varsa aracın yakıt ayarında sorun var demektir. Benzin çok geldiğinden olur. Genelde ilk marşta ıslatır. Yakıt ayarlarının ve enjektörlerin kontrol edilmesi gerekir.

    Yağ ise silindir kapak contası, segmanlar veya sübap lastiklerinden yanma odasına yağ sızıyordur. Araç yağ yakar, yağ eksiltir.

    Su ise silindir kapak contası veya silindir kapağı ya da gömleklerde çatlak vardır. Yanma odasına su sızıyordur.

    Bunların hepsinin kontrol edilmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Buji ıslanması 3 şekilde olur.

    1- yağ
    2- benzin
    3- su

    Bunların hepsi birbirine çok benzer ayırt etmek normal kullanıcı için zordur. Bujiyi söktüğünüzde ıslak gibidir ama yağdan mı benzinden mi sudan mı ıslanmıştır bunu usta anlayabilir.

    Benzin ise kokusundan veya ıslak kısma çakmak ile ateş tuttuğunuzda turuşmasından anlaşılır.

    Yağ ise daha kıvamlı olur.

    Su ise sadece ıslaktır.

    Her 3 sebepte de buji söner. Araç tekler.

    Benzinden dolayı ıslanma varsa aracın yakıt ayarında sorun var demektir. Benzin çok geldiğinden olur. Genelde ilk marşta ıslatır. Yakıt ayarlarının ve enjektörlerin kontrol edilmesi gerekir.

    Yağ ise silindir kapak contası, segmanlar veya sübap lastiklerinden yanma odasına yağ sızıyordur. Araç yağ yakar, yağ eksiltir.

    Su ise silindir kapak contası veya silindir kapağı ya da gömleklerde çatlak vardır. Yanma odasına su sızıyordur.

    Bunların hepsinin kontrol edilmesi gerekir.

    Alıntıları Göster
    İşlemde bir eksiklik yapılmış olabilir tabii, arka arkaya düzgün yapıması gerekn çok iş vardır hata ihtimali yüksektir. Mesela saplama vidaları da tek kullanımlıktır ama biz ikinci bir hayat vermek isteriz. Gördüğüm en çok hata da valfleri karıştırıp, farklı yuvalara takıyorlar. Halbuki her silindirn valfi aynı yuvalara gelmelidir, her zaman rodaja tabi parçalar aynı yuvalara takılırlar. Rodaj görmüş parçalar karıştırıldıklarına toleransları iki katına kadar çıkabilir. Valfler de sıkı geldikleinde soğukken kapatmayabilir (geç kalırlar), gevşek gelenleri de kılavuzlarından yağ kaçırırlar.

    Ama işler doğru da yapılsa "taşlamak" kesin çözüm olmayabilir. Isıdan dolayı bir defa dönmüş metal, traşlanarak düzeltilse bile ısınınca tekrar eski hali gibi yamulmak ister, böylece düzeltilmiş yeni yüzey de basıncını kaybeder. Yani soğukken düz, ısınınca yine yamuk olan bir yüzey elde edilmiş olur. Yine hararet gören motorun valf kılavuzularındaki contaları sertleşip yağ kaçırmaya başlayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İşlemde bir eksiklik yapılmış olabilir tabii, arka arkaya düzgün yapıması gerekn çok iş vardır hata ihtimali yüksektir. Mesela saplama vidaları da tek kullanımlıktır ama biz ikinci bir hayat vermek isteriz. Gördüğüm en çok hata da valfleri karıştırıp, farklı yuvalara takıyorlar. Halbuki her silindirn valfi aynı yuvalara gelmelidir, her zaman rodaja tabi parçalar aynı yuvalara takılırlar. Rodaj görmüş parçalar karıştırıldıklarına toleransları iki katına kadar çıkabilir. Valfler de sıkı geldikleinde soğukken kapatmayabilir (geç kalırlar), gevşek gelenleri de kılavuzlarından yağ kaçırırlar.

    Ama işler doğru da yapılsa "taşlamak" kesin çözüm olmayabilir. Isıdan dolayı bir defa dönmüş metal, traşlanarak düzeltilse bile ısınınca tekrar eski hali gibi yamulmak ister, böylece düzeltilmiş yeni yüzey de basıncını kaybeder. Yani soğukken düz, ısınınca yine yamuk olan bir yüzey elde edilmiş olur. Yine hararet gören motorun valf kılavuzularındaki contaları sertleşip yağ kaçırmaya başlayabilir.

    Alıntıları Göster
    bugun sabah ustaya arabayı bıraktım ateşleme bobinini değişmiş problem çözülmüş sözde bobin arızalıymış denemış bakmış problem gıtmış iş çıkışı gıdıp aracımı alıcam bakalım dediği gibi ise artık aynı problemle karşılaşmamam lazım problem başka bıyerdense bır kaç gün sonra aynı hatayı vereceğini tahmın ediyorum bilgi ve tecrubelerınızle yardımcı olmaya çalıştığınız için tesekkur ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanjugenç

    bugun sabah ustaya arabayı bıraktım ateşleme bobinini değişmiş problem çözülmüş sözde bobin arızalıymış denemış bakmış problem gıtmış iş çıkışı gıdıp aracımı alıcam bakalım dediği gibi ise artık aynı problemle karşılaşmamam lazım problem başka bıyerdense bır kaç gün sonra aynı hatayı vereceğini tahmın ediyorum bilgi ve tecrubelerınızle yardımcı olmaya çalıştığınız için tesekkur ederim.

    Alıntıları Göster
    Aracınız benzinli mi LPG' li mi?
  • Bujide yagin olmasi ya rektegiye zamaninin geldigini gosterir yada contayla ilgili bi sorun oldugunu cunkubadka yerden yag giremez ki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • faydalı bilgiler var güzel konu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.