Şimdi Ara

BUJİDE YAĞ OLMASI-SU EKSİLMESİ-YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
20.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MERHABA ARKADAŞLAR.
    1999 MODEL TOYOTA AVENSİS 2,0 LPG'Lİ ARACIMI YENİ ALDIM.2 ÖNEM Lİ SORUNUM VAR.
    1-BUJİDE YAĞ VAR
    2- RADYATÖR SUYU EKSİLİYOR AMA KAÇAK YOK.

    1-MOTOR SOĞUKKEN TEKLEME VARDI, USTAMDA BUJİLERİNİ DEĞİŞTİRELİM DEDİK VE 1. PİSTON BUJİDE YAĞ VARDI.
    TEMİZLEDİK VE YENİ BUJİLERİ TAKTIK.TEKLEME KAYBOLDU, AMA BUGÜN TEKRAR BAKTIM VE YİNE 1. PİSTONDA BUJİ KABLOSUNU ÇEKTİĞİMDE;
    KABLONUN BUJİYE YAKIN UCUNNA YİNED YAĞ VARDI.ACABA NEDEN OLABİLİR?
    BİDE ARACIN MOTOR YAĞI NORMAL ÇİZGİSİNİN BİRAZ ÜSTÜNDE TAHMİNEN 250-300 CC. BUNDAN OLABİLİRMİ?

    2-AYRICA MOTOR RADYATÖRÜNNÜN KAPAĞINI SOĞUKKEN AÇTIĞIM SU GÖREMİYORUM, TAHMİNİ 500 cc SU EKLEDİM BİKERESİNDE,
    BUGÜN BAKTIM YİNE SU EKSİKTİ AMA YEDEK DEPODA SU SEVİYESİ AYNI İDİ BİR AZALMA YOKTU.

    BU KONULARDA TECRÜBESİ OLAN ARKADAŞLARDAN YARDIM BEKLİYORUM
    HERKESE SELAMLAR...







  • Bujide yağ demek büyük ihtimal arabana en azından sekman attırman gerek demek silindirde bir aşıntı var yağ sekmanı silindir cidarlarından yağı sıyıramıyor.

    Radyatörde kaçak yok demişin ya var kacak ya da araç yüksek ısıda çalıştığı için hararetle su bauharlaşmasından su eksiltiyor.

    Motor yağ seviyesinin üstünde olması yağının iyi bir şey değil basıncını biraz arttırabilir. Bu nasıl ustalık o usta deiğin adam nasıl usta ben onu anlamadım asıl...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 26 Nisan 2010; 0:08:13 >
  • Bakımları ile ilgilendiğim, düşük km'reli bir Hyundai Accent araçta;300-400 ml kadar fazla konulan yağın 2 bujinin yağlanmasına yol açtığına tanık olmuştum..
    Ustaların öngördükleri kötü senaryolardan biri değilse, bu da olabilir.
    Ayrıca yağ değişimlerinde, ustaların el çabukluğu ve yağın süzülmesini beklemeden çubuk ile yaptığı sağlıksız kontrollere vs. karşı dikkatli olmalı..
    Bariz bir şekilde fazla yağ var ise, çektirip seviyeyi yakından takip edin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moskuto41

    MERHABA ARKADAŞLAR.
    1999 MODEL TOYOTA AVENSİS 2,0 LPG'Lİ ARACIMI YENİ ALDIM.2 ÖNEM Lİ SORUNUM VAR.
    1-BUJİDE YAĞ VAR
    2- RADYATÖR SUYU EKSİLİYOR AMA KAÇAK YOK.

    1-MOTOR SOĞUKKEN TEKLEME VARDI, USTAMDA BUJİLERİNİ DEĞİŞTİRELİM DEDİK VE 1. PİSTON BUJİDE YAĞ VARDI.
    TEMİZLEDİK VE YENİ BUJİLERİ TAKTIK.TEKLEME KAYBOLDU, AMA BUGÜN TEKRAR BAKTIM VE YİNE 1. PİSTONDA BUJİ KABLOSUNU ÇEKTİĞİMDE;
    KABLONUN BUJİYE YAKIN UCUNNA YİNED YAĞ VARDI.ACABA NEDEN OLABİLİR?
    BİDE ARACIN MOTOR YAĞI NORMAL ÇİZGİSİNİN BİRAZ ÜSTÜNDE TAHMİNEN 250-300 CC. BUNDAN OLABİLİRMİ?

    2-AYRICA MOTOR RADYATÖRÜNNÜN KAPAĞINI SOĞUKKEN AÇTIĞIM SU GÖREMİYORUM, TAHMİNİ 500 cc SU EKLEDİM BİKERESİNDE,
    BUGÜN BAKTIM YİNE SU EKSİKTİ AMA YEDEK DEPODA SU SEVİYESİ AYNI İDİ BİR AZALMA YOKTU.

    BU KONULARDA TECRÜBESİ OLAN ARKADAŞLARDAN YARDIM BEKLİYORUM
    HERKESE SELAMLAR...

    İlk etapta kötü bi senaryodan değil iyiden başlayalım......Tabi anlatacaklarım ön bilgi. Bujindeki yağlama büyük ihtimal moturun açılması gerektiğini gösteriyor. Ama biz bi takım ön bilgiler elde edelim.

    --- Aracını 1 gün beklet. Yağ iyice süzülsün. Sonra yağ seviyesine bak. Ama şimdiden söyleyim 500 gram yağ fazlalığı bile olsa bujin yağlamaz. Çünkü aracın 2000 cc ve en az 4 - 5 litre arası yağ alır.

    --- Aracının yağ bakımlarını yaptır. Bujilerini bi daha değiştir. Aracını fazla zorlamadan kullan. Bi bak bakalım aracın 1000 km de ne kadar yağ eksiltiyor. Yukarda dediğim şekilde yağını kontrol et. Tabi bu arada tekleme yaşarsan tekleme yaptıran bujiyide yaptıkça değiştir. Bu arada yağını Speedy, Bosch Car gibi iyi yerlerde değiştir ve değiştirirken, yağ eklerken çubuğa göre davran.

    --- 1000 km deki eksiltme miktarını bulduktan sonra aracının kitapçığında eksiltme aralığı ne imiş ona bak. Genelde 10W 40 yağ kullananlar için 10000 km de 1 litre normal kabul edilir, bunun üstü aşınmaya işarettir. Ama tabiki 10 000 km de 2 litre eksiltme içinde motor açılmaz.

    --- Sonra silindir kompresyon testi yaptır. Bu test sonucunda silindirler arasındaki basınç farkı % 15'in üstünde mi.....özellikle bujiyi yağlayan silindire bak...... Basınç farkı % 15' den aşağı ise ( bu yüzde ustadan ustaya değişir kimine göre % 10'dur. ) --- aşınma dengelidir. Yağ eksiltme miktarı normaldir dersin. Orjinal kompresyon değeleri ile çıkan değerleri karşılaştırırsın. Ama büyük ihtimal buji yağlayan silindir bayağı düşük çıkacaktır.

    --- Sonra aynı testi her silindire silindir yuvasına bir miktar yağ dökerek yap. Eğer testi yaptığında kompresyonlar yükselme yoksa yağ eksiltme silindir kapağında subaplar ve alakalı parçalarla ilgili olacaktır. Eğer yükselme olursa subaplar kesin olmakla birlikte sekman+piston...vs blok parçalarından biri veya bir kaçı ile anlaşılacaktır.

    Ama dediğim gibi kompresyon farkı buji yağlayan kısımda olacaktır. Onun için yağlı testi yaparken özellikle buji yağlayan kısma dikkat et. Yağlı testte eğer kompresyonda yükselme olmassa silindir kapağına yapılacak müdahale ile kurtarırsın........olmassa sekmana gider. Sekman atmakta yağ eksiltmeyü belli süreliğine keser, sonra daha fazla yağ yakarsın.

    Aracında devamlı yedek buji bulundur. Çünkü her 500 - 1000 km de bujin yağlayacaktır. Buji yağladığında yolda da kalabilirsin. Yani her halukarda motorun açılacak. Benim sana dediklerim sadece bazı şeylerden emin olmak. İnşallah yukarda bi arkadaşın dediği gibi fazla yağ konulmasından dolayı bunlar olmuştur. Ama 500 gram fazlalık için böyle bişi olcağını düşünmüyorum.

    --- Su eksiltmene gelince bi yerde kaçakda olabilir. Bağlantılara iyi baktır. Devirdaimi kontrol ettir. Bi de silindir yuvalarından hepsine basınçlı hava tuttur...eğer su haznesinde balonlaşma oluyorsa silindir kapak contan yanıktır. Yağ ve su birbirine karışıyordur. Zaten motorun açıldığında silindir kapak contan değişeceğinden eğer su eksiltme contadan kaynaklanıyor ise bu problemde ortadan kalkacaktır.

    Arkadaşım bu sorunlarına bir an önce baktır........




  • Aynı araçtan kullanıyoruz,
    yaklaşık 4 lt yağ alıyor araç, ama sadece 300-400ml fazla yağ var diye gidip bujiyi yağlayacağını zannetmiyorum.

    Eğer sürekli olarak yağ seviyesi değişiyorsa arkadaşlarında dediği gibi silindir kapak contası gitmiştir ve su-yağ birbirine karışıyordur.

    Aracında Lpg varsa onun su bağlantı yerlerine bir bak, benimki kelepçeden su damlatıyordu ama ayda anca 1/2 lt ekledim.

    Bu arada aracı kaça aldın ve kaç km de durumu hakkında da bilgi verirmisin
  • ARACIMI 14.700 TL YE ALDIM.
    ARACIMIN YAĞ SEVİYESİ DEĞİŞMİYOR, NORMALİN ÜSTÜNDE. BUGÜN SANAYİYE GİDİP FAZLA YAĞI ALDIRACAĞIM.
    BENİM TAHMİNİMDE ARACIMIN SİLİNDİR KAPAK CONTASI YANIK.
    ÇÜNKÜ BİRKAÇ BELİRTİSİ VAR;
    -MOTOR SUYUNDA BİRAZ YAĞ VAR GİBİ.
    -EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ÇIKIYOR (SU BUHARI)
    -MOTOR KOLAY ISINIYOR AMA NORMALİN ÜSTÜNE HİÇ ÇIKMIYOR.
    -MOTOR SUYU HAFTADA 500 CC KADAR AZALIYOR.AMA KÇAK YOK.

    rADYATÖRVE KAÇAK ONARICI SIVILAR VAR PİYASADA ONLARI KULLANSAM BİR ZARARI OLURMU ACABA?


    BÖYLE BİR SÜRE DAHA ARACIMI KULLANMAMIN BİR SAKINCASI OLURMU? VE TAHMİNİ CONTA DEĞİŞİMİ- TAŞLAMA -İŞÇİLİK NE KADAR TUTAR?

    BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARA SELAMLAR...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moskuto41

    ARACIMI 14.700 TL YE ALDIM.
    ARACIMIN YAĞ SEVİYESİ DEĞİŞMİYOR, NORMALİN ÜSTÜNDE. BUGÜN SANAYİYE GİDİP FAZLA YAĞI ALDIRACAĞIM.
    BENİM TAHMİNİMDE ARACIMIN SİLİNDİR KAPAK CONTASI YANIK.
    ÇÜNKÜ BİRKAÇ BELİRTİSİ VAR;
    -MOTOR SUYUNDA BİRAZ YAĞ VAR GİBİ.
    -EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ÇIKIYOR (SU BUHARI)
    -MOTOR KOLAY ISINIYOR AMA NORMALİN ÜSTÜNE HİÇ ÇIKMIYOR.
    -MOTOR SUYU HAFTADA 500 CC KADAR AZALIYOR.AMA KÇAK YOK.

    rADYATÖRVE KAÇAK ONARICI SIVILAR VAR PİYASADA ONLARI KULLANSAM BİR ZARARI OLURMU ACABA?


    BÖYLE BİR SÜRE DAHA ARACIMI KULLANMAMIN BİR SAKINCASI OLURMU? VE TAHMİNİ CONTA DEĞİŞİMİ- TAŞLAMA -İŞÇİLİK NE KADAR TUTAR?

    BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARA SELAMLAR...


    Hayırlı olsun ama üzülerek söylemek istiyorum aracı pahalı almışsınız.Aracınız egsozdan su buharı çıkar bu normaldir.Çünkü yakıtın yanması sonucu açığa su buharı da çıkıyor.Eğer aracınız yağla suyu karıştırıyorsa ve hatta suyu yanma odasına da alıyorsa sakın o radyatör tamir edici şeylerden dökmeyin yoksa gömlek piston sekman gider.İlk olarak iyi bir usta bulmaya çalışın.Temiz güvenilir.Pahalı bile olsa gidin bi temiz ustaya aracın tam sorunu nedir onu öğrenin sonra en ucuz yoldan halletmeye çalışırsınız.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç su eksilmesi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam geçmişte yazdıklarını okudumda, bu senin kaçıncı avensisin?
    Hep sorunlu arabalarla mı uğraştın...98-99 modeller filan..

    Cevap : BUJİDE YAĞ OLMASI-SU EKSİLMESİ-YARDIM 27 Nisan 2010; 15:50:39
    BUJİDE YAĞ OLMASI-SU EKSİLMESİ-YARDIM 25 Nisan 2010; 23:24:55
    Cevap : Otomatik şanzıman bakımı,arızalar ve yağ değişimi 24 Mart 2010; 16:28:59
    11-12000 TL ARASI KÜÇÜK OTOMATİK ARAÇ TAVSİYESİ YARDIM 8 Şubat 2010; 14:03:39
    Cevap : Hyundai 1.5 GLS LPG dönüşümü ACİL! 5 Şubat 2010; 13:42:19
    Cevap : FS. OTOGAZ ***LPG HAK. MERAK ETTİKLERİNİZ*** 4 Şubat 2010; 22:19:55
    Cevap : Atiker Gaz Filtresi Fiyatı ? 13 Ekim 2009; 17:16:25
    98 AVENSİS DE TEKLEME SORUNU YARDIM.. 10 Temmuz 2009; 9:55:37
    Cevap: ABS LAMBASI YANIYOR! YARDIM... 27 Nisan 2009; 22:26:18
    Cevap: ABS LAMBASI YANIYOR! YARDIM... 27 Nisan 2009; 14:18:54
    Genişlet
    ABS LAMBASI YANIYOR! YARDIM... 27 Nisan 2009; 10:59:07
    POLO MU- SWİFT Mİ SİZCE HANGİSİ 19 Mart 2009; 13:59:55
    SUZUKİ SWİFT'mi - VW POLO' mu SİZCE HANGİSİ-YARDIM 19 Mart 2009; 13:19:23
    Cevap: Kocaeli ve çevresi illerden sorusu olanlar buradan cevap bulabilirler. 14 Mart 2009; 11:21:02
    Cevap: AVENSİS 2,0 HANGİ YAĞI KULLANMALIYIM. YARDIMMM 13 Mart 2009; 11:08:31
    Cevap: AVENSİS 2,0 HANGİ YAĞI KULLANMALIYIM. YARDIMMM 13 Mart 2009; 11:01:46
    AVENSİS 2,0 HANGİ YAĞI KULLANMALIYIM. YARDIMMM 12 Mart 2009; 8:54:44
    Cevap: KOCAELİ-İZMİT BRC BÖLGE BAŞBAYİİ*SORULARINIZI BEKLİYORUM :) 11 Mart 2009; 9:38:25
    Cevap: ARABANIN ELEKTRİK GÜCÜ YETMİYOR. YARDIM 9 Ocak 2009; 11:19:07
    MOVED: ARABANIN ELEKTRİK GÜCÜ YETMİYOR. YARDIM 5 Ocak 2009; 12:10:41
    ARABANIN ELEKTRİK GÜCÜ YETMİYOR. YARDIM 5 Ocak 2009; 12:00:36
    Cevap: AVENSİS OTOMATİK KAÇ VİTES? 18 Aralık 2008; 11:36:22
    AVENSİS OTOMATİK KAÇ VİTES? 16 Aralık 2008; 13:08:39
    Cevap: DİREKSİYONUN TURU NEDEN AZ OLUR?YARDIMM 2 Aralık 2008; 10:23:56
    DİREKSİYONUN TURU NEDEN AZ OLUR?YARDIMM 1 Aralık 2008; 15:16:14
    AMORTİSÖR TAMİRİ HAKKINDA 19 Kasım 2008; 13:47:40
    Cevap: Kocaeli ve çevresi illerden sorusu olanlar buradan cevap bulabilirler. 23 Ekim 2008; 14:38:11
    Cevap: 99 MODEL TOYOTA AVENSİS 2.0 HAKKINDA NE DERSİNİZ? 12 Ekim 2008; 21:38:22
    99 MODEL TOYOTA AVENSİS 2.0 HAKKINDA NE DERSİNİZ? 10 Ekim 2008; 16:44:29
    Cevap: Kocaeli ve çevresi illerden sorusu olanlar buradan cevap bulabilirler. 10 Ekim 2008; 16:30:51
    Cevap: 1.6 XEİ COROLLA BENZİNDE TEKLEME 10 Nisan 2008; 14:57:49
    Cevap: İŞTE BENİM EFSANEM 10 Nisan 2008; 14:52:03
    Cevap: 1.6 XEİ COROLLA BENZİNDE TEKLEME 10 Nisan 2008; 9:06:06
    1.6 XEİ COROLLA BENZİNDE TEKLEME 9 Nisan 2008; 9:20:09
    Cevap: KOCAELİDE 'BRC' BİZDEN SORULUR...SORU VE PROBLEMLERİNİZ İÇİN BURADAYIM fs otogaz 3 Mart 2008; 14:44:51




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moskuto41

    ARACIMI 14.700 TL YE ALDIM.
    ARACIMIN YAĞ SEVİYESİ DEĞİŞMİYOR, NORMALİN ÜSTÜNDE. BUGÜN SANAYİYE GİDİP FAZLA YAĞI ALDIRACAĞIM.
    BENİM TAHMİNİMDE ARACIMIN SİLİNDİR KAPAK CONTASI YANIK.
    ÇÜNKÜ BİRKAÇ BELİRTİSİ VAR;
    -MOTOR SUYUNDA BİRAZ YAĞ VAR GİBİ.
    -EKSOZDAN BEYAZ DUMAN ÇIKIYOR (SU BUHARI)
    -MOTOR KOLAY ISINIYOR AMA NORMALİN ÜSTÜNE HİÇ ÇIKMIYOR.
    -MOTOR SUYU HAFTADA 500 CC KADAR AZALIYOR.AMA KÇAK YOK.

    rADYATÖRVE KAÇAK ONARICI SIVILAR VAR PİYASADA ONLARI KULLANSAM BİR ZARARI OLURMU ACABA?


    BÖYLE BİR SÜRE DAHA ARACIMI KULLANMAMIN BİR SAKINCASI OLURMU? VE TAHMİNİ CONTA DEĞİŞİMİ- TAŞLAMA -İŞÇİLİK NE KADAR TUTAR?

    BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARA SELAMLAR...


    Aracın zaten her halukarda açılacak mecburi............silindir kapağın açıldığı zaman hazır açılmışken supap takınımı değiştirt. Kapağını taşlat. İşin sağlamına kaçman açısından sekmanda attır aracına...çünkü sekmanların kontrol amacı söktürürsen sekmanların iyi bile olsa eskisini takamassın tutmaz zaten........Böylelikle kapak açıldığında su eksiltmeninde conta kaynaklı olup olmadığını anlarsın.........herhangi bir katkı maddesi kullanma tavsiye etmem....Böyle kullanmaya devam etme bence uzun yolda sorun olur.....hareretin yükselmemesi demek sorun yok manasına gelmez....çünkü radyatörün zaten görevini yapıyor....bu seni kandırabilir......zaman içinde böyle kullanırsan silindir kapağındaki az tahribatı çok tahribata döndürebilirsin.




  • BU BENİM 2. AVENSİSİM.ONLARDAN ÖNCE DE 97 CORALLAM VARDI.
    ARABALARIMIN SORUNLARI GENELDE BASİT AMA CAN SIKAN ŞEYLERDİ.
    AMA HEPSİNİN ÇÖZÜMÜ BULUNDU VE BANA TECRÜBE OLDU.
    ARABAMI VE SORUNLARIMI SEVİYORUM ŞÜKÜR YETERKİ ÇÖZÜMSÜZ OLMASIN
  • Radyatör suyunda antifriz var mı?Benim aracımında suyu eksiltiyordu.Ama hiçbir yerinde kaçak görünmüyordu.Radyatör suyunu komple boşaltılıp antifriz kondu.Ve sonunda sorunun radyatörden olduğunu bulduk.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.