Şimdi Ara

Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
59.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir buzdolabı motorunun içini açtım eğer detaylı anlatım ve resimlerini eklememi isterseniz buraya koymak istiyorum

    Koymadan önce sormak istedim çünkü buraya bilgi yazıyoz birde bakıyoruz ki anlamsız anlamsız cevaplar niye koydun bizde biliyoruz falan yazıyorlar


     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    buz dolabı motorunun orjinal hali



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    üst kapağı çıkınca böyle görünüyor



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    burada hava çıkışının benim kesdiğim bakır boruları var



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    buzdolabı motorunun sızdırmaz kasadan çıkmış kompresor hali



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    başka bir açı bu açıda solda kompresor pistonunun kolu ve ekzantiriğini görüyorsunuz altresimde detay vardır
     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı





     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    gördüğünüz o iki adet somun piston kolunun eksantirikle olan bağlantısını tutuyor



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    üst görünümde o helezon bakır boru hava çıkışının bulunduğu bölümdür tam ortadaki delikli bir parça var o da motorun rotorundan geçen ekzantiriğin son ucu gördüğünüz delikler diğer ucunna kadar devam ediyor milin tam ortası göründüğü üzere delik



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    dikkat ederseniz eksantirik milindeki delikler açılı delinmiş tahminimce döndüğü zaman üstteki yağ ve gaz karışımını alt tarafa pompalamaya yarıyor




     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    ters açıdan eksantirik mili ve diğer tarafın farklı açısı



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    üst kısımdaki daireler kompresorun subapları ve sol taraftaki o küçük boru motorum vakum yaptığı giriştir bu giriş doğrudan kabın içinden sıvıyı emiyor kabın içinde oluşan basınç düşmeside dışarıya açılan girişlerden sıvı yada gaz akımı oluşmasına sebep oluyor sıvı yada gaz dedim çünkü yağın içinde çalışıyor azda olsa geri dönen yağ olacaktır



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    kompresorun diğer subapları





     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    Bobin sarımları çıkınca böyle görünüyor



     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    sarımların farklı açılardan resimleri




     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    gördüğünüz gibi sızdırmaz kabın içinde yağ var bu yağ hem piston hemde diğer hareketli tüm parçaların yağlanmasında ve soğutulmasında kullanılıyor





     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    hava giriş ve çıkışlarını görüyorsunuz


     Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

    elektirik bağlantısıda buradan yapılıyor göründüğü gibi elektrik bağlantısıda yağın içinde kalıyor sanırsam kullanılan yağ ağır metaller içermiyor


    ayrıca buzdolabı motorunun içinde bulunduğu bu sac kab motorun vakuma tabi tuttuğu bir ortam yani matkapla sacda bir delik açsanız motor oradan içine hava çekmeye başlayacaktır

    arkadaşlar edindiğim izlenimler ve çektiğim resimler bunlar anlamadığınız bölüm olursa seve seve yanıtlarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr-ex -- 15 Temmuz 2009; 14:38:52 >







  • Hep merak etmişimdir koyarsan sevinirim
  • Koymanı ben de isterim.
  • Meraklandırdın bizide koyda görelim ya
  • dostum benimde elimde böyle buzdolabı motoru var.arızalanmıştı değiştirmiştik.içini açıp çalışmasını merak etmiştim.fırsat bulamadım.resimler çok iyi olmuş.bu motorla futbol topu şişirildiğini görmüştüm.tşk.
  • Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.
  • çok güzelmiş verdiğin bilgiler için saol.
  • Demek içinde fırçasız motor varmış. Ellerine sağlık bununda içini görmüş olduk Bizde okulda topları buzdolabı motoruyla şişiriyorduk. Gayet güzel şişiriyor
  • Geçenlerde mutfakta temizlik yaparken buzdolabını çekip arkasını silip süpürmek istedim. Motorun altına, yere böyle koyu kıvamlı siyah birşey damlamış biraz, bir de motorun üzerinde zift gibi bir şey kaplı sanırım ,onun bir parçası erimiş aşağı doğru akma eğilimi göstermiş...dolap 3 senedir çalışıyor aynı yerde.Arkası pek hava almıyor,yani motor yeterince soğutulamıyor olabilir...düşünceleriniz nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: canturk222

    Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.


    7-8 bar

    @kaansoy

    1 karışdan biraz daha az boşluk olmalı 4 parmağın altına inmesin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: krm-iks


    quote:

    Orjinalden alıntı: canturk222

    Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.


    7-8 bar

    @kaansoy

    1 karışdan biraz daha az boşluk olmalı 4 parmağın altına inmesin



    Ben 4-5 bar basınçta kullanıyorum.Motor zamanla hissedilir biçimde ısınıyor, sizce bu normal mi?Yağlama işlemi için hangi yağı kullanıyorsunuz?
  • http://forum.donanimhaber.com/m_33062138/mpage_1/key_//tm.htm#33062138
    bu linkte bu motorla yapılmış birev yapımı kompresör var inceleyin göreceksiniz 6-7 bara a dayanıyor
  • alpernbugra
    motorun ısınması normal zira hava basıncı nedeniyle sıkışırken motora hava kendi ısısının büyük bir kısmını aktarırken diğer taraftan fırçasız motorun sarımlarının ısınması gibi bir durumda mevzu bahistir
    yağlamaya gelince biz yağlamıyoruz zaten içinde yağı var o yağı muhafaza etmeniz yeterli olacaktır

    muhafaza etmek içinde mutlaka motorun tam düzbir zeminde durması yatıkken çalışmaması gerekli
  • dostum.motorun kablosunda üç uç gözüküyor.biri toprakmı acaba.....
  • motor sarımından üç uç çıktığı doğru incelediğimde toprak olmadığını fark ettim çünkü şase bağlantısı yok ayrıca sarımlı bir anahtar var motorun dışı arkasında sanırım 2. sarıma akım vererek kontrol ediyor 2. sarımın ne işe yaradığını ise bilmiyorum ama o parçayı söküp inceleyeceğim en kısa zamanda buradan yazarım

    +bilgi: motorun dışındaki kutunun içinden çıkan bir toprak hattı sac kasanın dışına vidalanıyor toprağı böyle yapmışlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tr-ex

    motor sarımından üç uç çıktığı doğru incelediğimde toprak olmadığını fark ettim çünkü şase bağlantısı yok ayrıca sarımlı bir anahtar var motorun dışı arkasında sanırım 2. sarıma akım vererek kontrol ediyor 2. sarımın ne işe yaradığını ise bilmiyorum ama o parçayı söküp inceleyeceğim en kısa zamanda buradan yazarım

    +bilgi: motorun dışındaki kutunun içinden çıkan bir toprak hattı sac kasanın dışına vidalanıyor toprağı böyle yapmışlar


    Yardımcı sargı olabilir
  • dostum, elktriğin bu üç kabloya nasıl bağlandını da anlatırsan iyi olur.yanlış bağlantı yapmayalım.bu sarımlı anahtar ne işe yarıyor.birde kontaklı bir anahtar daha var.bunların bağlantıları motora nasıl yapılıyor.hiç buzdolabı motoru bağlamadım.şekille anlatırsan çok iyi olur.
  • 1 kardeş o sarımlı anahtar devreye seri bağlı motora giren iki uçtan biri oluyor yani o anahtar motor bağlantısını 3 uçtan 2 ye düşürüyor motorun üstünde zaten var yani ama sende yoksa bir parçacıdan temin edebilirsin

    2 kontaklı anahtar demişin onu anlayamadım ama budolabı motorunun arkasına konmuş plastik bir kapak var ve o kapağı sökersen yukarudaki (1) anahtarı görürsün
  • Merhaba
    Buzdolabı motorunun bir ucu Nötr .2. ucu ana sargı 3 . ucu ise yardımcı sargıdır.İlk kalkınmada hem ana hemde yardımcı sargıda enerji vardır .Motor ilk hareketinde çok fazla akım çekeceğinden kapanan aşırı akım kontağından yardımcı sargıyıda enerjilendirir.Ama devrinin yüzde 75 inde yardımcı sargı devreden çıkarak sadece ana sargıyı devrede bırakır.İşte motorun arkasındaki o plastik kapağın içerisinde bu akım rolesi ve termik role bulunur.Motor enerjili iken kesinlikle ellenmemelidir.Ayrıca motor çalışırken fişi çekip hemen ardından yine takarsanız bir tık sesi duyulur ve dolap bir süre çalışmaz.İşte buda termiğin açtığı durumdur.Tüm bunları o plastik kapağın içindekiler yapar.Umarım yardımcı olmuşumdur.
  • 1997 izmir fuarında
    dış aksamı komple cam olan bir buzdolabı motoru sergilenmişti,
    hemde çalışır vaziyette,
    o zaman içini görmüştüm ve aaaaaaa basit bir sistemmiş demiştim,
    şimdi tam hatırlamıyorum ama,
    resimlerle bilgilerim yani görsel bilgiler sayende tazelendi,
    tşk.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.