İoniq 5 test sürüşü yapmadım. Çünkü sosyal medyada orda burda tanıtılan araç hep 4x4 model. Ama şuan sadece satışta 4x2 olan var. Bu da bir nevi algı politikası. Yok şöyle güçlü böyle güçlü insanları aslında mekana çekmek gibi düşünebilirsiniz. Çok detaya girmeyende ya zaten ne olacak 4x4 olsa ne yapacağız şöyle elektrik harcar vs diyip aracı satın almaya teşvik. Psikoloji yönetimi diyebiliriz. aracın kendini gider, krediyi de gider olarak gösterdiğinizde aslında bir tık daha aşağılara düşüyor. 48 aya kadar vade seçeneği mevcut. İncelemelerimde ioniq 5 çift cam vs gibi şeyler bakımından önde gidiyor. Yalıtım onda daha iyi. Ama ikisininde sürtünme katsayısı aynı. Batarya durumu da göz önüne aldığımızda byd bence önde gidiyor. Tabi zevk meselesi. Dokunmatik kasıyor. Evet ioniq 5 ben burdayım diyor. Malzeme kaliteside yine öyle. Koltuk ısıtmalar, soğutmalar, arka koltukların elektrikli hareketi, orta konsolun hareketi ve yolcu-şoför koltuğu arasındaki serbestlik derken baya baya ince düşünülmüş detaylar var. Keza 800v mimari yine aynı şekilde. Ama bunlar advance paketinde standart olarak gelmiyor. Yani bu saydığımız özelliklerin çoğu advance paketinde yok. Bana anlatılan ve verilen bilgi bu yönde. Sitede yine aynı şekilde. Ayrıca güç olarakta sosyal medya mecralarında anlatılan modelle aynı değil elbette. Resmî sitesinde de belirtiyor neler var neler yok. Ben karmaşıklığı sevmiyorum. O yüzden byd ye daha sıcak bakıyorum. Başka arabaların tanıtımını yapıp başka aracı satışta tutmuyor en azından 😂 Ama bilemiyorum bana çok hitap etmedi araba. Birde şöyle bir durum var 2 seneye bir ortalama araç değiştiriyorum. O yüzden maddi imkan olanakları hangisinde daha mantıklıysa ona yöneliyorum. kısaca özetlemek gerekirse ülkemizde satılan ioniq 5 advance modelinde sosyal medyada tanıtılan özelliklerin yüzde 90 ı yok. sayalım Ön park sensörü 360 derece förüntüleme kör nokta görüntüleme Park çarpışma önleme( arka bölüm) Akıllı park yardım asistanı (anahtardan ileri geri hareket) Araç içi ve dışı elektrik bağlantısı (V2L) Hafızalı koltuklar rahatlama özellikli koltuklar ileri geri giden arka koltuklar Panoramik cam tavan yukarıdaki özelliklerin hiçbiri şuan satışta olan ıoniq 5 te yok. Ayrıca 125kw ve 170 beygir. O zaman bu arabayı bana aldıracak olan nedir? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VethekBK -- 16 Ağustos 2024; 6:11:32 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
BYD Atto 3 Alıcıları ve Kullanıcıları (37. sayfa)
-
-
800V alt mimarisi. (%10-80 arası 18dakika mesela)
Ek:bydde 2025 yılında gecer diye düşünüyorum.
Daha büyük ve daha kaliteli.
2 ay sonra yatırım teşvik belgesi ile fiyatının 1.2-1.3milyona düşme ihtimali yok. (Bende atto 3 için bunu beklemekteyim.)
bayi sorunu, tse sorunu vs yok. Her ilde hyundai bayisi mevcut. Ayrıca araçlar atto 3 gibi 2023 model değil 2024 model.
ötvsi %10+ % 36 + %20kdv değil sadece %10ötv + %20kdv yani ham fiyat olarak daha pahalı bir araç alıyorsunuz.
Ek: Ayrıca 125kw ve 170 beygir olduğu için mtvsi 7bin lira. Atto 3 10bin lira.
seneye yeniden değerlendirme oranı %65 civarı olacağı düşünülürse fark iyice acılcak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 16 Ağustos 2024; 11:34:13 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Biliyorsunuz belli bir süre içerisinde satın alınan üründe bir bedel düşüşü olursa bunu geri talep edebiliyorsunuz. Detaylarını tam bilmiyorum. Kişiler kendi ihtiyaçlarına göre belirler elbette. Şahsen rakamsal durumlar beni çok ilgilendirmiyor. 1 arabayı sürerken keyif almaya bakıyorum. 2. İçinde rahat etmek istiyorum. Bu özellikleriyle beni karşılamıyor. He progressive modeli düşünürdüm veya yüksek kw motorlu olanı. Ama bu model tercihim olmazdı. Attı 3 içinse fiyatının düşeceğini zannetmiyorum. En azından 2024 te araç getirmeyecekler bence. Haliyle Türkiye ekonomisi dolar biraz artar fiyat benzer segmentte kalır. Herkes yolunu buluyor bir şekilde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aldığınız yol sesi motor sesi olmamasından kaynaklı olabilir,
fosil yakıtlı araçlarda motor sesi olunca, yol sesini baskılıyordu, şimdi o olmayınca yol sesini daha çok duyuyorsunuz.
-
Detaylı yorumlarınız için teşekkür ederim. Ben de bugün internetten her iki aracı da biraz inceledim, ilk izlenimlerim şu şekilde:
IONIQ 5:
* Ioniq 5'in direksiyonu çok çirkin maalesef, böyle bir araca hiç yakışmamış.
* Bose ses sistemi olsa da kullanıcılar pek memnun değil, alışıldık Bose kalitesi değil diyorlar.
* Araç tam SUV sayılmaz, HB ve SUV arası bir yapıda. Aks mesafesinin fazla olması iç mekan genişliği için avantajlı olmakla birlikte engebeli yollarda aracın altını vurma ihtimalini yükseltiyor maalesef.
* Bataryanın NMC olması da hoşuma gitmedi, rakipte LFP varken NMC bataryalı araç almak hiç mantıklı gelmiyor.
* Kapı kollarını hiç sevmedim. Değişik bir atraksiyon yapalım demişler ama son derece gereksiz ve zorlama bir tasarım olmuş, geleneksel kapı kollarının nesi vardı sanki...
* Cam tavan, 360 derece görüş, ön park sensörü gibi donanımların çıkarılması son derece anlamsız. Piyasayı direk rakiplere bırakmak ister gibi bir halleri var. 2025 modellerde donanım daha da azaltıldıysa hiç şansları yok.
* Aracın ağırlığına göre motor biraz zayıf kalmış, 150-160 kW civarı olsa daha iyi olurdu.
* 2 tane aynı boyutta ekrandan oluşan ön konsol tasarımını, direksiyon ve kapı kollarını sevmedim. Bunun dışında genel olarak aracın iç ve dış tasarımı çok güzel olmuş.
* Klima kontrolleri için mekanik tuşlar koyulmuş olmasını çok sevdim, harika olmuş! Yeni tasarımlarda en sevmediğim şeylerden biri klima ayarlarını dokunmatik ekrandan yapmaya zorlamazlar. Sen ikisini de koy, isteyen istediği yerden ayar yapar.
ATTO 3:
* Ses sistemini dinlemedim ama Seal U'daki Infinity ses sistemini kullanmamış olmaları hoşuma gitmedi maalesef.
* Araç boyutları ve bagaj biraz küçük gibi geldi bana. İçine binip test sürüşü yapmadan karar vermek zor.
* Ön koltuklardaki yekpare kafa desteği tasarımını hiç mi hiç sevmedim. Ioniq'in koltukları çok daha güzel.
* LFP batarya olması çok iyi.
* Aracın 2023 model olması dezavantaj.
* Uzun garanti süreleri büyük avantaj.
Sonuç olarak her iki aracın da şu anda satıldıkları fiyatları kesinlikle haketmediklerini düşünüyorum.
Teşvik belgesi çıktıktan sonra Atto 3'ün 1.000-1.200 aralığında olması gerekiyor. Bakalım bu şekilde olacak mı yoksa gümrük vergisini distribütör / üretici cebe mi indirmeye çalışacak. Eğer gümrük vergisi muafiyetini hakkıyla fiyatlara yansıtırlarsa BYD almak mantıklı oluyor. Aksi halde bir anlamı yok.
Aslında Seal U modelinin 500 km ve üzeri menzilli EV versiyonu olsa tam benim aradığım araç olurmuş. Yalnız bunda da ön koltukların yekpare olmasını hiç sevmediğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Geleneksel tip ayarlanabilir kafalıklar çok daha güzel ve arkadakiler için daha ferah bir alan yaratıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
ioniq 5 advance’de
-V2L mevcut, sadece adaptörü yanında verilmiyor.
-Kör nokta uyarısı aynalarda görsel ve işitsel olarak mevcut, ancak kamera ile göstermiyor, üstelik kör nokta uyarısında direksiyona müdahale de var
-Arka koltuklar ileri geri gidiyor, arkaya dereceli yaslanıyor, sadece elektrikli olarak değil
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhabalar bilgi için teşekkür ederim. Sitesinde yazdıkları özellkleri belirttim. Ayrıca danışmanda yine bunları teyit etti. Söyledipiniz ek şeyleri söylemedi. Yine de beni cezbetmedi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ioniq 5 atto 3 e göre iç ortam bir tık daha geniş ama bu çok farkedilebilir seviyede değil. İkiside kesinlikle parasının arabası değil. Ama aynı paralarda bir tecih etmek gerekirse atto 3 derdim. Ayrıca bende sabit kafalıklı koltukları sevmem ama atto 3 de sırt eğimi ve koltuk tasarımı çok başarılı olmuş. Oturduğunuz anda rahatlıyorsunuz. Ses sitemi beklentilere bağlı bence gayet güzel. Bass bir tık daha iyi olabilirdi. Onun haricinde o fiyatlara düşmesi hayal. Zira 2024 te yeni araç getirecekler. Ve bence 2024 te de aynı fiyatta tutacaklar. İndirim geldiğinde. Dolar yükseldiğinde. Zam yapmayıp aynı rakamda tutacaklar. Diğer markalar zam yapacakları için bence makası o şekilde açmayı planlıyorlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VethekBK -- 17 Ağustos 2024; 15:10:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok fazla değil ama duyuyorsunux. Ioniqte bu yok. Tesla ve togg nasıldır bilmiyorum onları deneyimlemedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar,
Uzun bir süredir Seal DM-i ve benzeri muadil bir araçlara bakmaktaydım (Austral gibi).
Eşimin kullanım zorluğu çekeceğinden, Atto 3, Ioniq 5 gibi araçlara yöneldim. Atto 3 için 1640'a fiyat verdiler. Direksiyon ve ön konsol yenilikçi düşünülmüş ancak alışılabilir. Ioniq 5'in direksiyonu tercih ederim gibi buna.
Hyundai Ioniq 5 için fiyat almış mıydınız ? Şu anda Ioniq 5'in stokta kalan modellerinde aşağıdaki gibi donanımlar yok mu ?
Otomobil GünlüklerimyoutubeAyrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCozWuDDaYMaMUkIy5-NWGwQ/join Videoyu izledikten sonra Beğenmeyi , Kanala Abone Olmayı ve videoların altına Yorum bırakmayı lütfen unutmayın. Abone Olarak Destek Olabilirsiniz: https://www.youtube.com/c/ya%C5%9Famg... Web Sitemiz: https://www.otomobilgunluklerim.com Instagram: https://www.instagram.com/otomobilgun... Facebook: https://www.facebook.com/otomobilgunl... #otomobilgunluklerimhttps://www.youtube.com/watch?v=_iLQ7c-_-XA -
Benim maddeler olarak yazdığım donanımlar yol. Altına bir forumdaşımız güncellemesini yapmıştı. Kendi websitesinde karşılatırmalı olarak neler var neler yok yazıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VethekBK -- 18 Ağustos 2024; 18:26:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkürler. Evet sizin mesajınıza göre sormuştum. Advance dışında bir satışının olmaması bence Atto 3'ü rakipsiz kılıyor gibi.
-
bu byd teşvik indirimi elektrikli araçlar için gelecek mi dersiniz?
atto 3 ötv indirimi ve makyajlı hyundai ioniq 5 için beklemekteyim. (Batarya kapasitesini 77kw-84kw a çıkartmışlar 800v alt yapısı ile oldukça kullanışlı olur)
Ek: byd seal u ev versiyonu avrupada lansmanı olmuş ötvsi %10 ile gelirse muhteşem olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 18 Ağustos 2024; 20:54:41 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Türkiyeye kasım sonu aralık başı olarak gelecek. Kulak misafiri olmuştum. Birde eldeki araçları bitirdikten sonra yeni talepler oluşturulur deniyordu. Atto3 için yeni araçlar 2025 te gelecekmiş. Ortalama rakam 2.1-2.3 arası en az demişlerdi. Seul için. Ek olarakta ıvır zıvır kampanyaları falan diyorlardı ama tam anlamadım.
bu arada elektriklş araç için eve şarj istasyonu kuracaksanız devlet şimdi site sakınlerinin yarısının izni ve birde yeni proje istiyor. Ev elektriği 5kw için hizmet veriyoruz biz diyorlar. Siz 22kw çekicekseniz bunun için yeni proje izni istiyorlar. Saçma sapan birşey
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı şekilde beklemedeyim ben de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Atto3 22kw ile şarj olamaz, aracın desteği 11kw ya kadar.
22kw togg da mümkün oluyor.
evden de 11kw şarj etmeniz -eğer alt yapı monofaze ise- pek mümkün olmaz.
sonuç olarak faturanızda yazılı sözleşme gücünüz kadar elektrik çektiğiniz sürece pek sorun olacağını zannetmiyorum.
ama sözleşme gücünü sürekli aşarsanız dağıtım şirketi ile sıkıntı yaşamanız olası bir durum.
-
Yok atto 3 11 ama ben 22 kw istasyon kuracağım ileriye dönük. Ama yinede sözleşme şartlarında standart 5kw imiş sanırım. Site yeni 2024 oturumlu. Ama işte elektrik dağıtım şirketi yine de yeni proje istiyor garip şekilde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim sözleşme gücüm 7,8kw,
bizim bina da 4 senelik. Ben direk saatten hattı çektirdim elektrikçiye, proje falan yapmadım.
yapmadım derken proje isteniyordur mutlaka, ben yaptırmadım ;)
ama siz site içerisindeyseniz orası sıkıntı çıkarabiliyor.
-
22 KW ve 11 KW kulağa hoş geliyor, ben site içerisinde oturuyorum ve maalesef proje istiyorlar. Bende evden direkt olarak ara kablo indirdim ve arabanın yanına priz koydum. Başlarda bende bir şarj ünitesi gibi heycanlıydım ama telefon gibi, kullanıp şarja taktığımdan bu yüksek KW lara hiç ihtiyaç duymadım. Ev tipi şarj ünitesi benim işimi hayli hayli görüyor, sizinde işinizi görürse proje parası ve şarj ünitesi gibi şeylere para harcamanıza gerek yok derim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pelitahmet -- 19 Ağustos 2024; 13:40:29 > -
Valla ben 7/24 esaslı çalıştığım için her an lazım oluyor araç. Diğeriyle beklemek sıkıntı oluşturabilir. O yüzden ünite istiyorum aslında
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X