Şimdi Ara

BYD’nin 10 dakikada şarj olacak yeni Blade bataryası 2025’te gelecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BYD’nin 10 dakikada şarj olacak yeni Blade bataryası 2025’te gelecek
    Elektrikli araç sektörünün önde gelen isimlerinden BYD, yeni nesil Blade bataryasını 2025 yılında piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Şirketin Orta Asya ve Avrupa Otomotiv Satışları Direktörü Cao Shuang, bu yeni teknolojinin araçların menzil performansını artıracağını ve bataryaların ömrünü uzatacağını belirtti.



    İkinci nesil Blade bataryalar yolda



    Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de gerçekleştirilen 29. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Taraflar Konferansı (COP29) sırasında Çinli medya kuruluşu CGTN ile yapılan bir röportajda yapılan açıklamada Shuang, "Bence önümüzdeki yıllarda, 2025'te, BYD olağanüstü Blade bataryamızın yeni neslini tanıtacak. Bu, araçlarımızın sürüş mesafesini artıracak ve ayrıca bataryanın yaşam döngüsünü uzatacak" dedi.



    BYD’nin 10 dakikada şarj olacak yeni Blade bataryası 2025’te gelecek
    2020 yılında tanıtılan ilk nesil Blade bataryaları, güvenlik ve dayanıklılık odaklı lityum demir fosfat kimyasına dayanıyor. Bu bataryalar, BYD'nin tüm elektrikli araç serisinde kullanılmaya devam ediliyor. Yerel medyada çıkan haberlere göre, BYD'nin ikinci nesil Blade bataryası 2024'ün ikinci yarısında tanıtılabilir. Bu bataryanın, 5,5 C’den daha yüksek bir şarj çarpanı ve 14 C’den fazla bir deşarj çarpanı sunması bekleniyor.



    10 dakikada şarj dönemi



    C, bataryanın şarj ve deşarj çarpanını ifade ediyor ve şarj için 5,5 C, bataryanın teorik olarak yaklaşık 11 dakika içinde tamamen şarj edilebileceği anlamına geliyor. Öte yandan ikinci nesil Blade bataryalarının da CATL ve diğer Çinli rakiplerin LFP (lityum demir fosfat) bataryaları gibi 10 dakikada yüzde 80’in üzerinde şarj olması bekleniyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye’de BYD fırtınası: Eleştiri ve yüksek talep bir arada



    Bu yenilik, özellikle BYD’nin ultra lüks alt markası Yangwang’ın modellerinde kendini gösterecek. Bu bağlamda Yangwang U7 sedan modelinin, yeni nesil Blade bataryayla donatılacağı belirtiliyor. U7’nin, 1.000 beygir gücünde bir motora sahip olacağı ve 1 milyon yuan (yaklaşık 140 bin dolar) fiyat aralığında olacağı duyurulmuştu. Modelin ön satışları 15 Kasım'da 2024 Guangzhou Otomobil Fuarı'nda başladı ancak resmi fiyatlandırma ve lansman tarihi henüz açıklanmadı.




    Kaynak:https://cnevpost.com/2024/11/25/byd-to-launch-next-gen-blade-battery-2025/







  • Tesla tamanen 800V a geçmek için BYD yi bekliyor sanırım diğer araba üreticilerinin aksine tüm modellerde 800V ye geçmek istiyor
  • Bataryanin 10 dk da dolması bence yeterli. Bunu en fazla 7 dk ya çekerler olur biter. Artık menzil sorununu halletmeleri gerekiyor. +1000 km yaptıkları zaman. Ben elektrikliye geçmeye başlarım.

    Edit: Şimdilik dizel motor ile devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolf silver -- 26 Kasım 2024; 0:18:53 >
  • Bu değerde araç getirsinler hemen alayım.
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt

    Günümüzde kaç araba 1000+ menzil sunuyor? 7dk şarj olsun 500+ menzil tamamdır. Günümüz koşullarında görülüyor ki 700km menzil insana göre ideal. Bunun üzeri pile boşuna para vermek oluyor. 7dk şarj ve çoğu koşulda 700km menzil bence çok ideal bir kombinasyon. Günümüz koşullarında 100lt kapasiteli dizel araba yapılamaz mı? Yapılır. Ama yapmıyorlar. Neden yapsınlar ki :)

  • 2025 sonuna doğru 5dk da 2000km piller gelecek. Bu tapagaz kullansan 1000km menzil demek ki zaten endüstri bu noktadan sonra pil gelişimine ara verip artık eldekilerden para kazanmaya başlayacak. ARGE işlerine büyük paralar gidiyor buda firmaların karlılığını uzun süredir zora sokuyor.

  • şu değerlerde bi araba alırsın, 20 sene uçan araba vs çıkmazsa kullan - geç..


    20 sene sonra baktın sarmıyor, abi sat ya da çöpe at, al yenisini.. buna dönecek seviyeye geldiği zaman elektrikliler çikilops.. değilse , 300-400 km WLTP denen "mış gibi" ölçülen verilerle üretilen pilli arabalar hiçbir türlü akmaz, kurtarmaz..


    şimdilik "pahalı".. ama bundan 5 sene sonra eminim buralara gelip de bu post'ları "yahu ne zamanlarmış, 400 km menzil mi olur puhauahuuaa" diye gülerek okuyacağız..

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.