Şimdi Ara

C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
5.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Citroen C Elysee Attraction 1.2 lt benzinli otomatik araç ( cruise + tekno paket) ile 10 gün kadar yaklaşık 2400km yol tecrübesi yaptım.

    Tahminen sınıfının en büyükleri arasında yer alan 2014 model araç fiyat olarak ta en altlarda kendisine yer almakta. Fiyatsal olarak kullanıcıları sevindirmekle beraber " niye ucuz?" sorusunu da yanında getiriyor. Araçlar konusunda diva olmasam da en önemli soruya yanıt aramaya çalıştım...

    "BU ARAÇ MI UCUZ YOKSA DİĞERLERİ Mİ PAHALI ?" :)

    - İç mekanı tahminimden daha hoş çıktı. Yeni araç kokusu ile pırıl pırıl gögüs hoş gelmekle beraber ilk hafta sihir hafif dağılmaya başladı. Ucuz plastik kullanımı her yerde kendisini belli ederken işçilikte sevimsiz bir kusur yok. Ön gögüsü üzerini sık ellerim, elimle tık tık yaparım demezseniz plastik işi de can sıkıcı olmayacaktır ;)

    Camların vites altına konumlandırılmış olması hepimizin malumu. Direksyu boyuma göre ayarladıktan sonra ön cam kontrollerine ulaşamamam nedeniyle tekrar pozisyon düzeltmek enteresan bir olay.
     C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi

    İç - dış hava olma sisteminin elle çekmeli olması ise bazı arkadaşlarımının neşe kaynağı oldu.
    Teyp hoş olmasına karşın sesin tek tuşla susturulması imkansız, ayrıca döndürmeli buton ile ayarlanmayıp tuşlar ile artırım/azaltım yapılması işlem hızını azltıyor. Telefonunuz çalar veya camı açıp birisi ile konuşmanız gerekirse ben teybi kapatmayı tercih ettim, zira ses ciddi yüksek ise kısmak 3-4 saniye alabiliyor. İnanın az değil.

    Koltuklar yeterince sert ve dolgun, baş-diz mesafesi tam aileler için. Ön koltuk yolcu tarafında daha uzun boylu birisi oturabilir.

    Kullanım için ön kapı kollarında yeterli boyutta göz olmasına karşın orta konsolda sadece bardak çapına uygun ufak cepler mevcut. Yeni nesi telefonlar malum büyüdü, bu boşluklar köşeli olsaymış daha işe yararmış. Buralar bozuk para ve anahtar dışında pek işe yaramıyor..

    Arka taraf geniş ama kapılarda hiç göz bulunmaması büyük eksiklik. Arka cam açma kapama da ön koltukların ortasına konumlandırılmış. Emniyet kemeri takılı iken butonlara ulaşmak kolay olmayacaktır..

    Ses izolasyonu konusunda da 110 km ile giderken camlar kapalımı diye 4 camı da kontrol etme ihtiyacım durumu açıklamış olmalı ancak motor sesini 3000 devir altında pek hissettirmemesi sakin hız kullanımlarında işi kurtarıyor.


    -motor.. düz yolda tamam ama yokuş kısmına gelince araçta motor varlığını sorgulamaya başlıyorsunuz. 1055kg ağırlığında olan araç 2 yetişkin ile beraber yokuş çıkma heveslisi değil. 5 yetişkin olursa ........ 72 beygir olan bir araçtan daha fazlasını beklemekte haksızlık olur..

    Her ne kadar zayıfta olsa 4000 devir civarında hoş sesi olan motorun rölanti sesi araç içerisinde hiç duyulmuyor. Benzin tüketimi ise oldukça başarılı..

    An itibariyle 2342 km şehir içi-dışı karışık 5.7lt ortalama tüketim oldukça başarılı.
    İki ayrı şehir dışı gezilerim ise;
    -- Ankara-Kastamonu... 590km, ortalama 73 km hız ile tüketim 5.7lt
    --Ankara-beypazarı-sakarya-nallıhan-düzce-bolu-Ankara... 902 km, ortalama 53 km hız ile tüketim 5.3lt.
    Rotaları bilmeyenler için söylemek gerekirse oldukça virajlı ve tepe in-çık şeklinde yollar.
    Dizel bir araç ile de çok daha düşük rakamların yakalanabileceğini sanmıyorum..

    --OTOMATİK VİTES.. Yüzyılın icadı, ama ters olarak. Tamam debriyaj yok rahat, tamam tüketim normal otomatiklere göre muaazzam az ama..
    Geri kaçırmasın diye sistem koymamışlar. Hill holder sistemi olmadan otomatik araç ile şehir için kullanım kabus. Vites geçişleri uzun sürüyor ve bu arada sanki gizli bir el sizi geri çekiyor.
    Eğer yola çıkıyor ve çabuk hızlanmanız gerekirse sakın tam otomatik kullanmayın, ciddi tehlike. En iyisi tiptronik kopyası elle değiştirme bölümünün kullanılması.
    Acemilik te diyebilirsiniz ancak dar boşluklara park etmek isterseniz geç tepki veren ( o anda da birden hızlanan) vites insanı terletiyor. Yokuşta düşük hızda giderseniz arkanızdaki araç şöföründen hoş olmayan sözler duyabilirsiniz.
    Sonuçta bu vites tam bir hayal kırıklığı..

    Yol tutuş içinde çok iyi konuşmak mümkün değil. Özellikle bozuk satıhlarda hafif yan rüzgarda bilr araç çizgisini kaybedebiliyor. Yüksek hızlarda test etmeye cesaret edemediğim araç sakin kullanılmak istiyor. 1055 kg oluşu da bunu destekliyor zira 2006 model 307 aracım bile 1250kg dolayında. Manual versyonu 990 kg dolayında olmalıydı sanırım..

    Bagaj hacmi ile kalabalık aileleri mutlu eden aracımız aile ve şehir içi kullanımı için başarılı..

    Genellikle orta sınıf araçlar kullandığım için bu araç bana çok başarısız gelmedi ancak vites performansı, motor performansı, malzeme kalitesi ve yol tutuş özellikleri mutlu etmediği için aracın UCUZ olduğunu düşünüyorum. Daha üst model ve motor seçeneği ile daha iyi olma ihtimali olabilir ancak bu sınıf araçların 40.000 küsür giriş fiyatla sıfır alınması ????


     C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi







  •  C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi
     C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi C elysee 1.2lt Attraction otomatik kısa dönem testi




  • Dün bir C-elysee ye bindim sanki fiat sienaya/albeaya bindim sandım.
    içi ucuz koltuk ucuz plastik , ön göstergeler çok sıradan sade

    (Not:peugeot 301 de tutulmuyormuş)
  • Evet koltukları da bürosit gibi. Uzun yolda ciddi yoruyor.
    Peugeot ve citroen aynı aracı ufak makyajlar ile farklı isimlerde satıyor.
    elysee ve 301 %99 aynı araç ancak fiziksel olarak elysee biraz daha hoş görünüyor.
  • Sanıyorum yolculuk esnasında klima açmadınız.

    Çünkü açsaydınız bu değerleri görmeniz imkansızdı.

    Hani şirket aracı olarak kullanmıyor olsam, kesinlikle klimayı açmaya korkardım.

    Bu arada koldaki ses açma ve ses kısma tuşlarına aynı anda basarsanız, mute oluyor :) Tabi ben arabayı teslim alınca kitapçığı okuduğum için biliyorum.
  • bado6100 kullanıcısına yanıt
    Evet klimasız bir seyahatti. Şimdi dizel kullanıyorum. Şehir içi sakin kullanım ve az yoğunluklu klima ile 5lt dolayında tüketimi tutturdum. Biraz zorlanınca ipin ucu kaçabilir elvette.
    Sessizlik için dediklerinizi hemen deneyeceğim, okuyanla okumayan bir olmuyor. ;)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.