Şimdi Ara

Megane 3 Dynamic 1.5 dci - uzun dönem testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
11.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Bugün 1 buçuk yıldır kullanıyor olduğum megane 3 dynamic 1.5 dci (ithal versiyon) aracım ile ilgili uzun dönem testi (aracım şu an 43.000 km'de) yazmaya karar verdim. Ben aracı alırken araç piyasaya yeni çıkıyordu. Bu yüzden forumlarda hep kulaktan dolma bilgilere yer veriliyordu. Aşağıda 1 buçuk yıllık sürüş izlenimimi yazdım. Umarım yeni araç alacak arkadaşlar için faydalı olur.

    Öncelikle şunu söyleyeyim. Aracımı almadan önce 2001 model 316i bmw kullanıyordum. bmw kullanırken bende "renault alınmaz" önyargısı vardı. Şunu görüyorum ki megane 3 kullanmayan arkadaşlarda bu ön yargı hala var. Bu yüzden ben farklı olarak sürüş izlenimimi tamamen objektif olarak yazmaya çalışacağım.

    Dış tasarım:
    Güzellik kavramı görecelidir belki ama aracın dış tasarımı genelde herkes tarafından beğeniliyor. Ön far yapısı oldukça çekici ve dinamik duruyor. Yandan görünümü oldukça sportif. Dış tasarım konusunda ben herhangi bir eksiklik bulmuyorum.

    İç tasarım ve konfor:
    Aracıma binen bazı arkadaşlarım megane 3 ün iç tasarımını yeni model audi, mercedes, bmw gibi lüks segmentteki araçlarla kıyasladılar ve haklı olarak iç tasarımını çok gösterişli bulmadılar. Ancak kendi sınıfındaki diğer modellerle kıyaslandığı zaman iç tasarım konusunda da pek çok araçtan önde bir araç olduğunu söyleyebilirim. Dijital göstergeler oldukça şık ve zarif. Bendeki fransız versiyonunda hız göstergesi dijital. Bu da iç mekana daha sportif bir hava katıyor. Kullanılan malzeme kalitesi oldukça başarılı. Ergonomik olarak tek kusuru müzik sisteminin ve klimanın tuşlarının biraz küçük tasarlanmış olması. Kolay kullanımlı direksiyondan kumanda sayesinde müzik sistemindeki bu kusur ortadan kalkıyor. Bazı testlerde hız sabitleyicinin ve hız sınırlayıcının açma kapama düğmesinin el freninin arkasında olmasının yanlış bir tercih olduğu yazılıyordu. Ben bu zamana kadar bununla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ön koltuklarda diz mesafesi ile ilgili bir sıkıntı yok. Ancak önde benim boyumda biri arabayı kullanırken (boyum 1.85) arka koltukta diz mesafesi bir miktar darlaşıyor. Bagaj hacmi diğer 5 kapılı araçlara oranla oldukça geniş ve kullanışlı. Hatta pek çok sedan aracın ortalamalarında da denilebilir.

    Aracın çok başarılı bir süspansiyon sistemi var. Yoldaki çukurları hissettirmeyecek kadar yumuşak ama yol tutuşunu başarılı seviyelere çıkaracak kadar da sert. yol tutuşu konusunda eski arabam olan bmw 316i kadar "süper başarılı" olmasa da taminkar seviyenin biraz üzerinde denilebilir. Dizel araç olmasına rağmen başarılı ses yalıtımı sayesinde iç mekanda motor sesi duymuyorsunuz. Yüksek hızlarda bile iç mekana sizi rahatsız edecek bir motor gürültüsü gelmiyor. Aracın özellikle direksiyon sistemi son derece başarılı. BMW, mercedes gibi araçların üst donanım versiyonlarında yer alan servotronic direksiyon sistemlerini aratmıyor. Araç duruyorken serçe parmağınızla direksiyonu çevirebiliyorsunuz, ancak hızlandıkça bu yumuşaklık azalıyor ve güvenli bir sürüş ortamı sağlanıyor.

    İç donanımdaki özellikler ve herbiri ile ilgili yorumlarım ise şöyle:

    * Eller serbest sistemi: Hayatı kolaylaştıran mükemmel bir teknoloji. Kartı cebinizden hiç çıkarmadan kapıyı açıp motoru çalıştırmanız mümkün. Bu sistemin tek dezavantajı, başka birinin arabasını kullanırken o aracı kilitlemeyi unutuyorsunuz :)

    * Çift bölgeli tam otomatik klima: Oldukça başarılı çalışıyor. En sıcak havalarda bile saniyeler içinde soğuk hava üflemeye başlıyor. Bir tek kusuru var, o da soğutucu çalışırken dış mekanda uğultulu bir ses oluyor. Her ne kadar iç mekanda bu sesi duymuyorsanız da dış mekandaki bu uğultuyu bir şekilde azaltmaları gerekirdi.

    * Otomatik katlanan yan aynalar: Park sonrası aynaları katlamak için zaman harcamanızı ortadan kaldıran güzel bir sistem.

    * Hız sabitleyici: Sabitledikten sonra aşırı eğimli bir yol yoksa milim şaşmıyor. Yani aracı 120 km hızda sabitlediyseniz bu asla 121 veya 119 olmuyor. Sadece eğimi fazla olan yollarda inişteyken hız artabiliyor. Sonra yol düzleşince eski halini alıyor.

    * Hız limitleyici: Hiç ihtiyaç duymadığım bir sistem. Bir buçuk yıldır hiç kullanmadım. Yine de fazla mal göz çıkarmaz :)

    * Bluetooth: Cep telefonunuzu tanımladığınızda hayatı çok kolaylaştırıyor. Telefon ile konuşmaktan ceza yemiyorsunuz. Sesli arama tanımlaması yapabiliyorsunuz. Bu sayede sık arama yaptığınız kişileri ararken ellerinizi direksiyondan ayırmıyorsunuz. Tek kusuru, konuşurken karşı tarafa ses biraz gürültülü gidiyor.

    * Hıza duyarlı müzik sistemi: Müzik sistemi başarılı. Ancak hızlandıkça ses seviyesinin artması güzel bir özellik olmasına karşın içeriye çok fazla motor gürültüsü gelmediği için bu sisteme pek ihtiyaç duyulmuyor.

    * Gündüz farı: Gündüzleri aracın görselliğini artıran güzel bir güvenlik donanımı. Farım da hep açık yolum da :)

    * Yağmur ve far sensörleri: İkisi de oldukça başarılı. Tek kusuru yağmur sensörünün önü kirlendiği zaman hafif yağmurda bile silecekler deli gibi çalışabiliyor. Bu durumda silecekleri 1-2 saniye kapatıp tekrar açtığınızda sorun çözülüyor.

    * Arka park sensörü: Görsel park sensörü olsa daha iyi olurdu ama sadece sesli uyarı da park esnasında işinizi oldukça kolaylaştırıyor.

    Motor, tüketim ve periyodik bakım:

    105 beygir ve 240 Nm tork değeri sayesinde araç son derece atik. Trafikteki 1.6 araçların pek çoğu ile rahat rahat kapışabilirsiniz :) 1. ve 2. vites oranlarının kısa olması sportif sürüşü biraz olumsuz etkiliyor. Ancak 3. vitesten sonra keyif vermeye başlıyor. Özellikle 2000 devirden sonra kendini hissettiren ivmelenme heyecan veriyor. Yüksek hızlarda eğimli yollarda bile rahatlıkla hızlanıyor. (Örneğin Gaziantep-Mersin istikametinde Nurdağı'nı tırmanırken çoğu araç hızlanamadan ağır ağır giderken siz 6. viteste bile hızınızı artırarak ilerlemenin keyfine varıyorsunuz). Bence bu motor bu sınıftaki araçların arasındaki en iyi motorlardan. Hatta fiat bravoyu ve gti araçları saymazsak en iyi motor olduğunu bile iddia edebilirim.

    Araç küçük illerde şehir içinde 6.8 - 7.0 litre arasında mazot tüketiyor. İstanbul Ankara gibi büyük şehirlerde ise bu oran 6.0 lt civarlarına kadar düşüyor. Bu değerler 2000 - 2500 devir aralığında kullanım için geçerli. 1500 - 2000 devir aralığında kullandığınız zaman bu değerleri yarım litre kadar düşürebiliyorsunuz. Tabi bu seferde performanstan ödün vermek durumunda kalıyorsunuz. Uzun yolda 1 depo ile 1000 kilometreden biraz fazla yol yapıyorsunuz. Ben bu sayede hayatımda hiç gezmediğim kadar çok yer gezdim :)

    Aracın bakımları her 20bin kilometrede yapılıyor. 20bin bakımına 240 TL, 40bin bakımına ise 380 TL ödedim. Bu rakamların servis fiyatları olduğunu düşünürsek oldukça düşük seviyelerde bakım masrafı olan bir araç diyebiliriz. Servisteki arkadaşlar da oldukça ilgililer. Her servise gittiğimde memnun kaldınız mı diye arıyorlar. 5 üzerinden 5 veriyorum ben de her seferinde.

    Sonuç:

    Megane 3 dynamic paket 1.5 dci benden 1 buçuk yıl boyunca tam not alabilmiş bir araba oldu. Özellikle gençlere, yeni evlilere ve küçük çocuklu ailelere tavsiye ederim. Aracı bugüne kadar 2 kez periyodik bakım için servise götürdüm. (Bir de ön cama taş çarpıp çatlattığı için gitmiştim). 43bin kilometre boyunca hiçbir problemle karşılaşmadım. Araç hakkında şunu söyleyebilirim: Bu araç benim Renault'ya karşı bakış açımı 180 derece değiştirdi. Renault antipatisi olmayan tüm arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. Antipatisi olana ise daha çok tavsiye ederim, çünkü bu araçtan önce ben de sizin gibiydim diyebilirim. bmwden sonra çok az araç bende bu etkiyi bırakabilirdi sanırım.

    Araç ile ilgili tüm soruları severek cevaplayabilirim. Herkese kazasız belasız ve tabi ki de cezasız sürüşler diliyorum :) Saygılarımla







  • güzel bir paylaşım. ellerine sağlık. bence de Renault Megane 3 ile güzel bir araba ortaya çıkarmış. Yeni nesil motorlu (1.6 DCi) versiyonları da gelirse tam süper olacak
  • teşekkürler... bir de 80bin olduğunda buna benzer bir şey yazmayı planlıyorum, o da seneye inşallah :)
  • selamlar ve teşekkürler

    megane 3 privilege aldığım 1 ay oldu, genel olarak memnunum
    sizden de 43000 kmlik test sonucu olumlu görünce açıkçası sevindim
    yeni bir araç çünkü, yeni, araçlarda sıkıntı çok olur
    ki BMW den buna geçmişsiniz
    o zaman ford dan, toyota dan buna geçen ben, daha memnun kalırım (inşallah)
    Hoşçakalın
  • Hayırlı olsun... Umarım bir süre sonra siz de uzun dönem izlenimlerinizi bizlerle paylaşırsınız. Bu şekilde yeni araba alacak arkadaşlara faydamız dokunur belki. İyi sürüşler
  • elinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş
  • Güzel tespitler elinize sağlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TURKER75 -- 8 Eylül 2011; 0:40:37 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu araci EDC (otomatik dizel) olarak bayan kuzenime alirken tereddut gecirmisti simdi iyiki bana aldirmissin Renault olan tavrim cok degisti yakit ekonomisi , performans ve servis ucretleri konusunda memnunum diyor...
  • Güzel br paylaşım olmuş. Teşekürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.