Şimdi Ara

2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
58
Cevap
3
Favori
22.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Periyodik bakım dışında motor ve mekanik aksamı ile ilgili değişen parçalar (Zamanla güncellenecektir);,
    KM--------------------Değişen parça---------------------Servis Türü--------------------Fiyati (işçilik dahil)
    55 bin-------------ön fren balataları-------------------------Yetkili---------------------350-400 TL
    63 bin-------------ön çift tandır kolları----------------------Yetkili----------------------140 TL
    70 bin---------antifiriz ve hidrolik değişimi-----------------Yetkili---------------------200-250 TL
    80 bin----------ön fren disk ve ön balatalari---------------Özel-----------------------330 TL (TRW marka)
    89 bin-----------ön sol rot başı------------------------------Özel-----------------------50 TL (yan sanayi)+40 TL rot ayarı
    98 bin-------Motor iç sigorta kutusu (BSM) değişimi-----Kendim Değiştirdim----------210 TL Parça
    100 bin-----keyfe keder şansızman yağı değişimi-------Yetkili---------------------------80 TL
    106 bin------EcuFast Chiptuning-------------------------------------------------------------650 TL
    108 bin----------Ön salıncaklar ve Z rotu---------------------------------------------------200 TL
    135.000 km ön fren disk ve ön balataları-----------------------özel------------------------350 TL
    137.000 km z rotları-------------------------------------özel---------------------------------80 TL
    139.300 km Ön porya bilyaları değişimi-----------------------özel----------------------------280 TL
    151.000 km Ağır bakım---------------------------------------özel--------------------------- 1650 TL



    --------------------------------Konunun asıl içeriği--------------------------------

    Merhaba Forumdaşlarım;

    2010 model ve sonrası üretilen yeni kasa Citroen C3 II hakkında pek fazla paylaşım yapılmadığını fark ettim. 3 aylığına 2012 model Citroen C3 attraction aracımla tecrübem oldu ve tahılsız bir kaza sonucunda pert ettim onun yerine sıfır alıp 2.5 senedir hala kullanmakta olduğum olan 2012 model Citroen C3 1.4 HDI Confort+Plus paketli aracım var. Aracım an itrabiyle 80 bin km olmuştur ve bu süreçte yapılan işlemleri, çıkardığı sorunları ve yıpranan yerleri ile birlikte detaylı inceleme yapmaya karar verdim.

    Öncellikle donanim konusunda bilgi vermeye çalışayım. 2010 yılında piyasaya çıkan yeni kasa Citroen C3, 4 donanımlı olarak ülkemize satılmıştır. 2013 modelden sonraki makyajlı kasada ön tamponun şeklini değiştirilerek gündüz farı konulmuştur ve arka stoplardaki reflektorsuz ve üst kısımlardakı kromsu görüntüsü olarak yapıp reflektorleri arka tamponun en alt sağ ve sol köşelerine yerleştirilmiştir. En bazdan en doluya sırayla Attraction, Collection, Confort ve Exculsive donanımdır. 2013den itiraben makyajlı kasaların Cool, Collection ve Confort olmak üzere 3 ayrı donamı seçeneği bulunmaktadır. Yalnız 2012 yılından sonra ülkemize exculsive donanımlısı gelmedi. 2010-2011 exculsive modellerinde 1.6 HDI 92 motor olarak az satılmıştır. En baz Attraction donanımda ABS, Yol bilgisayarı, 4 adet hava yastığı ve klima standarttır. Forumca en çok konuşulan ve en çok tercih edilen olan ESP özelliği sadece otomatik vitesli modellerinde standart olarak sunulmuştur.
    Kısacası donanım konusunda sıralama yapmak gerekirse;

    Attraction;
    ABS, 4 adet Hava yastığı, maunel klima, otomatik ön camlar, yol bilgisayarı, cd çalarlı ve aux girişli teyp.

    Collection;
    Attraction'a göre + olarak beyaz renkli gogusluk kaplaması, krom çıtalı ve piano black kaplamalı ön panjur izgarasi

    Confort;
    Collection'a göre + olarak gri renkli gogusluk kaplaması, deri dikişli direksiyon simidi, yan cam alt krom çıtaları, krom ayna ayakları, ön sis farları, kararlaştırılmış arka camlar, torpido soğutmalı ve koltuklar daha konforlu ve kaliteli kumaş ile yapılmış.

    Confort + Plus Paketi;
    Confort'a göre Alminiyum alaşımlı jantlar, otomatik klima

    Confort + Plus + Teknoloji Paketi;
    Confort + Plus'a göre USB Bluetooth, arka park sensörü, 4 cam otomatik ve ısıtmalı yan aynalar.


    Exculsive;
    Confort Plus+Teknoloji donanıma göre + olarak ön kolçak, ayak aydınlatmaları, konsol ambiyans ışığı,hız sabitleyici , krom egsoz ucu, krom arka bagaj çıtası ve yol bilgisayar ekranı pikselli olarak mevcut.

    Ayrıca ön cam ile tavanın ortasına kadar bütünlük olarak panoramik görünütüsü veren Zenith Cam özelliği Confort donanımlısından itiraben opsiyon olarak satışa sunulmuştur. Ayrıca hiz sabitleyiciyi servislerde 200 tlye taktırabilirsiniz. Hazır tesisatı mevcuttur.

    Kalite ve izolasyon;
    Eski kasa c3 ile aynı platformda taşımaktadır fakat eski kasa C3ler 500 kmlik tecrübem olmuştu ve kesinlikle eski kasayla hiç alakası yok diyebilirim. Yol sesi, süspanisyonlardaki tak tak sesi, iç mekandaki genişliği ve iç mekandaki plastik kalitesini baya gelişme gösterdi. Bagaj kaplamaların içeriğinde izolasyon keçeleri mevcuttur. Ayrıca ruzgari sesi en aza indirmek için fitilleri eksik edilmemiş. A ve B sütünlerde fitil var ayrıca tavan olugu boyunca fitil mevcuttur. Bunların fotoğrafları;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Buda bagaj döşemesi. Oldukça bütünlük sağlanmış ve bu döşemenin içerisinde keçe mevcuttur.
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Yumuşak plastik malzemesi fetişi olanlara iyi haberim var :)) Confort donanımadan itiraben goguslugun ust kısımlarda yumuşak plastik malzemesi kullanılmış sadece. Genişlik konusuna gelirsek bindiğim birçok B sınıf araçlarından daha geniş diyebilirim. Hatta abartmayı istemem ama birkaç tane C sınıf araçlardan daha geniş diyebilirim. İzolasyon konusuna gelirsek dikkatli dinlenince arka süspanisyondan çukurlarda az olsa da tak tak diye ses gelmektedir. Yol sesi olarak işitme engelli olduğumdan dolayı yorum yapamam fakat telefonumdaki yükledigim db ölçüm programına göre incelemem;

    Not: Aracımda Goodyear UltaGrip 8 kışlık lastikleri mevcuttur.

    Motor soğukken (Marş bastıktan 1 dakika sonra ölçtürdüm)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Çukursuz dümdüz asfalt yoldaki 90 km/h hızla;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Aynı yolda 110 km/h hızla;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    30 km'lik yolculuk yaptıktan sonra motor sıcakken stop ettirmeden önce rolantide iken;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Bakım maliyeti ve değişen parçalar;
    Aracımın bakımı 20 bin kmde yada 1 yıl hangisi önce dolarsa yetkili serviste yaptırıyorum. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi, polen filtreleriyle işçilikle birlikte standart periyodik bakımı meblağ olarak 400-500 lira arasında değişmektedir. Hatta kampanya olarak 350 tl ye yaptırdığım zamanda olmuştu. Özel serviste yaptırmayı istersem 250-300lere kadar düşebiliyor. Orijinal parçaları kullanmayı tercih ettiğimden dolayı devamlı olarak yetkili serviste yaptırıyorum.

    Ön fren balataları değişimiyle beraber bakımı 750 Tl tutmuştu. 55 bin kmdeyken değiştirmiştim.
    2 sene doldurunca komple antifiriz ve hidrolik değişimiyle beraber bakımda 600 TL tutmuştu. 70 küsür bin kmdeyken.
    Bu standart bakımlar dışında aracım 63 bin kmdeyken ön takımdakı tandır kolları boşluk yapmaya başlamıştı ve yetkili serviste değiştirdim. Çiftini işçilik birlikte meblağ olarak 140 tl tutmuştu. Onun dışında aracım 80 bin kmde, 5 bin km önce rot balans ayarı yaptırırken kontrol ettirdim hala sağlam. Onun dışında motor ve mekanik aksamında hiç problem çıkarmadı. Şimdiye kadar arıza ışığı dahi yaktırmadı. 4 defa 1200 kmlik uzun yolcuğumuz oldu ve hiç sıkıntı olmadı.
    Ayrıca birçok orijinal aksesuarları aldım. Aksesuarları yetkili serviste biraz pahalı. Aldıklarım aksesuarlardan bazıların fiyatlari yazıyorum; Arka bagaj krom çıtası 130 tl, ön far altı krom çıtaları 90 tl, DS3 spor direksiyon simidi 525 tl...


    Aracım 80 bin kmde ve şimdiye kadar yıpranan parçalar;
    B sütündeki iç balakitler eminyet kemerıyle sürtündüğünde kolayca çizilebiliyor;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    İç basamak balakitleri ayakkabıyla sert bir şeklinde sürtündüğünde kolayca çizilebiliyor.
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)

    Alminiyum alaşımlı jantların boyası yer yer kalkmaya başladı.
    Orijinal deri dikişli direksiyon simidi 78 bin kmdeyken değiştirmeden önce biraz yıpranmış haldeydi. Deri dökülmedi ama pütürlü bir yüzeyi zımparayla pütürsüz hale getirilmiş gibi görünümü verdi.
    Klima düğmeleri ve teypin oldugu konsolun boyası kolayca kaldırabiliyor. Buna dikkatli olmak lazım.

    Aracımın diğer fotoğrafları ve gece konsol çekimi;
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
    2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)


    Bonus olarak samimi olduğum arkadaş hobi olarak oto test ve inceleme videoları yapmaktadır, arkadaşlarımla bizim aracın test videosunu kendi imkanlarimiz dahilinde yaptık, reklam yapmak gibi niyetim yok sadece paylaşmayı istedim, buyrun iyi seyretmeler :)

    Mobil olanlar için link;http://www.youtube.com/watch?v=2Z-drAAcbNg

    C3 hakkında bilgisi olmayan, 2.el C3 almayı düşünenlere ve önyargısı olan arkadaşlara umarım yardımcı olabilmişsimdir. Herkese selamlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 6 Temmuz 2021; 13:41:5 >







  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    EnergyBlue demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)

    Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da İtalyan Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını ise at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B

    a pardon doğru ya bunlar rakip firma filan değil zaten toyota ayrı bir kulvardaydı karşılaştırmak ne haddimize? gir sanayiye tabelada bir tane toyota amblemli özel servis varmı? imkanı yok sorun vermez arıza vermez ohooo.... bencede komik oluyor...
    Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.

    5 yıldır konuyu güncel tutamamışım, aracımı halen aktif kullanıyorum. An itibariyle 306.000 km oldu.


    En son yaptığım yorumdan sonra hatırladığım kadarıyla önemli kısımları yazayım;

    230K KM: Turbo patladı, turbo revizyonu yapıldı, turbo yağlama hortumu değiştirildi ve turbo süzgeci iptal edildi. Katalizör iptali yaptırdım.

    250K KM: Mazot geri dönüş hortum seti çatladı, hava yapmasından dolayı çalışmamazlık yapıyordu, hortumu set olarak değiştirildi.

    260K KM: Mutlak basınç sensörüne giden hortum çatlamasından dolayı triger kayışına yağ sızdırdı. Mecburen triger kayış set olarak değiştirildi.

    280K KM: Rail müşürü arızalandı, Euro 5 tip yeni müşür ile değişti.

    Şu an 314 bin km'deyim. 310 bin kmdeyken Ekzantrik kapağında yağ kaçağı sebebiyle , ekzantrik kapağı sökülüp yeniden toplandı, enjektörler revizyondan geçirdim. Yukarıda anlattıklarım dışında başka problemim olmadı. Deneyimlerime dayanarak, özellikle DV4TD kodlu Euro 4 1.4 HDI motora sahip olanlar, bakım maliyeti ucuzluğundan ve sorunsuzluğundan dolayı tercih edilebilir. Ancak 1.2 VTi, 1.6 VTi olanlar tercih edilemez. Onlarda can sıkan kronik bir problemi var. Alternatif olarak da 1.6 HDİ ve 1.4 HDİ(e-hdi) Euro 5 olanlar da tercih edilebilir. Onlar da benzer sorunsuzluğu mevcut. 2.El alınacaksa ilk bakılması gereken yer motorun sağlılığı bakım geçmişi ve sicili tam olması yönünde. Alternetör kütüğü , turbo sağlılığı , enjektörlerin çalışma sesi ve değerleri ölçülmesi gerekir. Enjektörler ve ekzantrik kapağından yağ kaçağı olmamasına dikkat edilmeli. Baskı balata durumu da öğrenilmeli sonra uzun yıllar sorunsuzca kullanilabilir.

  • Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..

    Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim.
  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    Çok güzel bir inceleme olmuş. Elinize sağlık. C3 güzel bir araç. Citroen bence yakın gelecekte çok yol ilerleyecek ve sektörün en önlerinde yer alacak. Diğer araçlar için incelemenizi bekliyorum. Teşekkürler.
  • arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.

    hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....


    şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-38F9BBB0B -- 16 Ekim 2014; 16:16:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..

    Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim.

    Yorumunuz için teşekkür ederim :) Evet araclarımızın motorları aynı zaten DV4TD kodlu 1.4 HDI 70 hp ilk olarak Citroen Xsara ile piyasaya sunuldu ve uzun yıllardır piyasada, kendini kanıtlanmış ve oldukaç sağlam bir motor. Yol bilgisayarı konusunda aynı dertten muzaribim ve bunun sebebi yol bilgisayar ekranı bir çok modellerinde ortak olarak kullanılıyor olması.

    Hiç 207'i binmediğimden dolayı karşılaştırma açısından kesin olarak yorum yapamam ancak şunları diyebilirim; Uzun yolda konuşmak gerekirse aracımın suspanisyonları yumuşak , konforlu ve hiç yaylanmıyor diyebilirim. Öyle yumuşak ki park halindeyken tek elle sallayabiliyorum. Hiç de böbrek taşı düşürecek cinsten değil. Fakat çukurlarda ve kasislere girince özellikle arka suspanisyondan gelen rahatsız edici bir ses gelmektedir ve oldukça konforsuzlaşıyor. Ayrıca 4 tekerlekten 2'si herhangi bir cisimle geçtiğinde araba oldukça sallanıyor bunun sebebi arka suspanisyon sistemi torisyonlu olmasıdır. Suspanisyonlardan en çok sıkıntı çektiğim virajlarda iyi performans vermeyişi. Viraja belli bir hızdan fazla girince arabanın arkası kolayca atabiliyor ve yana doğru savrulabiliyor. Örnek vermek gerekirse Ford Fiesta ile 70-75 hızla girdiğim aynı virajda C3 ile ancak 60 hızla girebiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..

    Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim.

    Yorumunuz için teşekkür ederim :) Evet araclarımızın motorları aynı zaten DV4TD kodlu 1.4 HDI 70 hp ilk olarak Citroen Xsara ile piyasaya sunuldu ve uzun yıllardır piyasada, kendini kanıtlanmış ve oldukaç sağlam bir motor. Yol bilgisayarı konusunda aynı dertten muzaribim ve bunun sebebi yol bilgisayar ekranı bir çok modellerinde ortak olarak kullanılıyor olması.

    Hiç 207'i binmediğimden dolayı karşılaştırma açısından kesin olarak yorum yapamam ancak şunları diyebilirim; Uzun yolda konuşmak gerekirse aracımın suspanisyonları yumuşak , konforlu ve hiç yaylanmıyor diyebilirim. Öyle yumuşak ki park halindeyken tek elle sallayabiliyorum. Hiç de böbrek taşı düşürecek cinsten değil. Fakat çukurlarda ve kasislere girince özellikle arka suspanisyondan gelen rahatsız edici bir ses gelmektedir ve oldukça konforsuzlaşıyor. Ayrıca 4 tekerlekten 2'si herhangi bir cisimle geçtiğinde araba oldukça sallanıyor bunun sebebi arka suspanisyon sistemi torisyonlu olmasıdır. Suspanisyonlardan en çok sıkıntı çektiğim virajlarda iyi performans vermeyişi. Viraja belli bir hızdan fazla girince arabanın arkası kolayca atabiliyor ve yana doğru savrulabiliyor. Örnek vermek gerekirse Ford Fiesta ile 70-75 hızla girdiğim aynı virajda C3 ile ancak 60 hızla girebiliyorum.

    Alıntıları Göster
    Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)

    Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da İtalyan Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını ise at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loutrec_ -- 17 Ekim 2014; 2:03:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loutrec_

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)

    Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor.

    Doğru tespit dediklerinize noktasına kadar katılıyorum, hatta aracıma bakım yaptırırken yetkili serviste 60.000 bin kmdeki en baz donanımlı heryeri çizik ve vuruk olan şirket arabası C3'un turbosunu değiştiriyorlardı. Sorunsuzluğun en önemli usuru bakımlı olmasıdır, nazik kullanmaktır ve aracı çalıştırırken stop ettirirken 1 dk bekletiyorum. En iyi tamir bakımdır :)




  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    Hissiyat olarak aynı şeyleri yaşıyoruz sanırım süspansiyon sistemleri aynı. Tabi böbrek taşı düşürecek seviyede değil ama şehir içinde beni nedense rahatsız ediyor. Yumuşak lastik şart oluyor o zaman da dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben teşekkür ederim paylaştığınız tecrübeler için.
  • Konuya giren Fransız düşmanları son cümleye kadar bir umutla okuyup usulca geri çıkmış

    Diyoruz hep son kasalar ile birlikte Peugeot da Citroen de kendini aştı diye, ama anlayan kim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Konuya giren Fransız düşmanları son cümleye kadar bir umutla okuyup usulca geri çıkmış

    Diyoruz hep son kasalar ile birlikte Peugeot da Citroen de kendini aştı diye, ama anlayan kim.
    Bu kadar detaylı incelemeleri okurken zevk alıyorum. Emeğinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Hissiyat olarak aynı şeyleri yaşıyoruz sanırım süspansiyon sistemleri aynı. Tabi böbrek taşı düşürecek seviyede değil ama şehir içinde beni nedense rahatsız ediyor. Yumuşak lastik şart oluyor o zaman da dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben teşekkür ederim paylaştığınız tecrübeler için.

    Zaten Peugeot ile Citroen çok ortak parça kullanımı var. Suspanisyon sistemi neden aynı olmasın. Aracımın fabrika çıkışı Truanza Er300 ile gelmişti. Bu yaz lastikleri Michelin Energy Saver + ile değiştirdim. Eskisine göre daha konforlu oldu diyebilirim ve yol sesi epey azalmıştı. Tavsiye edebilirim.
  • Fransız alma aldırma :)
  • Video da parfüm e sigaralık denmis. Onu düzeltelim c3 güzel arabadır. O süspansiyon sıkıntıları da olmasa.

    Direksiyonu hangi yetkili servisten aldınız ? 500 küsür lira uygun geldi çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.

    hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....


    şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....

    Iki senelik aracta değişen ve yipranan yerleri yazmış arkadaş, inceleme için ayrıca kendisine teşekkür ederim ama 2006 c3 kullanıp sanayiden çıkamadığım ve iç aksamının emsallerine göre berbat kalitede olduğunu gördükten sonra bi daha fransız almam kimsede gelip sorunsuzluk konusunda toyotayla karşılaştırmasın komik oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.

    hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....


    şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....

    Iki senelik aracta değişen ve yipranan yerleri yazmış arkadaş, inceleme için ayrıca kendisine teşekkür ederim ama 2006 c3 kullanıp sanayiden çıkamadığım ve iç aksamının emsallerine göre berbat kalitede olduğunu gördükten sonra bi daha fransız almam kimsede gelip sorunsuzluk konusunda toyotayla karşılaştırmasın komik oluyor.

    Alıntıları Göster
    Yorumlarınız için teşekkür ederim :)

    @K.B.R.O Sakarya Bül Otomotiv'den almıştım. Peşin ödemeyle 450'e kadar indirebilirsin. Kredi kartıyla taksitle 525 tl'ye alınıyor. Tavsiye ederim, orjinal direksiyona göre hissiyati çok iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 16 Ekim 2014; 17:09:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Yorumlarınız için teşekkür ederim :)

    @K.B.R.O Sakarya Bül Otomotiv'den almıştım. Peşin ödemeyle 450'e kadar indirebilirsin. Kredi kartıyla taksitle 525 tl'ye alınıyor. Tavsiye ederim, orjinal direksiyona göre hissiyati çok iyi.
    a pardon doğru ya bunlar rakip firma filan değil zaten toyota ayrı bir kulvardaydı karşılaştırmak ne haddimize? gir sanayiye tabelada bir tane toyota amblemli özel servis varmı? imkanı yok sorun vermez arıza vermez ohooo.... bencede komik oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B

    a pardon doğru ya bunlar rakip firma filan değil zaten toyota ayrı bir kulvardaydı karşılaştırmak ne haddimize? gir sanayiye tabelada bir tane toyota amblemli özel servis varmı? imkanı yok sorun vermez arıza vermez ohooo.... bencede komik oluyor...
    Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.

    Benim dersten kalmamak için dersi almayan arkadaşlar geldi aklıma

    Düşününce aynı olay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.

    Benim dersten kalmamak için dersi almayan arkadaşlar geldi aklıma

    Düşününce aynı olay

    Alıntıları Göster




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.