< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 6 Temmuz 2021; 13:41:5 > |
2012 Citroen C3 1.4 HDI uzun dönem incelemesi (Güncel: 306.000 km)
-
-
Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..
Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim. -
Çok güzel bir inceleme olmuş. Elinize sağlık. C3 güzel bir araç. Citroen bence yakın gelecekte çok yol ilerleyecek ve sektörün en önlerinde yer alacak. Diğer araçlar için incelemenizi bekliyorum. Teşekkürler. -
arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.
hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....
şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-38F9BBB0B -- 16 Ekim 2014; 16:16:44 > -
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..
Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim.
Yorumunuz için teşekkür ederim :) Evet araclarımızın motorları aynı zaten DV4TD kodlu 1.4 HDI 70 hp ilk olarak Citroen Xsara ile piyasaya sunuldu ve uzun yıllardır piyasada, kendini kanıtlanmış ve oldukaç sağlam bir motor. Yol bilgisayarı konusunda aynı dertten muzaribim ve bunun sebebi yol bilgisayar ekranı bir çok modellerinde ortak olarak kullanılıyor olması.
Hiç 207'i binmediğimden dolayı karşılaştırma açısından kesin olarak yorum yapamam ancak şunları diyebilirim; Uzun yolda konuşmak gerekirse aracımın suspanisyonları yumuşak , konforlu ve hiç yaylanmıyor diyebilirim. Öyle yumuşak ki park halindeyken tek elle sallayabiliyorum. Hiç de böbrek taşı düşürecek cinsten değil. Fakat çukurlarda ve kasislere girince özellikle arka suspanisyondan gelen rahatsız edici bir ses gelmektedir ve oldukça konforsuzlaşıyor. Ayrıca 4 tekerlekten 2'si herhangi bir cisimle geçtiğinde araba oldukça sallanıyor bunun sebebi arka suspanisyon sistemi torisyonlu olmasıdır. Suspanisyonlardan en çok sıkıntı çektiğim virajlarda iyi performans vermeyişi. Viraja belli bir hızdan fazla girince arabanın arkası kolayca atabiliyor ve yana doğru savrulabiliyor. Örnek vermek gerekirse Ford Fiesta ile 70-75 hızla girdiğim aynı virajda C3 ile ancak 60 hızla girebiliyorum.
-
Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)quote:
Orijinalden alıntı: EnergyBluequote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
Fotoğrafları görünce çok detaylı bir inceleme demiştim. Yani inceleme işleriyle uğraştığınız belli. Videoyu da yakında izleyeceğim. 2007 model 207 1.4 Trendy sahibiyim. Motor aynı sayılır haliyle. Araçta şu an gördüğüm en büyük eksi ortadaki ekran. Benim aracımdakiyle aynı yani baya eski sanırım. Bir kaç sorum olacak bir de belki video içinde de vardır ama..
Süspansiyon karakteri nasıl? Konfor - yol tutuş limitleri nedir? 207'den örnek vereyim benim süspansiyonlar çok gergin, yol tutuş (lastikten olabilir) kötü, konfor neredeyse hiç yok. Aracımı seviyorum dış görünüş olsun, iç hacminin C sınıfı kadar olması ve bagajının büyük olması, motoru iyi. Ama şu süspansiyon konfor olayı beni delirtiyor. C3'de bu problem var mı yoksa ona geçiş yapmayı düşünebilirim.
Yorumunuz için teşekkür ederim :) Evet araclarımızın motorları aynı zaten DV4TD kodlu 1.4 HDI 70 hp ilk olarak Citroen Xsara ile piyasaya sunuldu ve uzun yıllardır piyasada, kendini kanıtlanmış ve oldukaç sağlam bir motor. Yol bilgisayarı konusunda aynı dertten muzaribim ve bunun sebebi yol bilgisayar ekranı bir çok modellerinde ortak olarak kullanılıyor olması.
Hiç 207'i binmediğimden dolayı karşılaştırma açısından kesin olarak yorum yapamam ancak şunları diyebilirim; Uzun yolda konuşmak gerekirse aracımın suspanisyonları yumuşak , konforlu ve hiç yaylanmıyor diyebilirim. Öyle yumuşak ki park halindeyken tek elle sallayabiliyorum. Hiç de böbrek taşı düşürecek cinsten değil. Fakat çukurlarda ve kasislere girince özellikle arka suspanisyondan gelen rahatsız edici bir ses gelmektedir ve oldukça konforsuzlaşıyor. Ayrıca 4 tekerlekten 2'si herhangi bir cisimle geçtiğinde araba oldukça sallanıyor bunun sebebi arka suspanisyon sistemi torisyonlu olmasıdır. Suspanisyonlardan en çok sıkıntı çektiğim virajlarda iyi performans vermeyişi. Viraja belli bir hızdan fazla girince arabanın arkası kolayca atabiliyor ve yana doğru savrulabiliyor. Örnek vermek gerekirse Ford Fiesta ile 70-75 hızla girdiğim aynı virajda C3 ile ancak 60 hızla girebiliyorum.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: EnergyBlue
Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)
Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da İtalyan Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını ise at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loutrec_ -- 17 Ekim 2014; 2:03:33 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: loutrec_
quote:
Orijinalden alıntı: EnergyBlue
Yorumlarınız için teşekkürler :) 3-4 yıl öncesine kadar fransız araçlara karşı önyargım vardı. 2012 yılında C3'u sıfır almadan önce istediğim aynı donanımlıkta Polo 50 bin, i20 40 bin, Fiesta 45 bin idi. Önceki c3'den tercübem oldugundan yine c3'u almaya karar vermiştim. 38 bin tl'ye almıştım hemde 42 bin liradan indirmiştim gayet uyguna gelmişti. Şimdiye kadar hiç pişman etmedi beni umarım böyle devam eder :)
Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor.
Doğru tespit dediklerinize noktasına kadar katılıyorum, hatta aracıma bakım yaptırırken yetkili serviste 60.000 bin kmdeki en baz donanımlı heryeri çizik ve vuruk olan şirket arabası C3'un turbosunu değiştiriyorlardı. Sorunsuzluğun en önemli usuru bakımlı olmasıdır, nazik kullanmaktır ve aracı çalıştırırken stop ettirirken 1 dk bekletiyorum. En iyi tamir bakımdır :)
-
Hissiyat olarak aynı şeyleri yaşıyoruz sanırım süspansiyon sistemleri aynı. Tabi böbrek taşı düşürecek seviyede değil ama şehir içinde beni nedense rahatsız ediyor. Yumuşak lastik şart oluyor o zaman da dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben teşekkür ederim paylaştığınız tecrübeler için. -
Konuya giren Fransız düşmanları son cümleye kadar bir umutla okuyup usulca geri çıkmış
Diyoruz hep son kasalar ile birlikte Peugeot da Citroen de kendini aştı diye, ama anlayan kim. -
Bu kadar detaylı incelemeleri okurken zevk alıyorum. Emeğinize sağlıkquote:
Orijinalden alıntı: DolceVita.
Konuya giren Fransız düşmanları son cümleye kadar bir umutla okuyup usulca geri çıkmış
Diyoruz hep son kasalar ile birlikte Peugeot da Citroen de kendini aştı diye, ama anlayan kim. -
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
Hissiyat olarak aynı şeyleri yaşıyoruz sanırım süspansiyon sistemleri aynı. Tabi böbrek taşı düşürecek seviyede değil ama şehir içinde beni nedense rahatsız ediyor. Yumuşak lastik şart oluyor o zaman da dikkatli kullanmak gerekiyor. Ben teşekkür ederim paylaştığınız tecrübeler için.
Zaten Peugeot ile Citroen çok ortak parça kullanımı var. Suspanisyon sistemi neden aynı olmasın. Aracımın fabrika çıkışı Truanza Er300 ile gelmişti. Bu yaz lastikleri Michelin Energy Saver + ile değiştirdim. Eskisine göre daha konforlu oldu diyebilirim ve yol sesi epey azalmıştı. Tavsiye edebilirim. -
Fransız alma aldırma :) -
Video da parfüm e sigaralık denmis. Onu düzeltelim c3 güzel arabadır. O süspansiyon sıkıntıları da olmasa.
Direksiyonu hangi yetkili servisten aldınız ? 500 küsür lira uygun geldi çünkü. -
quote:
Orijinalden alıntı: sonofisiris
arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.
hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....
şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....
Iki senelik aracta değişen ve yipranan yerleri yazmış arkadaş, inceleme için ayrıca kendisine teşekkür ederim ama 2006 c3 kullanıp sanayiden çıkamadığım ve iç aksamının emsallerine göre berbat kalitede olduğunu gördükten sonra bi daha fransız almam kimsede gelip sorunsuzluk konusunda toyotayla karşılaştırmasın komik oluyor.
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim :)quote:
Orijinalden alıntı: macropoloquote:
Orijinalden alıntı: sonofisiris
arkadaş kusura bakma sen yalan söylüyorsun. 80 binde fransız tenekesi motor indirmiş turbo dağıtmış enjektör ucurmuş zibilyon tane elektronik hata vermş ecusuna virus bulaşmış yakıt pomposı içine vermiş olmalıydı.
hiç yakıştıramadım fransıza sorunsuz diyerek tüm forumcuları yalancılıkla suçluyorsun.... üstelik toyota sorunsuz ağacılarıda cok kırdın şimdi....
şaka bir yana 2008 yılında aldığım dizel c4 halen standart bakım dışında 5 kuruş harcatmadı.. sanırım benimki de sizinkide berlinde tasarlanmış japonyada montajlanmış....
Iki senelik aracta değişen ve yipranan yerleri yazmış arkadaş, inceleme için ayrıca kendisine teşekkür ederim ama 2006 c3 kullanıp sanayiden çıkamadığım ve iç aksamının emsallerine göre berbat kalitede olduğunu gördükten sonra bi daha fransız almam kimsede gelip sorunsuzluk konusunda toyotayla karşılaştırmasın komik oluyor.
Alıntıları Göster
@K.B.R.O Sakarya Bül Otomotiv'den almıştım. Peşin ödemeyle 450'e kadar indirebilirsin. Kredi kartıyla taksitle 525 tl'ye alınıyor. Tavsiye ederim, orjinal direksiyona göre hissiyati çok iyi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 16 Ekim 2014; 17:09:51 >
-
a pardon doğru ya bunlar rakip firma filan değil zaten toyota ayrı bir kulvardaydı karşılaştırmak ne haddimize? gir sanayiye tabelada bir tane toyota amblemli özel servis varmı? imkanı yok sorun vermez arıza vermez ohooo.... bencede komik oluyor...quote:
Orijinalden alıntı: EnergyBlue
Yorumlarınız için teşekkür ederim :)
@K.B.R.O Sakarya Bül Otomotiv'den almıştım. Peşin ödemeyle 450'e kadar indirebilirsin. Kredi kartıyla taksitle 525 tl'ye alınıyor. Tavsiye ederim, orjinal direksiyona göre hissiyati çok iyi. -
Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.quote:
Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B
a pardon doğru ya bunlar rakip firma filan değil zaten toyota ayrı bir kulvardaydı karşılaştırmak ne haddimize? gir sanayiye tabelada bir tane toyota amblemli özel servis varmı? imkanı yok sorun vermez arıza vermez ohooo.... bencede komik oluyor... -
quote:
Orijinalden alıntı: Father Torque
Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.
Benim dersten kalmamak için dersi almayan arkadaşlar geldi aklıma
Düşününce aynı olay
-
quote:
Orijinalden alıntı: DolceVita.quote:
Orijinalden alıntı: Father Torque
Bu Japon sorunsuzluğuna da bayılıyorum. Adamlar zaten sorunsuz olsun diye motora turbo koymaz, ortalamanın üstü donanım paketlerinde bile örneğin otomatik pencere düğmelerinin gece aydınlatması bulunmaz. Hadi onlar tamam ama onca para verdiğin araçta davlumbaz neden olmaz anlamam, neresiyle soruna yolaçma potansiyeli varsa artık? "Hiçbişeyim yok, sorunsuzum" kafası da ayrı bir güzel oluyormuş onu anladık.
Benim dersten kalmamak için dersi almayan arkadaşlar geldi aklıma
Düşününce aynı olay
Alıntıları Göster
EnergyBlue demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Bence Fransız önyargısının sebebi Fransız araçlarının kalitesiz olmasıyla hiçbir ilgisi yok ! Nedeni ise ; Bizim insanımız genel itibariyle otomobilleri çok sert ve hor kullanıyor. Ülkemizde de en fazla Renault, Fiat gibi markalar satılıyor ve hor kullanıldıkları için araçlar sorun yaratıyor. Bunun adı da İtalyan Fiat beş kuruş etmez, Fransız araçlarını ise at çöpe gibi düşünceler şehir efsanesi haline geliyor. Alman araçlarının ise genellikle fiyattları pahalı ve genellikle kullanıcıları araçlarına gözü gibi bakıyor. Sonra da adı "sorunsuz" oluyor. |
|
5 yıldır konuyu güncel tutamamışım, aracımı halen aktif kullanıyorum. An itibariyle 306.000 km oldu. En son yaptığım yorumdan sonra hatırladığım kadarıyla önemli kısımları yazayım; 230K KM: Turbo patladı, turbo revizyonu yapıldı, turbo yağlama hortumu değiştirildi ve turbo süzgeci iptal edildi. Katalizör iptali yaptırdım. 250K KM: Mazot geri dönüş hortum seti çatladı, hava yapmasından dolayı çalışmamazlık yapıyordu, hortumu set olarak değiştirildi. 260K KM: Mutlak basınç sensörüne giden hortum çatlamasından dolayı triger kayışına yağ sızdırdı. Mecburen triger kayış set olarak değiştirildi. 280K KM: Rail müşürü arızalandı, Euro 5 tip yeni müşür ile değişti. |
Şu an 314 bin km'deyim. 310 bin kmdeyken Ekzantrik kapağında yağ kaçağı sebebiyle , ekzantrik kapağı sökülüp yeniden toplandı, enjektörler revizyondan geçirdim. Yukarıda anlattıklarım dışında başka problemim olmadı. Deneyimlerime dayanarak, özellikle DV4TD kodlu Euro 4 1.4 HDI motora sahip olanlar, bakım maliyeti ucuzluğundan ve sorunsuzluğundan dolayı tercih edilebilir. Ancak 1.2 VTi, 1.6 VTi olanlar tercih edilemez. Onlarda can sıkan kronik bir problemi var. Alternatif olarak da 1.6 HDİ ve 1.4 HDİ(e-hdi) Euro 5 olanlar da tercih edilebilir. Onlar da benzer sorunsuzluğu mevcut. 2.El alınacaksa ilk bakılması gereken yer motorun sağlılığı bakım geçmişi ve sicili tam olması yönünde. Alternetör kütüğü , turbo sağlılığı , enjektörlerin çalışma sesi ve değerleri ölçülmesi gerekir. Enjektörler ve ekzantrik kapağından yağ kaçağı olmamasına dikkat edilmeli. Baskı balata durumu da öğrenilmeli sonra uzun yıllar sorunsuzca kullanilabilir. |
Benzer içerikler
- en iyi silecek lastiği
- nissan qashqai 1.3 dig-t kronik sorunları
- egzozdan yağ atması
- rektefiye sonrası yakıt tüketimi
- dsg sıfırlama
- renault megane e tech fiyat
- araç muayene ücreti 2023
- pejo 3008 fiyat listesi 2024
- renault 2. el fabrika
- toyota corolla"nın en çok tutulan modeli hangisi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X