Şimdi Ara

2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
43.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de Lada Vega HB olarak bilinen Vaz 112, 1500cc 8 ve 16 valf versiyonlarının yanında 1600cc 16 valf olarak 3 farklı motor seçeneğiyle 2003 yılından itibaren satışa sunulmuş ve 2008 model yılına kadar ithalatı yapılmıştır. Aracın sedan (110) olarak Rusya’da ilk üretimi 1997 yılına kadar gitmektedir. Türkiye’ye 1999 yılında yeni Vega model adıyla giriş yapan Rus otomobil üreticisi, döneminde tüketicilere en ucuz yoldan sıfır kilometre araç sahibi olmanın kapılarını açmıştır. 2004 yılına kadar birlikte satışı yapılan Samara (Vaz 2108) modeline göre daha üst donanımlı ve geliştirilen şasi ve gövde yapısı, süspansiyon, yol tutuş ve elektronik altyapısıyla öne çıkmıştır.

    Sizlere elimden geldiğince detaylı olarak incelemesini yapacağım araç 2005 model Lada Vega HB 112 1600cc 16 valf olan versiyonudur. Aracımız 87000 km de ve tüp takılmamıştır.

    Teknik Veriler ve Performans

    Araç üzerinde 4 silindirli, 67kW@5000rpm ve 131Nm@3700rpm güç üreten 16 valfli 1597cc lik (SOHC veya DOHC; kesin bir şey bulamadım.) Çok noktadan enjeksiyonlu 184g/km karbon emisyonuna sahip Euro2 normlu, benzinli motora sahiptir.
    Ön frenler hava kanallı disk, arkalar kampanadır. Ağırlık limitörlü- çapraz fren sistemi vardır.

    0-100km hızlanması 12-12,5 saniye son sürat 180-185 km olarak verilmektedir.
    Boyutlara gelirsek;
    2492 mm dingil mesafesi, 170mm yerden yükseklik, 400 litre bagaj hacmi vardır.
    43 litre benzin depo kapasitesi vardir. Boş ağırlık 1040-1060 kg dır.
    475 kg yükleme haddine sahiptir.

    [image]
    [/image]

    Aracın genel olarak teknik verilerini paylaştıktan sonra kullanıcı olarak öznel değerlendirmeme geçmek istiyorum.

    Lada için ilk yorumum, modeli yüksek araçlar içinde fiyat performans oranı en ideal araç diyebilirim. Aracın gerçekten amacına hizmet eden bir yapısı var. En zor yollarda, şartlarda hizmet edebilir fakat bunların yanında araç için donanım ve konfor maalesef en alt seviyede tutulmuş.

    Lada adeta size yoldaki her çukuru ve tümseği hissettirmek için tasarlanmış diyebiliriz. Samaraya göre yumuşak olduğu söylenen süspansiyonların henüz yumuşak bir geçişini göremedim. Bozuk yollarda sert süspansiyon sizi yarı yolda bırakmayacaktır tabi siz eğer taş düşürüp kenara çekmezseniz. Yol tutuşu olarak daha güvenilir. Ayrıca kabul edilir limitlerde virajlarda güven verdiğini de söylemeden geçmeyelim.

    Aracın sertliğine biraz alıştiktan sonra size zevkli gelebilecek, yolda tutunabilen ve savrulmayan bir sürüş karakteristiği var. Bu durum biraz da, seri ivmelenen 1.6 16v motorundan kaynaklanmakta diye düşünüyorum. Kalkışlarda gayet canlı araç alt devirlerde güzel ivmeleniyor. 4. vitesi 3000rpm de 100km/s hıza ulaşıyor. Düşük devirlerde canlı bir motora sahipsiniz fakat devir çevirmek istediğinizde 3500 devirden sonra araç artık gitmek istemiyor, yavaş hızlanıp devirleniyor. Rüzgar sesi 100km hızdan sonra artık senfoniye dönüşüyor. Bunda kalitesiz ve tasarımı uygun olmayan kapı ve cam fitillerinin varlığı büyük etken. Motor sesini hissedene kadar yol ve rüzgar sesi kulaklarınızı zaten yeteri kadar meşgul edecek. Son hız olarak 180 km/s verilmiş, ben 160 lara kadar gayet rahat ve sarsıntısız çıktım ama bir gerçek var ki, o hızda ilerlemek değil durmak daha önemli olduğu için daha fazla gaza yüklenmedim.

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Servis ve Yürütme Maliyeti

    Aracın parçası bulunmaz, pahalı, kimse anlamaz, ustası yok ve işçilik pahalı gibi argümanlarla karşınıza gelen kişilere kesinlikle kulak asmamanızı tavsiye ederim. Öncelikle aracın motoru size çok mekanik bir sıkıntı çikarmayacaktır. Muadil araçlar içinde ağır bakım olarak yapilan triger, baskı balata vb. bakımları en ucuza maledeceğiniz araç Vegadır. Triger kayışı kopsa bile motora zarar vermeden yola devam edersiniz. Katalogda 7500 km servis aralığı gösterilmiştir. Bakımlarını 10000 km de bir yaparsanız da bir şey olmaz. Bazı parçalar çok kaliteli değıldir o yüzden çabuk bozulur veya değiştirlmesi gerekir. Bunların çoğu da iç malzeme aksamlarıdır. Örnek olarak düğmeler, kilitler, aydınlatma grubu ve elektronik aksam. Ben aracımda sadece arka bagaj aydınlatması ve arka spoiler 3. stop lambasını patladıkları için kullanamıyorum. Vergisi motor hacmi ve yılı itibariyla düşüktür. Lada parçaları ucuzdur. İnternetten arattığınızda direk orjinal parcalarını temin edebileceğiniz 2-3 site bulacaksınız.
    Temiz bakılmış bir Lada gönlünüzü fethedebilir, fakat iyi bakılmayan Ladalar çabuk hırpalanıp dökülmektedir. Aynı model araçların biri fabrikadan ilk çıktığı gibi dururken diğeri sanki mezardan çıkmış gibi olabilmektedir. Böyle de çok örneği olan bir araçtır Ladalar. Rus standartları biraz gariptir.

    Yakıt değerlerine gelecek olursak katalog verisi olarak 7.7l/100km ortalama tüketim verilmiş. Bunun çok altında kış ayında 6,5 litre karışık Ankara trafiğınde ortalamam olduğunu söyleyebilirim. Kuruş hesabı yapmıyorum çünkü akaryakıt fiyatları kanatlanmış uçuyor bu ortamda kuruş hesabı rakamları genel-geçer özelliklerini kaybetmiştir. Aracın kullanıcılar tarafından övülen ucuz parça ve işçiliğinin yanında düşük yakit tüketimininde olduğunu vurgulamadan geçmeyelim. Bu yüzden çoğu Lada Vega kullanıcısı aracına lpg dönüşümü ihtiyacı hissetmez. Bunun yanında 8 valfli motorlarda görülen uyumsuzluk ve karşılaşilan bazı sorunlar da bir diğer etkendir tabi. Kanaatim; zaten düşük yakıt tüketimi olan bir araca yapılacak LPG dönüşümünden alınacak randıman iyi hesaplanmalıdır. Sonra 3 kuruş kar edeyim derken 5 kuruş masrafa girmeyin.

    Donanım ve Aksesuar

    Ladaların satışa sunulduğu yillarda üretilen otomobillerin gerisinde kaldığı zaten ilk bakışta anlaşilmaktadır. Çinliler gibi kalitesiz de olsa alımlı ve donanımlı araçları da yoktur. Ladayı piyasada tutan özelliği ne tasarımı ne de donanımıdır. Yegane özelliği olan her yola gitmesi, her şarta hazır ve nazır olmasıdir. Lada Vega HB de olsa da olur, olmasa da olur donanımlar çoktur ama olmazsa olmaz donanımlar ise hiç yoktur. Şimdi bunlara bir göz atalım:

    Güvenlik olarak havayastığı hiç bir versiyonunda bulunmaz. ABS hakeza bulunmaz, frenler serttir, dozlaması düşüktür ve panik frende kızaklar gidersiniz aman dikkat. Frenler için yapabileceğiniz en iyi şey; iyi bir lastik seçimidir, sizin panik frenlerde bir miktar savrulmanızı engeller ve fren mesafenizi kısaltır. Gaz fren debriyaj pedal setinin tasarımı için ise resimde de görüleceği üzere gaz-fren pedalları birbirene çok yakındır. Dikkatli olmanızda fayda var. Bot giyip geniş geniş basmayın pedallara… Yok eğer içiniz de hala bir ara gaz sevdası kaldıysa, yıllardır aradığınız araç bu araç. Vega sizi bekliyor.

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Klima opsiyonel olarak sunulmuştur, aracımda ise klima yoktur. Klimasından ziyade bu arabaların kaloriferleri kışın soğuğunda efsanedir. Fin hamamı nedir, sauna nedir deyip kıssadan hisseyi size bırakıyorum. Üç modu vardır. Cama, Ayağa, Yüze. Tek kusuru motoru biraz sesli çalışır. Müzik sesi, yol sesi, rüzgar sesi derken halen duyabilen olursa bu yeteneğini “Yetenek Sizsiniz” de değerlendirmesini salık veririm.

    D ve E segmentindeki arabaların prestijine katma değer olsun diye kullanılan analog saat Lada Vegada da mevcut. Size bir passat, bir saab a biniyormuş hissini veriyor, ta ki kapıyı kapattığınızda duyduğunuz sesle irkilene dek. Radyo tertibatı yoktur. Araçta antende bulunmaz. Ön kapı içlerinde ve arka bagaj ustunde hoparlör yerleri mevcuttur. Size tavsiyem üç kuruşun hesabını yapmayıp sağlıklı bir müzik sistemini hemen bu araca entegre edin. Müzik sayesinde aracın içinden gelen sinir bozucu pek çok sesi duymaktan kurtulacaksınız. Radyo yeri içinse şunu söyleyebilirim, Osman Gazi gibi kollarınızı yana saldığınızda elleriniz diz hizanızın altına geliyorsa sizin için uygundur yoksa radyo yerini oraya koyan tasarımcı için şimdiden laflar hazırlayın.

    Analog saatimizin yanında bir de yol bilgisayarı desem değil, uyarı-ikaz panosu tadında bir panelimiz mevcut. Araç ile ilgili arızalarda buradan beklemediğıniz bir anda sesli ve görüntülü ikazlar alabilirsiniz. Tek eksik yanı kendisinin arızalı olup olmadığını anlayacağınız bir şeyin olmayışı.

    URL=https://imageshack.com/i/na5vz1j]
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi
    [/url]

    Araçta aktif immobilizer sistemi ve alarm mevcuttur. Merkezi kilit sistemi uzaktan kumandalıdir. Bu sistemler birbiriyle “Uyumsuz” çalışırlar. Kapıları kumandayla açtığınızda iç aydınlatma lambası yanar ama her zaman yanmaz kafasına göre takilır. Kapıyı açtığınızda yanması gereken lamba söner. Kumandayla kilitlediğinizde yanar bir sure sonra söner. Anahtarı bazen kontağa geç takarsanız alarm çalışıp sahibini rezil edebilir. Kontağa anahtarı yerleştirdiğinizde yeşil kontak ışıgı söner, sesli ikaz verir. Kısaca Lada Vega da Immobilizeri anlamak biraz güçtür ama yararlı birşeydir. Araçtaki tek güvenlik sistemi zaten alarm ve immobilizerdir.

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Lada Vega modellerinde hidrolik direksiyon opsiyonel olarak sunulmuştur. İncelemesini yaptığım araçta hidrolik direksiyon bulunmaktadır. Ruhsatta da bu HD olarak belirtilir. Araçta konfor adina bulabileceğiniz en önemli özellik budur fakat hidrolik direksiyonlu ladayla diğer hidrolik direksiyonlu araçların arasında Himalayalar kadar fark vardır. Ben bu direksiyonun ruhsatta hd yazmasa hidrolik olduğunu kabul etmeyeceğim ama acı gerçek şu ki, bu direksiyon Lada literatürunde hidrolik diye geçiyor. Kullanan diğer arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. Direksiyonda yukarı-aşağı ayarlanabilir. Direksiyon simiti biraz incedir. Dört kademeli far yükseklik ayarı mevcuttur. Yolda giderken kademeler arasında bir değişiklik olduğunu ben göremedim. İçerden Bagaj açma tuşu vardır. Kaput ve bagaj kapakları amortisörlüdür. Harita okuma lambası vardir. Torpidosu aydınlatmalı ve çok geniştir. Ön camlar elektriklidir ve yolculuk esnasında açıp hasta olmayın diye düğmeleri olabilecek en absürt yere konmuştur.

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Beş ileri manual şanzumanı vardır. Vites aralıklarını bulursam ekleyeceğim. Geçişleri biraz hissizdir. Boşluk varmış gibi düşünebilirsiniz ama normali budur. Gaza bastığınızda vitesin o hallenmelerine: “tutmayın küçük enişteyi salı verin gitsin” diyecek bir Kemal Sunal maalesef yanınızda olmayacak şimdiden alışın.
    Geri vitesi avuç içinizle ortaya bastirıp 1. vitesin yanından geçiriyorsunuz. Dikkat edin bazen geri taktım diye öne atılıp arabayı vurmayın. Yarım debriyajla gaza basmadan geri geri gidebilirsiniz. Bu vitesin bir özelliği de el freni çekili haldeyken 2. vitese geçirdiğinizde el fren mandalına değmesidir. Dikkat edin arada parmağınızı sıkıştırmayın.

    Koltuklara gelecek olursak ileri –geri ayarlanabiliyor, ileri hareketinde oturma minderi yukarı doğru hafif kalkıyor. Dik ve aşağı konumlara yatırma makarası ise sorunlu ve çok iptidai yapılmış. Bizim aracımızda ön iki koltuğun makaraları da boş dönüyor. Oturma pozisyonu ve tavan baş yüksekliği gayet iyi ve sürücüye yeterli alanı her pozisyonda sunabiliyor tabii koltuklarınızı ayarlamanız mümkün olursa. Koltuklara kenar yan ve kenar dikişleri eklenerek spor bir görünüm kazandırılmaya çalışılmış. Bunu yanında desenler ise maalesef çok yavan. Koltuk tasarımı ve rahatlığı ise vasatın altında. Sırt hizasının öyle bir yerinde yukarıya doğru bir kivrim varki eğik oturmanıza neden oluyor. Uzun yolculuklarda rahatsızlık verebilir. Koltuk başlıkları ise arkada da 2 tane olmak üzere görevini yerine getirecek tipte tasarlanmış. Arka koltuklar asimetrik olarak 1/3 2/3 oranında yatırılabilmektedir. Yolcular için yeterli diz ve baş mesafesini sunduğu söylenebilir. Ön koltuk arkalarında cepler vardır.

    Aracın iç kapı döşemelerinden, konsolda kullanılan plastiğe, taban döşemesinden, fitillerine kadar kullanılan malzeme işi kotarmak için, maliyeti en aza indirecek işçilik ve kalitede yapılmıştır.

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Aracın Dış Tasarımı

    Dış tasarım görecelidir ve kişiden kişiye değişir. Sedanına göre HB kasa benim gözüme daha hoş ve sportif geliyor. Arkada bulunan spoiler çok hoş bir hava vermiş araca. Arka görüşü biraz engellediği de bir gerçek. Kapı yan çitaları incelemesini yaptığım aracımda bulunmamasına rağmen pek çok Vegada mevcuttur. Lastik ölçüleri 175/65/r14 dür. Diğer alternatifleri 185/60/r14, 175/70/r13 dür. Gövde rengi tamponlar, gece far yansımasını engellemek için yan aynaları orjinal olarak filmlidir. Resimler aracın dış görünümünü zaten anlatıyor:

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    SONUÇ

    Lada Vega 2000-2004 model sedanları 6000-8000 TL arası, 2004-2008 HB ve STW kasaları ise 8000-11000 arası alınabilecek dayanıklı ve en ucuz, yüksek modelli araçlardır. Belirli korozyon ve çarpişma testlerinden geçirilmiştir. Ucuz parça ve bakım maliyetinin yanında yakıt ekonomisi de gayet iyidir. 1.6 16v motor için söyleyecek olursak alt devirlerde seri ve canlı bir motordur.Lada'nin Vega daki en güncel motorudur fakat 1.5 16v GLi donanımlı versiyonu daha güçlü bir motora sahiptir. Donanım ve konfordan ziyade Lada daha çok iş görmesi üzerine tasarlanmış bir otomobildir. Uzun yolda ses alması dışında kullanıcısını üzmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kafkars BOZKURT -- 6 Ocak 2014; 0:11:16 >







  • Güzel inceleme eline sağlık
  • Eğlenceli ve ayrıntılı bir inceleme olmuş, elinize sağlık
  • Forumdaki ender güzel incelemelerden.

    İnceleme yaptım diye 5 satır yazi yazip ici kaliteli, surasi güzel burasi da güzelmiş diye incelemeler cok malesef. Ki ben onlara inceleme diyemeyecegim...

    Elinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Forumdaki ender güzel incelemelerden.

    İnceleme yaptım diye 5 satır yazi yazip ici kaliteli, surasi güzel burasi da güzelmiş diye incelemeler cok malesef. Ki ben onlara inceleme diyemeyecegim...

    Elinize sağlık
    Çok güzel bir inceleme olmuş, elinize sağlık. Yalnız o yıllardaki araçla kimse uğraşmak istemiyor. Keşke yeni Prioralar yaygın olsaydı da onunla ilgili de birşeyler duysaydık.
  • Resimler mobilden gözükmüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Resimler mobilden gözükmüyor
    güzel inceleme teşekkürler. aynı araçtan bizde de var yaza kadar satmayı düşünüyoruz. Bu arada tavanın ortasındaki yangın alarmına benzeyen delikli zımbırtı nedir? bilginiz var mı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr999

    güzel inceleme teşekkürler. aynı araçtan bizde de var yaza kadar satmayı düşünüyoruz. Bu arada tavanın ortasındaki yangın alarmına benzeyen delikli zımbırtı nedir? bilginiz var mı acaba

    Alıntıları Göster
    2002 yılında 2000 model vega aldım. 6 ay kullandım. Bir sürü sorun yaşadım:

    Vega akü arızası sebebiyle her gün takviye yapmak zorunda bıraktı(o zaman Erzurumda memurdum). İstanbul'dan gelirken otobanda yağmur başladı, cam silecekleri bozuldu. Yine İstanbul'da aracın cam açma düğmeleri çalışmadı. Açık camları kapatamadım. Yarım saat kadar sonra çalıştı. Anlayacağın ben elektrik arızası fazla yaşadım. Belki bu benim aracıma has birşeydir, ama ben illallah dedim. Bu sorunu aküye bağlayanlar oldu. Ama araç henüz 2 yaşında ancaydı ve üzerindeki orijinal aküydü. Akü bakımınıda yaptırmıştım.

    Ayrıca kliması aşırı gürültü yaptığından hiç kullanamadım. 100'ü geçince frene bastımı araba biraz sağa sola kaçıyordu. Viraja biraz sert girdimi arkasını atıyordu. Sanki kasanın oturduğu şase kasaya küçük geliyordu.

    Kısaca ben motor ve şanzuman konusunda aracı hiç beğenmedim. 6 ay sonra sattım ve bir daha da yanına yaklaşmadım.




  • güzel bir calisma olmus fakat lada gözümde 5 para etmeyen bir aractir
  • ugurr999 kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim kadarıyla sıcaklik sensörü var içinde. Araç iç sıcaklığı kalorifer kademelerinde belirtilen sıcaklığa ulaştığında hava girişini kesiyor olması veya düştüğünde tekrar çalıştırması gerek ama böyle bir şeye henüz şahit olmadım.
  • kafkars BOZKURT kullanıcısına yanıt
    evet ben de bir işe yaradığını görmedim onun. Belki de içindeki cihaz Rusya'da satılan modellerde var Tr'ye gelen modellerde çıkartıldığı için yoktur. Bu arada şaşe konusunda arkadaşa katılıyorum. kesinlikle bu arabanın platformu sorunlu. Rijitlik sıfır.. Samara bile virajları bundan iyi döner. Zaten direksiyon tepkisi ve hissi olabilecek en kötü seviyede. Bir virajı 50yle dönüyorsun yana yata yata tamam güzel 53le dönmeye kalk araba savruluyor. Kesinlikle limitleri anlayamıyorsun.. Her neyse alacak kişiler zaten A noktasından B noktasına sadece gitmek için alır..
  • Virajlarda savrulma yaşamadım aksine iyi aldığını bile düşünüyorum. Lastikleriniz ştiyse gerçekten çok fark ettiriyor. Şuam contiwinter contact var üzerinde. Yol tutuşu ve viraj alışı iyileşti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr999

    evet ben de bir işe yaradığını görmedim onun. Belki de içindeki cihaz Rusya'da satılan modellerde var Tr'ye gelen modellerde çıkartıldığı için yoktur. Bu arada şaşe konusunda arkadaşa katılıyorum. kesinlikle bu arabanın platformu sorunlu. Rijitlik sıfır.. Samara bile virajları bundan iyi döner. Zaten direksiyon tepkisi ve hissi olabilecek en kötü seviyede. Bir virajı 50yle dönüyorsun yana yata yata tamam güzel 53le dönmeye kalk araba savruluyor. Kesinlikle limitleri anlayamıyorsun.. Her neyse alacak kişiler zaten A noktasından B noktasına sadece gitmek için alır..
    peki sayın lada kullanıcıları, ben acemiyim, eşimde öyle, bir tane alalım 5-6 ay sonra satıp değiştirelim diyoruz, ikinci el satışı nasıl?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zebetosu

    peki sayın lada kullanıcıları, ben acemiyim, eşimde öyle, bir tane alalım 5-6 ay sonra satıp değiştirelim diyoruz, ikinci el satışı nasıl?

    Ben acemi bayan arabası olarak ladayı tavsiye etmiyorum. Sert arabadır. Bence para biriktirip corsa, fiesta veya Japon araçları bakın. Rahat ve konforlu araçlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    quote:

    Orijinalden alıntı: zebetosu

    peki sayın lada kullanıcıları, ben acemiyim, eşimde öyle, bir tane alalım 5-6 ay sonra satıp değiştirelim diyoruz, ikinci el satışı nasıl?

    Ben acemi bayan arabası olarak ladayı tavsiye etmiyorum. Sert arabadır. Bence para biriktirip corsa, fiesta veya Japon araçları bakın. Rahat ve konforlu araçlardır.

    Alıntıları Göster
    Tanıdığımda da vardı soramadım kendisine direksiyonun sağ altında küçük şık var onun üstünde düğmemsi çevrilen icat nedir ? Gösterge ışığını mı ayarlıyor ??




  • pi10 kullanıcısına yanıt
    Sağ taraftaki kırmızı Işık immobilizer ışığıdır. Diğer çevrilmeli düğme kadran ışıklarının şiddetini ayarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    Sağ taraftaki kırmızı Işık immobilizer ışığıdır. Diğer çevrilmeli düğme kadran ışıklarının şiddetini ayarlar.

    Anladım teşekkür ederim, yakıtta da tebrik ediyorum nazar değmesin. Kazasız belasız sürüşler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    Sağ taraftaki kırmızı Işık immobilizer ışığıdır. Diğer çevrilmeli düğme kadran ışıklarının şiddetini ayarlar.

    Anladım teşekkür ederim, yakıtta da tebrik ediyorum nazar değmesin. Kazasız belasız sürüşler.

    Alıntıları Göster
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi


    Resimdeki üstteki cihaz nedir,ne işe yarar ? Güzel,sade ve mizahi bir inceleme olmuş,elinize sağlık.Bazıları destan yazar gibi dolaylama yapıyorlar.Adı üzerinde inceleme ama ne teknik veri var,ne de resim...adam bildiğin destan yazmış.Peki objektif olarak bakarsak düşük bütçeliler için tofaş grubu veya r9 broadway serisini tercih etmek ladaya göre daha mı,mantıklı ?




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Araca sonradan alarm takılmış. Bu da ona ait, kumandayla beraber çalışıyor. Tofaş ve R9 tercihine gelecek olursak: Ladanın çok konforlu bir araç olduğunu iddia etmiyorum ama modeli yüksek. Kasası sağlam ve motoru yorulmamış diri bir Vega her halukarda bahsettiğimiz araçlardan daha iyidir. Az yakıyor, 1.6 motoru gerçekten seri. 5. viteste, 120 km saatte 3000rpm çeviriyor. Alt devirlerde çok seri bir araç. Tofaş grubu kullanmadım, görülen ve söylenen kasasının sağlam olmadığı yönünde. R9 ların iç malzeme kalitesi ve işçiliği hem lada dan hem de Tofaş'tan bir tık üstte. Lada ınn piyasası diğerlerine göre yavaş ama fiyat ve model bazında, metal yorgunluğu konusunda diğerlerine göre önde. Tamamen kişisel olarak şunu söyleyebilirim, sürüşü bana ayrı bir zevk veriyor. Rüzgar sesi ve izolasyon için bir şeyler yaptıktan sonra yol almak daha da keyifli olacak sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkars BOZKURT

    Araca sonradan alarm takılmış. Bu da ona ait, kumandayla beraber çalışıyor. Tofaş ve R9 tercihine gelecek olursak: Ladanın çok konforlu bir araç olduğunu iddia etmiyorum ama modeli yüksek. Kasası sağlam ve motoru yorulmamış diri bir Vega her halukarda bahsettiğimiz araçlardan daha iyidir. Az yakıyor, 1.6 motoru gerçekten seri. 5. viteste, 120 km saatte 3000rpm çeviriyor. Alt devirlerde çok seri bir araç. Tofaş grubu kullanmadım, görülen ve söylenen kasasının sağlam olmadığı yönünde. R9 ların iç malzeme kalitesi ve işçiliği hem lada dan hem de Tofaş'tan bir tık üstte. Lada ınn piyasası diğerlerine göre yavaş ama fiyat ve model bazında, metal yorgunluğu konusunda diğerlerine göre önde. Tamamen kişisel olarak şunu söyleyebilirim, sürüşü bana ayrı bir zevk veriyor. Rüzgar sesi ve izolasyon için bir şeyler yaptıktan sonra yol almak daha da keyifli olacak sanırım.
    99 model palio 1.4 el aracımı satıp 2006 model Lada vega H.B 1.6 16valf hd.direksiyon, klimalı, sıralı sistem Lpg'li 57000 km de aracı yaklaşık 3 ay önce aldım. Bu aracın en iyi yönü yakıtı ve parça masrafları, gerisi yalan. Palionun (1.4 el) lpg de yaktığından daha azını vega benzinde yakıyor ve ona göre çekişi çok daha üstün. Aldığım aracı hiçbir zaman 2006 gözüyle değil 9-13 bin tl alınmış bir araç gözüyle baktığımda hakkını verecek araç. Konuyu açan arkadaşın tüm bahsettikleri doğru ek olarakta biraz ben katacak olursam; İçindeki plastik aksam en adi denilecek tipten, tırnağınızla bile rahatça çizebilirsiniz, Kapı aralıklarına (özellikle arka) baktığınızda üstten baş parmağınızı sokarsınız ama alt kısmından serçe parmak bile girmez, Hareket halinde en ufak sarsıntıları bile içerdeki plastik aksamlardan gıcırtı/tıkırtı şeklinde duyurur. Herhangi bir araç ortalama yılda 2 parça masrafı çıkarırsa bu araç ortalama 4-5 parça masraf çıkarabilir. Ama masraf fiyat toplamında birbirlerinin aynı seviyesine gelir, sadece sanayideki esnaflarla muhabbetiniz artar. Aracın koltuklarına oturduğunuzda evdeki çekyatta oturduğunuzu hissedebilir, virajlarda devrilmemeye dikkat etmeniz gerekir (araç değil kendiniz)
     2005 Lada Vega HB (112) 1.6 16v Detaylı İncelemesi

    Birde böyle yaklaşık 100 tl masrafla direksiyon ve pedalları daha şık hale getirilebiliyor.(direksiyon orjinal spor direksiyonu, muayeneden rahatlıkla geçiyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuccy54 -- 24 Ocak 2014; 22:41:37 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.