Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.090
Cevap
117
Favori
553.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İrfan 3448


    Aracı beğeniyorum ancak motor seçenekleri bize uyumlu değil,
    tamamen Avrupa ve Uzakdoğu pazarı için belirlenen motor seçeneklerine göre bence TÜRKİYE'de sadece 1,2 satar ...
    Haaa tabi ki ilk piyasaya çıkışta olur böyle stratejik reklamlar/söylentiler, normaldir
    (Hyundai Tucson içinde benzer laflar edilmişti satışlar ortada)

    Neyse,
    izleyip görelim ...
    Ancak
    gerçekçi olmakta da fayda var
    bu motor seçenekleriyle tatsızz ...
    Sadece 1,2 seçeneğiyle de 2017 için 5000 adetler gayet yüksek bir rakam

    hyundai tucson benzinli motorları 12 litre yakıyor 100 km de insanlar korkuyor. (benzinli araçları tutumlu değil) dizelde ise 1.6 dizel otomatik seçenek yok ona rağmen yine iyi satıyor bence. toyota nın c-hr de dizeli gelse çok pahalı gelir bence yanına yaklaşılmaz. 1.2 turbo nun auris testlerinde baktığımda verimli görünüyor. yeni nesil döngüler kullanılarak yakıt tüketimi ve beygir gücü fiyat performans açısından yeterli olacaktır diye düşünüyorum.




  • 1.2 turbo motoru yakından tanıyalım.

    1.2T motorda gelişmiş teknolojiler kullanıyor. Bunlar düşük yüklerde otto çevriminden, Atkinson çevrimine geçişi sağlayan, silindir kafasına entegre edilmiş eksoz manifoldu, dikey girdaplı hava akışına sahip emme portu ve gelişmiş ısı yönetimi sağlayan teknolojiler.
    Buna 1.2T motorun direkt enjeksiyon sistemi, su soğutmalı turbo ve ısı değiştiricisi de ekleniyor. Üstelik 1.0 litrelik motordan bilinen VVT-i (Akıllı değişken valf zamanlaması) sistemi güncellenerek daha esnek valf zamanlaması sağlayabilen VVT-iW (Akıllı geniş değişken valf zamanlaması) adıyla yeni motordaki yerini aldı.
    Bu teknolojilerin kombinasyonu sonucunda ortaya üstün performans ve verimlilik ulaştığını iddia eden Toyota, 1197 cc'lik hacimdeki motor 116 hp güç ve 1.500 ile 4.000 devir aralığında 185 Nm tork değerine ulaştığını belirtiyor. Bu motor, uygulandığı ilk model olan Yeni Auris’i, 0'dan 100 km/s hıza 10.1 saniyede çıkartırken, beşinci viteste 80 den 120 km/s’ye ivmelenmesi sadece 13.7 saniye sürmekte. Aracın maksimum hız ise 200 km/s. Tüm bu değerler, asıl odak noktası yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu olmasına rağmen elde edildi. Araç 4.7 l/100km karma tüketime sahipken sadece 109 g/km CO2 salıyor.
    Düşük tüketim için daha iyi performans
    Performanstan ödün vermeden üstün yakıt tüketimi değerlerini elde etmenin anahtarı, daha yüksek bir sıkıştırma uygulamaktan geçiyor. Genellikle sıkıştırma artınca vuruntu olarak da bilinen kontrolsüz yanma meydana gelir. 1.2T’nin sahip olduğu bir dizi önemli teknoloji yanma prosesini kontrol altına alarak 10:1 lik yüksek sıkıştırma oranında çalışmayı mümkün kıldı. Böylece vuruntu tehlikesi önlenebilir oldu.

    Öncelikle emme portları daha yoğun ‘dikey girdap’ bir akış oluşturacak şekilde tasarlandı ve ayrıca pistonun şekli silindir içindeki türbülansı iyileştirmek için optimize edildi. Sonuç olarak yakıt ve içeri alınan hava karışımı daha hızlı karışarak daha homojen bir karışım meydana getirir oldu. Bu da daha hızlı tutuşmaya yol açarak vuruntuyu önlemeye yardımcı olmakta.

    Gelişmiş ısı yönetimi yakıt ekonomisini artırmak için başı başına iyi bir yol ayrıca vuruntu tehlikesini düşürmenin de bir diğer yolu. Motor öyle dizayn edildi ki her bir parçanın sıcaklığı optimize edilebilmekte. Örneğin pistonların alt kısmı yağ jetleri tarafından soğutulurken silindir kafasının soğutma işlemiyse motor bloğundan ayrılmış vaziyette. Bu da yanma odasındaki sıcaklığın düşmesine izin verek bloğun kendini sürtünmeyi azaltacak kadar sıcak tutmasını sağlıyor. Direkt enjeksiyonun da yanma odasındaki ısının dağıtımına yardımı olduğu için katkısı var. Bağımsız düşük sıcaklığa sahip soğutma devresi kullanan intercoolerdan geçen şarj havası da buna yardımcı.

    Alt devirlerdeki tork ve hızlı tepki
    Düşük ataletli bir turboşarj, VVT-iW valf sistemi ve D-4T direkt enjeksiyon sistemi el birliğiyle çalışarak düşük devirlerde harika tork üretimi sağlıyor. Limitli hacim emme sistemi de gaz pedalının anlık tepkiler vermesini sağlıyor. Enjeksiyon sistemi 1.2T motor için yeniden tasarlanarak, kompakt tasarımıyla küçük hacimli motorlarda kullanmak için kusursuz hale getirildi. Her çevrimde birden çok enjeksiyona izin veren enjektörler optimize edilmiş genişlik ve azaltılmış uzunluğuyla motorun rejim ve yükünden bağımsız olarak yanmanın kaliteli olmasını sağlamakta.

    Otto’dan Atkinson’a
    VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) sistemi hem emme hem de eksoz tarafında çalışarak her motor devrinde torku maksimumda tutmaya izin veriyor. Ek olarak yeni VVT-iW (Variable Valve Timing – intelligent Wide) sistemi ise emme valfinin geç kapanmasına izin veriyor. Bu da motorun hem Otto hem de Atkinson çevriminde çalışabileceği anlamına gelmekte. İkinci bahsedilen çevrim olağanüstü düşük yük koşullarında kullanılıyor. Emme valfi sıkıştırma stroğu boyunca bir süreliğine açık bırakılarak bir kısım gazın tekrar emme portuna verilmesine müsaade ediyor. Sonuç olarak efektif sıkıştırma stroğu kısaltılmış oluyor. Piston üzerindeki basınç daha düşük olduğundan pompa kayıpları düşüyor ve de gaz kelebeği daha geniş açılabiliyor.

    Hızlı ve pürüzsüz Stop & Start
    Motoru hızlı ve pürüzsüz şekilde çalıştırmak için yeni bir marş kontrolü geliştirildi. Sistem motoru kapatınca pistonların sıkıştırma stroğunun tam ortasında durması için onları kontrol ediyor. Araç yeniden çalıştırıldığında ilk sıkıştırılan silindire kademeli enjeksiyon uygulayarak titreşimlere karşı koyuyor ve ateşlemenin gecikmesiyle de tork artışı kontrol altında tutularak motorun gereksiz devirlenmesini önlüyor. Dolayısıyla sakin, kendinden emin bir stop etme işlemi gerçekleşiyor.




  • soru? 14 Aralık'ta japonya da satışa sunulacak olan Toyota C-hr Türkiye' de ne zaman satışa sunulur?

    a) Eylül
    b) Ekim
    c) Kasım 1
    d) Kasım 15
    e) Kasım 30

    cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar.
  • 1. 1.33 ve 1.6 atmosferik motora LPG tam uyum sağlarken (Türkiye için en ucuz akaryakıt LPG iken) ve Toyota belki de bu motorların satışından daha çok kar elde ederken, hem tüketici için hem de Toyota için Türkiye'de 1.2T motor bir şey ifade etmez.

    C-HR'nin tipini sevip özellikle CVT ile alanlar sonradan burada yakıt tüketimlerini paylaşıp avunmaya çalışacaklar gibime geliyor.

    Auris 1.2T CVT için paylasilan ortalama yakıt tüketimi 40,5 mpg (UK) yani 7lt/100km. Yoğun trafiği olan bir şehirde 8-9lt/100km ortalama denilebilir.http://www.honestjohn.co.uk/realmpg/toyota/auris-2013/12-turbo-cvt

    2. Avrupa genelinde Toyota Prius (1.8l hibrit) vergiler dahil 29.500 Euro'ya (97.000TL) satılıyor. Fakat Türkiye'deki vergi sistemi yüzünden 59.800€ + 1.230TL ( 198.000TL) fiyatla satılıyor. Yani; Türkiye'de C-HR 1.8L hibrit olarak satmaz, maket kibrit kutusu olarak belki satar. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.2 cvt gelse de alsak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    1. 1.33 ve 1.6 atmosferik motora LPG tam uyum sağlarken (Türkiye için en ucuz akaryakıt LPG iken) ve Toyota belki de bu motorların satışından daha çok kar elde ederken, hem tüketici için hem de Toyota için Türkiye'de 1.2T motor bir şey ifade etmez.

    C-HR'nin tipini sevip özellikle CVT ile alanlar sonradan burada yakıt tüketimlerini paylaşıp avunmaya çalışacaklar gibime geliyor.

    Auris 1.2T CVT için paylasilan ortalama yakıt tüketimi 40,5 mpg (UK) yani 7lt/100km. Yoğun trafiği olan bir şehirde 8-9lt/100km ortalama denilebilir.http://www.honestjohn.co.uk/realmpg/toyota/auris-2013/12-turbo-cvt

    2. Avrupa genelinde Toyota Prius (1.8l hibrit) vergiler dahil 29.500 Euro'ya (97.000TL) satılıyor. Fakat Türkiye'deki vergi sistemi yüzünden 59.800€ + 1.230TL ( 198.000TL) fiyatla satılıyor. Yani; Türkiye'de C-HR 1.8L hibrit olarak satmaz, maket kibrit kutusu olarak belki satar. :)

    1.8 hibritin Türkiye de satılacağını kim söyledi, buralarda ahkam kesmekle bu işler olmuyor, distribütör müşteri talepleri ve ülke şartlarına göre donanımları belirliyor, yani dışarıdaki dünya farklı bu forumdan ibaret değil, Toyota nın Türkiye ceo su (distribütör değil), Cumhurbaşkanı na kadar çıkıp, hibrit için vergi indirimi istedi, bunu yapması gereken alj dir, Türk insanıdır, malesef toplumca tepki gösteremiyoruz.
    Toyota nın Türkiye de otomobil satma gibi bir derdi yok, an itibariyle dünyanın en çok satan markası, dizel takıntısı hiç yok, şu an bütün enerjisini hibrit ve elektrikli motorlara harcıyor.
    Arkadaşlar, biraz vizyon, gelecek hibrit ve elektrikli motorlarda, tepkilerinizi, taleplerinizi bu yönde sürdürün de gelecekte çıkacak modellerde gemi kaçmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haunt54 H kullanıcısına yanıt
    "Ahkam kesmetle iş olmuyor" dediğiniz insanın EV, Plug-in EV ve hibrit araçlarla ilgili çeşitli forum sitelerinde, ilgili konularda aynı rumuzla neler yazdığını okuyunuz.

    C-HR 1.8L Hybrid Türkiye'de satılacak demedim. Toyota satmaya kalksa bile vergi sistemi yüzünden fiyatı pahalı olur (aynı Prius gibi) satmaz dedim.



    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=73180.0

    Başka bir forumda açtığım konuyu inceleyiniz. Gelişmiş ülkelerde, son yıllarda hibritten ziyade zayıf da olsa Plug-in Hibrit ve EV araçlara yönelim olduğunu göreceksiniz.

    Çeşitli nedenlerden dolayı Türkiye şartlarında ben de bir hibrit araç almak istiyorum fakat istedigim güvenlik paketini bekliyorum. Konuya bu kadar vakıf olduğunuza göre hangi marka/model olduğunu tahmin edersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ben herşeyi görüyorum rahat olun, bu yüzden hibritten bahsediyorum, biraz vizyon diyorum
    Mesajı tam anlamamışsınız, tepkimizi forumlardan değil bizzat distribütöre vermeliyiz, bu donanımlar yoksa aracı almayacağımıza ikna edeceğiz, satışları düşüreceğiz, ama an itibariyle zor, bahsettiğiniz Corolla Türkiye de segment lideri sene sonuna kadar da boyle devam eder, demek ki alan razı veren razı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haunt54 -- 13 Haziran 2016; 19:31:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haunt54

    Ben herşeyi görüyorum rahat olun, bu yüzden hibritten bahsediyorum, biraz vizyon diyorum
    Mesajı tam anlamamışsınız, tepkimizi forumlardan değil bizzat distribütöre vermeliyiz, bu donanımlar yoksa aracı almayacağımıza ikna edeceğiz, satışları düşüreceğiz, ama an itibariyle zor, bahsettiğiniz Corolla Türkiye de segment lideri sene sonuna kadar da boyle devam eder, demek ki alan razı veren razı

    Bu konuyla ilgili Donanimhaber'in Corolla konusuna da çoğu kez mesaj yazdım. Distribütöre ve hatta Toyota Japonya'ya eksik donanımlar ile ilgili tepki gösterilmesi gerektiğini belirttim. Ama o vizyon maalesef oluşmuyor.

    O vizyon oluşmadığı için; Toyota Türkiye Satış ve Pazarlama A.Ş'ye (ALJ) ve Toyota Japonya'ya yazdığım mesajlar ve bu eksik donanımla bir Toyota almayacağımın tepkisi cılız kaldı. Çünkü makyajlı Corolla'ya bir çok beklenen donanım gelmedi hatta Premium hariç diğer seviyelerde mevcut donanımlar bile kaldırıldı. Ama Corolla perakende olarak yine satacak, yine satacak...

    Amerika'daki, Cin'deki gibi DSG'ye 10 yıl garanti verilmediği sürece, Avrupa'daki gibi Toyota Safety Sense donanımı olmadığı sürece her iki markayı da tercih etmem. Vizyonsa vizyon... Ama 3-5 kişinin tepkisiyle olmuyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • elektrikli ve hybrid araçlar ve türkiyedeki geleceği ile ilgili güzel bir yazı. herkesin okumasını tavsiye ediyorum.

    http://ekoiq.com/prizleri-hazir-edin-yolumuz-uzun/
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ben Turkiye ALJ ceosunu sevmiyorum, her yede kendini Toyota ceosu olarak tanitiyor, halbuki alakasi yok. Bu yuzden gercek eski turk Toyota Turkiye ceo su ile papaz oldu
    Su an ki Toyota Turkiye ceosu japon ve Turkiye de uretilen hibrit motordan yerli musteri mahrum kalmasin diye (satis derdi yok, uretilecek chr nin pazar payi %2) cumhurbaskani ile gorustu, ama gorusme olumsuz sonuclandi
    Bunu neden yazdim, aslinda olmasi gereken bu gorusmeyi, Turkiye distiributoru ALJ nin yapmis olmasi gerekiyordu.
    Az cok ALJ hakkinda kafanizda fikir olustursun diye yazdim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haunt54

    Ben Turkiye ALJ ceosunu sevmiyorum, her yede kendini Toyota ceosu olarak tanitiyor, halbuki alakasi yok. Bu yuzden gercek eski turk Toyota Turkiye ceo su ile papaz oldu
    Su an ki Toyota Turkiye ceosu japon ve Turkiye de uretilen hibrit motordan yerli musteri mahrum kalmasin diye (satis derdi yok, uretilecek chr nin pazar payi %2) cumhurbaskani ile gorustu, ama gorusme olumsuz sonuclandi
    Bunu neden yazdim, aslinda olmasi gereken bu gorusmeyi, Turkiye distiributoru ALJ nin yapmis olmasi gerekiyordu.
    Az cok ALJ hakkinda kafanizda fikir olustursun diye yazdim

    sanırım hybrid de indirimi kabul etmeyişlerinin sebebi porsche gibi bmw gibi premium segment firmaların da 2.0 ve üzeri motorlarda hybrid seçeneği sunacak olması olabilir. lüx araçlara kıyak geçilmek istenmiyor olabilir. en azından türkiyede üretilen hybrid araçlar için vergi indirimi denilse ve yatırım çekilse çok güzel olur. isveç 2025 ten sonra içten yanmalı motorları yasaklıyor. tesla model3 400 bin ön sipariş alıyor. biz hala dizel otomatik peşindeyiz. bu arada yüzde 2 derken sanırım yılda 10 milyon satış yapan toyotanın chr için 130.000 üretim rakamından yola çıkarak mı %2 dediniz yoksa başka bir şey mi ima ettiniz anlamadım.




  • haunt54 H kullanıcısına yanıt
    Türkiye Satış ve Pazarlama A.Ş.'nin (ALJ grubuna aittir) CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş.’nin genel müdürü ve CEO'su ise Hiroshi Kato'dur. Bu iki şirket birbirinden farklıdır.

    Her iki CEO da cumhurbaşkanına çıkıp konuşsun fakat şu anda Toyota harici hibrit araç satan maalesef yok Türkiye'de (Opel Ampera vardı ama üretimi durduruldu) ve bu yüzden hibrite teşvik vermek Toyota'ya 'kıyak' geçmek gibi bir şey olurdu.

    Safkan elektrikli (EV) araçlara Türkiye'de ciddi teşvik var. Ama maalesef şu anki menzil ve fiyatlardan dolayı satışları çok düşük ve üreticiler de zaten EV modellerini Türkiye pazarına sunmuyor. (Bmw i3, Renault Zoe, DMA Corolla, Tesla gibi marka/modeller satışta var)

    Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. eksik donanımlarla ilgilenmiyor, en azından bana verilen cevapta Türkiye Satış ve Pazarlama A.Ş.'ye yönlendirildim. Bu noktada Ali Haydar Bozkurt'a sosyal medya hesaplarından konuyu dile getirdim ama kendisi bir yanıt bile vermedi. Heralde o sıra, 'hangi donanımları eksiltsek de cebimize nasıl daha fazla para girse'nin hesabını yapıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zamaneking kullanıcısına yanıt
    Ben ekim diyorum. Ama içim eylülden yana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tayconot kullanıcısına yanıt
    Eylül 12 de seri üretime başlayan bir araç ne Zaman satışta olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eylülde fabrika montaj bandı tamamlanacak. Prototip falan derken aralık başına sarkar diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zamaneking

    quote:

    Orijinalden alıntı: haunt54

    Ben Turkiye ALJ ceosunu sevmiyorum, her yede kendini Toyota ceosu olarak tanitiyor, halbuki alakasi yok. Bu yuzden gercek eski turk Toyota Turkiye ceo su ile papaz oldu
    Su an ki Toyota Turkiye ceosu japon ve Turkiye de uretilen hibrit motordan yerli musteri mahrum kalmasin diye (satis derdi yok, uretilecek chr nin pazar payi %2) cumhurbaskani ile gorustu, ama gorusme olumsuz sonuclandi
    Bunu neden yazdim, aslinda olmasi gereken bu gorusmeyi, Turkiye distiributoru ALJ nin yapmis olmasi gerekiyordu.
    Az cok ALJ hakkinda kafanizda fikir olustursun diye yazdim

    sanırım hybrid de indirimi kabul etmeyişlerinin sebebi porsche gibi bmw gibi premium segment firmaların da 2.0 ve üzeri motorlarda hybrid seçeneği sunacak olması olabilir. lüx araçlara kıyak geçilmek istenmiyor olabilir. en azından türkiyede üretilen hybrid araçlar için vergi indirimi denilse ve yatırım çekilse çok güzel olur. isveç 2025 ten sonra içten yanmalı motorları yasaklıyor. tesla model3 400 bin ön sipariş alıyor. biz hala dizel otomatik peşindeyiz. bu arada yüzde 2 derken sanırım yılda 10 milyon satış yapan toyotanın chr için 130.000 üretim rakamından yola çıkarak mı %2 dediniz yoksa başka bir şey mi ima ettiniz anlamadım.

    Bizim ceo, Türkiye de üretilen ve Türk insanının emek verdiği bir aractan mahrum kalmaması amacıyla gitti ve konuştu, sonuç olumsuz
    Kaybeden biz ve Türkiye oldu, yakıtı ekonomik ve çevreci kullanan araçların cari açığa direk katkısı var, petrolumuz yok, dışarıya milyarlarca dolar para veriyoruz, bakınız Portekiz, bizim gibi enerjide dışa bağımlı ancak bizden bütün araçlarını hibrit istedi.
    2 bin cc altı dizel beklemeyin, gelirse de bilinki bmw motorudur.
    Toyota 2050 vizyonu 0 emisyon, bu da gelecek motor teknolojileri için ipucu olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haunt54 -- 13 Haziran 2016; 22:30:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Eylülde fabrika montaj bandı tamamlanacak. Prototip falan derken aralık başına sarkar diyorum.

    Toyota CEO kasımda satışta diyor siz ARALIK diyorsunuz ?!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamaneking kullanıcısına yanıt
    Hattı o kadar kısa sürede seriye hazır hale getirip işçi eğitimlerini tamamlayıp bayilerde satışa hazır hale getirirlerse vallahi bravo... Prototipin hattan inip hattın onaylanması ve kaizen uygulamaları ciddi bir süreç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akustika A kullanıcısına yanıt
    Corolla ile aynı hat üzerinde üretilmeyecek mi? Mart ayında belli oldu Türkiye'de üretileceği o Zaman'dan beri ne yapıyorlar? Deneme üretimlerinin nisan ayında başlandığına dair haberler vardı. İşin özü en geç kasımda satışta koca CEO söylediği sözde duramayacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.