Merhaba arkadaşlar. C200 2001 komprassor m111 kırmızı motor aracım var. Malum kış ayı geldi ve araçta ısınma problemleri oluşmaya başladı. Bir çok ustaya götürdüm. kimisi kalorifer peteği değişecek dedi kimisi tıkanmış temizlik gerekiyor dedi. kimisi ön göğüs kısmını komple döküp bakacağız dedi. Anlayacağınız ısınma sorununu çözmek için en az 1000 tl yi gözden çıkarın diyorlar. Ancak durum hiçte o şekilde değil.
Elbette bu bahsettiklerim varsayım ve sorunu tam olarak teşhis edemediklerinden kaynaklanıyor. Ancak sizin aracınızın Kalorifer peteği zarar görmüşse çaresi elbette değişmektir.
Öncelikle sorunu tespit edebilmemiz için kaloriferin ne gibi tepkiler verdiğini anlamak gerekiyor. Benim aracım da bazen sıcak üfleme çoğunlukla soğuk üfleme söz konusuydu. Aracımda su kaçağı yok ve peteklerin tıkanık olup olmadığı konusunda şüphelerim vardı. Tıkanıklığı açmak için peteklere giden giriş ve çıkış su hortumlarını söküp bir tarafından basınçlı hava kullanarak çıkıştan havanın gelip gelmediğini kontrol ettim. Anlamayan arkadaşlar için petek temizliği yaptırmalarını her halükarda tavsiye ederim. Petek temizliği sonrasında test ettiğimde eskisinden biraz daha sıcak geldiğini sonrasında yine soğuk hava geldiğini fark ettim.
Aracımın torpido gözünün alt kısmında ki kapağı sökerek fan motorunu çıkarttım. motorunda randımanlı çalışmadığını fark ettim. motorun söküm videolarını izleyerek kabından çıkarttım. arka kısmın da bulunan milin ucundan yağlama yaparak yumuşamasını sağladım. fan motorunun hemen yanında polen filtreleri mevcuttu. çıkartıp temizliğini yaptım geri yerine taktım. Test ettiğim de hava akışının fark edilir şekilde kuvvetlendiğini gördüm. Ancak ısıtma problemi devam etmekteydi.
Araç kontağını 2. seviyeye getirdiğimde radyo arkasından tık tık diye ses gelmekteydi. Biraz araştırdığım da hava akışının yön motorundan geldiğini öğrendim. Tabi ki değişmenin tek çaresi aracın ön göğsünü sökmektir. Sökmeye vitesin oradan başladım. Direksiyon altındaki göğüs kısmına kadar söktüm. araç kontağının hemen altında yer alıyordu. motorun içinde bulunan dişili sıyırmış ve motora bağlı olan plastik kol altıgen yuvası erimişti. internet üzerinden hem dişli tamir takımı hem de kol tamir takımı aldım toplamda 100 tl ye mal oldu. Göğüsü topladım ses kesildi ancak ısı sorunu çözülmedi.
Biraz daha araştırma yaparak sorunun aslında radyatör bidonunun orada bulunan iki adet su pompası motorlarından kaynaklandığını öğrendim. Benim araçta motorun birisinin kabloları kopmuş ve çalışmıyordu. Aslında acemi bir elektrikçi kabloyu kopartmış ne olduğunu bilmediği için kabloyu plastiğin içine saklamış. Artısı ve eksisini kontrol ederek kabloları lehimledim. Kontağı açtığım da motorun çalıştığını su bastığını dahi hissedebiliyordum. Marşa bastım ve 2 dakika sonra aracımın içi hamam gibi ısınmaya başladı.
Isınma problemi için kademe kademe her şeyi denedim, ancak bir çok ustanın dahi ne işe yaradığını bilmediği motor ısınma sorununun tek kaynağı çıktı. Sizlerinde başına böyle bir durum gelirse. öncelikle motor kontrolü yaptırın. Çalışmıyorsa ilk yapacağınız şey tamiri tamiri mümkün değilse yenisi ile değiştirmeniz. Isınma sorununuz motor ile çözüldüyse sonrasında petek temizliğini de yapıp uzun bir süre kullanabilirsiniz.