ben en fazla 20.000 TL lik bir araç ve Hatchback 5 kapı olanlara bakıyorum.
(Açıklamam biraz uzun olacak ama)
Ortalama 0,260 civarı yakıyor yani. ve benzinlisi anladığım kadarıyla her 20.000 de bir dizeli ise 15.000 de bir bakıma giriyor. Ben 3-4 bin km şehir içi ve aynı şekilde şehir dışı yaparım. Buda ortalama 0,250-0,260 yakarım demek olutor.
Dizel almamdaki çekincemelerim : ikinci el alıyorum ve en az bu fiyata 95 binden daha fazla yol yapmış olanlar var. buda bende turbosunda ve diğer aksamlarında benzinlililere göre daha fazla sorun olabileceği ve masraf çıkabilme olasılığının daha yüksek olacağı izlemini uyandırıyor.
Onun için küçük bir hesapla :
yıllık 8 bin km yapsam, benzin : 3,01, dizel : 2,35 lira lt fiyatı üzerinden 8000 * 0,250 = 2.000 TL yıllık benzin gideri 8000 * 0,140 = 1120 TL yıllık dizel gideri olur ve aradaki fark yaklaşık 880 TL olur.
dir dizel C4 yaklaşık olarak (65.000 km altındaki) 24-25.000 TL benzinliisi ise 20.000-21.000 TL. Aradaki fark yaklaşık 3.500-4.000 TL
Buda dizel alırsak ve en az 3 yıl bineceğimizi, hiç arıza yapmayacağını düşünürsek, bu 3 yıldaki bakım masrafları ile beraber (dizel bakımı daha masraflı diye biliyorum) kafa kafaya geliyor demektir.
Bu durumda benzinli benim için (yıllık 8.000 km yapma planlarım ile) daha iyi olacak demektir.
Tabi 20.000 TL civarı dizel bulursam da kaçırmam tabi. Bu gün 20.500 TL ye 95.000 bin de bulmuştum. 20.000 TL ye vermediler. alma kararı verip aradığımda ise aracı vermişlerdi. Açıkçası iyimi yaptım kötümü bilemiyorum almamakla. 95.000 binde olması beni korkuttu açıkçası.
Bir yanlışım varsa düzeltin.
Yılda 15.000 ya da 20.000 km yapmayacaksanız bile her yıl motor yağı ve yağ filtresini değiştirmek zorundasınız. Servise gitmişken hava ve polen filtresini de değişirler yani bakım anlamında sizin için bir fark yok.
Dizel araç benzinli araca göre tabiki daha fazla risk barındırır. Özellikle fazla km yapmış araçların turbosu ya da yüksek yakıt basınç pompasının durumundan emin olamazsınız. Aracı serviste bilgisayara da bağlasanız ve herşey normal gibi görünse de özellikle turbonun ne durumda olduğunu bilemezsiniz. Bir turbo arızası en az 1.250 TL.nize malolur. Basınç pompası da arızasına bağlı olarak en az 500 TL.lere malolur.
Ben sizin yerinizde olsam kesinlikle benzinli bir araç düşünürüm. Bu kadar az km ile dizel almak çok mantıklı değil. Benzinli alıp LPG taktırmak sizin için bence daha avantajlı görünüyor. Benzinli bir araçta enjektör, turbo ya da yüksek basınçlı yakıt pompası ne durumda gibi çelişkiler aklınızda kalmaz. Benzinli araçla ilgili önemli olan en önemli konu aracın daha önce hararet yapıp yapmadığı ve silindir bloğunun durumudur ki bu da çok kapsamlı inceleme gerektirmez.
Her işte bir hayır vardır. 95.000 km.deki aracın özellikle şehir dışında ise ve bilmediğiniz birinden alıyorsanız önemli riskler içerdiğini anlamak zor değil. Turbo dizel bir aracı benzinli araç gibi kullananlar (yüksek devir çevirmeye zorlamak, sürekli yüksek devirde uzun süre kullanmak, çok düşük devirlerde aracı aniden hızlandırmaya çalışmak gibi) bilmelidirler ki uzun ömürlü bir motora sahip olamazlar.