Şimdi Ara

c4 tutulmaması nedenı ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
47.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fransız arabalarına karşı inanılmaz bir antipati var bu forumda

    misal kangoo nun geyik testinden çaktığı meşur video
    O testte Kangooda esp yok Caddy de vardı ( Berlingodada vardı )

    Türkiyede ise Kangoo , Caddy , Berlingo da ESP yoktur.
    Üstelik aynı kuruluşun yaptığı pasif güvenlik puanlamasında Kangoo Caddyden fazla puan almıştır.


    E diyosun Türkiye için....
    Caddy ve Kangoo da ESP yok. yani ikiside çakacak o testten Allahın emri o yükseklikle.
    Kangoo o çok güvenli yok öyle yok böyle denilen Caddy den azda olsa fazla puan toplamış.
    Bu arabaların en donanımlıları arasında 10000 TL fark var.

    Bunları 40 sefer söylememe rağmen cevap yazan dahi olmadı.

    Yani araç Fransızsa vurun abalıya misali
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airforce98

    4 yıllık c3 ve 1 yıllık c4 hdi (110) kullanıcıyım. Forumlarda genelde yorumları okumayı tercih ederim ama burada yapılan yorumlar cevapsız bırakılacak gibi değil. Bir an kullandığım araba başka araba mı diye düşündüm. olabilir her arabanın sorunları var günümüzde amaa çok afaki yorumlar yapılmış citroen ve özellikle c4 için. Hele yol tutuşuna laf edilmişki yazık demekki hiç kullanmadan kulaktan dolma bilgilerle. Amacım kimseye laf etmek değil ama yiğidin hakkını da vereceksiniz. Ben asla marka fanatiği değilim çok param olsa mercedesten başka arabayada binmem. Ancak fayda/maliyet açısından bakıyorum ve hangi segmente bakarsanız bakın alınacak arabadır citroenler. Her arabanın sorunları olduğu gibi citroeninde olması normaldir. Yok diyen arkadaşlara tavsiyem o araçlarla ilgili forumları okumalarıdır. Örnek olması açısından söylüyorum : Çok övülen Honda civic euro ncap testinde 5 yıldız alamamış bir araçtır. Piyasada b segmenti arabaların (örnek: clio) 5 yıldızlı dolaştığı bir dönemce c segmenti honda civic 4 yıldızdır. Teste defalarca girmesine rağmen 5 yıldız alamamıştır. Belkide sınıfında tek 4 yıldız honda kalmıştır bilemiyorum. bunu kimse dile getirmez nedense. Yine örneğin, ford focus, otomatik vitesi (cvt) artık yeni makyajlı kasada satmamaktadır. Nedemi alanın elinde kalmıştır. Buyrun araştırın. Ama gelin görünki kimsenin sesi çıkmıyor. Aynı sorun citroen de olsaydı vay haline. İşte benim tepkimde buna.
    İşte bu nedenlerden dolayı Sırf önündeki marka amblemi içinde hiç bir markaya para vermem. İşimi şu an bu fiyata bu araç çok ta iyi görüyor vesselam. İleride aynı segmente daha uygun fiyata başka araba diğerlerine göre daha yüksek güvenlik, donanım motor performansı vs. sunar ise elbette araştırır onu alırım.




    sağlam bir viraja 100 le girdim 4te 4 diyemem ama kullandığım diğer araçlrda çok daha sağlam viraja girip çıkmıştır. frenleride kontrol ettim, oto yolda 120 130 giderken aniden fren yapmam gerekti ve abs mükemmel çalıştı diyebilirim. hiç kimse malını kötülemez ama gerçekleri gerçekten kullanıcılardan dinleyin.




  • Tutmamasının nedeni, hayatında Citroën kullanmamış birilerinin sallamasyonları nedeniyle alacakların kafalarının karışmasıdır,

    yani ön yargılardır

    dağıtıcı firmanın (Baylas) reklam kısırlığıdır

    ön yargılardır

    düşük "0" satışlarıdır

    servislerdir

    çok öne çıkarılan kronik sorunlarıdır

    ön yargılardır

    ikinci el değerinin diplere çekilmeye çalışılmasıdır

    fransız olmasıdır

    ön yargılardır

    .oO°Oo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Tutmamasının nedeni, hayatında Citroën kullanmamış birilerinin sallamasyonları nedeniyle alacakların kafalarının karışmasıdır,

    yani ön yargılardır

    dağıtıcı firmanın (Baylas) reklam kısırlığıdır

    ön yargılardır

    düşük "0" satışlarıdır

    servislerdir

    çok öne çıkarılan kronik sorunlarıdır

    ön yargılardır

    ikinci el değerinin diplere çekilmeye çalışılmasıdır

    fransız olmasıdır

    ön yargılardır

    .oO°Oo.


    Her keliesine katılıyorum.
  • :)
  • İşin ilginç yanı

    bir ton dergi , Makale , Profesyonel

    Bu beğenilmeyen Fransız araçları ile malum markaları aynı sınıf araçlarını test eder sürer kıyaslar

    Hiç bir zaman forumlarda dillendirilen kadar sıkıntılar belirtmez belirtemezler.
    Hatta uzun süreli testlerdede bu değişmez.
    Çoğu zaman daha olumlu sonuçlar bile ortaya çıkar.

    Yoksa fransızmı at çöpe gitsin.

    Ama gerçeklerin hiçde öyle olmadığı satış rakamları ortaya koyuyor. ( Bu özellikle Reno için )
    Allahdan Renonun birde Toros diye bir aracı vardıda
    Kimse ona dokunduramıyor.
  • öncelikle ben citroen c3,c4 ve c5'in ülkemizde gayet güzel tutulduğunu düşünüyorum...önceki yıllara göre çok fazla sayıda citroen var etrafta,burası kesin...

    forumda yorum yapanların birçoğu 18 yaş civarı gençler...birçoğu da babalarının arabalarını imzalarına koyuyor;babasının yada çevresindekilerin yorumlarını buralara yazıyor...
  • ++
  • :)
  • Bizde vardı, yengeme verdik... :)
  • Araba güzel ama sırf süspansiyon sesi almamak için yeterli bir neden...
  • Ayrıca 110 Hdi motor yakıtta müthiş cimri...
  • Bide aldıktan 2 sene sonra emniyet kemeri kilidinin düğmesi ile dörtlülerin düğmesinin rengi kırmızı olur, bizimkisinde pembe olmuştu... Renk attı. Hergün bir yağmur, bir güneş yese bile rengin öyle atmaması lazım değil mi ? Malzeme kalitesizliği var abiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Tutmamasının nedeni, hayatında Citroën kullanmamış birilerinin sallamasyonları nedeniyle alacakların kafalarının karışmasıdır,

    yani ön yargılardır

    dağıtıcı firmanın (Baylas) reklam kısırlığıdır

    ön yargılardır

    düşük "0" satışlarıdır

    servislerdir

    çok öne çıkarılan kronik sorunlarıdır

    ön yargılardır

    ikinci el değerinin diplere çekilmeye çalışılmasıdır

    fransız olmasıdır

    ön yargılardır

    .oO°Oo.



    ya bir citroen kullanıcısı olarak çok defa gördüğüm bu konuya bir bakayım ne yazmışlar dedim.. ve gözlerime inanamadım.. eminim olumsuz yorum yazanlardan sadece birkaçı gerçekten citroen kullanıcısıdır.. diğerleri kulaktan dolma bilgilerle ve sırf marka fanatikliği ile yazı yazanlardır...
    ben de c4 değil ama onun önceki nesil aracı olan xsara2 kullanıyorum. citroen'in yol tutuşuna laf edenler gerçekten citroen kullanıcısı iseler araçlarını servise göstermelerini tavsiye ederim. gerçekten araçta yol tutuş problemi varsa servislik bir durum vardır bence.. yoksa bu sınıftaki belli fiyata kadar araçlar içinde en iyi yol tutuşa sahip araçlar citroenlerdir eminim. benim çoğu zaman kullandığım bir yolda --belki bilenler olabilir, acarkentîn çıkışındaki viyadüğü geçince Kavacık'a doğru dönen keskin bir viraj var-- .. ben çevremdeki araçlarla , aynı viraja aynı anda girdiğimiz araçlarla çok defa test ettim. o viraja 140 gibi bir hızla girebilen araç görmedim.. çoğu araba o viraj öncesi frene basmak ihtiyacı hissediyor.. frene basmadan 140 gibi hızlarla o virajı zorlanmadan alabiliyorum.. (bunu yazmamın nedeni de övünmek değil, sadece aracın yol tutuşunu anlatmak için..) xsara'dan bahsediyorum C5'ten bahsetmiyorum bile.. c5 hidoractive süspansiyonları ile gerçekten mükemmel bir yol tutuşa sahiptir... youtube'da c5'in test edildiği bir video vardı, aradım ama bulamadım.. bulabilirsem eklerim inşallah.. o videoyu seyredenler bilir, adam önce bildiğimiz merdivvenlerden arabayla iniyor.. sonra da, pistte çok yüksek hızlarla virajlara çok sert giriyor.. gerçekten mükemmel bir yol tutuşu vardı c5'in citroen'e laf edenlere ithaf olunur..

    aracın tutmamasının nedenine gelince arkdaşın söylediklerine katılıyorum.. citroen'in parçası pahalıdır, 2. eli yoktur diye bir algılama var, oysa aynı sınıftaki birçok araçta yedek parça fiyatları birbirine oldukça yakın durumda.. bu da 2. elde insanları citroen'den uzaklaştırmakta.. renault, citroen'den daha kaliteli bir araç değildir mesela ama parçaları ucuz, 2 eli iyi diye birçok kimse renault tercih eder.. toyota sağlam arabadır, japon olsun taştan olsun diye bir zihniyet vardır ve 15 yaşındaki, bilmem kaç yüzbin km.deki araca hala 12-13000 tl verilir hiç acımadan.. işte bunlar bazılarımızın ön yargılarıdır.. citroen'de bu yüzden 2. elde çok tutulmaktadır.. yine de eskiye oranla citroenin tutulma oranı artmış, geçenlerde eski bir galerici abimiz söylemişti...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 16 Eylül 2009; 12:35:50 >




  • @ eranyumm

    Xsaralarda arkada 3 dereceye kadar yönlenebilir aks var. C4 de standart yaylı süspansiyon var. Xsaranın yol tutuşu ile kıyaslanamaz C4 ünki. O yüzden ben de yorum yapmadım c4 ile ilgili yol tutuşu konusuna. Ama bizim araçlarımız o hiçbişeysiz hondanın 150 ile girdiği virajı 180 ile döner onda hiç şüpheniz olmasın. Citroenin yol tutuşunu merak edenler youtubeyi açsın xm slalom, xantia activa diye aratsınlar çıkan videoları iyice izlesinler. sonra yorum yapsınlar.

    Bu arada skipad ölçümlerinde 205/55/15 lastikli xantia 0.94 G lik yanal ivme yapabilirken hondanın Spor aracı honda NSX 225/50/16 lık lastiklerle 0.93G yapabilmiş. Ferrari 512TR ise 0.92 g görünüyor. Demek ki bilmeden konuşmamak lazımmış.
  • bir kaç gün önce VW kısmına girmiştim. Forumdan biri vw passatı kötüleyen bi yazı yazmış, diğer vw kullanıcılarıda ona karşı yazılar yazıyorlar. bu forumda hangi model araç bölümü varsa kesinlikle kötüleyen karalayan birileri var. yukarda arkadaşın dediği gibi araba fanatikleri bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Tutmamasının nedeni, hayatında Citroën kullanmamış birilerinin sallamasyonları nedeniyle alacakların kafalarının karışmasıdır,

    yani ön yargılardır

    dağıtıcı firmanın (Baylas) reklam kısırlığıdır

    ön yargılardır

    düşük "0" satışlarıdır

    servislerdir

    çok öne çıkarılan kronik sorunlarıdır

    ön yargılardır

    ikinci el değerinin diplere çekilmeye çalışılmasıdır

    fransız olmasıdır

    ön yargılardır

    .oO°Oo.



    ya bir citroen kullanıcısı olarak çok defa gördüğüm bu konuya bir bakayım ne yazmışlar dedim.. ve gözlerime inanamadım.. eminim olumsuz yorum yazanlardan sadece birkaçı gerçekten citroen kullanıcısıdır.. diğerleri kulaktan dolma bilgilerle ve sırf marka fanatikliği ile yazı yazanlardır...
    ben de c4 değil ama onun önceki nesil aracı olan xsara2 kullanıyorum. citroen'in yol tutuşuna laf edenler gerçekten citroen kullanıcısı iseler araçlarını servise göstermelerini tavsiye ederim. gerçekten araçta yol tutuş problemi varsa servislik bir durum vardır bence.. yoksa bu sınıftaki belli fiyata kadar araçlar içinde en iyi yol tutuşa sahip araçlar citroenlerdir eminim. benim çoğu zaman kullandığım bir yolda --belki bilenler olabilir, acarkentîn çıkışındaki viyadüğü geçince Kavacık'a doğru dönen keskin bir viraj var-- .. ben çevremdeki araçlarla , aynı viraja aynı anda girdiğimiz araçlarla çok defa test ettim. o viraja 140 gibi bir hızla girebilen araç görmedim.. çoğu araba o viraj öncesi frene basmak ihtiyacı hissediyor.. frene basmadan 140 gibi hızlarla o virajı zorlanmadan alabiliyorum.. (bunu yazmamın nedeni de övünmek değil, sadece aracın yol tutuşunu anlatmak için..) xsara'dan bahsediyorum C5'ten bahsetmiyorum bile.. c5 hidoractive süspansiyonları ile gerçekten mükemmel bir yol tutuşa sahiptir... youtube'da c5'in test edildiği bir video vardı, aradım ama bulamadım.. bulabilirsem eklerim inşallah.. o videoyu seyredenler bilir, adam önce bildiğimiz merdivvenlerden arabayla iniyor.. sonra da, pistte çok yüksek hızlarla virajlara çok sert giriyor.. gerçekten mükemmel bir yol tutuşu vardı c5'in citroen'e laf edenlere ithaf olunur..

    aracın tutmamasının nedenine gelince arkdaşın söylediklerine katılıyorum.. citroen'in parçası pahalıdır, 2. eli yoktur diye bir algılama var, oysa aynı sınıftaki birçok araçta yedek parça fiyatları birbirine oldukça yakın durumda.. bu da 2. elde insanları citroen'den uzaklaştırmakta.. renault, citroen'den daha kaliteli bir araç değildir mesela ama parçaları ucuz, 2 eli iyi diye birçok kimse renault tercih eder.. toyota sağlam arabadır, japon olsun taştan olsun diye bir zihniyet vardır ve 15 yaşındaki, bilmem kaç yüzbin km.deki araca hala 12-13000 tl verilir hiç acımadan.. işte bunlar bazılarımızın ön yargılarıdır.. citroen'de bu yüzden 2. elde çok tutulmaktadır.. yine de eskiye oranla citroenin tutulma oranı artmış, geçenlerde eski bir galerici abimiz söylemişti...


    Ağa xsara ile c4'ü kıyaslama lütfen, 2002-2004 arası 98 model xsara kullandım ve frene basınca önü değilde arkası çöken gördüğüm tek araba o. Yol tutuşunda birçok aracı solda sıfırda bırakır ve c4 ile asla kıyaslanamaz, xsara bambaşka. Hala tadı damağımda o araba ile daldığım virajların. Ayrıca testleri falan geçin abiler. İstatistiklerle , numaralarla araba seçip direksyona geçilmez. Onlar 7 kat asfaltta test ediyo siz Türkiye yollarında :) Binilir, bakılır, denenir. Cevap verirse verir, vermezse gider. Ben yaklaşık 3 senedir değişik araçlarla haftada ortalama 3000 km'den fazla yol yapıyorum. Yalnızca son 6-7 aydır kendi aracımla yola çıkıyorum. İlk ve tek kazamı 14 yaşımda serçedes'imle ile otoban inşaatında (ehliyetsiz ancak oralarda gezebiliyoduk) yokuş aşağı yaklaşık 130-140 km süratte ön teker patlaması sebebi ile 10-15 takla açarak yaptım ki o seneler cep tlf. falan hak getire, kan revan içinde sabahın 4'ünde ormanın içinden tam olarak 8 km yol yürüyerek eve girdim. Şimdi el elden üstündür, ben karşıma geçip "ben şöyle şoförüm, böyle çılgınım, şundan deliyim,bundan manyağım" diyen adamı it yerine koymam. Bunları anlatmamdaki amaç azda olsa söylenene kanaat getirmenizdir. Bir markayı kötüleyerek elimize ne geçicek Allah aşkına :) 2. el piyasasının borsası burasımı ? güldürmeyin insanı. Her yolda denemeye ve hatta anasını bellemeye müsait değişik değişik 20-25 tane araba var, biniyoruz bakıyoruz gördüğümüzü sölüyoz işte. İnsanın bir arabaya karşı nasıl bir fanatikliği ve ön yargısı olur, ben pek anlamam öyle şeylerden, zaten vaktimde yok saçmalıklara. Altından rüzgar geçiyo bunun!! Bütün araçlarda eksikler gedikler var. Biz gördüğümüz artıları ve eksileri söledik, kullananlar zamanla anlar. Kullanmayanların zaten önemi yok. İçi siyah, dış yüzeyi parlak en az 16" jant ve önlere 1,5 cm arkalara 2 cm'lik spacer takıldığı surette çok yakışıklı bir araçtır, 1.6 hdi motoru yakıtta müthiş cimridir, gidon ayarı çok iyidir. Fakat plastik ve çelik malzemesi kalitesiz, yol tutuşu ve elektroniği sorunlu, torpidosu kullanışsızdır. Kalın sağlıcakla abiler...




  • @alper ve a.a.

    kardeşim doğrudur söylediğiniz.. ben C4 kullanmadım, xsara ile kıyaslayarak yukarıdaki yorumu yaptım.. 307 kullanan ve iyi bir şoför olan bir arkadaş da 307'nin yol tutuşunun iyi olduğunu söylemişti... (C4'le 307 de birçok yönüyle aynı malumunuz).. Ayrıca bir de citroen'in C5'i ve kullandığım aracın da yol tutuşunu bildiğim için, C4'ün de yol tutuşu Citroen'e yakışır şekilde iyidir diye tahmin ediyordum.....
  • yeni c5 hariç diğer c5 lerde de torsiyonlu sistem kullanılmakta. o yüzden yol tutuşu çok iyi bu araçların. C4 deki sistemi inceledim ve ben şahsen pek beğenmedim sistemi. Maliyet kaygısı çok ön planda kalmış bu aracın süspansiyonlarında.

    @a.a

    Biz 8 yıl xsara ve 2 yıl xantia kullandık. yani toplamda 10 yıllık bir citroen geçmişim var. Senin xsara kullanmadığını burdan çok rahatlıkla anlayabiliyorum. nitekim xsaralar fren yaptığında öne kapaklanır. hemde oldukça fazla. eğer kullandıysan ve kapaklanmıyor diyorsan arabayı hissedemeyen bir şöföfrsün demektir ki bu da C4 hakkındaki yorumlarını haksız kılar.

    öne kapaklanmayı engelliyen sistem HİDROLİK süspansiyolu araçlarda var. Bu araçlarda Fren ve süspansiyon birbirine bağlı bir sistemdir. frene bastığınız zaman ilgili valf devreye girer, fren basıncına göre arka süspansiyonlardaki hidrolik hazneye geri döner. ön tekerlerdeki süspansiyonlara da basınçlı hidrolik pompalanır. bu sistem böyle çalışır. Lütfen bilmediğiniz konularda yazmayın. en azından araştırın.




  • O eski Citroenler var ya ...

    Citroen onlar işte


    Sene 98 falan bizim oto yıkamaya bir tane citroen akşamları parka bırakmaya gelirdi.
    Uzun boylu yapılı kel bir abi var kulakları çınlasın.

    yerden yükselip alçalan tipten bilenleriniz vardır elbet.

    Biraz baktım kabaca tipi xm lere benziyor gibime geldi.


    Ne arabaydı ama. Ben citroeni severim.
    Bir arabanın iyiliği kötülüğü kim nederse desin kalite malite bir yana da sevmeklede alakalı
    Arabayı seversen iyidir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.