Şimdi Ara

c4 tutulmaması nedenı ? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
47.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • işim nedeni ile 1 haftadır bir arkadaşımın c-4 ünü kullanıyorum..çevre yolunuda kullandığım için arabayı bayağı zorladım...(kendim ford c-max kullanıcısıyım)yol tutuş dahil bahsedilen hiç bir soruna rastlamadım..hatta arbayı değiştirirsem..c-4 picasso düşünüyorum...olumsuz yorumlarında fake olduğunu düşünüyorum..
  • Yol tutuşu kötü diyen arkadaşın yalanı ortaya çıktı zaten. Kullandım deyip de kullanmadığı kendisinin hatasıyla ortaya çıktı. o yüzden a.a adlı kullanıcının yaptığı yorumlar dikkate alınmamalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 22 Eylül 2009; 10:14:46 >
  • Araştırdım arkadaşım, hiç bişede bulamadım. ben kullandığımı bilirim. 98 Xara frene basıldığında arkası çöker yere abanır makina adeta zamk gibi yapışır. Teknik açıklamasında bilgim yok. C4 için sölediklerim aynen geçerlidir. Geçen perşembe günü servise götürdüm yine denedim yine zorladım ve söylediklerim aynen geçerlidir "bu araç kalitesiz ve yol tutuşu güven vermiyor"

    Haaa unutmadan söleyim alper bey, servis müdürünün bizzat ve şahsen ağzından çıkan sözler şudur : "son çıkan citroenlerin ömrü 4 senedir. 4 sene sonra elden çıkartılması gerekir."

    Sebebi ise 4 sene kullanıldıktan sonra fransada ve avrupada toplanıp 2.-3. dünya ülkelerine ikinci el olarak toplu halde satılması.

    Lütfen insanları cahil veya diğer forumlarda sallayan tiplerle karıştırmayın. Marka fanatikliği yapıp aracınızın eksilerini kabul etmiyosunuz. Kabul ediniz ki c4 yol tutuşu zayıf bir araçtır ve sürücüsüne güven vermemektedir.

    Ben sizden çok kullandım, yıprattım, hırpaladım, ona kıydım ve bu sonuçlara vardım. Siz kıyamazsınız....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.a. -- 23 Eylül 2009; 10:18:47 >




  • Ben yalan söylemem. Sözlerinize Dikkat ediniz Alper AKBİLGİ bey.......
  • Dediğim gibi 8 senelik xsara geçmişim var ve nerde nasıl davrandığını çok iyi biliyorum. Xsarada frene bastığınızda araç öne kapaklanır. Hemde piyasadaki birçok araçdan daha çok. Eğer siz bunu hissedemediyseniz sizin sürüş hislerinizde problem vardır ve c4 ün yol tutuşu hakkında yaptığınız yorumların tamamını geçersiz sayar.

    quote:

    Haaa unutmadan söleyim alper bey, servis müdürünün bizzat ve şahsen ağzından çıkan sözler şudur : "son çıkan citroenlerin ömrü 4 senedir. 4 sene sonra elden çıkartılması gerekir."

    Sebebi ise 4 sene kullanıldıktan sonra fransada ve avrupada toplanıp 2.-3. dünya ülkelerine ikinci el olarak toplu halde satılması.


    Böyle birşeye sadece gülerim. Hiçbir servis müdürü bunu demez. Ha servis müdürü olmak teknik konularda çok bilmek demek değildir. toplu halde satış olayına gelirsek... bunun yerine geri dönüşüm yapmak daha karlı bir işlemdir. Bu da bir şehir efsanesidir. Avrupa'da 15-20 senelik ne araçlar var... Ne böyle bir kanun nede böyle bir gümrük yönetmeliği var. Ama şöyle bir durum var. 10 yaşını aşmış araçları hurdaya ayırırsanız teşfik primi veriyorlar bu araçları hurdalığa çekiyorlar. orda da parçalayıp yedek parça niyetine kullanıyorlar.

    Ben burda asla c4 çok iyi yol tutar demedim. Yazdıklarımı tekrar tekrar okuyunuz. Sizin söylediklerinizin bu forumda bir önemi kalmamıştır. Çünkü xsarayı çok çok iyi bilen birisi olarak yaptığınız hatayı buldum.




  • O kadar sık servise gidiyoruz ki müdür artık bizden biri oldu :) Ben söylediklerimin arkasındayım Xsara içinde C4 içinde. Lütfen beni yalancılık gibi adi bir suç ile itham etmeyin Alper bey. Bu arada, iyi bayramlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.a. -- 22 Eylül 2009; 14:26:28 >
  • Size de iyi bayramlar.
    O zaman ithamı geri alıyorum ve insanları yanlış yönlendiriyorsunuz olarak değiştiriyorum.
    Yalan söylemiyorsanız sürüş hisleriniz hiç de iyi değil o zaman. Bundan dolayı c4 ün yol tutuşu ile ilgili yorumlarınız benim açımdan değersiz olmuştur. Zaten farkettiyseniz c4 şöyle yol tutar böyle yol tutar diye hiçbir mesajım yok ve konuya da hiç müdahil olmadım. ta ki c4ün yoltutuşunun citroen markasının yol tutuşuymuş gibi genellenmeye çalışılıncaya kadar. gene size karşı bir yorumda bulunmadım ama siz xsara kullandığınızı söyleyip arkasının yere yapıştığını söylediniz. ben de böyle birşeyin mümkün olmadığını dile getirdim. Burda bu konuyu okuyan üyeler istediğine inanmakta serbest. sonuçta başkası citroen alınca benim cebime para girmiyor.

    Bu arada xsarayı ne zaman kullandığınızı öğrenebilirmiyim. Peki fren performansı sizce nasıldı?
    Araca c4 e 17 40 215 değerlerinde lastik taktığınızı söylediniz peki bu lastiklere kaç psi basınç bastınız? Acaba yol tutuşunun bozulmasının sebebi bu olabilir mi?




  • Aracın yol tutuşa ile ilgili hiçbir sorun görmedim ve aracın çok ekonomik yakıt bakımından.1.6 HDİ kullandım aile aracı olarak idealdir.
  • Daha önceki yazılarımdan anlaşıldığı gibi citroen markasının yol tutuşu ile ilgili genelleme yok, aksine xsara övülüyor. Trafik polislerinin hepsi rüşvet almaz, aralarında işini namusuyla yapan bir çok memur var. Fakat trafik polisi denilince aklımıza gelen rüşvetçiliktir. Yani hepsini toplayınca ortaya bu sonuç çıkar ki bu durum ön yargı vs. saçmalıkların ötesindedir. Fransız arabalarınada böyle bir genelleme var. Aralarda değişik marka ve modelde sağlam araçlar var ama araya kaynar (Pejo 406 ve xsara gibi..). Kaldıki citroen bizim küçüklüğümüzden beri takla açmaması ve yol tutuşunun mükemmelliği ile beynimizde yer yapmış bir markadır.

    Xsara'ya gelince, 2002'den itibaren 2 sene ve yaklaşık 40.000 km kadar kullanmak nasip oldu. Benim hata yaptığım yer, sanırım "arkası çökerdi" yerine "arkasıda çökerdi" demem gerekiyordu. Çünkü arabalar öne kapaklanır ama xsara ortadan kapaklanırdı. Fren yapıldığında arka ile ön dengeli bir şekilde yere abanır, kıçı başı kaybetmezdi araba. Ve sizin

    "öne kapaklanmayı engelliyen sistem HİDROLİK süspansiyolu araçlarda var. Bu araçlarda Fren ve süspansiyon birbirine bağlı bir sistemdir. frene bastığınız zaman ilgili valf devreye girer, fren basıncına göre arka süspansiyonlardaki hidrolik hazneye geri döner. ön tekerlerdeki süspansiyonlara da basınçlı hidrolik pompalanır."

    şeklindeki teknik açıklamanız benim demek istediğimi daha iyi anlatıyor. Bizim araçtada böyle bir sistem olabilir fakat benim detaylı teknik bilgim yok. Tek şikayetim vardı xsara'dan. Oda vites küçültmek gerektiği anlarda (şehir içinde çukurlar, engebeler vs..) küçültmediğinizde kabin içerisinde acayip bi titreme ve gürültü olurdu. Her araç vites küçültmediğinde vuruntu yapar ama xsarada daha bi enteresan oluyodu. (Alt viteslerde yüksek devirdeyken)

    C4 için 32 psi'den 37'e kadar denedim. Lastikten arabanın ağırlığına ve yapısına kadar değişiklik gösteriyo hava ayarı. En iyi ön 34 arka 33 yakaladım ben. Zaten 17" jant çok abartılı duruyordu, söktük onları. 195/55/16 takılı şu an. Ne yaptıysam, uzun yola çıkarken bagaja attığım 100-150 kg'lık kum çuvalından başka bişe daha iyi işe yaramadı. Çok yüksek araba. 16"lik 55 yanak lastik takınca bile çamurluk ile lastik arası bi karış açık kalıyo. Bu bana fazla geldi. C4 bana virajlarda güven vermiyor, kim ne derse desin.

    Servis konusuna gelince. Ağa, adamlar başka ne diyo biliyon mu ? 4 amartisör patlak değişim yapmıyo (480 tl), 1 ay sürmeden geri patlicağını sölüyo, hız sabitleyicinin düğmelerini değişmiyo (620 tl) aynı şekilde geri bozulacağını söyleyip değişmiyor.

    Amartisör Kuleleri 55 tl
    Amartisör Bilyası 80 tl
    Kapı Frenleri 140 tl (En az 5-6 kere değişti. Şimdi yine çaaatt çaaattt ses yapıyo kapılar, açıp kaparken)
    vs. vs.

    Cam kumandasını değişmiyo, sinyal kolunu değişmiyor....... Tamir edip geri takıyoruz. Paradan kaçtığımızdan değil kesinlikle arabaya harcadığımız paraya üzülmeyiz ama yine aynı arızalar çıkıyor. Bunlar bana C4 için söylenenlerdir. Bunlara inanmayana ıspatlarım, gerekirse yakama kameralı mikrofon takar, servisin ortasında kayıt yapar ordaki müdüründen çalışanına herkesi tek tek konuştururum ki bu benim için çok basit bişe. Dilerseniz boş zamanımda servis faturalarını taratıp gönderebilirim, kaç cam kumandası, kaç tane aynı parçalardan değişmiş kendiniz görün. C4 için aynen söylenen 4 seneden sonra elden çıkartılması.

    Bu arada ben marka fanatiği değilim. Hondacı hiç değilim. Şu an sahip olduğum accord'u beğendiğim için imza olarak yazdım. Yarın bir ekran kartıda olabilir, bir motosiklet markasıda olabilir veya bir köpek cinside olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joseph.

    Aracın yol tutuşa ile ilgili hiçbir sorun görmedim ve aracın çok ekonomik yakıt bakımından.1.6 HDİ kullandım aile aracı olarak idealdir.


    Aşırı cimri, 1 depo dizel ile klima açık iskenderun-istanbul arası 1.100 km'den fazla yol aldık. O yüzden C4 ve C5'lerdeki 1.6 Hdi motor volvo'dan pejo'ya kadar 6-7 ayrı markada kullanılan motordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.a. -- 23 Eylül 2009; 13:26:13 >
  • audi nerde kullanıyo 1.6 hdi yi merak ettim doğrusu!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    audi nerde kullanıyo 1.6 hdi yi merak ettim doğrusu!


    Düzeltildi kardeş, okurken karıştırmışım.
  • her markada bazı kullanıcılar böyle nasipsizlikler yaşayabiliyor. elektronik eşya ve araba vs.. bunlar nasip işi gerçekten. C4 ile ilgili bu şikayetleriniz tüm c4'lerde yoktur tahminimce.. adam da aşağıda C4 tek kelimeyle mükemmel diye başlık açmış, yıllardır o başlık orda durur.. tabi mükemmeldi değildi, onu tartışmak için yazmadım, zaten dediğim gibi c4 test etme imkanım olmadı. ancak bu sorunların tüm c4'ler için genelleme yapılabileceğine pek ihtmal veremiyorum. hele ki, bagaja kum çuvalı attığınızı söylemişsiniz, doğrudur birşey demiyorum ama bu durum sizin aracınızda fabrikasyon bir hata olabileceğini gösteriyor bence..

    edit: bir de başka bir C4 kullanmayı deneyin, mesela bayiden c4 test sürüşü için randevu alın, sonra kendi aracınızla kıyaslayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 27 Eylül 2009; 2:41:48 >
  • bence de sizin aracınız her markada olabileceği gibi hatalı üretim olma ihtimali çok yüksek. Bayram tatili için İstanbul-Ankara-İstanbul yolculu yaptım ve 220 hızı gördüm. uzun yolda güçlü 1.6 hdi motorun zevki daha da ortaya çıkıyor rakip tanımıyorsunuz adeta, virajada girdim yüksek hızlarda. her yönüyle bu fiyata bu özelliklerde alınabilecek nadir arabalardan biri bence C4. Daha önce de belirttiğim gibi her arabanın olduğu gibi C4'ünde sorunları elbette vardır. Verdiğimiz paraya bir mercedes, audi vs. kalitesi beklemek çok yanlış. Sınıfındaki diğer araçların da birçok sorunu var açın bakın o araçların forumlarına bizzat kullanıcılarının yazdığını okuyun. ben aracımdan çok memnunum, yol tutuşundan, yakıt ekonomisinden, güvenlik vs. vs. Arka süspansiyon sadece arkası çok yüklüyken ve bozuk satıhlarda bazen ses yapıyor. Onun dışında kullandıkça insana haz veren bir araba. Yolculuğa çıkmadan önce özel serviste aracın 45.000 bakımını yaptırdım 280 tl ödedim. (Castrol edge 5w 40 tam sentetik motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, arka balatalar değişti, sağ ön rot kolu değişti, rot ayarı yapıldı ve tabiki genel kontrol). Daha ne olsun. Keşke imkanım olsaydı da MCP şanzuman olanını alsaydım daha da güzel olacakmış :)




  • butun yazilanlari okudum. Eger c4 kullanmasaydim kesinlikle almazdim :) Ama c4 kullanicisiyim 2007 1.6 hdi c4 sahibiyim arabam 116000 km de bir bakimi kacirmadim ve diyebilirim ki arka suspansiyon disinda fatal hatasi yok. Yol tutusu konusunda 160km istanbul ankara ortalama gittim hala hayattayim :) . Ankara servis te c4 le ilgili bende bi suru seyler duydum turbo yu patlatan suspansiyon patlatan bi ton sey ama genel olarak konustuklarim arabadan memnunlar. Bu konfor da ve bu ozelliklerde baska araba bulabiliyosaniz kesin alin :) ben arastirdim gercekten benzer fiyatta ve ozelliklerde bulamadim . Fazla da soze gerek yok C4 kullanmak bir ayricaliktir ;)
  • Kim diyo tutmuyo C4 diye? kafa iyimi ? süper araba arka süspansiyon dışında 10 numara
  • agalar bende de C4 var, 2008, HDI. hayatımda böyle cimri yakıtlı araba görmedim. şehiriçi 100 tl ye 600 Km ve üstü götürüyor. şehirdışı daha az

    ancak özellikle arka sağ süspansiyon, insanın anasına küfrediyor gibi gürültülü. arabalara kıymet vermem, direk sürer geçerim çukurlarda. peugeot partner 2005 var. bu arabada ses yokken, 2008 C4 gerçekten rahatsızlık veriyor

    ayrıca gerçekten otomatik cam düğmesi bozuldu. tek düğme için tüm paça değişti, 250 tl civarı.

    süspansiyon için servis yorumu "fransa yollarına göre yapılmış, 100 ile bile viraja girebilirsin". iyi de abicim ben 100 ile viraj yapmak istemiyorum. şehiriçi kullanıyorum ve çok rahatsız. "değiştirsek de sorun devam edecek diyorlar süspansiyonu. sineye çekiyoruz bakalım :)
  • süspansiyon dışında oldukça yeterli bir arabadır c4..bugüne kadar citroen markasınında en çok satılan modelidir.yollardada sıkça görüyoruz.tutulmadı demek çok yanlış.başlığın değiştirilmesi lazım..
  • her kafadan bir ses çıkıyor bende 2006 1,6 16v sxpk var 40,000 km de elektronik ve mekanik olarak sorunsuz çalışıyor kimse çamur atmasın c4 de şöyle böyle diye 2. elde ekonomik ve dolu araç almak istiyenler için çok iyi alternatif bir dünya para verip donanımsız araç alacagıma uygun olanı arayıp bulamak en iyisi tek kusuru çukurlarda vuran amortisorleri beni de deli ediyor yapacak bir şey yok her güzelin bir kusuru var :) tutulmuyor diye bir şey yok bence biz milet olarak almadan satmayı düşünüyoruz çabuk satılsın diye bilinen araçları almaya çalışıyoruz temiz araç her zaman satılır c4 de ikinci el satışları daha yavaş olabilir sebebide bilinmemesindendir diye düşünüyorum gidiyorsun galeriye boş ver citroeni elinde kalır satamazsın sana şunu verelim reşat altını gibi satılır dedimi olay bitiyor şurdan biliyorum hayatta c4 almam diyordum bende iyiki almışım
  • c4 ve megane 2 senelerce vazgeçilmeyecek arabalar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.