Şimdi Ara

c4 tutulmaması nedenı ? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
47.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hatexy arkadasım tesekkurler verdıgın bilgiler için..
  • Arkadaşlar ben 14 aydır sxpk kullanıyorum,henüz motor kaputunu bir arıza için açmadım,ancak tek sıkıntı kasisli yollarda,sert süspansiyondan kaynaklanan sarsıntı.....bence araba vardır;binmek için, zevk için,tatmin için(göz yada içsel) vs.alınır...araç vardır;maddi anlamda kaygılar güderek alınır(yakıt,kasko,yedek parça,satarken hemen satıyım(en komiğide budur türk insanı her şeyi satmak için alıyo nedense:))
    Yani sonuç olarak bu araç zevk için alınması gereken bir araçtır,eğer kısıtlı paranız ve kaygılarınız varsa öyle böyle şöyle diyosanız,araç hem biraz güzel olsun ama hemde ataerkil yapımıza uygun olsun, 67yaşında babamda(:) 98 yaşındaki dedemde kullansın diyosanız megane 2 alın:)ve kırmızı ışıkta yarışma modunda dolaşın birçok sonradan görme megane 2 sahipleri gibi...(sözüm herkese değil)
    Herkese arabaya zevk için (ben c4den zevk alıyorum)binmelerini tavsiye ediyor, saygılar sunuyorum...




  • Arkadaşlar yaklaşık 9 aydır C4 110 BG HDI MCP kullanıyorum.
    Arabaları bence iyi veya kötü olarak kategorize etmek çok doğru değil.
    Bir araçtan ne tip beklentilerimiz olabilir, bir düşünelim?

    * Tasarım, (modern çizgi, albenisi olan, farklı, göze hoş gelen)
    * Yakıtta tasarruf
    * Performans (motorun gücü, hızlanma, tork, yol tutuş vb.)
    * Aksesuar (hız sabitleyici/sınırlayıcı, dijital klima vb)
    * Konfor ve güvenlik (sürüş rahatlığı, güvenlik vb.)
    * Kullanılan malzemenin kalitesi (plastik aksam, ön konsol, koltuklar vb)
    * Satış sonrası hizmet
    * Fiyat ve 2. El değeri

    Beklentileri belirledikten sonra kendi puanlamama geçeyim, hepsini 10 üzerinde vereceğim. (eğerki siz örneğin tasarım benim için çok daha önemlidir diyosanız farklı bir ağırlık ile notlandırabilirsiniz)

    * Tasarım, 10 : Bence harika ve sıradışı bir tasarımı var
    * Yakıtta tasarruf 10 : 5,8 litre ortalamam var. Eğer 6.vites 90 cruise control ile giderseniz 3.8 litreye (clio ile eşit) kadar düşüyor
    * Performans (motorun gücü, hızlanma, tork, yol tutuş vb.) 10 : 240 Nm torka sahip, sport moda alıp gaza dokunduğunuzda sizi kimse tutamaz. Vites geçiş süresi 0,2 sn. ile hayli etkileyici
    * Aksesuar (hız sabitleyici/sınırlayıcı, dijital klima vb) 9 : Lüks arabalarda sunulan tüm donanımlar bu arabada mevcut. Tek eksiği yan aynalarının ısıtmalı olmaması. Hepsini yapmışlar bunu niye düşünmemişler diye hayret ediyorum.
    * Konfor ve güvenlik (sürüş rahatlığı, güvenlik vb.) 8 : Euro Ncap çarpışma testlerinde 5 yıldız. Artık bu standart oldu ama arabada yan ön her tarafında hava yastıkları mevcut-bu güzel. Yol tutuşu bence çok güzel, istediğim şekilde virajlara girebiliyorum, yan yatma veya savrulma şu ana kadar yaşamadım. En önemli sorunu arka amortisörlerin sertliği. Ben buna ODUN diyorum. Ama zamanla buna da alıştım. Çukurlu yollarda çok yavaş geçiyorum, özellikle dikkat ediyorum. Artık çok rahatsız etmiyor. Aslına bakarsanız bu araç tamamen asfalt arabası, dolayısıyla sert amortisörler tolere edilebilir.
    * Kullanılan malzemenin kalitesi 7 : Kullanılan malzemenin çok kaliteli olduğunu düşünmüyorum. Kapılarda kol dayamalarının, direksiyonun plastikleri aşındı ve kabuk attı. Her jantta bir bijonu şifreli yapmışlar. Şifresinin içindeki tırnaklar çok narin. Hafif bir zorlamada ya bijonun şifresi yalama oluyor yada şifrenin çelik tırnağı kırılıyor. Bence bu araç sahiplerinin en dikkat etmesi gereken konu bu. Yolda lastik falan patlarsa ve bir şekilde bijonu sökerken yukarıdaki olaylardan biri gerçekleşirse jantı sökemez yolda kalırsınız, hiçbir c4 de size yardımcı da olamaz çünkü her aracın şifresi farklı. C4 kullanıcılarının bir an önce şifresiz bijonlarla değiştirmelerini tavsiye ederim. (serviste tanesi 7 TL, dün Aksaray'dan 4 tanesini 15 TL'ye aldım - Orjinal Citroen ambalajının içinde, şase numarasına göre veriyorlar-bunu niye anlattım açıklaması bir alt maddede)
    * Satış sonrası hizmet 5 : Benim en rahatsız olduğum konu bu. Maalesef servislerde sunulan hizmetten hiç memnun değilim. Servisler çok amatör ve tutturabildiğine gidiyor. Tam olarak oturmuş kurumsal bir yapı yok. (elbette bu cümlemi eleştirecek olanlar çıkabilir, haydi isim vereyim, Topkapı'daki servis, Mayıs 2009'dan bu yana sol arka kapı çıtası için beni bekletiyor. Parasını aldılar ama parça yok, gelecek, yolda falan derken bu kadar zaman geçti. Dün servisten sol ön cam sileceğini 37 TL'ye aldım (hesapta %40 indirimli kış kampanyası var,http://www.citroen.com.tr/after_sales.php?id=8). Aynı silecek Aksaray'da sordum 25 TL. Düşünün %40 indirimli hali 37 TL. Ben bir tüketici olarak ne yalan söliim kazıklanmış hissettim.
    * Fiyat ve 2. El değeri. 6 : Sıfır fiyatları aynı segment ve donanımdaki araçlar ile benzer. Ancak iş ikinci ele gelince biraz farklılaşıyor. Ciddi fiyat farklılıkları oluşuyor.

    Neticesinde arkadaşlar bu kadar olumlu ve olumsuz yönlerini topladığımızda ben bu arabayı şiddetle TAVSİYE EDERİM. (bir önceki arabam 2008 model Honda Premium idi) Çünkü benim için Tasarım, yakıtta cimrilik, performans ve aksesuar çok önemli.
    Dediğim gibi üzerinde çalışılması gereken noktalar var ama çok muhim konular değil bunlar. Söylediklerimin üzerinde BEYLAS Otomotiv'in düşünmesini isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ongoren -- 31 Ocak 2010; 15:42:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drselcuk

    c4 tututlmama sebebı aracımı 2 sene evvel 41 mılyara(c4 sedan dizel) almıs olup suan 22 mılyar etmesi kısacası bok gibi araç..



    C4 Sedan Türkiye bayilerinde satışa 2008 Temmuz ayında başlamıştır.
    Yani yazdığınız mesajın tarihine göre sizin 2 sene evvel Sedan C4 alma şansınız yoktur.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ROSEFALCON -- 1 Şubat 2010; 0:41:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ongoren
    Dün servisten sol ön cam sileceğini 37 TL'ye aldım (hesapta %40 indirimli kış kampanyası var,http://www.citroen.com.tr/after_sales.php?id=8). Aynı silecek Aksaray'da sordum 25 TL. Düşünün %40 indirimli hali 37 TL. Ben bir tüketici olarak ne yalan söliim kazıklanmış hissettim.



    citroen servisleri zaten pahalı ve ilgisiz ona diyecek birşey yok ama cam sileceğinde orjinal olmayıversin :) hızlıal veya hb'de ön cam silecekleri 5-10 tl arası fiyatlara satılıyor.. bir ara kargo da ücretsizdi...




  • slm arkadaslar.. _c4 tutulmaması_ sacma bi baslık olmus hele neden km düşükken satılıyor demek dahada sacma olmuş... birincisi türkıyede hıcbır hb cok fazla satmamıstır bızde bagajlı araba sevdası vardır ondan hb araclar coook satmaz c4 cok tuttuğunu hepımız bılıyoruz.. gelelım neden az km yaptığı sacmalığına... c4 kullanıcıları arabalarını ii bakıyo yıpratmıyo c4 hıcbır zaman ayağa dusmedi... sacma bir cevap verırım ancak...
  • bide forum da a.a. arkadaş seninkisi c4 değil fransız düşmanlığı .. yada c4 olan bir arkadaş seni fena ezmiş... yorumların o yönde...
  • rosefalcon arkadasım ben 2008 subatda aldım sedan dızel c4 ümü size faturamı faxlayablırım neden yalan soyleyım anlamadım??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drselcuk

    rosefalcon arkadasım ben 2008 subatda aldım sedan dızel c4 ümü size faturamı faxlayablırım neden yalan soyleyım anlamadım??


    Bu konuda bende o dönemde araç almak için çok sıkı araştırma yapıyordum.
    İzmir Kavuklar bayisine kendi aracımı alırken (Temmuz2008) bayilere
    satılmak üzere ilk araçlar gelmişti.

    Neyse sizi yalancı durumuna sokma gibi bir niyetim yoktu..

    Saygılar...
  • Dış dizaynı çok mükemmel bir araç. Ama iç mekanını hiç sevmedim. özellikle KM göstergesinin ortada olmasına. aynı durum Toyota Yariste de var uyuz oluyorum.
    Otomobil dünyası gibi tutucu bir alemde bu kadar çok farklı olmak iyi değildir. Bakın VW Golfe korkudan hep muhafazakar çizgiler taşıyor.
     c4 tutulmaması nedenı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    Dış dizaynı çok mükemmel bir araç. Ama iç mekanını hiç sevmedim. özellikle KM göstergesinin ortada olmasına. aynı durum Toyota Yariste de var uyuz oluyorum.
    Otomobil dünyası gibi tutucu bir alemde bu kadar çok farklı olmak iyi değildir. Bakın VW Golfe korkudan hep muhafazakar çizgiler taşıyor.



    Ben bu iç mekanı çok sevdim..
    Golf ve benzeri diğer eski kadranlı göstergeler bana çok eski teknolojiymiş gibi geliyor aslında..
  • ROSEFALCON ARKADAŞIM BUGUN İTİBARIYLE GARANTİSİ DOLDU ARABAMIN 2 YIL YANİ..İLK ALANLARDANIM DEMEKKİ?BU ARADA DEĞİŞTİRMEK İÇİN CİTROEN BAYISINE GITTIM 22 MILYAR VERDILER 41 MILYARA ALDIGIM ARABA..HANGI MARKADA BU KADAR DÜŞME OLABILIR SORUYORUM SİZE??ŞUAN ARACIMIN HER YERINDEN SES GELIYOR O KADARDA İTİNAYLA KULLANMAMA RAGMEN..YAZA DEGISTICEM YA AUDİA4 YADA Q5..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4ysb

    bide forum da a.a. arkadaş seninkisi c4 değil fransız düşmanlığı .. yada c4 olan bir arkadaş seni fena ezmiş... yorumların o yönde...


    kimsenin ezmesine gerek yok, c4'üm altımda eziyorum zaten hergün arkadaşım :)) bu arada 140.000 km ve motor dipledi :))))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.a. -- 17 Şubat 2010; 16:55:54 >
  • Dedemin bişi yapmasına gerek yok sonuçta 20 sene almanyaya araba ile gidiş geliş yapmış adam şoförlüğüne laf söylenemez. Zaten araç kendi kendini savuruyo yol dışına, siz 90-100 ile gişe virajlarını girmeyi denermisiniz ?


    Arkadaşım bi şey soracam , Dedeniz kaç yaşında... ???

    Belli bir yaştan sonra insanlarda refleks zayıflığı meydana gelir düşündüklerini gerçekleştirememe veya gerçekleşme zamanının uzaması oluşur... Bi viraj girişinde direksiyonu çevirsem mi , yoksa bu şekilde döner mi önermeleri nin sonucu viraj dışı spinle sonuçlanır..

    Ayrıca Dedenin gençliğinde almanya ya gitmesi onun şu an için reflekslerinin ve direksiyon hakimiyetinin iyi olduğu anlamına gelmezz... !!!

    Benim babam da bundan 20 sene önce beraber top oynardık , şimdi ancak langırt masasında top karşılaşabiliyoruz... Anlatabildim mi demek istediğimi...

    Ayrıca araç kendini viraj dışına atmaz , kullanıcı limitleri zorlarsa araç viraj dışına çıkar...!!! merkezkaç kuvvetine yenik düşer , bu sonuç Evo X da da vardır , dacia logan da da vardır..

    Sadece limit değerleri farklılık gösterir...




  • sayın a.a senin yorumların da goruluyor ki gercekten arabadan anlamıyorsun kusura bakma... yada c4 gercekten robot sanıyosun vırajı koşarak donemezki bıxı man in dedığı gibi merkez kac kuvveti denen bişey var:))
  • Bu yol tutuşu çok abartmamak lazım. Sonuçta C sınıfı araçların yol tutuşları arasında o kadar da ahım şahım fark yok. Biri aynı virajı 50 ile alırken diğeri 100 ile almıyor yani. Limitte araç kullanmak isteyen sopor modellere yönelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drselcuk

    ROSEFALCON ARKADAŞIM BUGUN İTİBARIYLE GARANTİSİ DOLDU ARABAMIN 2 YIL YANİ..İLK ALANLARDANIM DEMEKKİ?BU ARADA DEĞİŞTİRMEK İÇİN CİTROEN BAYISINE GITTIM 22 MILYAR VERDILER 41 MILYARA ALDIGIM ARABA..HANGI MARKADA BU KADAR DÜŞME OLABILIR SORUYORUM SİZE??ŞUAN ARACIMIN HER YERINDEN SES GELIYOR O KADARDA İTİNAYLA KULLANMAMA RAGMEN..YAZA DEGISTICEM YA AUDİA4 YADA Q5..



    TAMAM KARDEŞİM SEN HAKLISIN...
    HIÇBIR FIRMADA BOYLE DÜŞÜŞ OLMAZ.
    BENCE DE SIZ AUDIYE BININ.
    HAYIRLISI OLSUN.
  • Uzun yıllardan beri hep Opel kullanmışımdır. Alman olsun çok da pahalısı olmasın diye. Şu anki aracım da 1.6 benzinli 2008 model Opel Astra. Malzeme kalitesi gayet tatminkar ve gerçekten çok tok ve güçlü bir araç. Aynı aracın dizelini de kullandım. O'da yola iyi basıyor fakat cansız. Tabii ki gayet ekonomik bu da ayrı.
    Gelelim başlığın konusu olan araca: "Citroen C4"
    Bu aracın dizelini kullandım. Hem de uzun sayılabilecek km ve süre. Öncelikle arka süspansiyonlar "küt" diye vuruyor tekerlekler boş da kalınca ve kasislerde. Bu sorun zaten herkesce malum. Donanım olarak eksiği yok fazlası var denecek seviyede. Malzeme kalitesi ise tatminkar değil hatta pek çok kimseye zayıf bile gelebilir. İç mekan ferah, arka koltuk alt oturak mesafesi dar olduğu için uzun yolculuklarda yoruyor. Diz mesafesini uzatmak için pek çok markada bu hileye başvuruyorlar. Fakat böyle olunca da arka koltuklarda oturanların sürekli dik pozisyonda oturması gerekiyor yoksa yoruluyor oturanlar.
    Gelelim motoruna ve yol tutuşuna: tek kelime ile harika bir dizel motora ve yol tutuşa sahip, bu araç.
    Bir Astra kullanıcısı olarak inanın imrendim. Saatlerce yüksek sürat ile zorladım bu motoru inanın ki tık demedi gittikçe daha iyileşti. Astra'daki 1.3 cdti motora neden cansız dediğimizi bu motora sahip aracı kullandıktan sonra çok daha iyi anladım. Üstelik inanılmaz derecede de ekonomik. Üstelik, 150-160 km'lerin altına inmeden seyahat ettiğinizde de ekonomik(ve tam yüklü iken bu süratlerle zorladım aracı).
    Tek kişi ile ve yakıt tasarruf amacı gidilen tırı-vırı ölçüm seyahatlerinde değil ekonomisi ve dayanıklılığı.
    Dedim ya gerçekten imrendim bu motora.
    Bu motoru Astra'nın üzerine koysalar, ya da Astra'nın kasasını bu motora ekleseler; inanın ki Türkiye'de başka araç satılmaz, hatta ortada tartışacak forum bile kalmaz:)
    Herkesin beğenisi ve algılaması farklı, bunun doğal sonuçlarından bir tanesi olarak da araç tercihlerimiz farklı.
    Ben de kendimce algıladığımı ve gördüğümü dile getirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 20 Şubat 2010; 1:52:49 >




  • siz yinede çok kibar ve incitmeden kullanın c4 sahibi abiler, 4 seneden fazla elinizde tutmayın.
  • Merhaba

    size burada iki konudan bahsedeceğim;

    1- Aracım 2008 1.6 HDI MCP bir araç, ilk sahibiyim, her şeyiyle orjinal yani chip geniş taban lastik yahut büyük cant vb birşey yok, ortalama duruma göre değişen 5.6-6.1 lt/100 km şehir içi yakıt harcaması bulunuyor.

    2- Diğeri ise aracımda olduğunu düşündüğüm bir anormallik. Değişik koşullarda (Kış, yaz, yüklü, yüksüz, uzun yol kısmen yüksek sürat, düşük sabit sürat vb...) yaptığım takiplerde anlık yakıt tüketim değerlerinde anormallikler tespit ettim. Anlık tüketim, hız sabitleyici devrede ve düz bir yolda, aynı yerde daha önce yaptığım ölçümlerin yaklaşık 2-2.5 katına çıkıyor ve aracı tekrar (bahsedilen yolda ve şartlarda tüketim 3.8-4.3 lt/100 km iken 9.2-10.1 lt/100) çalıştırınca geçiyor. Ayrıca bu problem yaşanırken şoföre göre sol önde sigorta panelinin olduğu yerden arka silecek çalıştığında gelen role açma kapama sesine benzer birses geliyor (5-20 sn aralıklarla tekrar ediyor). Otobanda bu problemle karşılaştığımda özellikle takip ettim 80 km boyunca bu problem devam etti ve sonra normale döndü. Bu problem varken örnek olarak yokuş aşağı giderken (oldukça meğilli bir yolda), anlık tüketim işari (gösterge)değerinin 0.0 olması gerekirken (gerçekte olamayacağını biliyorum :)..) 1.3-1.8-2.5-3.5 gibi değerler arasında gidip geldiğini görmekteyim. Aracımı Türkiyeden aldım ve şu an Almanya da kullanmaktayım ve tekrar Türkiye'ye döneceğim, buradaki ve Fransa'da ki servis ve danışma hatlarıyle kurduğum temaslarda herhangi bir problem tespit edilemedi, bazıları dizel partikül filtresini temizlerken fazla tüketebilir diyor ancak bildiğim kadarıyle 50 km süratte bu temizleme işlemi yapılmıyor yahut otobanda 300 km yol gittikten sonra filtre temizleme ihtiyacı olmuyor (sürat 125 km gibi). Diğer şartlarda aracın tüketimi normal 70-100 km gibi değişken süratlerin olduğu kullanımda 4.5-4.9 lt/100 km (Klimalı) tüketim değeri mevcut

    arabam 54.000 km de ve bu problemi yaklaşık (ilk farkedişimden sonra) 35.000-40.000 km civarı kullanmış bulunmaktayım. Araba hakkındaki düşüncem

    Daha önce yaşadığım diğer elektronik aksamı ilgilendiren problemler: ABS ikaz, ESP ikaz mesajlarını birçok kez (10 ve üzeri sefer) yaşadım ve bu sistemlerin kontrolünü yapan ünite değişti ve normale döndü, bir kez de frene basıldığını anlayan kablo/hissedicide problem vardı (araba susturulduktan sonra hissedici normal hissedemediğinden dolayı tekrar çalışmadı- müdahale edilmeksizin iki gün sonra tekrar çalıştı), son olarak da bir dönem ortalama ayda bir kez olmak üzere far lambası patlatıyordu şükür geçti şimdilik

    sizlerden ricam

    buna benzer bir duruma rastlayan var mı? yahut sebebiyle ilgli düşüncesi olan var mı? Teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.