Şimdi Ara

Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
819
Cevap
4
Favori
200.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar trenddeki kol dayama bölmesi biraz kısa kalıyor comforttaki gibi nasıl unuz bir model haline getirebiliriz sizce bir geçme yöntemi varmıdır? yoksa comforttaki kol konsolunu araca montettirebilirmiyiz?
  • Bizim araçlarda Body Control gibi bir olay var, vites düşürmelerde yanlış vites seçiminde aracın şanzımanına yük binmemesi için otomatik gaz verme gibi birşey var, bir yerde okumuştum kaynağı hatırlayamadım. (Aracın Kullanma kitapçığını komple okudum ) DSG de olmayabilir. Düz vites için geçerli sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordSkeletor -- 24 Mart 2011; 16:32:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitehawk

    Bizim araçlarda Body Control gibi bir olay var, vites düşürmelerde yanlış vites seçiminde aracın şanzımanına yük binmemesi için otomatik gaz verme gibi birşey var, bir yerde okumuştum kaynağı hatırlayamadım. DSG de olmayabilir. Düz vites için geçerli sanırım.

    geçen fark ettim dsg'de de bu var. garaja girmek için hafif tümsek var hiç bir şeye basmadan ilerlerken tümseğe geldiğimde araç durdu sonra kendi kendine gaz verdi tümseği çıktı nasıl oldu ben de anlamadım
  • Arkadaşlar bahsettiğiniz donanımımızın adı EBC dir motor fren kontrol sistemi..

    vw ,sistemin nasıl çalıştığını şöyle açıklıyor ...

    quote:

    EBC (Motor fren kontrol sistemi)
    Vites küçülttüğünüzde ya da aniden gaz kestiğinizde motorun torkunu azaltarak aracınızın öne doğru yığılmasını önler. Bu özellik aktarma organlarında oluşabilecek aşırı zorlanmaların önüne geçer ve tekerleklerin yola daha iyi tutunmasını sağlar.


    sanırım burada sistem motorun çalışmasını durdurucu(devrini düşürücü) bir kuvvetle yapıyor bunu.

    aslında çok karışık... Ama biraz kafa yorunca anlaşılmıyacak şey değil...

    yüksek devirden düşük devire birden geçerken motor , motor freni yapıp arabayı durdurmaya çalışıyor...
    Ama bu sırada motor da başka bir kuvvetle durdurulursa arabanın durmasına sebep olan kuvvet ortadan kalkar..

    Aslında bu biraz orta okuldaki mantık dersine de benziyor... B A'yı durduracaksa eğer Byi durdurursan ozaman A B tarafından durdurulamaz. Ozaman da motor freninin arabayı kaydırıcı etkisi ortadan kalkar ::))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 24 Mart 2011; 16:35:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Arkadaşlar bahsettiğiniz donanımımızın adı EBC dir motor fren kontrol sistemi..

    vw ,sistemin nasıl çalıştığını şöyle açıklıyor ...

    quote:

    EBC (Motor fren kontrol sistemi)
    Vites küçülttüğünüzde ya da aniden gaz kestiğinizde motorun torkunu azaltarak aracınızın öne doğru yığılmasını önler. Bu özellik aktarma organlarında oluşabilecek aşırı zorlanmaların önüne geçer ve tekerleklerin yola daha iyi tutunmasını sağlar.


    sanırım burada sistem motorun çalışmasını durdurucu(devrini düşürücü) bir kuvvetle yapıyor bunu.

    aslında çok karışık... Ama biraz kafa yorunca anlaşılmıyacak şey değil...

    yüksek devirden düşük devire birden geçerken motor , motor freni yapıp arabayı durdurmaya çalışıyor...
    Ama bu sırada motor da başka bir kuvvetle durdurulursa arabanın durmasına sebep olan kuvvet ortadan kalkar..

    Aslında bu biraz orta okuldaki mantık dersine de benziyor... B A'yı durduracaksa eğer Byi durdurursan ozaman A B tarafından durdurulamaz. Ozaman da motor freninin arabayı kaydırıcı etkisi ortadan kalkar ::))

    o özellik sadece aracı yüksek vitesten ufak vitese rahat girmesini saglıyor... başkada faydası yok diyebilirim ben 4 den 3 3 den 2 ye çekerken çok güzl öne yıgılyıor tabi bu diger araclara göre daha az sevide connct ve focusa göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Bir Caddy 1,6 TDİ chip tunning box v.s. yapılmadan nasıl 200-210 basabilir?

    İp ucu : R

    basar yol yokuş aşagıysa veya tekerle hhavadaysa düz yolda imkansız 1.9 lar da 1.6 larda
  •  Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 25 Mart 2011; 1:44:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Bir Caddy 1,6 TDİ chip tunning box v.s. yapılmadan nasıl 200-210 basabilir?

    İp ucu : R


    Tabi burada eğer aracın yakıt-hava alım değerleriyle oynanıp beygir-tork artışı yapılmadıysa bu kadar yüksek bir hıza ulaşmasını açıklayabilecek şey Jant- Lastik çapındaki artışdan başka bişey olmamalı…
    Eğer R15 olan orijinal jant çapı R17’ye çıkartılırsa neler olur ona bir bakalım…

    Yol (km)
    -----------------=Hız
    Zaman(saat)

    Denkleminde orijinal jantı olan(195/65 R 15) bir caddy 1,6 TDI’ın fabrika verisi olan maksimum hızda yani 168 km/saat hızla gittiğini düşünelim. Bu aracımız 1 saat lik yol gitmiş

    olsun. Hız 168 km/saat olduğuna göre 1 saatte 168 km yol gider…


    Peki bu aracın tekerleği bu bir saat içinde kaç defa döner?

    Yukarıda da görüldüğü üzere aracımızın orijinal tekerleğinin(195/65 R 15) tepesinden yere kadar olan yüksekliği yani çapı 63,44 cm imiş… (aracın ağırlığından dolayı ölçümde 61-62 cm de çıkabilir)


    Ozaman tekerleğin bir tur dönüşünde araç kaç cm yol gider onu bulmamız lazım ? Tabiki tekerleğin çevresi kadar gider..

    Çevre= Pi * R dir.. yani pi sayısı (3,14) * 63,44 tekerlek çapı
    Çevre=199,20 cm dir. (aşağı yukarı 2 metre diyebiliriz)Yani orijinal caddy 1,6 tekerleği(195/65 R 15) 1 dönüşte 199,20 cm hareket ettirirmiş arabayı..

    Peki caddy 1,6 1 saatte kaç km yol gitti maksimum hızla? 168 km idi değilmi?

    168km=168000 metre =16800000 cm dir..

    Yeni caddy 1,6 orijinal tekerlekle (195/65 R 15) 1 saatte 16800000 cm yol gidermiş

    1 dönüşte------------199,20 cm yol gidilirse

    Kaç dönüşte---------16800000 cm yol gider?

    Sonuç= 84337 dönüş yapar…

    Yani yeni caddy 1,6 orijinal tekerlekle (195/65 R 15) saatte 168 km/saat hızla 1saatte 168 km yol giderken tekerleği tam 84337 defa dönermiş…

    1saatte tekerlek 84337 defa dönmüş…

    Şimdi tekerlek çapı 63,44 cm olan orijinal tekerleği (195/65 R 15) çıkartalım ve yerine 17 inç çaplı jantı ve buna uygun tekerleği takalım Bu tekerleğin çapı (195/65 R 17)

    ölçülerindeyken kaç olur?

    Yukarıdaki resimden bu çapın 68,52 cm olduğunu görüyoruz…

    Peki bu büyük tekerlek üstündeyken aracın tekerleği bir tur yaparsa araç kaç cm gider?

    Tabiî ki tekerleğin çevresi kadar..

    Çevre=Pi* R =3,14 * 68,52= 215,15 cm.. yapar..

    Yani caddy 1,6 büyük tekerleği(195/65 R 17) 1 dönüşte 215,15 cm hareket ettirirmiş arabayı..

    Peki araç 1 saat içinde orijinal tekerlekle 168 km hız yaptığında tekerlek kaç defa dönerdi? 84337 defa.

    Ozaman büyük tekerlek takıldığında aynı motor devrinde ve aynı viteste hız kaç olur?

    1 dönüşte-------------------215,15 cm giderse

    84337 dönüşte------------ kaç cm gider?

    Sonuç= 18145105cm gider..=181451metre =181,45 km gider..

    Demekki aracın tekerleklerini (195/65 R 17) boyuttaki 17 inç jantlarla değştirirsek 168 km/saat olan hız 181 km/saate çıkarmış…

    Eski jantla 180 le gidilirse yeni jantla 194 le gidilr.

    Eski jantla 190 la gidilirse yeni jantla 205 le gidilir…

    Eski jantla 94le(dubleyol hız sınırı) gidilirken yeni jantla 101 le gidilir….

    Eski jantla 87 ile gidilirken yeni jantla 94le gidilir….


    Olası sonuçlar

    1-)Aracın tekerleği uzayacağı için tekerlek tahrik kuvveti azalacaktır. Çünkü tork nekadar uzağa kuvvet uygularsa okadar kuvvette azalma olur…

    2-)Yol bilgisayarı sürekli hata verecektir… Bilgisayar hesapları (195/65 R 15) jant-tekerleğe göre yapacağı için siz büyük lastik taktığınızda 168km/saat hızla 1 saat gittiğinizde
    aslında 181km yol gitmiş olacaksınız ama bilgisayar bunu 168 km olarak algılayacak… hem 2 nolu menü hemde 1 nolu menü verileri altüst olacak…..

    3-) Mesela duble yolda gidiyosunuz… Siz gerek dijital göstergede gerekse ibreli göstergede hızı 94 olarak göreceksiniz ama aslında hızınız 101 olacak ve hız aşımından ceza yiyebileceksiniz…
    Yol bilgisayarındaki Snow tires(kar-kış lastikleri)menüsünden bu lastikler için ayrıca bir hız limiti ayarı yapabilirsiniz. (Duble yol için 87 olmalı)Büyük lastikle 87 ile giderken gerçek hızınız 94 olacaktır..

    4-) Aynı motor devriyle daha uzun yol gideceğiniz için yakıt sarfiyatınız azalacaktır..

    5-)Ancak yol bilgisayarı yakıt tüketimini yüksek gösterecekdir …

    6-)Vizede problem çıkma ihtimali ortaya çıkacaktır...

    7-)Son hızınız yaklaşık %7 oranında artacakdır..

    8-)Aracın tekerleğinin kasaya sürtme tehlikesi olacaktır...




  • tehlikeli işler bunlar 200'ün bu araba için uygun olmadığını düşünüyorum sonuçta ticari bir araç. Hız yapılmak istenirse binek araç uygun olur, araba yüksek hıza çıktıkça yere yapışması lazım. Ayrıca hız yapmak zaten yanlış. Trafiğe açık alanlar yarış pisti değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.a.a.N

    tehlikeli işler bunlar 200'ün bu araba için uygun olmadığını düşünüyorum sonuçta ticari bir araç. Hız yapılmak istenirse binek araç uygun olur, araba yüksek hıza çıktıkça yere yapışması lazım. Ayrıca hız yapmak zaten yanlış. Trafiğe açık alanlar yarış pisti değil


    Yani.. 140'ın üstüne çıktığımı hatırlamıyorum.. araba rüzgarda yelkenli gibi savruluyor... Ticarilerle yüksek hızlara çıkmak çılgınlık...

    Buarada yeni caddy broşürde şehiriçi şehirler arası yakıt verileri verilmiş..Dsg'nin şehir içi yakıtının düşük olması ilginç... Düşük devirde değişim meselesi işte..

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı




  • sehiriçi 6.5 demiş bence mümkün yani uydurma bir değer değil, daha 3000km olduğum için 7,4 deyim şöyle bir 10bine doğru bu değere ulaşırım heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Yani.. 140'ın üstüne çıktığımı hatırlamıyorum.. araba rüzgarda yelkenli gibi savruluyor... Ticarilerle yüksek hızlara çıkmak çılgınlık...

    Buarada yeni caddy broşürde şehiriçi şehirler arası yakıt verileri verilmiş..Dsg'nin şehir içi yakıtının düşük olması ilginç... Düşük devirde değişim meselesi işte..


    bende sırf meraktan burda antalyada pek uygun yer de yok hoş, burdur yolunda bir 7-8km lik bir kısım hız testi için ideal, orada sadece bir kere yaptım o da 178 i görünce niyeyse ayağımı gazdan çekme hissi hasıl oldu.ne işimiz var yahu 120 den fazlası zarar bana 120 de yetiyor.




  • öncelikle forumda yeniyim arkadaşlar çoğukez sizleri buradan takip etmiştim ve üye olmaya karar verdim ve şimdi sizlere bir sorum olacak caddy comfortline dsg aldın ama daha henüz işlemleri bitmedi bayide bekliyor parksensoru ve yan basamaklar için extra 500 tl istiyorlar edermi?veya dışarıdamı taktırayım saygılar araç fiyatı 46,500 tl sigorta kasko hariç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersev70
    öncelikle forumda yeniyim arkadaşlar çoğukez sizleri buradan takip etmiştim ve üye olmaya karar verdim ve şimdi sizlere bir sorum olacak caddy comfortline dsg aldın ama daha henüz işlemleri bitmedi bayide bekliyor parksensoru ve yan basamaklar için extra 500 tl istiyorlar edermi?veya dışarıdamı taktırayım saygılar araç fiyatı 46,500 tl sigorta kasko hariç

    merhaba bence fiyat uygun serviste yaptırınki sonra sorun çıkmasın. Eger işinizle ilgili yük tasımayacaksanız ruhsata hususi yazdırtın.hem trafik sigortası ucuz olur hemde k2 belgesi alma zorunlulugunuz olmaz.ruhsatta hususi yazması aracı işletmenize kaydetmenize engel degil. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: ersev70
    öncelikle forumda yeniyim arkadaşlar çoğukez sizleri buradan takip etmiştim ve üye olmaya karar verdim ve şimdi sizlere bir sorum olacak caddy comfortline dsg aldın ama daha henüz işlemleri bitmedi bayide bekliyor parksensoru ve yan basamaklar için extra 500 tl istiyorlar edermi?veya dışarıdamı taktırayım saygılar araç fiyatı 46,500 tl sigorta kasko hariç

    merhaba bence fiyat uygun serviste yaptırınki sonra sorun çıkmasın. Eger işinizle ilgili yük tasımayacaksanız ruhsata hususi yazdırtın.hem trafik sigortası ucuz olur hemde k2 belgesi alma zorunlulugunuz olmaz.ruhsatta hususi yazması aracı işletmenize kaydetmenize engel degil. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle...

    teşekkürler yük felan taşımayacağım binek araç sevmediğim için yani bir nevi yüksek olması benim için yeterliydi onuda caddyden yana kullandım ve iyi ettiğimi düşünüyorum birde kendi adıma aldığım zaman hususi olmuyormu? şirket felan değil ama tam çözemedim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersev70

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orijinalden alıntı: ersev70
    öncelikle forumda yeniyim arkadaşlar çoğukez sizleri buradan takip etmiştim ve üye olmaya karar verdim ve şimdi sizlere bir sorum olacak caddy comfortline dsg aldın ama daha henüz işlemleri bitmedi bayide bekliyor parksensoru ve yan basamaklar için extra 500 tl istiyorlar edermi?veya dışarıdamı taktırayım saygılar araç fiyatı 46,500 tl sigorta kasko hariç

    merhaba bence fiyat uygun serviste yaptırınki sonra sorun çıkmasın. Eger işinizle ilgili yük tasımayacaksanız ruhsata hususi yazdırtın.hem trafik sigortası ucuz olur hemde k2 belgesi alma zorunlulugunuz olmaz.ruhsatta hususi yazması aracı işletmenize kaydetmenize engel degil. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle...

    teşekkürler yük felan taşımayacağım binek araç sevmediğim için yani bir nevi yüksek olması benim için yeterliydi onuda caddyden yana kullandım ve iyi ettiğimi düşünüyorum birde kendi adıma aldığım zaman hususi olmuyormu? şirket felan değil ama tam çözemedim .


    sorun değil . Tamam siz ruhsata hususi yazdıracak ve trafik sigortasını ucuz tarifeden ödeyeceksiniz . Evet yüksek olmasının yanında binege göre ciddi avantajlarımız var. Ötv bizde %10 bineklerde 37 bu sebeple yaklaşık 9-10 bin tl avantajımız var.




  • http://www.youtube.com/watch?v=n6SrU3dGFao

    arkadaşlar caddy 200 km hızz daha var youtubede bide bazı arkadaşlar 200 yapmaz demiş bunu izlesn
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16ugur19

    http://www.youtube.com/watch?v=n6SrU3dGFao

    arkadaşlar caddy 200 km hızz daha var youtubede bide bazı arkadaşlar 200 yapmaz demiş bunu izlesn

    videoda rampa yazıyo yalnız. bu araç hız aracı falan değil. ticari araç. hız için yapılmadı
  • Arkadaşlar bu tip görüntüleri koymayalım buraya . 60-100 0-100 tamam hani bir şekilde çok tehlikeli değil ama son hız denemeleri gerçekten çok tehlikeli. bir ters rüzgar eser araba yoldan çıkar neolur bu tip hız denemeleri yapmayalım...

    Bu arada daha öncede göndermişdim ama hatırlatmakta fayda var.. (pazar gecesi) saati 1 saat ileri almak için settings menüsündeki time------>day light save kutucuğunu işaretlemeniz yeterli..Ben işaretledim ve saat 1 saat ileri gitti... Kışın da bu işareti kaldırınca otomatikmen saat geri gelecek...

     Caddy Combi 1.6 TDI ile ilgili bilgi paylaşımı




  • SLM.şehir içi hiç söylenen yakıt değerlerine gelemedim 7.5 den aşağı hiç düşmedi çok yakıyor 20 yıllık şöförüm az buçuk kullanırken nasıl az benzin harcayacağımıda kendime göre syarlarım ama ilkkez dizel araç kullanıyorum ve söylenen değerleri göremedim .bilmediğim birşeymi var diye düşünüyorum. birde direksiyonu tam kırıp hareket edince tekerden tıııııs diye bir ses geliyor servis normal dedi ama beni ikna edemedi . benden başka duyan varmı merak ediyorum .saygılar
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.