Bildirim
Çamur Lastiği Tavsiyeniz Nedir?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
"Üzeri kaygan altı sert zeminli çamurda dar lastikler üst katmanı yarıp alttaki sert zemine tutunmak için idealdir. Bu tür çamurda geniş tabanlı lastik üst katman üzerinde yüzecek ve tabandaki sert zemine ulaşamayacaktır."
demişler nivatr nin sitesinde. Şöylede devam etmişler...
"Kalın yapışkan türde çamurda geniş tabanlı lastikler yüzme eğiliminde olacağı için tıpkı kum sürüşünde olduğu gibi lastik basıncını düşürmek işe yarayacaktır ki, basıncı 20-25 psi altına düşürmemek gerekir. Aslen ne tür bir çamur lastiği kullanıyor olursanız olun, geniş derin dişlere ihtiyacınız var. Aksi halde ortalama diş düzenine haiz bir lastik türü patinajda kaldığında dişler arası çamurla dolacak, tutunma yetisi kaybolacaktır.
Çamur tipi lastiklerin diş araları geniştir ve bu sayede lastik kendini çamurdan temizleyebilir. Unutmayın, temas yüzeyi kısıtlı olduğu için asfaltta ses yapan bu tür lastik kum üzerinde de kazma eğiliminde olacağı için batmanıza sebep olur.
Diger arazi koşullarının aksine çamur sürüşü çamurun türüyle ilintilidir. Lastik basıncını düşürmek bataklık türü çamurda işe yarasa da altı sert zemin olan çamur türünde daha da batmanıza sebep olur. Çamurun içinde gizli kalan ağaç kökleri ya da odun parçaları lastik yanaklarını tahrip edebileceği için mümkün mertebe lastik basıncını düşürmemekte fayda var. Lastik izlerinin oluşturduğu izlerden değil de bu izler arasındaki yükseltilerden gitmek tutunma sağlayabilir ki, bazen de bu lastik izleri zemindeki sert toprağı ortaya çıkarmış olur ve bu da iyi bir tutunma için bu izleri takip etmenizin yararınıza olacağı anlamına gelir. Şu ana kadar sizin de anladığınız üzere, çamur sürüşü sırasında zemini öngörmek pek olası değildir ve her durum için farklı bir sürüş tekniğine ihtiyaç duyarsınız. Değişmeyen tek gerçek iyi bir takım çamur lastiğine ve kurtarma teçhizatına ihtiyacınız olduğudur. Çamuru alt etmenin bir yolu da lastikte zincir kullanmaktır. Zincir tutunmayı başarıyla gerçekleştirir. İki tür zincir örgüsü var; birincisi paralel barlardan oluşan ki, çamuru tam anlamıyla siler süpürür, diğeri de normalde karda kullanılan baklava desenli olan. Baklava desen rahat bir sürüş sağlar çünkü zincirin yere olan tahriki stabildir. Paralel barlardan oluşan ise toprağı bir palet gibi kazarak tutunur. Sürüş tarzınıza göre her ikisini de 4 çekerinizde bulundurabilirsiniz. Çamurlu araziden çıktıktan sonra, çamurun aracınızın altında her yere yapıştığını unutmayın, dolayısıyla tüm aracı iyice temizlemeniz yararınıza olacaktır. Tekerlek bağlantılarına bulaşmış küçük bir parça çamur bile ileride lastik balansını bozabilecek denli hasar yaratabilir. Yürüyen aksamdaki tüm girift bölümler, kasadaki (özellikle kapılardaki, bagaj kapağındaki) drenaj delikleri kontrol edilmeli ve temizlenmelidir. "
quote:
Orijinalden alıntı: gren
çamurlu yollrada araba kullanmak zorunda kalınca hangi lastiği tavsiye edersiniz acaba...cavabınızı bekliyorum
-
yağmurlu havalarda aslında sert zemin olan toprak yollrada oluşan çamurdan bahsetmek istemiştim aslında..
toprak derken badanaj yapacak tarz bir toprak olmadığın belirteyim.
.bu duruma uygun lassa veya bridgestone hangi modeli daha uygun olur acaba..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gren -- 9 Nisan 2010; 1:06:01 > -
quote:
Orijinalden alıntı: gren
yağmurlu havalarda aslında sert zemin olan toprak yollrada oluşan çamurdan bahsetmek istemiştim aslında..
toprak derken badanaj yapacak tarz bir toprak olmadığın belirteyim.
.bu duruma uygun lassa veya bridgestone hangi modeli daha uygun olur acaba..
BADANAJ yaptirmicak yerler icin genis tabanli herhangibir lastik yeterlidir
Zaten BADANAJ yaptiracak camurlu yollar sana gore degil, 4x4 ler icindir -
kullandığın arabanın markası ne 4x4 tür inş yoksa arabanın etrafını çamurlukla kaplasan ne fayda :) -
üstadım lastiklerin üzerinde yazar M bu Mud demek yani çamur
bende çok kırsal kesimde geziyorum M and S kullnıyorum Mud and Snow çamur ve kar anlamına geliyor lass wintus böyle
başka markalarda var araştır
tabi çamurda gezeceğin arabanın davlunbaz boşluğu önemli eğer yeterli boşluk yoksa çamur lastiği kitler
bak birde bilmeyenlere aldanma çamur lastiği geniş tabanlı olmaz aksine DAR TABANLI olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 30 Ekim 2010; 2:10:50 > -
4x4 duster kullanıyorum. üzerinde fabrikanın taktığı continental cross contact m s 215/65r16 98h lastikler var. asfalta uygun ama şu ana kadar her yolda kullandım ....doğada da işimi gördü sağlam sessiz lastik. ancak doğada son dolaştığımda asfalt olmayan stablize çamur bir yolda yokuş çıkarken biraz tedirgin etti. ben de çamura daha uygun bir lastik arayışı içindeyim. bf goodrich düşünüyorum ama hem pahalı hem yakıtı arttırıyor hem sesi çok deniyor.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X