Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
183.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Millet yine kayıplara karıştı.

    Sorunu çözülen daha selam vermiyor
  • sorunum bi çözülse yapacağımı biliyorum ben ama nerde...bi önceki sayfanın son msjıydı sorunum

    saygılar...


  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnmcclane

    arkadaşlar carisma almak istiyorum biliyorsunuz...

    ama bu yedek parça fiyatlarının pahalılığıyla ilgili kafamı karıştırdılar

    satış zorluğu umurumda değil ama aldıktan sonra 2-3bin masraf etmek istemiyorum...

    sonuçta 9-10 senelik bi araç alacaksın mutlaka arızalanacak parçası olacak o zamanda masrafın kralını yaparsın diyolar

    temizini bulmak için de sanıyorum biraz şans ve biraz da paraya ihtiyaç var...

    carisma var 15000e carisma var 12000e...anlamadım ki

    sıkıntısız olanları zannediyorum 15000 civarında veriyolar,biraz masrafı olanları da 12000e kakalıyolar

    bi yol gösterseniz bi gaz verseniz

    hayırlısıyla bi araç alaydım...saygılar...



    Bak kardeşim,

    Ben sana bunun cevabını birkaç sayfa öncesinde vermiştim. Şimdi bana yine tekrar yaptırıyorsun

    Yeni kasa alacaksan, 10.000-13.000 aralığındaki araçlar genelde sorunlu araçlardır. Tabi istisnalar muhakkak vardır.

    Arabayı alırken, yetkili servise bi baktır, baktırırken de sana daha önceden yazmış olduğum notların çıktısını bilgisayardan alıp hem kendin kontrol et, hem de ustaya bu hususları hatırlat.

    Ardından da iş artık kısmete kalmış.

    Ben 62.000 KM' de karizma aldım. Neredeyse yeni sayılır. Ama fren diskleri arızalıymış. Rölanti beyni de 15. gün arızalandı. Sadece bu iki arızanın maliyeti ortalama işçilik dahil 2.000 TL...

    Tabi bunun yanısıra, Carisma sahibi olup da servise sadece periyodik bakımlar için uğrayan insanların sayısı toplam kullanıcılar içerisinde %99...

    Bu bilgiler ışığında kararını ver. Ya o tarafa, ya biz Carismacıların tarafına




  • al dostum bir yorumda benden. başka bir arkadaşa yazmıştım sanada cevap olsun.

    aracın 1.8 gdi sini kullandım. 99 model di. aynı özellikler mevcuttu. virajlarda problem yaşamazsın. ben hatchback kullanmıştım. bu sedanmış ama genede bagajı baya bir geniştir problem yaşamazsın. her ne kadar yakıtı ekonomik olsada (nerde yaşadığınızı bilmiyorum) şehir içinde her araç gibi baya yakar. araç gls olduğundan ileride tüp taktırmak zorunda kalabilirsin. oda sana 1800-1900 arasına malolur (brc,lavato gibi yüksek fiyatlı montajlar) donanımlara dikkat ettiysen şuan bile birçok araçta yok. yanlız fazla donanımın şöyle bir sıkıntısı oluyor. bir problem olduğunda büyük şehirde değilsen kolay kolay parçasını bulamazsın, bulsan bile çok uçuk bir fiyat olur. yedek parça sıkıntısı yaşayabilirsin. sonuçta 10 yaşında araç alırken şunları sor:
    1- aracın GDİ motorlu olmamasına muhakkak dikkat et. çünkü bu motora lpg taktıramazsın
    2-aracın senelik vergisinin ne kadar olduğunu öğren. 10 yaşı ve üstü araçlar her sene muayeneye giriyor bildiğim kadarıyla
    3-aracı denerken özellikle sabah ilk sen çalıştır. rölanti motorunun doğru çalışıp çalışmadığına dikkat et. motor sıcakken rölanti motoru problem çıkarmaz ama soğuk ken düzgün çalışmayabilir. bunu niye diyorum çünkü bu parçanın orjinali yaklaşık 1500 ytl. ufacık birşey ama bulmakta almakta bir dert.

    bunlara dikkat etmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: johnmcclane

    arkadaşlar carisma almak istiyorum biliyorsunuz...

    ama bu yedek parça fiyatlarının pahalılığıyla ilgili kafamı karıştırdılar

    satış zorluğu umurumda değil ama aldıktan sonra 2-3bin masraf etmek istemiyorum...

    sonuçta 9-10 senelik bi araç alacaksın mutlaka arızalanacak parçası olacak o zamanda masrafın kralını yaparsın diyolar

    temizini bulmak için de sanıyorum biraz şans ve biraz da paraya ihtiyaç var...

    carisma var 15000e carisma var 12000e...anlamadım ki

    sıkıntısız olanları zannediyorum 15000 civarında veriyolar,biraz masrafı olanları da 12000e kakalıyolar

    bi yol gösterseniz bi gaz verseniz

    hayırlısıyla bi araç alaydım...saygılar...



    Bak kardeşim,

    Ben sana bunun cevabını birkaç sayfa öncesinde vermiştim. Şimdi bana yine tekrar yaptırıyorsun

    Yeni kasa alacaksan, 10.000-13.000 aralığındaki araçlar genelde sorunlu araçlardır. Tabi istisnalar muhakkak vardır.

    Arabayı alırken, yetkili servise bi baktır, baktırırken de sana daha önceden yazmış olduğum notların çıktısını bilgisayardan alıp hem kendin kontrol et, hem de ustaya bu hususları hatırlat.

    Ardından da iş artık kısmete kalmış.

    Ben 62.000 KM' de karizma aldım. Neredeyse yeni sayılır. Ama fren diskleri arızalıymış. Rölanti beyni de 15. gün arızalandı. Sadece bu iki arızanın maliyeti ortalama işçilik dahil 2.000 TL...

    Tabi bunun yanısıra, Carisma sahibi olup da servise sadece periyodik bakımlar için uğrayan insanların sayısı toplam kullanıcılar içerisinde %99...

    Bu bilgiler ışığında kararını ver. Ya o tarafa, ya biz Carismacıların tarafına



    ewy dostum...sadece sana dememiştim ama sen üzerine alındın sanırım...

    neyse zahmet verdim,düşünecez bakalım,Allah hayra yönlendirsin inş...

    saol ilgilendiğin için...




  • olur mu kardeş zahmet ne demek amaç bilgi paylaşımı. sonuçta baya bir para verilecek. selamlar bizden..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_uar

    olur mu kardeş zahmet ne demek amaç bilgi paylaşımı. sonuçta baya bir para verilecek. selamlar bizden..



    eyw güzel kardeşim saol ilgin için...

    saygılar...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    bahtsız bedeviden hatta ŞEDDELİSİNDEN selam. niye böyle dedim. bugün yolum mitsu servisine düştü saate bakıverin dedim. ekranda CT diye (yanlış olabilir ama C kısmı doğru muhtemelen silme temizleme anlamında CLEAN AKÜ BAĞLANTI kablolarıyla oynadınızmı dedi evet yeni akü taktım dedim. teyp açma-kapama düğmesi ile istasyon hafıza tuşu 4(SCAN) TUŞUNA BASTI ekranda C gösterge silindi. daha öncesinde saati ayarlamıştı. bahtsızlık şurada ki araç çakmağı gevşekti kullanamıyordum tornavidayla yolda giderken tırnaklarını biraz açayım da soketi sıkıştırsın temas tam olsun dedik ama SİGORTA ATTI VE YOL BİLGİSAYARI EKRANI TAMAMEN KAPANDI. kaset takınca çalıyor. kaset çıkarınca radyoya geçiyor ama radyo kaset tuşları çalışmıyor.


    Çakmağın sigortasını bulup değiştiriver. Korkulacak bir durum yok, geçmiş olsun.


    EVET arkadaşların tahmini doğru çıktı. sigorta yanmış. araçtaki yedek sigortasıyla değiştirdik halloldu. tabi bulana kadar hepsi de kontrol oldu kaput altında değilmiş içerdenmiş.ben de araçta ne kadar sigorta çeşidi varsa hepisnden 2-3 er aldım (toplam 16 TL. tuttu). birdaha elektrik problemi yaşarsam 10 dk. da hallederim herhalde. tabi sigortaları kontrol eden kontrol kalemi gibi bir cihaz alacağım. almasamda sökünce sağlam olup olmadığı belli oluyor.
    DAHA ÖNCE DEMİŞTİM. benzin filtresini değiştireceğim diye. tamircim baktı bulamadı. arka koltukların orta kısmının altında depo ile motor arasındaki bağlantı noktasında olabilirdedi ama oradaki kapağı açamadı. özel bir aletle açılabilir deyip zorlamadan kapattık benzin filtresinin yeri ve nasıl değiştirileceğini bilen var mı
    ben bu forumda oldukça (carismayı satmadıkça ki niyetim hiç yok) evvelallah sesssizlik olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 7 Aralık 2009; 23:17:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    üstad her iki teybi aynı anda kullanmaktan maksat CD çalarken birde kasetten müzik dinlemekse bu özellik olmasa da olur. (bilgisayarda aynı anda hem media player hem de winap dinlerim ama bundan mahrum olabilirim denemeyenlere tavsiye ederim aynı şarkıyı farklı programlardan çalarlarsa farklı (güzel-çirkin demiyorum!) bir yankı/akustik oluyor. yada enstürmantal ile sözlü müzik olursa farklı bir müzik miks/fon oluşturuyor. bu kadar karizmatik fikir yeter). kısaca ben aynı anda olmasa da kaset veya radyo dinlerken CD tuşuyla veya başka şekilde CD dinleyebilirmiyim özellikle ORJİNAL TEYP yerini değiştirmeden. değiştirsem de olur


    Üstad sen, ben teybi kendim bağlarım de ben sana herşeyi anlatacam. Hiç merak etme. Şu an için tek püf noktası, iki teybin birbirine paralel bağlanmaması gerektiği... Bu çok önemli...

    komutanım bana teyb ile ilgili herşeyi anlatmanı bekliyorum merak etmiyorum ama sabırsızlanıyorum. ön fikir almadan da ustaya gitmeye niyetim yok. aynı anda kaset ve CD çalışmaz sözüyle ne demek istediğini yukarıda ki yazım dikkate alarak ayrıntılı anlatırsan sevinirim. imza sabırsız meraklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    üstad her iki teybi aynı anda kullanmaktan maksat CD çalarken birde kasetten müzik dinlemekse bu özellik olmasa da olur. (bilgisayarda aynı anda hem media player hem de winap dinlerim ama bundan mahrum olabilirim denemeyenlere tavsiye ederim aynı şarkıyı farklı programlardan çalarlarsa farklı (güzel-çirkin demiyorum!) bir yankı/akustik oluyor. yada enstürmantal ile sözlü müzik olursa farklı bir müzik miks/fon oluşturuyor. bu kadar karizmatik fikir yeter). kısaca ben aynı anda olmasa da kaset veya radyo dinlerken CD tuşuyla veya başka şekilde CD dinleyebilirmiyim özellikle ORJİNAL TEYP yerini değiştirmeden. değiştirsem de olur


    Üstad sen, ben teybi kendim bağlarım de ben sana herşeyi anlatacam. Hiç merak etme. Şu an için tek püf noktası, iki teybin birbirine paralel bağlanmaması gerektiği... Bu çok önemli...

    komutanım bana teyb ile ilgili herşeyi anlatmanı bekliyorum merak etmiyorum ama sabırsızlanıyorum. ön fikir almadan da ustaya gitmeye niyetim yok. aynı anda kaset ve CD çalışmaz sözüyle ne demek istediğini yukarıda ki yazım dikkate alarak ayrıntılı anlatırsan sevinirim. imza sabırsız meraklı


    Mevzu şu,

    Foruma eklediğim fotoya bakıver. Sen de aynı şekilde orjinal teybi aşağıya indireceksin, yeni CD çaları ise yukarıya takacaksın.

    Bağlantı konusunda ise,

    Orjinal teybin arkasında 3 tane soket var. Bunların en küçüğü, siyah renkli olanı şase yani (-) elektrik, diğer iki soketten diğerine nazaran daha küçük olan ise yol bilgisayarının soketi, diğeri ise içerisinde hoparlör kabloları vs olan soket...

    Senin işin büyük soketle. Bu soketin içinden 12 adet hoparlör kablosu çıkar. Bu kabloların hepsi de yanyanadır. Renkleri de örneğin kırmızı-kırmızı beyaz, mavi-mavi beyaz, yeşil-yeşil beyaz gibidir. Bu kabloların hepsini tespit ettikten sonra keski ile bunları keseceksin. Uçlarını da elektrik bandıyla güzelce izole edeceksin...

    Daha sonra, hoparlörlere giden bu kabloların uçlarını açıp yeni CD çaların ses çıkışlarına bağlayacaksın. Bu iş biraz sabır ister, zira, + ve - kutupları tespit edebilmen için sesi dinlemen gerekir. Ters bağlantı yaparsan hoparlörler bas vurmaz. Düzelttiğinde ise ses birden netleşir.

    Püf noktası, orjinal teyp aşağıya indiğinde, bağlantı kabloları yukarıya takacağın CD çalara uzanmayacaktır. Dolayısıyla 25-30 cm uzunluğunda, hoparlör kablosundan uzatmalar yapman gerekecek.

    Benim elim bu işlere az çok yatkındır. Bu işlemler için teypçiler 80 TL ile 120 TL arasında fiyat istedikleri için oturdum kendim yaptım. İşçiliğim de, en mükemmel tesisatçıdan 2 kat kalitelidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akerimoglu -- 8 Aralık 2009; 9:53:18 >




  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:43:41 >
  • ben de o şekilde biliyorum benzin filtresini yakıt pompasıyla tümleşik şekilde sanırım. tıkanıklık yapmadıkça değiştirmeyi düşünmüyorum.

    ikinci teyp olayı aynen oşekilde gayet güzel oluyor. ben orijinalden kabloları kestirip yaptım. kullanmayacağım nasılsa diye. tekrar bağlaması çok zor bi olay değil.

    bir de aşağı alınan orijinal teyp daha sabit durabilse çok iyi olacaktı. adeta boşta duruyor bende.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    ben de o şekilde biliyorum benzin filtresini yakıt pompasıyla tümleşik şekilde sanırım. tıkanıklık yapmadıkça değiştirmeyi düşünmüyorum.

    ikinci teyp olayı aynen oşekilde gayet güzel oluyor. ben orijinalden kabloları kestirip yaptım. kullanmayacağım nasılsa diye. tekrar bağlaması çok zor bi olay değil.

    bir de aşağı alınan orijinal teyp daha sabit durabilse çok iyi olacaktı. adeta boşta duruyor bende.


    Ben teybin boşta durma işini çözdüm, anlaatcağım.
  • arkadaşlar telefonla benzin filtresini sordum.derdimi anlatabildiysem; 2001 carisma comfort filtresi pompayla birlikte değişiyormuş fiyatı 980 civarı dediler. bilmem duuygularımı ifade edebildimmi. depo temizleyicisi koymak isteyenlere duyrulur
  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:45:22 >
  • Orjinal teybi, alttaki yuvaya nasıl sabitleriz...

    Öncelikle yeni CD çalarımızı yerinden çıkardıyoruz. Ardından ön konsolun çerçevesini söküyoruz. (Benim aracımda gri parlak renkte olan bölüm.) Sökerken kırmamaya dikkat ediyoruz. Bu parçada vida yok, torpidoya geçmelidir.

    Söktükten sonra, karşımızda klima-kalorifer kumanda düğmelerinin olduğu bölüm geliyor. Sağda ve solda toplam dört vidası var. Bunu da söküyoruz. Fakat kumanda panelini yerinden oynatırken bağlantılarına dikkat ediyoruz ki başımıza iş açmayalım. Söktükten sonra, bizi engellemeyecek şekilde hafif yukarıya doğru kaldırıyoruz.

    Sonra orjinal teybi, teybin oturduğu tüm şekli tüm ayrıntılarıyla karşımızda görme imkanı buluyoruz. Bu aşamada, teybi sabitlemek için dilediğiniz gibi fikir geliştirebilirsiniz.

    Ben, öncelikle beni rahatsız eden gıcırtıyı kesme yoluna gittim. Sözkonusu gıcırtı, teybin dibinden geliyordu. Yani metal kısım, aracın plastik aksamına sürtüp her hareket ettiğinde gıcırtı yapıyordu. Ben buraya elimin altında bulunan sarı elbezini koydum Sürekli kapının cebinde bulunduruyordum, aklıma ilk bu geldi. Şekline göre bir iki defa katlayarak teyp ile aracın arasına koydum. Sonra teybe oturuşundaki son halini verdim. Ardından, teybi sabitlemek için, sağına ve soluna karton koliden bu bölmeler için kesip hazırladığım parçaları güzelce oturttum. Şimdi teyp sağdan ve soldan sıkıştırılmış oldu. Geriye kaldı üstteki, kalorifer-klima kumanda düğmeleri ile teyp arasındaki 2-3 cmlik boşluk. Bu kısıma da karton kesip sıkıştırabilirsiniz. Yada ölçüyü alıp, alınan ölçüden 1mm kalın şekilde bir tahta parçası kesip sıkıştırabilirsiniz. Ya da ben bunlarla uğraşamam, daha kolay birşey yok mu derseniz, florasan lambalarda kullanılan startel denilen tüplerden iki adet alıp sıkıştırabilirsiniz, tam denk geliyor.

    Not: Konsolun çerçevesini yerinden sökerken, havalandırmanın çıkışlarına dikkat ediniz. Arkadan öne doğru çerçeveye 4 vidayla tutturulmuş. Kolaylıkla kırılabilir. Dikkat ediniz.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akerimoglu -- 9 Aralık 2009; 14:43:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    arkadaşlar telefonla benzin filtresini sordum.derdimi anlatabildiysem; 2001 carisma comfort filtresi pompayla birlikte değişiyormuş fiyatı 980 civarı dediler. bilmem duuygularımı ifade edebildimmi. depo temizleyicisi koymak isteyenlere duyrulur
    bizimki de 700 lira 120 bin bakımında değişmesi gerekiyor. 120 bin bakımı yaklaşık 1200 lira gözüküyor bundan dolayı. 120 bine 6 bin km kaldı

    Bu kadar bin'e kadar balata bitirmeyen colt.Sen bakıma sokana kadar dayanır beya.




  • maşşallah walla yawww balatalar nası dayanmış yawww.
  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:46:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    arkadaşlar telefonla benzin filtresini sordum.derdimi anlatabildiysem; 2001 carisma comfort filtresi pompayla birlikte değişiyormuş fiyatı 980 civarı dediler. bilmem duuygularımı ifade edebildimmi. depo temizleyicisi koymak isteyenlere duyrulur
    bizimki de 700 lira 120 bin bakımında değişmesi gerekiyor. 120 bin bakımı yaklaşık 1200 lira gözüküyor bundan dolayı. 120 bine 6 bin km kaldı

    120BİNKM YERİNE İYİ Kİ 190BİNKM DE ALMIŞIM. AMA 200BİNKM BAKIMI KAÇ LİRA VEYA EN YAKIN BAKIM KM KAÇTA OLACAK VE NELER DEĞİŞİYOR. BİLEN SÖYLESİN




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.