Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
183.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    arkadaşlar telefonla benzin filtresini sordum.derdimi anlatabildiysem; 2001 carisma comfort filtresi pompayla birlikte değişiyormuş fiyatı 980 civarı dediler. bilmem duuygularımı ifade edebildimmi. depo temizleyicisi koymak isteyenlere duyrulur



    upps

    carisma almayı bir kez daha gözden geçirmeliyim sanırım




  • Değerli Dostlar,

    Direksiyonumdan plastik sesine benzer bir ses geliyordu. Yolumun üzerindeyken caramurat' ın bi çayını içeyim hem de direksiyona baktırırım dedim servise uğradım.

    Velhasıl, debriyaj balatamın bittiğini öğrendim

    Hepimize hayırlı olsun.

    Ben de diyordum ki bu debriyaj neden bu kadar sert
  • Benim debriyaj setini ararken bulduğum bir site. Hemen herşey inanılmaz ucuz.

    www.neko.com.tr

    Bizim siyah renk farlar 139 TL

    Debriyaj seti 88,6 TL

    Balatalar 32 TL

    Hepsi Valeo marka

    Değerlendirmekte fayda var.
  • Yan sanayi parçaları hemen her zaman fiyatının beşte biri fiyatına bulabiliyorsunuz, aynı şekilde servislerde de yan sanayi parça bulunuyor, 90 binde triger seti için önüme iki seçenek getirdiler orjinali 500 civarıydı yan sanayisi 90 lira falandı.

    Arkadaşlar benim pek internet şansım yok iş yerinde kapalı devre intranet var ancak saat 5 ten sonra yazabiliyorum.

    Benim aracımın da arka sağ çam düğmesi (tek olarak) arızalıydı sayfadaki videoyu seyrettikten sonra aynı yolla bende arızayı hallettim.

    Herkese iyi paylaşımlar.
  • arisma, nisan sonundan beri ülkemizde de satılıyor. Yeni Carisma eskiden olduğu gibi 1.6 litre 100 HP´lik ve 1.8 litre 125 HP GDI motor seçenekleriyle satılıyor.

    Avrupa´da ilk 1995´te yollara çıkan ve geçen yılın sonunda önemli bir makyaj gören Carisma, sedan ve hatchback olarak iki karoser, Comfort ve Avance olmak üzere iki donanım seçeneği sunuyor.

    Karoser, iç mekanhttp://arabam.milliyet.com.tr/images...vance_ic_x.jpg
    1.6 litrelik motora sahip Carisma´ların top modeli olan Avance versiyonu, 1.8 GDI´la karoser üzerinde sadece gövde rengi olmayan kapı kolları ve yan aynalarla ayrılıyor. Yeni Carisma, önde büyük ama ince tasarlanmış kristal camlı farları ve radyatör ızgaralarıyla birleşen kaput uzantısıyla eskisinden oldukça farklı görünüyor. Carisma 1.6 Avance´ın iç mekanında 1.8 GDI Elegance´ın lacivert/kahverengi kokpitinin aksine sadece siyah renk kullanılmış. Bu biraz sıkıcı bir hava yaratmış. Kokpitin yapısında farklılık yok, sadece ahşap kaplamaların yerini alüminyum görünümlü kaplamalar almış. Orta konsolda büyük ekranlı yol bilgisayarı, havalandırma ızgara ve kumandalarıyla radyo-teybi çevreleyen alüminyum kaplamalar, itilerek açılan küçük küllüğün üzerindeki kapaklı gözü de kapsıyor. Manuel klima, üfleme şiddetini ayarlayan havalandırma kumandasına basılarak çalıştırılıyor. Torpido gözü yeterince büyük olan Carisma´nın kokpitinin sol tarafında elektrikli ayna kumandaları, far yükseklik ayarı ve ön/arka sis lambası düğmeleri bulunuyor. Carisma´nın 430 litrelik bagaj hacmi orta sınıf bir otomobil için küçük ancak arka koltukların yatırılmasıyla 1150 litreye kadar ulaşabiliyor. Bagajın yükleme ağzıysa geniş.
    Motor, performans
    Carisma 1.6 Avance´ın motor kaputunun altında 1597 cc hacminde üstten tek eksantrikli ve 16 supaplı bir motor yer alıyor. Motor maksimum gücü olan 100 HP´yi 5750 d/d´de, maksimum torku olan 137 Nm´yi de 4000 d/d´de veriyor. Carisma´yla aynı bantlardan çıkan Volvo S40´ta da kullanılan motor, daha yüksek bir sıkıştırma oranıyla 105 HP güç veriyor. Renault kökenli uzun oranlı bir vites kutusu kullanılan Carisma´nın 1.6 litrelik motoru, devirlenmekte biraz nazlı davranıyor. Alt devirlerde cansız olan motor üst devirlere özellikle de büyük viteslerde çıkmakta zorlanıyor. Vites yollarının uzun olması, Carisma´da performanslı sürüşlere pek imkan vermiyor. Yaptığımız hızlanma ölçümlerinde test aracımızla 0´dan 100 km/s hıza 11.2 sn´de ulaştık. Motor gücü ve karoser ağırlığına (1120 kg) göre oldukça kısa bir sürede 100 km/s´ye hızlanan Carisma´nın 1.6 litrelik motoru gaz pedalına hemen tepki verse de özellikle ara hızlanmalarda beklentileri tam olarak karşılayamıyor. Carisma 1.6, 60 km/s´den 100 km/s hıza 4´üncü viteste 12.5 sn, 5´inci viteste de 17.4 sn´de ulaştı. 90-120 km/s hızlanmalardaysa 4´üncü viteste 10.7 sn, 5´inci viteste 14.3 sn´lik değerler kaydedildi. Elastite testlerinde elde ettiğimiz bu değerler, Carisma´nın rakiplerinden Opel Vectra ve Nissan Primera´dan biraz daha iyi. Ama yine de düşük hızlarda çıkılan sollamalarda hızlanmak için iki vites birden düşürmek gerekebilir. Carisma 1.6 Avance test boyunca 100 km mesafede 9.5 lt yakıt tüketti. Bu tüketim değeri 1.6 litre hacmindeki motor için biraz yüksek. Aynı koşullarda yaptığımız ölçümlerde Primera 1.6 8.6 litre, Vectra 1.6´ysa 8.8 litre yakıt tüketmişti. Carisma, 60 litrelik yakıt deposuyla 631 km menzile sahip.
    Kullanım, konfor
    Deri kaplı olan dört kollu direksiyon simidinin yükseklik ayarı kolay yapılıyor. Direksiyon sisteminin sertliği ve tepkileri de iyi. Direksiyon simidi gösterge panelini perdelemiyor ancak sinyal ve silecek kolunu görmek biraz sorunlu. Direksiyon kolonunun sol tarafına yerleştirilen sis lambası, far yükseklik ayarı ve elektrikli dış ayna kontrollerini kullanmak da alışkanlık gerektiriyor. Kokpitin ve kapı içindeki plastik bölümlerin siyah renkli olması biraz sıkıcı. 1.8 GDI´ın lacivert/kahverengi kokpiti daha güzel görünüyordu. Tıpkı 1.8 GDI´da olduğu gibi Carisma 1.6´da da yol bilgisayarı, karmaşık görünen ama aslında kolay kullanımlı olan radyo-teyp üzerindeki tek beyaz düğmeyle kontrol ediliyor. Bu düğme daha iyi bir yere konumlandırılabilirdi.

    Sırtlıkları geniş, minderleri de oldukça büyük ve rahat olan ön koltukların yan destekleri de yeterli. Sürücü koltuğunun minderinin ön ve arka kısmının yükseklik ayarı ayrı ayrı yapılabiliyor. Carisma´nın ön ve yanlarda görüş problemi yok, ancak arka camın nerede bittiğini görmek alışkanlık istiyor. Carisma´da genel olarak işçilik problemi gözümüze çarpmadı ancak 1.8 GDI Elegance´ı gördükten sonra bazı noktalarda kullanılan plastiğin kalitesi bizde hoşnutsuzluk yarattı. Örneğin 1.8 ile 1.6 motorlu Carisma´ların havalandırma kontrollerinin plastiği arasında bile fark var. Keza iç mekanda kullanılan diğer plastik aksamlarda da bu farkı görmek mümkün. Genel olarak tok bir yapıya sahip olan Mitsubishi Carisma´nın kullanımında sürücüye rahatsızlık veren birşey bulunmuyor. Ancak önde iki koltuk arasındaki kol dayanağı açıkken el freninin kullanımını zorlaştırıyor. Biraz daha geride olması konforu artırırdı. Carisma´nın elektrik kumandalı ve sıkıştırmama (anti-trap) özelliğine sahip 4 camı, konforu artıran bir husus. Tüm camlar, sürücü kapısının kol dayanağından kontrol edilebiliyor. Çok dar tutulan ön kapı içlerindeki ceplerde sadece yol haritaları için yer var. Ön koltukların arasındaki kapaklı göz, orta konsoldaki kapaklı göz ve torpido gözü ufak tefek eşyalar için yeterli alan sağlıyor.

    Önde MacPherson arkada da çok noktadan bağlantılı bir süspansiyon sistemine sahip olan Carisma´da konfor ön planda tutulmuş. Yumuşak karakterli süspansiyon sistemi darbeleri iyi emebiliyor. Düz gidişte sorunsuz olan Carisma, virajlarda zorlandığında arkadan kayma eğilimine giriyor. Ancak kontrol etmek zor değil. Carisma 1.6´nın önde hava kanallı disk, arkada kampanadan oluşan fren sistemi ABS destekli. Kolay dozlanabilen fren sistemi otomobili 100 km/s hızda giderken yaptığımız panik frenlerde 43 metrede güvenle durdurdu. Bu değer, dört fren diskli sisteme sahip 1.8 GDI´dan daha iyi. Ancak Opel Vectra ve Nissan Primera gibi diğer rakiplerin fren mesafeleri daha kısa.




  • sabitleme için güzel fikir. ben de bişeyler koysam diye düşündüm sonra ısı olacağı için koyacağım malzemenin koku yapmasından çekindim. aracıma kavuşunca hepsini elden geçireceğim.

    debriyaja da baktırmak lazım. malum askerde olduğum için benim birader kullanıyor. yarım debriyaj vs acemi olduğundan yemiş olarak teslim alacağımı tahmin ediyorum.

    milliyet arabam.com dn alıntıya pek katılamıyorum. vectradan çok yakıyor demiş 9.5 litre yakmak için epey bi uğraşmak lazım. şartlar farklı olmalı ki böyle bi fark çıksın. güvenilir bir ölçüm değil. ben şehir içi kullanayım az yaksın diye kasarsam 8.3 tüketirim kolaylıkla.

    parça fiyatları güzelmiş

    herkese çok teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    http://www.fussilet.com/otomobil-modelleri/mitsubishi-carisma-ikinci-el-degerlendirmesi-t15477.0.html

    Carismalar hakkında değerlendirme yapılmış...

    arıza istatiği ve negatif değerlendirmelerine katılmıyorum. zira arıza istatiğine KOL DÜĞMELERİ eklenmeliydi. aynı sitenin daha önce ford mondeo ve volvo s40 değerlendirmelerini okuduğumda motor yağ eksiltmesinden bahsediyordu. carismada ise elfreni ekzos pası gibi teffruattan bahsediyor. bu da carismaların karizmasını ortaya koymaya yterli diyorum. negatif değerlendirme de hayret ki fren tertibatından bahsetmiş muhtemelen değerlendiren arkadaş sadece F1 araçları kullanmış çünkü ABARTMADAN SÖYLÜYORUM DAHA ÖNCE VOLVO S40 (2004 MODEL) KULLANDIM FRENLERİ ÇOK İYİ İDİ. KURBANDA TEKRAR BİNME ŞANSIM OLDU CARİSMA DAHA İYİ LPG SERVİSİM DE FRENLERİN İYİ OLDUĞUNDAN BAHSETTİ Kİ BURSA İSUZU YETKİLİ SERVİSİDİR. SADECE LPG İLE UĞRAŞMAZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnmcclane


    quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    arkadaşlar telefonla benzin filtresini sordum.derdimi anlatabildiysem; 2001 carisma comfort filtresi pompayla birlikte değişiyormuş fiyatı 980 civarı dediler. bilmem duuygularımı ifade edebildimmi. depo temizleyicisi koymak isteyenlere duyrulur



    upps

    carisma almayı bir kez daha gözden geçirmeliyim sanırım


    niye tersten anlıyorsun kardeşim. benim otomatik vites filtresi bile bilmem kaç km olunca değişmiyor. bu kadar az parça değiştiren yani sağlam parça kullanan araç alınmaz mı hiç. her 10binkm de bir o filtre, bir bu filtre değiştirip duracağına evladiyelik kullan. şahsen ben benzin filtresini ihtiyaten değiştireyim diyordum. şimdi değiştirmeyi düşümüyorum bile. depo temizleyicisi ürünün tavsiyesi ile değiştirecektim. vazgeçtim. depo bitince diyordu şu anda yarım depo var bir sorun yok. gerekirse filtreyi temizletip tekrar takacağım. sen istersen depo temizleyicisi kullanmazsın olur biter. 2004 model volvo s40 Classic 1.6 düz vites kullanıcısı olarak (1.5 sene kullandım sonra abime sattım; hala binebiliyorum) diyorum ki CARİSMA İLE AYNI FABRİKADAN (HOLLANDA NEDCAR) ÇIKMIŞTIR. içi volvodan daha geniş, yakıtı daha az duruşu daha diri ve spor (zamanla "eski model" imajı oluşturmaz), kalitede aynı olan bir araç herzaman tercih edilir. volvonun farkkettiğim tek avantajı 180km. hızla giderken bunu hissettirmemesidir. daha düşük hızlarda bir fark yok. anlayacağın gümüş fiyatına altın alacaksın. arada 5-10 milyar fark olacak. bu farka dünya kadar orjinal parça alırsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 12 Aralık 2009; 0:29:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    sabitleme için güzel fikir. ben de bişeyler koysam diye düşündüm sonra ısı olacağı için koyacağım malzemenin koku yapmasından çekindim. aracıma kavuşunca hepsini elden geçireceğim.

    debriyaja da baktırmak lazım. malum askerde olduğum için benim birader kullanıyor. yarım debriyaj vs acemi olduğundan yemiş olarak teslim alacağımı tahmin ediyorum.

    milliyet arabam.com dn alıntıya pek katılamıyorum. vectradan çok yakıyor demiş 9.5 litre yakmak için epey bi uğraşmak lazım. şartlar farklı olmalı ki böyle bi fark çıksın. güvenilir bir ölçüm değil. ben şehir içi kullanayım az yaksın diye kasarsam 8.3 tüketirim kolaylıkla.

    parça fiyatları güzelmiş

    herkese çok teşekkürler.

    yakıt değerlendirmesine ben de katılmıyorum. ben sollamalarda motor açılsın diye habire roketliyorum ona rağmen şehiriçi 9.8-9.9litre (DEPOYU BENZİNLE FULLEDİĞİMDEN BERİ BENZİN KULLANIYORUM) istersem rahat 9.0 olur zorlasam (nasıl becereceksem ) 8.0 olur. ben o kadar sürüş testi okudum farklı markalar da dahil. bu kadar birbiriyle ve gerçekle çelişkili değerlendirmeler nasıl yazıyorlar anlamadım. askerdeki komutan misali İLLA EKSİK BULACAĞIM DİYE KENDİLERİNİ KASIYORLAR sonuçda da böyle bizim gibi bilenlerin karşısında çuvallıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 11 Aralık 2009; 1:48:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    http://www.fussilet.com/otomobil-modelleri/mitsubishi-carisma-ikinci-el-degerlendirmesi-t15477.0.html

    Carismalar hakkında değerlendirme yapılmış...

    arıza istatiği ve negatif değerlendirmelerine katılmıyorum. zira arıza istatiğine KOL DÜĞMELERİ eklenmeliydi. aynı sitenin daha önce ford mondeo ve volvo s40 değerlendirmelerini okuduğumda motor yağ eksiltmesinden bahsediyordu. carismada ise elfreni ekzos pası gibi teffruattan bahsediyor. bu da carismaların karizmasını ortaya koymaya yterli diyorum. negatif değerlendirme de hayret ki fren tertibatından bahsetmiş muhtemelen değerlendiren arkadaş sadece F1 araçları kullanmış çünkü ABARTMADAN SÖYLÜYORUM DAHA ÖNCE VOLVO S40 (2004 MODEL) KULLANDIM FRENLERİ ÇOK İYİ İDİ. KURBANDA TEKRAR BİNME ŞANSIM OLDU CARİSMA DAHA İYİ LPG SERVİSİM DE FRENLERİN İYİ OLDUĞUNDAN BAHSETTİ Kİ BURSA İSUZU YETKİLİ SERVİSİDİR. SADECE LPG İLE UĞRAŞMAZ.


    İlhami Üstad,

    Benim frenlerimle başım dertte. Disk ve balata sıfır alıp (valeo marka) taktırmama rağmen hala istediğim randımanı alamadım. Ya da önceki arabam vectra olduğundan buna bir türlü alışamadım. Mübalasız söylüyorum, Vectra' da isteyip de duramadığım hiçbir pozisyon yaşamadım. İlave olarak, Carismamda isteyip de durdurduğum bir anı hiç hatırlamıyorum Kabahati diske ve balataya buluyorum. Sanırım kısa bir müddet sonra aksamı tekrardan yenileyeceğim. Malum, fren tertibatından bahsediyoruz. Durmak isteyip de duramadın, EYVAH...




  • Bu arada,

    60 KM' nin üzerinde hangi süratte olursa olsun frene dokunduğumda direksiyon yalpalıyor-titriyor. Disk ve balata her ikisi aynı anda sıfır olarak değiştiğine göre muhtemelen valeo marka diye aldığım parçalar Çin malıydı. Zira, Valeo markanın 2bin KM' de bu tür arıza yapması mümkün değil diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akerimoglu -- 11 Aralık 2009; 23:07:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Bu arada,

    60 KM' nin üzerinde hangi süratte olursa olsun frene dokunduğumda direksiyon yalpalıyor-titriyor. Disk ve balata her ikisi aynı anda sıfır olarak değiştiğine göre muhtemelen valeo marka diye aldığım parçalar Çin malıydı. Zira, Valeo markanın 2bin KM' de bu tür arıza yapması mümkün değil diye düşünüyorum.


    komutanım, problemi anladığım kadarıyla yorum getireyim;frenleme anında, direksiyon titremesi diş kaçırma diye tabir edilen bir olaydan kaynaklanır. ben ilk aracım Proton'da başıma geldiğinde ABS ÇOK İYİ/HASSAS HEMEN DEVREYE GİRİYOR sanmıştım. (her zaman derim cahillik insanı gülünç durumlara düşürür ). bu durum balata eski veya yeni de olsa olabilir. yeniden ayar yapılır ancak yeni(sıfır) balata da ister. az kullanılmış kurtarmaz. (eğer fazla para almak için beni kandırmadılarsa ) diş kaçırma; araç/diskler SICAKKEN su birikintisine girmekten veya aracı yıkatmaktan kaynaklanır. ancak sizde genel bir memnuniyetsizlik ve sorunla sık karşılaşma olduğuna göre asıl sorun disk montajı ve balata takma sırasında bir uyumsuzluktan kaynaklanıyor olabilir. her ne kadar bir markanın ÇİN veya orjin ülke yapımı arasında kalite farkı olsa da neticede firma kendi markasını ürün üzerine basıyorsa belli standardın altında olamaz. her çin malı kötü değildir. bizim çoçuğa halası amerikadan çinmalı oyuncak itfaiye getirdi. pilleri dışında arızalanmıyor. eniştem çinli arkadaşına niye çin malları kalitesiz diye sorunca ben kalitesiz çin mallarını türkiyede gördüm demiş. (çin cumhuriyeti artık bana fahri konsolosluk verir herhalde ) uzun lafın kısası ÇAKMA VALEO DEĞİLSE ÇİN ORJİNLİ OLMASI PROBLEMİN KAYNAĞI OLAMAZ. bende şu an 2 aylık (2bin km.'den fazla oldu) yan sanayi balata var hiç problemim yok. Vectra ile kıyaslayamasamda S40 ile kıyaslayabiliyorum. fren yağınızı da kontrol edin derim. son söz olara gazete köşesi doktorların dediğini derim UZMAN BİR FRENCİYE GİDİN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 12 Aralık 2009; 1:09:21 >




  • arkadaşlar benim aracı bilenler bilir,2001 1.6 otomatik comfort. rampa çıkarken araç kullanmanın keyfini alamıyorum. otomatik olduğu için deviri 2500'ü geçirmemeye programlandığından istediğim gibi çıkamıyorum. L konumunda deviri yükseltiyorum(4-5bin) 2 konumuna getirince deviri otomatik olarak düşürüyor ve hız da düşüyor. enfazla 3bine yakın devirleniyor ama hız beni memnun etmiyor. vites küçültünce de devir aşırı yükseliyor ama hız çok az fark ediyor. eski protonumda off-drive düğmesi vardı vites kolunda o sorunumu hallediyordu: otomatik devir ayarlama devreden çıkıyor off oluyordu. ne kadar gaza basarsam o kadar hızlanıp o kadar devirleniyordu orantılı olarak. manuel de 2. vitesde çıkar gibi düşünün. ben mi kullanamıyorum yoksa otomatik vites mi böyle??? sorunumu anlatabildiysem tavsiyelerinizi bekliyorum.(bayramda rampada kalmama sebep roketleme ihtiyacı da bu sorunumdan kaynaklandı zaten)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 12 Aralık 2009; 0:11:24 >




  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:47:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    gazı bırakıp tamamen basınca kickdown yapması lazım.


    hani benim roketleme dediğim ve gazı kökleyince 6bin devire çıkıp yakıtın canına okuyan ve de benim rampada kalmama sebep olan şey mi ben bu kadar devir/yakıt oranına çıkmadan 4bin devirle yetinmek istiyorum. gaza bastıkça devir yükselsin ama 4bini hiç geçmesin (ben isteğimle gaza basıp devir yükseltmek istemedikçe) protondaki off-drive gibi. artık rampada roketlemeye korkar oldum mesela şu şekilde olmalı;ben gaza bastım 3bin oldu basmaya devam ettim 3500 oldu birazdaha basdım 4bin oldu ve böylece rampada istediğim hıza ulaştım ve gazımı sabitleyip 4bin vs. devirde rampada çıkmaya devam ediyorum. bu olayın gerçekleşmesi için vitesi nasıl kullanmalıyım. yada ne yapmalıyım. amaç; deviri ve hızı düşürmeden, motoru baymadan kotrollü devirlenme ve gereksiz yakıt harcama yapmadan seri kullanım. sollamada roketleme iyi de rampada sanki sadece yakıt israfı gibi oluyor. bir de diyelimki roketledim (kik down) ama birden yan yoldan araç yola girer gibi yaptı. ben de ihtiyaten hafif hız kesmek istedim deviri fazla düşürmeden. işte bu kontrol zor çünkü pedalı köklemeyi, roketlemeyi bıraktığım an devir hızla düşüyor ve yeniden roketleme ve haliyle yüksek yakıt tüketimi riski oluyor. hem de sürüş keyfi kaçıyor. belki de otomatik şanzuman arızalarına davetiye çıkarıyor; rampada aracı iki de bir roketleyerek . hani yarım roketleme fonksiyonu olsa işimi görecek gibi. NERDE BU ARABANIN ON/OFF-DRİVE MODU diyesim geliyor
    malum protona da volvo gibi mitsu eli değmiş. normalde otomatiği protondan çok çok iyi. hızlanmaları kasayı kaldırması, torku daha iyi. roketleme de daha iyi. (proton otomatikte hyundai vites kutusu kullanmış. ancak bu off-drive tuşu çok akıllıca olmuş.) niye her güzelin bir kusuru olur ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 12 Aralık 2009; 2:34:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Bu arada,

    60 KM' nin üzerinde hangi süratte olursa olsun frene dokunduğumda direksiyon yalpalıyor-titriyor. Disk ve balata her ikisi aynı anda sıfır olarak değiştiğine göre muhtemelen valeo marka diye aldığım parçalar Çin malıydı. Zira, Valeo markanın 2bin KM' de bu tür arıza yapması mümkün değil diye düşünüyorum.


    komutanım, problemi anladığım kadarıyla yorum getireyim;frenleme anında, direksiyon titremesi diş kaçırma diye tabir edilen bir olaydan kaynaklanır. ben ilk aracım Proton'da başıma geldiğinde ABS ÇOK İYİ/HASSAS HEMEN DEVREYE GİRİYOR sanmıştım. (her zaman derim cahillik insanı gülünç durumlara düşürür ). bu durum balata eski veya yeni de olsa olabilir. yeniden ayar yapılır ancak yeni(sıfır) balata da ister. az kullanılmış kurtarmaz. (eğer fazla para almak için beni kandırmadılarsa ) diş kaçırma; araç/diskler SICAKKEN su birikintisine girmekten veya aracı yıkatmaktan kaynaklanır. ancak sizde genel bir memnuniyetsizlik ve sorunla sık karşılaşma olduğuna göre asıl sorun disk montajı ve balata takma sırasında bir uyumsuzluktan kaynaklanıyor olabilir. her ne kadar bir markanın ÇİN veya orjin ülke yapımı arasında kalite farkı olsa da neticede firma kendi markasını ürün üzerine basıyorsa belli standardın altında olamaz. her çin malı kötü değildir. bizim çoçuğa halası amerikadan çinmalı oyuncak itfaiye getirdi. pilleri dışında arızalanmıyor. eniştem çinli arkadaşına niye çin malları kalitesiz diye sorunca ben kalitesiz çin mallarını türkiyede gördüm demiş. (çin cumhuriyeti artık bana fahri konsolosluk verir herhalde ) uzun lafın kısası ÇAKMA VALEO DEĞİLSE ÇİN ORJİNLİ OLMASI PROBLEMİN KAYNAĞI OLAMAZ. bende şu an 2 aylık (2bin km.'den fazla oldu) yan sanayi balata var hiç problemim yok. Vectra ile kıyaslayamasamda S40 ile kıyaslayabiliyorum. fren yağınızı da kontrol edin derim. son söz olara gazete köşesi doktorların dediğini derim UZMAN BİR FRENCİYE GİDİN



    İlhami Üstad,

    Ben en son sanayideki ustamda gaz kelebeğini temizletirken rölanti motorunu bozdurdum ya, odur budur yetkii servis harici arabamı hiçkimseye elletmedim. Fakat şu var, disk ve balataları aldığımda yine sanayideki ustada taktırmıştım.

    Şimdi senin söylediklerinden sonra aklıma şu geliyor. Diskler takılırken eskileri çıkartılıp yerine yenileri takıldı. Yani arada hiçbir işlem yapılmadı. Benim görüşüm, eski diskler çıkartıldığında, diskin oturduğu zemin güzelce zımparalanmalıydı. Zira, oldukça paslanmıştı. Bu milimetrik çıkıntılar diskin yerine tam oturmamış olmasını sağlayabilir, dolayısıyla diskin bir kısmı fazla, diğer bir kısmı az aşınmış olabilir. Böylelikle yalpalama ve ABS' nin erken devreye girmesi sorunu olabilir.

    İşin yoksa git şimdi tekrar yeni disk ve balata al




  • arkadaşlar ben 2001 model 1.8 gdi kullanıcıyım bu bizim arbaların cam sileceği nedir bosch almak istiyorum aerotwin olursa iyi olur kodunu yazabilirmisiniz...
  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:50:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    gazı bırakıp tamamen basınca kickdown yapması lazım.


    hani benim roketleme dediğim ve gazı kökleyince 6bin devire çıkıp yakıtın canına okuyan ve de benim rampada kalmama sebep olan şey mi ben bu kadar devir/yakıt oranına çıkmadan 4bin devirle yetinmek istiyorum. gaza bastıkça devir yükselsin ama 4bini hiç geçmesin (ben isteğimle gaza basıp devir yükseltmek istemedikçe) protondaki off-drive gibi. artık rampada roketlemeye korkar oldum mesela şu şekilde olmalı;ben gaza bastım 3bin oldu basmaya devam ettim 3500 oldu birazdaha basdım 4bin oldu ve böylece rampada istediğim hıza ulaştım ve gazımı sabitleyip 4bin vs. devirde rampada çıkmaya devam ediyorum. bu olayın gerçekleşmesi için vitesi nasıl kullanmalıyım. yada ne yapmalıyım. amaç; deviri ve hızı düşürmeden, motoru baymadan kotrollü devirlenme ve gereksiz yakıt harcama yapmadan seri kullanım. sollamada roketleme iyi de rampada sanki sadece yakıt israfı gibi oluyor. bir de diyelimki roketledim (kik down) ama birden yan yoldan araç yola girer gibi yaptı. ben de ihtiyaten hafif hız kesmek istedim deviri fazla düşürmeden. işte bu kontrol zor çünkü pedalı köklemeyi, roketlemeyi bıraktığım an devir hızla düşüyor ve yeniden roketleme ve haliyle yüksek yakıt tüketimi riski oluyor. hem de sürüş keyfi kaçıyor. belki de otomatik şanzuman arızalarına davetiye çıkarıyor; rampada aracı iki de bir roketleyerek . hani yarım roketleme fonksiyonu olsa işimi görecek gibi. NERDE BU ARABANIN ON/OFF-DRİVE MODU diyesim geliyor
    malum protona da volvo gibi mitsu eli değmiş. normalde otomatiği protondan çok çok iyi. hızlanmaları kasayı kaldırması, torku daha iyi. roketleme de daha iyi. (proton otomatikte hyundai vites kutusu kullanmış. ancak bu off-drive tuşu çok akıllıca olmuş.) niye her güzelin bir kusuru olur ki



    Bayır vitesin yok mu İlhami? yani 1-2-3 gibi? Bayırı gördüğünde meyilin derecesine göre uygun olan vitese alacaksın. Çok dikse en düşük vites, hafifse en büyük vites...

    D otomatik mod oluyor. D' nin içinde vitesin yükseleceği ve düşeceği devirler tanımlanmıştır. Doalyısıyla sen bayır çıkarken gaza asıldığında tanımlı devri geçer geçmez üst vitese alır. Tabi haliyle araban bayılır Bayırı gördüğünde al yokuş vitesine bak keyfine...




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.